Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 116 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Jakub píše:
zkrátka a dobře ...
zase se bude utráce za předražený kokotiny :roll:

Vážně?

A že tu máme ty spousty Tedomů, co tu jezdily.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Elektrobus je jako drbat se pravou rukou za levých uchem. Rozumnější je nakoupit nové t-busy!


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
zkrátka a dobře ...
zase se bude utráce za předražený kokotiny :roll:

_________________________________
Jakub


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Elektrobus je sice moc zajímavé vozítko, ale pro provoz v městské dopravě a zejména ve velkých městech, jako je Brno, naprosto nevhodný. Díky kapacitě baterií, kterými lze při současné úrovni cenově dostupných technologií EB osadit, jej lze nasadit pouze na trhačky nebo nějaké extrakrátké služby.
V Ostravě elektrobusy jezdí na dělených pořadích linky 38, pokud tedy zrovna jezdí.

Jako alternativní pohon se mi elektřina velmi líbí, lze říci, že cena vozokm je i o něco nižší (nepočítáme-li fixní náklady na dobíjecí zařízení, vyšší pořizovací náklady autobusu apod.) než u nafty. V současnosti ale opravdu racionální využití pro provoz v Brně neexistuje. Pokud by se v Brně o nákupu EB rozhodlo, rozhodně by to byla díky jejich provozní disponibilitě malokusová serie, která by byla vypravována na dělená pořadí a předdstavovala by tak akorát další atyp a vyžadovala by vyšší časový fond mechaniků (manipulace při dobíjení apod.).

ad linka 65:
Minibus MAVE je na a-65 naprosto ideální. Má více míst pro kočárky než City, které představují početnou klientelu této linky. Dále je pro 12 m autobusy problematický výjezd ze zast. Újezd směr Řečkovice, při vyjíždění na hlavní silnici musí řidiči objíždět ostrůvek s gumovou značkou, ale při dokončování oblouku musí dávat pozor na značku na pravé straně, o kterou by mohli urazit zrcátko. S velkým busem je docela um to vytočit, proto radši někteří řidiči odbočí doprava a otočí se na kruhovém objezdu. A další věc je samozřejmě kapacita, která na minibus bohatě dostačuje. Větší množství cestujících lze pozorovat pouze ráno z Nadační do Řečkovic, po zbytek dne je jen malá obsazenost.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
On ale nikdo neříká, že se to bude kupovat. Hádám, že jde jen o test, zda by měl smysl takovýto pohon, nikolov délka či typ vozidla. Navíc, podku vím, SOR chce dělat i jiné délkové kategorie v elektro.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Není podstatné, zda je vůz vhodný nebo nevhodný, ale důležité (pro socanské představitele města) je zviditelnit se za každou cenu. Proto ty křty a podobné nesmysly. Na jednu stranu se propagují podobné eko nesmysly, jako bateriové autobusy, na které se vždycky najdou dotace, ale na druhé straně se zapomíná na obyčejné trolejbusy, kde se za posledních cca 8 let pořídilo pouze 9 křápů, ve kterých si normální člověk ani nesedne.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Za současnýho, minulýho i budoucího stavu mi přišly nevhodný papamobily. Koupit se 10.5 v naftě, využily by se při menší i střední poptávce, případně na linkách zde zmiňovanejch jako 54, 63, 64, 65, 74. Střední poptávkou myslím víkendovej večerní nával na a-46 kdy mave už nepobíralo a na citybus toho bylo zas poloplno. Občas, hlavně ráno, je nával i v slavný a-65.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Nevhodné? Takže to koupí z důvodu, že být na baterky a být zelený je in a kchůl


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Za současného stavu je to podle mě do Brna nevhodné vozidlo.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Já bych to poslal na 67.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
1363
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Zcela souhlasím a to ze 3.důvodů : 1.Vypravují se tam autobusy ze dvou druhů vozoven biggrin ,2.Jak psal 1804-poblíž je Medlánecká vozovna pro případný odtah biggrin a za 3.relativně krátká linka :D .Myslím si ,že se zde ten bus prostě objeví. :lol:


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Taky na a-65 bych to vrazil.Trasa je blízko vozovny takže v případě chcípnutí se dá bus dotlačit sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

9292
10 čer 2004 11:19
To uz mi pomalu prijde rozumnejsi ty baterky narvat do 21/24tr a pojizdet s tim ty kousky mimo trasy.Oboji mi ale pripada jako hrani si na ekologickej autobus a nepriznani se k trbusu.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
EBN 10,5 byl vystavený vloni na Autotecu. Pán od SORu mi tehdy říkal, že sice udávají dojezd 160km, ale že ostravský zkušební vůz vykazuje dojezd okolo 200km. Asi největší slabinou elektrobusu je velká hmotnost a omezená životnost baterií, které jsou naskládané v několika patrech v samostatném nárazuodolném rámu, který se dá celý vyjmout i s bateriemi. Jediné smysluplné využití tohoto elektrobusu vidím na linkách (turistických trasách), vedoucích přes samotné centrum města (máme takové?), ovšem s tak velkým rozvorem náprav to asi nebude žádná hitparáda. Ale na druhou stranu musíme vyzdvihnout ekologický přínos v místě provozu, a nemyslet na zatížení přírody vlivem spalování uhlí v elektrárně a při výrobě (a následné likvidaci) 180 kusů FePO4 akumulátorů, kterými SOR EBN 10,5 disponuje.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
Tak tak, jak píše kolega Pepola, průměrně se odjezdí za jednu šichtu okolo 170 km.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Např. na a-52: dvakrát asi po 170 km (ranní + odpolední služba), takže kolem 350 kilometrů denně.
Jak píše Pvvs - na tu a-54 ideální! biggrin


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Kolik teda tak denně najedou busy na těch delších trasách?
V článku taky píšou "E.ON propaguje elektrobus od společnosti SOR Libchavy, který má dojezd 140 km při max. vybití baterie na 30 procent. "Pomocí tří rychlonabjecích cyklů lze ale dosáhnout dojezdu dvojnásobného, tedy 280 kilometrů. Tím je elektrobus plnohodnotnou náhradou stávajících dieselových autobusů. To ale vyžaduje instalaci rychlonabíjecí stanice."

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

9292
10 čer 2004 11:19
Vrazi se za to vozejk se zberacema a pod trolejema se to bude dobijet za jizdy :)) .
JInak me napada trebas 54,63,64..


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
Tak, tak! Dnes jsem jen na ranní a-70 najel 126 km. A to zrovna a-70 (ráno pár kol na a-42) nepatří zrovna k nejdelším...


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
On ten udavany dojezd 110-160km stejne neni nic, co by se dalo nasadit na beznou linku. Tak kratkou linku, aby to tam (i s pripadnym dobijenim na konecnych) vydrzelo jezdit cely den se obavam ze nemame.

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
Není to tatranský elektrobus, ale šestý vůz, vyrobený kompletně v SORce a bude sloužit pouze jako testovací (předváděcí) vozidlo.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 67&secid=7
Tipoval bych to na "propůjčený" tatranský SKIBUS

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
trolejtom píše:
Od 21. do 25.6. by měl být v Brně na testech SOR EBN 10,5, tak žhavit foťáky :-)


Pamatuji na slova jednoho zdejšího váženého, "díky bohu tady to nebude"
No a už je to tu! :)

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Uklidni se. Kdyby se o tom vědělo víc, už by to sem někdo napsal.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
1363
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Medlánky ??? Slatina ??? neví se o tom info???


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8870 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 01 říj 2024 17:41
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]