Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 83 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Už se na oslavy těším :D


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Aktualita:
http://www.zitbrno.cz/portal-primatora/ ... un-nadrazi

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Ještě pár nepříliš uspořádaných myšlenek k novému nádraží:
  • v posledních letech se posílil význam zastávek Komárov a Ústřední hřbitov coby přestupních uzlů. u Komárova se to nadále posílí po přeložení tramvaje na Plotní, kdy její reálná cestovní doba poklesne klidně na polovinu, a autobusy z lontů a "lontů" budou postupně ukončeny tam (stejně jako na Mendláku, KPN a SO). S dokončením VMO pak bude poptávka po rychlé tangeniální lince na ÚH - paralelní k současným 44/84. Peníze ale budou jen na jednu linku ve slušném intervalu - bude-li nádraží odsunuto, bude to ta k nádraží, a autobusy z Úzké by se logicky měly přesunout tam. Takže nádraží v centru tak trochu paradoxně šetří i vozokm na linkách od jihu
  • Bude-li nádraží v přisunuté poloze, mělo by se držet těchto vodítek:
    • 8 průjezdných kolejí, příjezdy k nádraží tak, aby na zhlavích nedocházelo k žádným křížením. Propustnost na sever pak řešit rychlými (rychel přestavovanými) výhybkami a 4-znakým banalizovaným autoblokem s oddíly po 400 m.
    • výpravní budovu umístit na současné 5.-7 nástupiště, tam dát hlavní podchod, halu umístit na úroveň podchodu (jako jeho součást), východy na tram. nástupiště řešit kombinovaně (schody na jednu stranu, výtah nebo rampa na druhou). Ve výsledku si tím vlakoví cestující ušetří křížení tramvaje, protože do podchodu stejně musí.
    • zrušit možnost průjezdu aut po Nádražní mezi Masarykovou a Husovou, získanou šířku využít pro tramvajová nástupiště, délka nástupišť by měla být minimálně 100-120 m + úrovňové přechody na koncích a uprostřed (ne každý jde na vlak; současné štrůdly busů na rozjezdech mají k 80 m a stejně se všechny za sebou nevejdou)
    • postavit parkoviště pro lidi jedoucí na nádraží v místech současných likusáků mezi 7. perónem Nádražní/Novými Sady, delší stání progresivně zpoplatnit, ať se tam nevyplatí stát déle, než tři čtvrtě hodiny až hodinu a půl - tím se napraví současný stav, kdy parkovacích míst kolem nádraží je dost, ale podstatná část z nich je zabraná těmi, co tam stojí po celý den.
  • všechny varianty nádraží a uzlu by měly respektovat příležitosti pro městské linky v krátkém intervalu - přimo se nabízejí Chrlice-rola-KPN a SL-rola-Slatina - obojí bez ohledu na polohu nádraží
  • všechny varianty by měly být nachystány na VRT tak, aby:
    • nepočítaly s dlouhými tunely - viz osud mnohem potřebnějšího barrandovského tunelu
    • VR vlak netratil cenné minuty při průjezdu uzlem - ty můžou zvednout potřebnou maximálku vlaku třeba ze 270 km/h na 300-320 km/h, což je pořádný rozdíl.
    • počítaly se zdvojnásobením celkové frekvence na trasách z Phy do Ovy a do Blavy - nemám pocit, že by se tohle vážně řešilo v kterékoliv z variant, co tu mají vydržet bez větších zásahů dalších 100 let...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Vidím paralelu s Masnou v cajzlárně. Před dvěma roky se vedla zuřivá diskuse o jejím zrušení a převedení na NS II. Dnes probíhá rekonstrukce dvorany a nejspíš bude následovat generální oprava zbývajících objektů.
Řekl bych, že ještě ve 20. nebo 30. letech minulého století byla města daleko příjemnější na žití, aspoň co se útulnosti prostředí týče. Stačí se podívat na historické fotky. Nějakou takovou retro reko bych provedl i s nádražím a přednádražním prostorem - samozřejmě zasazenou do nejmodernějších technologií, zabezpečovačky atd. Stávající stav je skutečně odpudivý - někde záplatovaný litý asfalt, šedivý beton podchodu, žádná zeleň. Ale to místo vypadalo a může vypadat úplně jinak - z Benešovy se dá udělat příjemný bulvár, nemusí se nic vymýšlet, takhle už to tam jednou vypadalo.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
marecek.00, ojin: osobně jsem se přerodil ze zastánce odsunu v jeho odpůrce ve chvíli, kdy jsem si plně uvědomil, že:
  • nové nádraží bude mít nižší kapacitu, než stávající kvůli nesmyslnému kolejovému uspořádání (šetření na mimoúrovňových kříženích i tam, kde jsou průchodná a levná)
  • návazná mhd bude buď dražší, nebo se zhorší všude po městě, vlakové linky doplňující/nahrazující MHD nebudou moci fungovat, protože předchozí bod a očekávatelný nárust dálkovky (až se někdy dočkáme VRT)
  • zdejší politici pouze chtějí stříhat pásky a "přivydělat" si na bydlení, hezké auto atd. a výsledná kvalita jejich vedlejších produktů (veřejných projektů) je nezajímá. Případné výjimky jsou obejity a následně odstaveny
Z toho všeho mi vyplynulo, že lepší je snažit se o mírný pokrok v mezích stávajícího stavu, než dávat politikům bianco šek ke zprznění města.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Nejrozumnější by bylo kolejiště dát pod zem ála Barcelona - Sants a není potřeba vůbec nic přesouvat! A nahoře by bylo místa habakuk!


A já že je tu debata o reálných věcech a ejhle ono pohádky :-D


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Historická budova by se měla obnovit v původní podobě - tedy dostavět věž a zbourat tu hroznou přístavbu na západním křídle (bývalo tam litinové podloubí). Nedostatečnou kapacitu odjezdového a příjezdového podchodu lze vyřešit tím, že se z podzemí kolejiště udělá jedna velká průchozí pasáž, kde můžou být i pokladny, hlavně na straně od tesca. O klienty nouze nebude. Klidně bych ji pronajal tescu, ať se tam rozšíří. Ale začal bych tím, že bych tu pasáž rozšířil o nové nástupiště, které bych zprovoznil jako první, abych potom mohl kvůli budování pasáže postupně vylučovat nástupiště po nástupišti.
Město by mělo vypsat architektonickou soutěž na přestavbu přednádražního prostoru - osobně bych to viděl na zakopání šaliny na úroveň stávajícího podchodu a la Strasbourg.
A naproti grandu rozšířit stávající autobusové nádraží, do dvou úrovní s legálním přechodem přes viadukt na nástupiště nádraží. Zvonařku zrušit.


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
Proto mám naštěstí nahranou elektronickou peněženku a na nádraží si můžu dovolit chodit tak pět minut před odjezdem vlaku. Problém nastane, když automaty nefungují, jako třeba teď v pondělí.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
ano, na vlak chodím s předstihem alespoň půl hodiny, abych stihl vystát frontu a koupit si lístek

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Když jsem poprvé viděl, že pokladny zrušili a vybudovali tam krámky, tak jsem nebyl nadšen, ale front se to nijak nedotklo a jen vyjímečně se tam stojí nějaká výrazně delší doba. Na vlak chodím s předstihem, takže jsem zatím nikdy neměl problém. Ty krámky moc nevyužívám, ale také jsem si tam už něco koupil. A ty ceny jsou celkem příznivé, na to, jakou mají "strategickou" pozici.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Na narovnání s Tescem bych rovnou zapomenul, to by byla velmi pěkná suma...

S tim nádražím u Malé Ameriky mám problém. Stojí tam budova nádražních skladů, která je dneska v absolutně dezolátním stavu, ale jako takovou ji považuji za výrazně hezčí než budovu Hlavního nádraží. Ale jinak pozicí je to rozumné místo.

Se svačinami souhlas, ostatně jak jsem naznačoval, očekával bych i nějaké posezení, kavárny apod. Zejména pro přesedající ideální věc.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Zlaťák píše:
Ohledně pokladen nechápu, proč se místo pokladen postavili obchody. Je fajn, žen si člověk má kde koupit svačinu, ale tu si klidně mohl jít koupit bokem (třeba někde v tom bočním křídle). Když příjdu na nádraží, chci si hlavně koupit lístek.


Ty pokladny nebyly posledních tisíc let otevřený a není před nima moc místa, aby se tam vešel další frontový had. Krom toho, já nevím jak vy, ale na nádraží spíš přijdu s jízdenkou než tou svačinou. Nákup jízdenek byl na hlaváku tragický naposled před čtyřma rokama, než zavedli společné fronty a rozdělení jednoduché/komplexní odbavení, a oproti dnešku byla podstatně horší nabídka jízdenek na netu (a automaty). Ta svačina je mnohem atraktivnější, hnusnou bagetu od JLV (božemuj, to jsem měl jednou) nebo jít až do Tesca…

Já si teda osobně ale taky moc nemyslím, že by přestavba stávajícího nádraží byla nějakou cestou. Konečně, i centrální nádražáci počítají s nádražím spíš až zhruba u malé ameriky. Přímo v místě by to asi stejně úplně nefungovalo.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Vzhledem k tomu, že se Tesco bude rozšiřovat až k silnici (bude se bořit DDM), tak asi těžko.


Offline
Uživatelský avatar

9295
10 čer 2004 11:19
Vse je resitelny. Stavajici nadrazi je resitelny rozsirenim k tescu , zrusenim prozatimni budovy tesca a pripadnym jejim vyuzitim. dost rovnych koleji , moznost velke vypravni budovy i sluzeb. Problem se smerem na zidenice , tam by to chtelo udelat neco s podjezdama a minimalne o jednu kolej rozsirit nasep.
Prisunuta poloha u maly ameriky. Dalsi budova , primy pesi pristup z novych sadu po vlastnim moste,moznost ukonceni linek IDS az na urovni hybesovy (vykladkovy koleje maly ameriky) . Nevyhody, vzalenejsi od hlavniho nadrazi, problem se smerem na zidenice.
odsunuta poloha uz je tu probrana mockrat ..


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Největší kouzlo hlavního nádraží je právě v jeho poloze v samém centru města.
K čemu mě bude jako cestujícímu dobré, když se budu moci kochat novou a velkorysou nádražní budovou, která stejně moc dlouho čistá nevydrží, když pak budu mít problémy se odsud večer a v noci dostat domů. Odstrašujícím příkladem budiž autobusové nádraží, odkud stejně většina lidí chodí pěšky na hlavák.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Ohledně pokladen nechápu, proč se místo pokladen postavili obchody. Je fajn, žen si člověk má kde koupit svačinu, ale tu si klidně mohl jít koupit bokem (třeba někde v tom bočním křídle). Když příjdu na nádraží, chci si hlavně koupit lístek.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Myslím, že od hlavního nádraží bychom měli chtít více než pár pokladen, lavičku a stánek s občerstvením.

V nedávné době jsem navštívil hlavní nádraží v Berlíně a asi tři nádraží v Londýně v jejich roztříštěném systému, čímž se nechci vydávat za žádného znalce nádraží, kterým nejsem. Říkám jen to, co sám vidím/cítím.

Supermoderní nádraží v Berlíně mimo to, že uvnitř nějak vypadá, je i přes svou velikost velmi přehledné a davy se v něm poměrně dobře rozptylují, orientace byla i v tom šíleném množství přinejmenším stejná jako na našem, nepoměrně menším. Jsou tam kavárny, obchody, což se docela hodí, když tam má člověk strávit 2,5 hodiny jako já.
V Londýně jsou obvykle velmi stará nádraží, ale konstruovaná jiným způsobem než to brněnské. Třeba Kings Cross je z nějakého roku 1850, ale není to nádražní budova a u toho pohozené koleje, ale všechno pěkně pod jednou střechou, v jedné úrovni (pravda, koleje nejsou průjezdné, takže v Brně by to nešlo, tedy jedině u kusých kolejí), ale opět - dost místa jak na pohyb, tak také kam si sednout...

Řekl bych, že právě jsi vyjmenoval primární příčinu problémů, v jednom místě je plno, zbytek zeje prázdnotou, ale co s tím, když podchod je jenom jeden. Vaňkovku bych do toho netahal, každý metr chodby zmenšuje pronajímatelnou plochu -> chodby nevydělávají.

Každopádně abych to řekl naprosto přesně - co mi nejvíce vadí na zachování současného stavu je 1) velké riziko rekonstrukce (budiž) a 2) že jde pořád o flikování toho, co z mého hlediska už nevyhovuje, vytloukání klínu klínem. Novostavba by dle mého vyšla lépe. Je to jako snažit se přestavět osobní auto na závodní speciál - vždycky to bude kompromis s mnoha omezeními, ty nejlepší stroje, které vyhrávají špičkové soutěže, se vždycky staví nanovo.


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
Jako vhodné řešení mi přijde vybudovat alespoň jednu pokladnu u kusých nástupišť, včetně jízdenkového automatu UNIPAJ. Cestující, kteří odjíždějí z kusých by mohli jet až na Nové sady a jízdenku si koupit tam, čimž by ulevili hlavní budově.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
marecek.00: V čem je nevyhovující současná budova? V nádraží si potřebuji najít informace o spojích, zakoupit lístek, svačinu a pokud jsem tam příliš brzo nebo čekám na přestup, tak někde hodit sicnu... Tohle vše na nádraží již je, jen to tam vypadá jak u bezďáků... :(
Kapacitně si myslím, že pomocí inteligentních stavebních úprav lze udělat nástupišťě zcela vyhovující a splňující všechny moderní požadavky. Jak zde již někdo psal - místa tam je dost, stačí, aby se dobře využilo.

Kdo je proti nádraží v centru - doporučuji návštěvu nádraží v Mladé Boleslavi, to vlastně totiž není v Mladé Boleslavi... A jak vypadá má cesta z Brna do MB?
Ubytovna - Hl.n. Brno (1,5km) - 10 min (DPMB)
Brno - Kolín (200km) - 2h (ČD)
Kolín - Mladá Boleslav hl.n (50km) - 1h (ČD)
Mladá Boleslav hl.n - můj dům (5km) - 1h (!) (DPMlB)

Ještě k tomu, že je budova ve špičce plná - jak je plná? Plná je u pokladen a plná je v podchodech - ostatní prostory jsou dost prázdné. Neumím si představit, jak rozšířit prostory u pokladen a podchody, aby u nich nebylo hodně lidí - to bych pak musel jít 150m, abych si koupil lístek?
Jezdím vlakem z Brna často a často i ve špičce a i když je tam lidí hodně, tak to je stále ještě pohoda (oproti tomu, jak se následně mačkají ve vlaku...). Myslím, že tohle problém není. Co třeba galerie Vaňkovka? Myslím si, že tam je na menším prostoru daleko víc lidí a přitom to je nová a moderní budova...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Řeknu to asi takto - mám jisté zkušenosti s rekonstrukcí a přestavbou staré budovy a také s památkáři, proto můj rezervovaný přístup k tomu, že by se to dalo nějak kloudně zrekonstruovat a nestálo to trojnásobek původního rozpočtu. Navíc ta hala bývá zejména ve špičce poměrně plná, pochod totéž, řekl bych, že hlavní nádraží druhého největšího města v ČR by si zasloužilo velkorysejší prostory. A to by si už zasloužilo hodně velkou přestavbu. A co se přednádraží týče, jedna věc je vzhled, druhá kapacita a tu si neumím představit jak ještě zvýšit (leda další pár kolejí). Takže odvedení pár linek do třetího, jižnějšího uzlu, bych považoval za poměrně rozumné řešení. (ad. PvvS)

Nicméně nejsem nikterak militantní zastánce žádné varianty a uvědomuju si výhody současného rozestavení. Jak jsem řekl, hlavně ať se koná něco, jen když se zlepší podmínky!


Offline
Uživatelský avatar

9295
10 čer 2004 11:19
marecek.00 : Hmm, pokud tedy nestaci kapacita 4+2 koleje pred stavajicim nadrazim, jak tedy bude stacit prosta dvoukolejka, navic s omezenym poctem spoju ?
http://www.europointbrno.cz/download/kp ... 976848.bmp


Offline
Uživatelský avatar

460
29 lis 2004 18:44
16 km od Brna
Jako co je za problém rekonstruovat současné? Vymýšlení proč to nejde, to je jediný problém. Na koridorech je spousta historických budov, které dál slouží svému účelu, a byly rekonstruovány včetně kolejiště za provozu. Problémy s místem by taky nebyly, pokud by se z toho nedělal velbloud a kdyby se nad tím někdo chtěl zamyslet. A že přednádražní prostor je jaký je, za to může neochota města s tím něco udělat a koneckonců i lidi samých.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Jestli je to mířeno na mne, tak neříkám, že úděsnost způsobuje poloha, ale zanedbanost. S nádražím se něco musí stát a já si myslím, že lepší je postavit nové, protože současná historická budova podle mého bez naprosto komplexní přestavby (což se neshoduje s její historickým vzezřením) nebude moderním nádražím a navíc jsou tu problémy s místem, kapacitou tram a trol uzlu před nádražím apod. Nicméně budu akceptovat i opravu současného, ale něco se prostě stát musí, nejhorší je současná situace, kdy se neděje nic a nádraží jen chátrá, smrádne a řekl bych, že půlka Brna se tam málem štítí jen vstoupit. Na příkladu letiště je znát, že i postarší budova může vypadat jako solidní brána do města, ale nádraží... No, škoda mluvit.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Chcete naznačit, že tu úděsnost způsobuje současná poloha nádraží? Z Vašeho příspěvku nevyplývá, co vlastně kritizujete


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 06 říj 2024 06:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]