Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 118 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jj, smyčka by se tam nějakým způsobem vešla. A navíc mi přijde, že (i když už má pár let) to nemusí být jenom holá zastávka, když se to tváří jako konečná. :-?


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
Kdyby to bylo, jak melo, tak je tam smycka a prestupni uzel.. A ne tenhle pasqil. O prodlouzeni do udoli a patrovy zastavce na karlaku ani neuvazuju.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Hlavně ta úvrať na Mifkově je postavená podle mého strašně blbě... Kdyby zastávka byla o pár metrů v kopci výš a úvrať sloužila pouze pro odstavování vozů, tak by se tam těch kačen vedle sebe vešlo i pět a s tím by už mohly být nějaký relativně rozumný pauzy, ne jak teď když tam jsou ty koleje tři, z čehož se jedna v běžném provozu nepoužívá...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
Tam neni co obnovovat. Bez demolice kusi zastavky a terennich uprav se tam smycka nevleze.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
thingie píše:
Na Kotlanově ještě většina smyčky asi zbyla


Zrovna smyčka Kotlanova je v tom plánu zakreslená jako obnovená. (A i tak by to byl opět zcela jistě pokrok správným směrem, v rámci modernizace kolejových tratí jednu z nich zkrátíme a Onderka přestřihne pásku :twisted:)


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Na Kotlanově ještě většina smyčky asi zbyla, pár kolejnic se někde najde, a na ten park, co tam MČ chce, stejně nebudou prachy. A to už je kousek.

Kdyby se konzistentně nakupovaly obousměrné vozy už od zřízení úvratě na Mifkově, mohli jsme teď mít něco jako čtvrtku až třetinu vozů obousměrnou a pomalu to dotahovat někam k půlce, s čímž už by se dalo obsloužit kdeco. Možnost zřídit nové úvratě namísto smyček by i značně usnadnilo leckteré prodlužování tratí a jejich rekonstrukce, bylo by méně problémů při výlukách. Co jsme získali namísto toho? Výhled, že bude akorát hůř. Ve shodě s vizí a koncepcí Krna, no.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
No, pokud máme jednu úvrať, tak je docela logickým krokem postavit i druhou, aby byla obousměrnost využita při využití výhod úvratě, tedy zejm. jeho prostorové nenáročnosti.

Co tedy nakonec vyhrálo u toho Kampusu?


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
b1 píše:
Nebo až dojdou obousměrný vozy, tak se linka 8 ukončí ve velmi kapacitní smyčce na Novolíšeňské, a sídliště obslouží busy jako na Lesné.


Tomu se říká pokrok :-)


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
ReZ píše:
Pak potřebuješ další obousměrky a kde je brát, když není ani na trať po Plotní, že?
Na to se mohlo myslet, když se nakupovaly první anitry. Stačilo by je objednat s dveřmi na obou stranách, aby se daly spojovat stylem PX. Totéž pak u nákupu 13T.

Nebo až dojdou obousměrný vozy, tak se linka 8 ukončí ve velmi kapacitní smyčce na Novolíšeňské, a sídliště obslouží busy jako na Lesné.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Podle tohoto videa se zcela jistě počítala kapacity poršety... sarcastic
konec OT. Pokud v Brně jsou smyčky (nepolemizuji nad tím, v jakém stavu), tak bych nakupoval výhradně jednosměrky. A obousměrky pouze jako zálohu pro výluky a pouze v okamžiku, kdy kačeny budou zralé na cestu směr Remet.
Bohužel Krno má zase jednu specialitku a to JEDNU jedinou úvrať, takže obousměrky bohužel potřebuje. A navíc na kapacitní trati do velkého sídliště. Kde těch šalin potřebuješ docela dost. A kde provozuješ páteřní linku.
A dělat další úvrať je cesta do pekel. Pak potřebuješ další obousměrky a kde je brát, když není ani na trať po Plotní, že?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
marecek: Takhle nízkopodlažní stroje se u nás nevyrábí no :D

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Video pěkný a jak je nakloněnej.
Někde bude na cestě nerovnost a už si pěkně zaškrtá o zem. :mrgreen:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Spíš bych řekl, že je kapacita limitovaná zlomením náprav, které tu, zdá se, nastane docela brzy :-D

K těm sedačkám - to by podle mne sedělo ve vlacích, kde je větší opora zad a hlavy, ale na nízkých sedačkách MHD člověk tak jako tak přeletí, řekl bych - a ještě hlavou napřed - když jede dopředu, nastaví alespoň ruce, když nic jiného... Ale jinak nemám žádný problém sedět proti směru, ve vlaku sedávám právě vzhledem k bezpečnosti zásadně proti směru jízdy :)


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
marecek.00 píše:
Janatak: díky za doplnění. Je docela škoda, že se tak nestalo, třeba by některé linky o trochu méně připomínaly tohle video...
Hehe, tohle video je zase jednou důkazem, že prostředky MHD mají nekonečnou kapacitu - kdykoliv je v nich n lidí, vejde se tam ještě přinejmenším n+1 lidí. sarcastic
thingie píše:
Jo. A já rád sedím proti směru jízdy.
Mně to taky nedělá problém. Teoreticky je to i bezpečnější.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Jo, když vidím co nám tu ti předkové nechali… tak si myslím svoje. Cokoliv.

Každopádně, pokud sleduju nové provozy, nevídám, že by někdo sáhnul po smyčkách. Že tu teď jsou je sice hezké, ale spousta z nich je taky pěkně nanic, neboť jsou malé, blbě umístěné, tratě z nich je stejně třeba prodloužit, a pokud bychom náhodou opravdu koupili delší vozy než se provozují dnes, stejně by se s nima muselo něco dělat. Smyčku projedu pouze pokud v ní náhodou něco nestojí, většinou spíš naopak řidič stráví pauzu popojížděním sem a tam, aby se to tam nějak vešlo, zatímco za ním vztekle cinká tramvaj před konečnou plná lidí. O těch věčných najetích ani nemluvě. Bydlel jsem rok nad smyčkou v Řečkovicích, pravidelně tam cestoval, a myslet si, že je to dobré řešení bych dokázal asi jen po ráně kladivem. Například strašně srandovní výstup z vnitřní koleje, když na vnější něco stojí a zrovna popojíždí. Boží. Nemluvě o tom, že tam ani není ani vyvýšené nástupiště, lezete rovnou na úroveň koleje. Problémy s hlukem, viz Bystrc co se teď řešila, to samé. Ano, skřípe to tam v těch obloucích. Nebylo by lepší, kdyby vůz jednou projel přes výhybku a pak byl ticho? Asi ne, předkové to z…řešili takhle.

Jo. A já rád sedím proti směru jízdy.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tin: ano, ale to už je lepší variantou méně sedaček. DP se ale tuším chce ubírat cestou delších vozů.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
15T podle všeho co o ní vím je výborný stroj, který těch chyb moc nemá, ale cena tomu odpovídá a není zrovna lidová. A právě to je důvod, proč bych viděl radši v Brně Varia, ať už LF, LF2 nebo LF3.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Na druhou stranu je pro cestující příjemnější se do vozu vejít než se nevejít. A obousměrné vozy nabízí dostatek místa v protilehlých dveřích.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jednosměrné nemají v interiéru jenom výhodu toho, že sedačky za sebou zabírají méně místa (no o moc to zase nebude), ale z pohledu cestujícího je příjemnější sedět po směru jízdy. To byl např. důvod ostravského zjednosměrnění KT8. Samozřejmě v Brně mají obousměrné vozy své opodstatnění.


Offline
340
21 dub 2009 20:30
thingie píše:
Existuje nějaký rozumný důvod kupovat nové jednosměrné tramvaje?


Tuhle si nějaký západní kapitalistický tramvajový provoz udělal CBA srovnání obousměr+úvrať vs. jednosměr+smyčka a celkem jednoznačně vyhrála ta druhá varianta.
Takže jeden důvod už tu máme....


Offline
Uživatelský avatar

1904
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Vozovna Bosonohy: projekt je z roku 2007.

Ojeté KT8: Musely by se předělat na opačnou polaritu, nebo komplet přezbrojit, protože Strausberg má + v troleji a Miskolc, pokud se nepletu, taky.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Janatak: díky za doplnění. Je docela škoda, že se tak nestalo, třeba by některé linky o trochu méně připomínaly tohle video...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Těžko soudit, která cena víc odpovídá kvalitě, nicméně, z pohledu cestujícího, 13T mi připadá podstatně kvalitnější.

Jedinou výhodu LF3 vidím v tom, že tu nejezdí. sarcastic

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
marecek.00 píše:
A mimo to, pokud je mi známo, tak původně Brno chtělo mít 40 kačen, je jich 38...


To číslo 40 se týkalo typu KT8D5N. Kdyby ČKD nekrachlo, dost možná by tu jezdilo do sedmdesáti kachen.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1388
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Hafan píše:
MtM: Můžu se zeptat, co je na LF3 tak skvělého? :)

Tak co třeba rozumná cena,která odpovídá kvalitě vozu?(a né jak u 13T).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 pro 2024 01:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]