Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 54 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Robert píše:
A nebudou se na Lesnické jen převlékat, čímž se dosáhne stejného efektu, jako když dříve jezdily proti sobě linky 46 a 66?

To je taky možné, takže návrat okružních linek, co vozí vzduch...super!!!

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
miropiro píše:
Tak jestli d-11 bude jezdit z Malinovského náměstí přes Hlavní nádraží a náměstí Svobody na Českou, tak je to celkem fajn změna, po pěti minutách spojení z Lesné na hlavní nádraží je dobrá myšlenka.

Jinak ta a-46 vlastně zůstává beze změny, jen prostě se bude nově a-66 točit už na Lesnické (předpokládám, že tedy pojede jako noční linka a-93 od Lesnické na Zemědělskou) a pak se otočí přes Jugoslávskou. Pokud to tak chápu dobře, bude se v té oblasti točit dvojnásobek busů než dnes a pokud nezřídí zastávku u školy na Jugoslávské, budou mít asi místní radost, že se jim tam točí busy bez využití.


A nebudou se na Lesnické jen převlékat, čímž se dosáhne stejného efektu, jako když dříve jezdily proti sobě linky 46 a 66?


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Já to teda pochopil, že jedenáctka pojede na Maliňák a pak rovnou doprava Na Moravák a na Českou.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Hal píše:
1) Zmena linek d-9 a 11.

d-9 by mela jezdit Lesna - Jugoslavska - Detska nemocnice - Moravske namesti - Malinovskeho namesti - Hlavni nadrazi - Julianov

d-11 by mela jezdit Lesna - Jugoslavska - Tkalcovska - Malinovskeho namesti - Ceska - Vozovna Komin - (Bystrc)

Tak jestli d-11 bude jezdit z Malinovského náměstí přes Hlavní nádraží a náměstí Svobody na Českou, tak je to celkem fajn změna, po pěti minutách spojení z Lesné na hlavní nádraží je dobrá myšlenka.

Jinak ta a-46 vlastně zůstává beze změny, jen prostě se bude nově a-66 točit už na Lesnické (předpokládám, že tedy pojede jako noční linka a-93 od Lesnické na Zemědělskou) a pak se otočí přes Jugoslávskou. Pokud to tak chápu dobře, bude se v té oblasti točit dvojnásobek busů než dnes a pokud nezřídí zastávku u školy na Jugoslávské, budou mít asi místní radost, že se jim tam točí busy bez využití.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
489
13 čer 2004 23:04
Tak na mestskou cast Novy Liskovec dorazil dopis z Kordisu a v nem zajimava informace o pripravovanych zmenach linek v Brne.

1) Zmena linek d-9 a 11.

d-9 by mela jezdit Lesna - Jugoslavska - Detska nemocnice - Moravske namesti - Malinovskeho namesti - Hlavni nadrazi - Julianov

d-11 by mela jezdit Lesna - Jugoslavska - Tkalcovska - Malinovskeho namesti - Ceska - Vozovna Komin - (Bystrc)

2) Zmena linek d-7 a d-13

Obe zruseny d-7 nahrazena posilenim d-5, d-13 nahrazena v Julianove d-9 a posilenim d-12


3) zmena a-46 a a-66

a-46 nova trasa Haskova - Blazkova - Lesna, nadrazi - Stefanikova ctvrt - Lesnicka

a-66 nova trsa Haskova - Loosova - Slavickova - Halasovo namesti - Lesnicka


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
MartinV: prakticky navrhuješ to, co se snažím odstranit. Nejdelší přijatelný interval na lince beru 10 minut, jakmile by se měl natáhnout, je podle mě menší zlo jednu linku utnout a nechat jezdit jen jednu. Tedy rozšířit model d-11 na další linky.

Převlíkání d-3/12 v mém návrhu není vyloženě nutné, pokud by šel zajistit někde spolehlivý, obousměrný přestup - ale všechny společné zastávky jsou příliš krátké.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Takové návrhy už tu byly, a už byly zamítnuty.

Já osobně jsem zastáncem "silných" linek s krátkými intervaly místo souběhu několika linek, navíc je v tom lepší orientace.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
DJ: nešlo by o zavádění dalších linek, jen přetrasování dvou ze 4: d-3, 11, 12 a 13. Znamenalo by to ale zprovoznění d-11 i v PD večer a o víkendech (interval 20 min., i d-3). Zkusil jsem tu situaci načrtnout. Možná by to ale přineslo více škody než užitku. Nicméně převlékání není podle mě dobré řešení.
Příloha:
linky.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
MartinV píše:
DJ: snad by bylo lepší vézt linky Technopark - Stará Osada a Komárov - Vozovna Komín - (Bystrc), abys zrušil převlékání. Na druhou stranu by se musely upravit odjezdy d-3, 11, 12 a 13, což by ale nemusel být problém, kdyby byly odjezdy vždy 2 linek po 5 (resp. 10) minutách (což by zajistilo i přestup).

Převlékání beru jako menší zlo, než zavádění dalších linek, které jezdí jen někdy. Odjezdy 2 linek po 5 minutách už tento návrh neřeší, cílem je odstranit proklady, když je interval na trati 10 minut a tím pádem interval na jednotlivých linkách 20 min, aby se člověk nemusel před každou jízdou dívat na JŘ.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
DJ: snad by bylo lepší vézt linky Technopark - Stará Osada a Komárov - Vozovna Komín - (Bystrc), abys zrušil převlékání. Na druhou stranu by se musely upravit odjezdy d-3, 11, 12 a 13, což by ale nemusel být problém, kdyby byly odjezdy vždy 2 linek po 5 (resp. 10) minutách (což by zajistilo i přestup).


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
b1 píše:
Linka 7 přes nádraží nejezdí. Předpokládám, že je ve výčtu omylem.

Jasně, omyl

b1 píše:
Jak chceš na první kolej dostat 4 linky (1, 2, 4 a 9)?

Stejně, jako při rozjezdech - poslední holt bude za nástupištěm.

b1 píše:
Při vzdálenostech zastávek na Mendláku to znamená, že tramvaje budou muset v zastávce stát tak 2 minuty, a i tak nebude zaručeno, že někomu neujedou.

Nejdelší přestup 25 --> 7 vychází na 110 m, nic strašnýho. Taková Pionýrská má 80-90 m a 1-2 semafory, pro spolehlivej přestup mnohem vražednější parametry.

b1 píše:
To by se zastávka musela přesunout na začátek nástupiště. V současnosti jsou na Běloruské přestupy nemožné.

Stačilo by to dát do desek a nějak ošéfovat parametry nástupiště před přechodem - ve směru do SL. Případně prodloužit nástupiště o nějakých 10 m. Anebo nechat jezdit d-7 až do SL a přestup neřešit.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
David Jaša píše:
Mezi linkami musí být minimálně tyto garantované přestupy, aby to celé fungovalo:
[list]
[*] Hlavní nádraží: 1, 2, 4, 7, 8, 9, 12 (3), 13

Linka 7 přes nádraží nejezdí. Předpokládám, že je ve výčtu omylem.
Jak chceš na první kolej dostat 4 linky (1, 2, 4 a 9)?
David Jaša píše:
[*] Mendlovo náměstí: 1, 7, 25/26, 44/84 - další linky by měly přijíždět před tímto spojením a odjíždět po něm (37, 52, 40x)

Při vzdálenostech zastávek na Mendláku to znamená, že tramvaje budou muset v zastávce stát tak 2 minuty, a i tak nebude zaručeno, že někomu neujedou.
David Jaša píše:
[*] Běloruská: 7, 8 (tento nemusí vycházet hezky)

To by se zastávka musela přesunout na začátek nástupiště. V současnosti jsou na Běloruské přestupy nemožné.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
8 beze změny a 10 v hodinovém intervalu se dá bezpečně ignorovat. :)


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
A stranskou skalu i s obyvatelama zasypat :)) .


Offline
9986
15 led 2005 23:41
V těch prvních bodech mi chybí d-8. Jinak takhle na první pohled to vypadá zajímavě, ale to bude spíše na nějakou pivní diskuzi, aby mi došly všechny souvislosti :-)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Napadlo mě přeuspořádání tramvajových linek na večery (a případně víkendy) tak, aby se s ± stejnými výkony dosáhlo nejvýše 10min intervalu na jednotlivých tratích a k cestě mezi libovolnými dvěma místy na tram síti stačil jeden přestup:
  • linky 2, 4, 13 beze změny
  • linky 5, 6, 10, 11 mimo provoz
  • linka 1 v polovičním intervalu oproti zbytku, každý druhý spoj jede jen v úseku Mendlovo náměstí - Královo pole, nádraží
  • linka 7 v provozu místo linek 5, 6
  • linka 3 vychází ze zastávky Vozovna Komín, v zastávce Česká se převléká za linku 12
  • linka 9 vedena z Lesné do Nových Sadů
  • linka 12 vedena jen v úseku Komárov - Česká, kde se převleče za 3

Mezi linkami musí být minimálně tyto garantované přestupy, aby to celé fungovalo:
  • Hlavní nádraží: 1, 2, 4, 7, 8, 9, 12 (3), 13
  • Mendlovo náměstí: 1, 7, 25/26, 44/84 - další linky by měly přijíždět před tímto spojením a odjíždět po něm (37, 52, 40x)
  • Stará Osada obdobně
  • Celní: 2, 7
  • Běloruská: 7, 8 (tento nemusí vycházet hezky)
  • Vozovna Komín: 1, 3

A pak tyto negarantované přestupy:
  • 7: Česká (3/12, 4, 13), Moravské náměstí (1), Jugoslávská (9). Na Čáře a Moraváku by to mělo vycházet zhruba o 5 minut posunuté oproti navazujícím linkám
  • 25/26, 44/84 - na všech kříženích tram tratí, neumím si představit, že by na všech vyšly hezké přestupy.

Předvídatelné otázky aneb proč bys to řešil zrovna takto?
  • proč zrušit 3 mezi Českou a Starou Osadou?
    Ze dvou důvodů: zaprvé se nedá zajistit spolehlivý obousměrný přestup na 13 na ani jedné ze společných zastávek (příliš krátká nástupiště), a Stará Osada nadále zůstává dostupná s jedním přestupem
  • proč točit linku 9 na Nových Sadech?
    Aby stavěla spolu s ostatními linkami, ne ve vyhnanství u viaduktu, spojení do Komárova obstará linka 12
  • proč nevycházejí hezké přestupy z/na linku 7 na Čáře a Moraváku?
    Protože navazující tramvaje v těchto zastávkách mají interval 10 minut, zatímco navazující autobusy na Mendláku jezdí po 20 minutách nebo i hůře
  • jak by vycházely přestupy na linku 7 při intervalu 15 nebo 20 min?
    Blbě - bylo by lepší najít jiné řešení s přímým spojením Milady Horákové a Štefánikovy čtvrti na Hlavní nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
ds píše:
Jediná nevýhoda je neobsluhování smyčky Kyjevská, nevím, jestli tam někdo vůbec jezdí...

Myslím, že jediný důvod obsluhování smyčky Kyjevská je ten, že se to u Dunajské nemá kde jinde otočit.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
dovedl bych si představit ještě něco jiného, a to prohození linek 401-2/403-4 do následující podoby:

401/2: ...Popůvky - Bosonohy - Dunajská - Osová - Labská
402/3: ...Ostopovice - Dunajská - Kamenný vrch

díky ukončení na Kamenném vrchu by zůstala přestupní vazba na trolejbus, přitom by se cestující z Ostopovic nemuseli vozit přes celý St.Lískovec. Kromě toho se dá dobře řešit provázání 69/401/402, protože autobusy by celou dobu jely spolu...

Jediná nevýhoda je neobsluhování smyčky Kyjevská, nevím, jestli tam někdo vůbec jezdí...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
To já bych měl jiný návrh. Zavést závlek linek 401 a 402 do smyčky Kamenný vrch. Samozřejmě jen vybrané spoje. Zlepšilo by to spojení od Bosonoh a Popůvek do Nového Lískovce, po přestupu na t-26 i do Pisárek. Hlavním účelem by ale byl přestup na a-50 směr Bystrc, spojení Bosonohy - Kohoutovice, Bystrc podle mně dost chybí, současná trasa přes Starý Lískovec je zbytečně dlouhá.
Nevím ale, jestli by se ty busy mohly v současné točně na Kamenném vrchu nějak otočit, když je plná trolejbusů. Nejspíš by bylo třeba postavit novou autobusou točnu někde poblíž.


Offline
Uživatelský avatar

188
25 pro 2010 21:35
Právě to jsem chtěl, minimálně kvůli jejich odpovědi, co si o tom myslí oni. Ale z první jsem to tam pálit nechtěl no, já už tam párkrát psal, a když jsem se na to zpětně podíval, co sem to vyplodil, tak sem se až styděl :)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tak to zkus napsat dopravnímu podniku nebo na Kordis, oni někdy svou odpovědí hodně překvapí. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

188
25 pro 2010 21:35
Nevím, co tím myslíš, asi jsem já blbě formuloval svůj příspěvek, tak znovu:
Cestující, kteří jedou do Ostrovačic a dál, by jezdili přestupovat ke Kampusu. Tam je blbé, že bychom hnali lidi do přeplněných *busů z centra, když vedle jezdí šalina, ale ten Kampus má pro to prostě ideální polohu. Navíc, přejezdy Tourbusu na zvonařku by mohly místo stupidní 79 odlehčit 60, 61.
Cestující, jedoucí do Popůvek nebo Troubska, by jezdili na Dunajskou, kde by jezdily 69 a pomalé 401, 402. Závlek do Bosonožské smyčky by šel vyřešit tak, že by 69 do Popůvek nabrala smyčku, vyhodila na Hoštické, kde by lidi převzala 69 z Popůvek. Takhle se teď řeší Popůvky, náves odpoledne.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tys ale navrhoval ukončení a-401/2 u Kampusu, pokud se bavíš o šalině, je to něco jiného. Neřekl bych ale, že ostatní trakce jsou podřadné!


Offline
Uživatelský avatar

188
25 pro 2010 21:35
No cestující do Ostrovačic a dál by jezdili vždy na kampus (tohle je pravda věc neřešená, tahat lidi do *busů, když jezdí šaliny, není košer, stejně jako závlek do smyčky v Bosonohách), ať na pomalou či rychlou, a Popůvky, Troubsko a Bosonohy na dunajskou, kde by byla buď pomalá 40x nebo 69... Navýšení km přes Ostopovice je snad daleko vyšší než závlek 69 z Bosonoh. Masarykův okruh se dá obsloužit i z dálnice. Vazbu zpět do Brna jsem neřešil, mám za to, že je to "mrtvý směr", nicméně pro to by mohlo stačit něco alá školní a-403, které jezdí jednou denně


Offline
Uživatelský avatar

425
06 kvě 2006 00:52
Brno-Řečkovice a Mokrá Hora
No, je pravda, že na 401EX svého času stačila třeba odpoledne 20-minutovka, ony 401 a 402 jsou dimenzovány ještě na ty Popůvky, Veselku, kousek Troubska a pár Bosonožáků.
Mě na tom vadí i jiné linkové vedení během špičky a mimo ni (kde by byly přestupy na expresy 401+402 a kde na "pomalou" 401+402 z šalin? nebo by se i rychlé spoje jedoucí po dálnici motaly přes Dunajskou/SL - Osovou?).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 10:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]