Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 554 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Osobně jsem toho názoru, že by to celé mělo probíhat přibližně následovně:

Vypisujeme tendr na provozování linky 58. Jízdní řád je takový a takový, podle našeho šetření využívá linku průměrně 1200 pasažérů týdně, čímžpádem je podíl na celkovém vybraném jízdném 0,02%. Věkový limit provozovaných busů je 15 let, alespoň polovina musí být NP. Kdo si vyžádá nejnižší dotaci od města, ten vyhrává.

Ale reálně to samozřejmě jde hlavně s buslinkami, na šaliny jde o moc malý píseček.


Offline
Uživatelský avatar

9298
10 čer 2004 11:19
To by DP ale dost stouply naklady . Takhle se vsechny fixni naklady (vozovny, udrzby...) rozpusti v dost velkym podilu vozokm. Navic Dp provozuje (az na CD) nejnakladnejsi trakce , tedy trbusy a abusy. A myslim ze v pripade orezavani nakladu by specielne trbusy sly v prvni rade. Stejne to je akorat trpena trakce. Pak lode a nektery dalsi casti DP.

Mozna by bylo zajimavy zjistit , jaky uspory by nastaly, kdyby se trbusy presunuly z draznich vozidel do silnicnich. Tedy vcetne prohlidek a dalsich nesmyslu navic, ktery vyzaduje drazni zakon. Vzdyt lecktery mesta uz je stejne pouzivaji jako abusy se zavazejici elektrovyzbroji (opava, marianky) . Zmena legislativy by nemusel byt az tak velky krok.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Kdyby se budovala veřejná doprava úplně odznova, tak by to možná stálo za to zkusit takovou cestou (nebo případně kdybychom k tomu došli historicky, že by třeba existovalo více oddělených dopravních společností v různých částech sítě, které by nikdy nebylo třeba zestátnit nebo nějak jinak reorganizovat, což se v Brně ale prostě nikdy nemohlo stát). V současnosti by při dostatku vůle všeho, čeho by taková reorganizace mohla dosáhnout, šlo dosáhnout i skrze DP, a to levněji, rychleji, a nejspíš i lépe. Jediným zde přítomným zdůvodněním mi přijde akorát taková ta věčná mantra, že soukromé dobré a efektivní, veřejné vždy špatně, což je blbost; systém je špatně nastaven na straně města a lidí v něm, ne v tom jak a kým přesně jsou dopravní výkony prováděny.

(Regionální linky IDS JMK toho nechávají hodně moc, co by si člověk mohl ještě přát.)

Když už, snad bychom se mohli bavit o vyčlenění nějakých dílčích činností, pro začátek, i když by nešlo přímo o dopravu. Pokud město soudí, že je potřeba vydávat dopravní měsíčník, tak třeba na to bych si uměl představit soutěž, pro DP je to prapodivná činnost, o to by se osekat dal. V další fázi bychom pak mohli pustit reklamky ke komunikaci různých změn a výluk, to DP taky moc nezvládá, a taky to v podstatě nemusí dělat sám. (Nebavme se teď o snipu… radši.) Tady bychom to klidně zkusit mohli, proč ne?

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Nevím, co vám na tom nápadu přijde špatného. Kdyby se to udělalo nějak rozumně, klidně by to mohlo fungovat. Z počátku by se vybralo pár autobusových linek a prostě by se vyhlásilo VŘ stejně, jako se vyhlašuje na regionální linky IDS JMK. V zadávací dokumentaci by byly přesné podmínky, co musí dopravce splnit (odpovídající vybavení vozidel, uznávat tarif IDS JMK...), takže by nový dopravce bez problémů zapadl do systému. Kdyby se nikdo nepřihlásil nebo by nabídl vyšší cenu než DP, tak by linka na příslušnou dobu zůstala DP.

Třeba v Teplicích se ukázal model polosoukromého městského dopravního podniku (včetně elektrické trakce) jako fungující, proč by to nemohlo fungovat v Brně?


Offline
Uživatelský avatar

188
25 pro 2010 21:35
A až by se celé Pisárky prodávaly za průměrnou cenu jedné Medlánecké šaliny... :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Arriva Medlánky, Veolia Pisárky, Komín Keolis, Slatina Vydřiduchbus & co. a jedéém. Couž. Horší to stejně nebude.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

9298
10 čer 2004 11:19
A ze se ozyvaji zrovna Arriva a Veolia ...


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Ono by to klidně šlo. Medlánky se prodají jedné firmě, Pisárky druhé, stejně se navzájem nenávidí až za hrob, město s nima uzavře nezměnitelnou smlouvu a až se někomu nebude něco líbit, odkáže se na ní, že se s tím nedá nic dělat a ať jsou ti dementi z ulice rádi, že to tak přece chtěli.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Naštve, nenaštve. Ale mám pocit, že lidé, kteří byli v anketě si neuvědomují, co by to muselo být za firmu, která by konkurovala (v autobusech), protože v jiné trakci to nebude možné, aby obsáhla spoji celé Brno v podobné hustotě. A i kdyby, tak kolik by stála jízdenka? I samotní "novináři" asi moc nepřemýšlí, protože jinak by takovou anketu nemohli ani řešit. No, v Brně se nic moc neděje, tak se zaměříme na DP, tam se vždy něco vyhrabe.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Že to řešíte, ať už dalšího dopravce v Brně nebo tyhle novinový žvásty... Člověk se akorát naštve...


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Tak článek o včerejší nehodě se opět změnil (http://brnensky.denik.cz/zlociny-a-soudy/auto-vjelo-pod-tramvaj-doprava-stala-pul-hodiny.html)
Citace:
Podle lidí, kteří byli u nehody, však za havárii může i řidič tramvaje. „Cestující tramvaje říkali, že jel celou dobu hodně rychle. A auto po srážce tlačil před sebou asi deset metrů. Teprve pak se mu povedlo zastavit,“ řekla prodavačka, která pracuje v jednom z obchodů poblíž místa nehody.
Tohle snad ani nepotřebuje komentář... :roll: Tak 40tunová šalina tlačila nabourané auto celých 10 metrů! Jak nečekané... A co je to "rychle"? 40, 50 km/h?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
32
05 zář 2007 08:47
Brno
agent_s_teplou_vodou píše:
Ta RT6 je špatný příklad. Ale fungovat tohle může v případě, že máš všechny vozy nové, v záruce, a na leasing (Jančura). Máš tak pevně dané režijní náklady, neřešíš servis.

To nemuže fungovat. Pokud pravidelně využívám i méně vytížené linky tak mě taková sleva vyjde dvakrát dráž. Budu muset mít šalinkartua pro nového "levnějšího" dopravce také. Protože pokud chce být levnější nebude uznávat IDS doklady. Takže je to totální utopie.


Offline
Uživatelský avatar

3742
08 čer 2005 23:12
ReZ píše:
já si jako soukromník koupím šalinu (RT6 třeba) a budu lidi vozit odkud kam budou chtít... Tím zvýším konkurenci a DPMB zlevní #-o

Bohatě by ti stačil autobus, protože s jedním vozem budeš vozit maximálně příležitostné cestující bez šalinkarty. :D


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Ta RT6 je špatný příklad. Ale fungovat tohle může v případě, že máš všechny vozy nové, v záruce, a na leasing (Jančura). Máš tak pevně dané režijní náklady, neřešíš servis.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
já si jako soukromník koupím šalinu (RT6 třeba) a budu lidi vozit odkud kam budou chtít... Tím zvýším konkurenci a DPMB zlevní #-o
co lidi občas nevymyslí... a co novináři občas nenapíšou...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
888
21 led 2006 12:26
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/lide-chteji-konkurenci-v-doprave-marne20110912.html


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
agent_s_teplou_vodou píše:
PS: Děje se něco na Pionýrské? Včera jsem tudy jel po 14 dnech, a kromě jednoho výkopu nic nového... [-(

A co by se mělo dít? Firma má zakázku, dovezla sem 5 ks rour a tím to končí. Město, plať!


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
http://www.novinky.cz/krimi/244068-nocn ... -auta.html i s fotkami :-))


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Ona ta Horova/Minská je nevyzpytatelná. Inženýrské sítě jsou ve velmi špatném stavu. Takže havárie většího rozsahu tam může nastat třeba ještě dnes, ale taky třeba to tam ještě 10 let vydrží.

PS: Děje se něco na Pionýrské? Včera jsem tudy jel po 14 dnech, a kromě jednoho výkopu nic nového... [-(


Offline
888
21 led 2006 12:26
dle mého to z technickýho hlediska v provozním stavu nevydržela už loni .. každopádně tlak je mocný a de se daleko za hranice provozuschopnosti ..


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... zdeji.html

Taky dobrý. :roll: Schválně by mě zajímalo, jak dlouho může Horova a Minská ještě vydržet v provozním stavu. Čistě z technickýho hlediska, bez ohledu na politiku.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Na semafory si Brněnskému Deníku již dříve stěžovali i řidiči dopravního podniku kvůli nedokonale vyřešené preferenci tramvají.

Několikrát jsem si všimnul, že pokud se prodlouží odbavení cestujících na zastávce Lesnická, a šalinář se rozjíždí do křižovatky v okamžiku, kdy čočky přeskočí na stůj, tak v momentě, kdy je první vůz teprve v půli křižovatky, mají už auta od Provazníkovy zelenou!


Offline
888
21 led 2006 12:26
a inspekce pokračuje:

http://brnensky.denik.cz/nehody/inspekc ... busu-.html


Offline
Uživatelský avatar

9298
10 čer 2004 11:19
Chrchel uz roste :
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 10906.html


A muze se zrusit zajizdeni k myslivne :
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 10906.html


Offline
Uživatelský avatar

3095
29 srp 2009 19:30
Protože od ledna bude stát tento nejlevnější lístek 20,-kč. A o tom se tu teď bavíme.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 říj 2024 06:27
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]