Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 545 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Mouka: Takže podle tebe je zákonem definovaná značka E 2b protizánkoná?
http://soulzro.xf.cz/autoskola/Dodatkove_tabulky.jpg

EDIT: aha, tak to vypadá jako blbost, asi tam zajedu. Jinak ale samozřejmě víc vedlejších být může ;) stejně tak jako víc hlavních :-)


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Záleží na tom, jak jsou vzájemně uspořádány (zda vedou obě vedlejší silnice až k hlavní, atd.).


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Pro upřesnění, u Kamenolonomu je to nějak takto.
Přijíždím po hlavní, vlevo je vedlejší, rovně je vedlejší a hlavní nikam dál nevede.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

440
04 zář 2009 13:33
Tetčice
A já myslel, že vždy se jedná o křižovatku jedné hlavní s jednou nebo více vedlejších silnic.... Asi je to už dlouho po ukončení autoškoly.

_________________________________
www.scitani.cz ...já su moravák !!!


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
chat-maniac píše:
Můžeš mi vysvětlit, proč by nemohla platit dodatková tabulka, kde je vyznačený skutečný tvar křižovatky s jednou hlavní a i několika vedlejšími?

Jaké to má využití v praxi? K čemu je to dobrý, aby byly někde dvě vedlejší a jen jedna hlavní? Jak se pak určuje přednost? Setkal ses s tím někde než u Kamenolomu?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Můžeš mi vysvětlit, proč by nemohla platit dodatková tabulka, kde je vyznačený skutečný tvar křižovatky s jednou hlavní a i několika vedlejšími?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Na káčku se hovoří o tom, že v Jablonci zavedlo nový systém jízdného pro nepřizpůsobivé spoluobčany ze Zeleného údolí.
Je to vskutku zajímavý precedens. Třeba se něčeho podobného jednou dočkáme i v Brně.
Na jednu stranu uznávám, že platit neúspěšné vymáhání pohledávek, výjezdy městské policie a v neposlední řadě nemocenskou pro zraněné revizory a řidiče, je pro město, resp. DP neúměrně drahé, na druhou stranu to nic nemění na tom, že nesouhlasím s takovouto pozitivní diskriminací.
http://www.k-report.net/discus/messages/48/59.html?1319010693

Ad Kamenolom: Ondra tu kdysi psal, jak je ta křižovatka dokonale zprasená i po stránce dopravního značení (jakoby nestačilo, že je nepřehledná). Sám jsem se o tom přesvědčil, z každé strany jsou přednosti vyznačeny úplně jinak. Na některých značkách jsou dokonce vyznačeny dvě vedlejší a jedna hlavní silnice, což je nesmysl. Naštěstí je tam semafor a tak ty značky platí jen v noci, nebo při poruše, ale to nic nemění na tom, že by ses tím mělo něco udělat. Vážně by mě zajímalo, co hulili, když tam ty značky dávali. Vždyť je za to přece odpovědných více lidí, kteří to tam instalují, není to tak, že by to tam někdo jen tak sám za sebe udělal. A to už vůbec nemluvím o tom, že dodatková tabulka, na níž jsou vyznačeny dvě vedlejší a jedna hlavní silnice by snad ani neměla existovat. Kde se tam tedy vzala?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tohle nechápu nikde. V Ostravě ani v Praze ani v Plzni. Je to jeden velkej tunel, kterej zase končí u stejné firmy, která nám tak draze prodává tramvaje a trolejbusy. Doufám, že Škodě se nikdy nepodaří ovládnout i brněnské opravárenské kapacity.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Sice to není z Brna a ani o Brnu, ale tady by se toho taky někdo mohl chytit...
Pražské tramvaje bude od nového roku opravovat soukromá firma
BTW: v Praze to chápu, ale pro Brno by to byla sebevražda...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Kari píše:
Nedokážu si představit, že bych v natřískané šalině se rozhlížel "za sebe", jestli něco nejede. Tím "za sebe" myslím, že když třeba pojedu do Bystrce, tak se musím podívat na Bystrckou od města, jestli někdo mi tam nevletí. A když mi za kabinou budou stát lidi, tak nic neuvidím. To není zrovna nejbezpečnější řešení.

Předpokladem takového řešení je zklidnění T-ček, aby na přejezd nemohlo nic nečekaně vletět.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ano, myslím si totéž.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
No, koukám, že Lesnická se opustila. Holt tohle není křižovatka, kde je zrovna nejvhodnější mít předzvěst. Vidíte, co letmý rozjezd dokáže. Nabraná rychlost a zažité "bude na volno, jedu"... Akorát se v tom zažitém schématu nesmí vyskytnout překážka v podobě trajfu přes cestu. Kdyby řidič víc předvídal (nechci hodnotit jestli jo nebo ne), nehrnul by se do té křižovatky tolik. To si myslím já.
Kamenolom, no co na to říct. Ten semafor před kolejema od Bystrce je fakt na mašli.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3079
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
David Jaša píše:
Nebo ještě jednodušeji - zrušit semafory úplně, hlavní dát do esíčka Obi-přejezd-Komín (aby auta na přejezdu měla přednost), před přejezd a z vedlejších směrů na Kníničské zpomalovací prahy, a šalině omezit rychlost tak na 30. Propustnost stejná, plynulost větší pro všechny, bezpečnost taktéž...

Nedokážu si představit, že bych v natřískané šalině se rozhlížel "za sebe", jestli něco nejede. Tím "za sebe" myslím, že když třeba pojedu do Bystrce, tak se musím podívat na Bystrckou od města, jestli někdo mi tam nevletí. A když mi za kabinou budou stát lidi, tak nic neuvidím. To není zrovna nejbezpečnější řešení.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
thingie píše:
No, nešlo tolik o srovnání, ale o to, že to začíná být poněkud hodně, a především, že tu máme do té Bystrce kdovíkolik kilometrů trati, která rozhodně není městskou pouliční dráhou, ale železnicí ještě méně, a pojem mezi tím tu zaveden není. Mno. Rozhodně se mi vůbec nelíbí, že se o takové trati bavíme v rovině, kdy řešíme „křižovatku“ a ne přejezd (na úrovni železničního). A pokud by se mělo říct, že Kamenolom je prostě Kamenolom a jeden se snese, tak by bylo dobré vzpomenout, že třeba existuje návrh na R43, kde se počítá s jedním úplně novým úrovňovým křížením v Bystrci u navazující komunikace. Což by normálně nebylo možné, protože na železnici by jednoduše úrovňové křížení zřídit nešlo, bylo by třeba pečlivě zdůvodnit proč tam musí být, zatímco u tramvaje ho tam stačí nakreslit a vyřešeno. To vůbec není dobře.

Naprostej souhlas.

Janatak píše:
Tak v podstatě řešení tu napsal Ondra. Odpreferovat šaliny, zrušit semafor pro auta před kolejemi, a odbočení vlevo a vpravo provázat se signalizací pro tramvaje.

Nebo ještě jednodušeji - zrušit semafory úplně, hlavní dát do esíčka Obi-přejezd-Komín (aby auta na přejezdu měla přednost), před přejezd a z vedlejších směrů na Kníničské zpomalovací prahy, a šalině omezit rychlost tak na 30. Propustnost stejná, plynulost větší pro všechny, bezpečnost taktéž...


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Tramvaje zajišťují kapacitně nejvytíženější linky po městě a obzvlášť na jedničku a trojku se toho váže tolik, že jejich zdržování má na systém horší dopady, než to samé u třicítky. Trolejbusy se sice po Brně hodně opomíjí, ale to zvysoka na VHD jako celek, takže to není až tak moc anomální. A pravda je, že proti autobusům holt zásadní výhody nepřinášejí, narozdíl od tramvaje (která se třeba na aspoň částečnou náhradu 25/26 jeví skoro jako nezbytně nutná).

To musí fungovat jako celek, ne jeden na jednoho, jako auta.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Ještě k té preferenci šaliny - všiml jsme si, že se tu z ní stává takový "božský" dopravní prostředek. Ale tak ano, ať má preferenci před IAD, ale proboha, proč na úkor tramvaje čeká trolejbus? Je to zvrácené. Vezu ty samý spěchající lidi jako ta tramvaj. A bohužel, a nevím proč, začínám si všímat, že je mezi námi řada kolegů řidičů autobusů a trolejbusů, kteří se můžou umanévrovat, aby pustili šalinu. Proč před sebe trolejbusák, najíždějící na zastávku Klusáčkova, za cenu toho, že se cpe k obrubníku, pouští před sebe na tuto zastávku tramvaj? Nechápu to. Nevidím důvod, proč bych měl dělat šalině nějaké ústupky. Taky vezu lidi, taky mám třeba mínus pět minut.

Ale tak v pořádku, trolejbus je v tomhle městě póvl. Nad šalinou za 60 banánů se rozlamuje za přítomnosti papalášů šampaňský, ale na trolejbusu z Jihlavy pomalu ani nesměl být nápis Šmoulinka.

Kdybych nebyl slušnej, napsal bych to asi jinak, ale tak ze slušnosti - ať se jde celá preference šaliny vycpat. Konkrétně na tom Kamenolomu jsem už několikrát měl chuť vzít krumpáč a překopnout káble co vedou k semaforu. Začlo by to blikat celý na oranžovo a každej by jel podle toho, kde by bylo volno. Což by bylo zajímavý, vzhledem k tomu, že ta část s nájezdem na Benzinu je značená z každýho směru jinak. Kdo nevěří, ať tam běží, je to asi unikát. Z jednoho směru je hlavní jinak než z druhýho´a mě by zajímalo, kdo by to v případě nehody rozsekl.

Budu se opakovat. Kdo napaří tomu trolejbusákovi z Lesnické nepodmíněnej trest, nebude klidně spát.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

3079
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Ondra píše:
Od Mendláku (resp 3 a 11 od Rosickýho nám) až na Ečerovu má vlastní těleso, nemá tam co ztratit. Opačně taky, ráno projede na úkor všech účastníků provozu jako pánbůh Kamenolomem bez zastavení, aby pak o čtyři zastávky dál u vozovny Komín čekala do času !!!!

Dovolím si trochu oponovat. U Komína se čekalo do času tak vždy maximálně cca 20 vteřin. Teď už se to neděje, byla ubrána minuta v jízdní době. A nahnat to na samostatným tělese doopravdy nejde, pokud má člověk dodržovat předpisy. Ale souhlasím s tím, že Kamenolom je zprasený, kolikrát tam přejede auto na červenou před čumákem šaliny.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Mauricio píše:
Verusha tu nakousl Kamenolom. To je taky pěkně ukázkově průserová křižovatka. Za poslední dobu jsem tama jel 3x a 3x tam byla nehoda. A musím říct, že kdykoliv tama jedu, mám pěkně nahnáno. Proč to někdo neřeší? Možnosti by podle mne určitě byly (třeba Janatak, který je v této oblasti znalejší, doplní, zda jo nebo ne).


Tak v podstatě řešení tu napsal Ondra. Odpreferovat šaliny, zrušit semafor pro auta před kolejemi, a odbočení vlevo a vpravo provázat se signalizací pro tramvaje. To je ta jednodušší úprava, mnohem nákladnější by bylo mimoúrovňové řešení křižovatky, respektive ze dvou sousedících stykových křižovatek spáchat kruháč a šalinu tudy vést nad tím.
Příloha:
Kninicska_pred.jpg

Příloha:
Kninicska_ok.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
No, nešlo tolik o srovnání, ale o to, že to začíná být poněkud hodně, a především, že tu máme do té Bystrce kdovíkolik kilometrů trati, která rozhodně není městskou pouliční dráhou, ale železnicí ještě méně, a pojem mezi tím tu zaveden není. Mno. Rozhodně se mi vůbec nelíbí, že se o takové trati bavíme v rovině, kdy řešíme „křižovatku“ a ne přejezd (na úrovni železničního). A pokud by se mělo říct, že Kamenolom je prostě Kamenolom a jeden se snese, tak by bylo dobré vzpomenout, že třeba existuje návrh na R43, kde se počítá s jedním úplně novým úrovňovým křížením v Bystrci u navazující komunikace. Což by normálně nebylo možné, protože na železnici by jednoduše úrovňové křížení zřídit nešlo, bylo by třeba pečlivě zdůvodnit proč tam musí být, zatímco u tramvaje ho tam stačí nakreslit a vyřešeno. To vůbec není dobře.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Je potřeba rozlišovat "evropský" význam (polo)rychlodrážní tramvaje a původní (americký) význam. Teď jsem mluvil o tom druhém.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
A než se nadějeme, z Ečerovy na Českou je to půl hodiny. To je horší, než z Tišnova, třeba.

Nesrovnávej nesrovnatelné. To by musely být v obou případech rovné podmínky. Cokoliv ve městě bude vždy pomalejší, než cokoliv mimo město. Navíc, tramvaj dosahuje skutečně (v tomto případě) podstatně menší rychlosti, než vlak, a to i v případě, kdyby byla tramvaj rychlodrážní (ale můžeme si položit další otázku - má v případě Brna smysl rychlodrážní tramvaj - to je dobrý tak do města, kde je sídliště, pole, pole, pole, řeka, dlouho nic, les, poušť, město - ale v našich podmínkách se obávám, že by se smysl rychlodrážní tramvaje tak, jak byl v počátcích historie plánován, vytratill).


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
V téhle zemi spíš tak nějak úplně chybí celá legislativa pro provoz a stavbu rychlé tramvaje na vlastním tělese. Ani tomu není jak říkat.

Ondra: A než se nadějeme, z Ečerovy na Českou je to půl hodiny. To je horší, než z Tišnova, třeba.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

352
30 led 2008 17:13
Mauricio - u Kamenolomu, když už je to teda celý jako paskvil dispozičně a paskvilem to holt zůstane, by nejvíce pomohla velice jednoduchá věc - zrušit tu prasáckou preferenci šaliny. Úplně a bez náhrady. Nechápu, proč by tady nemohla tramvaj počkat třeba celý interval. Od Mendláku (resp 3 a 11 od Rosickýho nám) až na Ečerovu má vlastní těleso, nemá tam co ztratit. Opačně taky, ráno projede na úkor všech účastníků provozu jako pánbůh Kamenolomem bez zastavení, aby pak o čtyři zastávky dál u vozovny Komín čekala do času !!!!

Bydlím teď bohužel v Bystrci a jsem jako řidič auta nucen tudy jezdit dost často. jak je k.u.r.v.a možný, že mě to jako řidiče pustí doleva na odbočení od Bystrce přes koleje, ale hned před kolejemi mě to zastaví, aby projela tramvaj. Po průjezdu tramvaje mi to ale zelenou už nehodí, zato to pustí auta ze směru od Obi, takže ty auta mě objíždí zadek a mnohý z nich si asi ťuká na čelo, jak jsem se do téhle pozice dostal. Ještě lepší je to s trolejbusem (z volna teď jezdívám často 14tou třicítku), trolejbus postavený šikmo přes pruh, který má volno, je téměř atrakce. Ale tak v pořádku, v trolejbusu mám 50 lidí, kteří pět minut čekají, než projedeme Kamenolomem (na Vychodilovu při vší snaze přijíždím nejmíň -2 minuty, takže např. nevyjde pořadí ve smyčce), hlavně že projela šalina s deseti lidma a tato šalina jede v čase nebo pak třeba u Zoo čeká do času.

Připomínky stejného typu se množí od všech řidičů trolejbusu - bez efektu.

_________________________________
Nejlepší trolejbus je 22Tr. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o tom přít, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Mauricio: Do tvého seznamu ještě doplním (ne)slavný kruháč pod Lesnou s opačnou předností v jízdě. Za poslední dva týdny jsem tam viděl dvě nehody.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
OK, tak když se to všeobecně ví (soudím tedy podle nemalého počtu lidí, kteří "tam něco zkoumali"), proč se s tím nic neděje? Hlídání dispečerem (či jinou osobou) je pěkný - to může ale fungovat jen krátkodobě a jen jako doplněk, nikoliv jako řešení.

Verusha tu nakousl Kamenolom. To je taky pěkně ukázkově průserová křižovatka. Za poslední dobu jsem tama jel 3x a 3x tam byla nehoda. A musím říct, že kdykoliv tama jedu, mám pěkně nahnáno. Proč to někdo neřeší? Možnosti by podle mne určitě byly (třeba Janatak, který je v této oblasti znalejší, doplní, zda jo nebo ne).

To samé ústřední hřbitov - jedu nahoru do kopce do Bohunic - kvůli velmi kvalitnímu povrchu asfaltu u křížení s tramvají musím zpomalit, prakticky zastavit, abych tam nenechal tlumiče, ale než se rozjedu, už se řítí tramvaj (stalo se mi už dvakrát). I když zde to není ani tak chyba signalizace, jako spíše chyba údržby silnice (to samé u Ronda).

Tohle jsou všechno místa, kde prakticky denně zbytečně dochází k nebezpečným situacím, mnohdy i k nehodám. Je sice pěkné, že elektrinika (semafory atd) je nastavena tak, aby to vyšlo - fajn, jenže člověk je pořád jenom člověk, a jak už bylo řečeno, stačí sekunda a všehno může být jinak.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 říj 2024 12:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]