Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 129 z 234    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 234  Další
Autor Zpráva
Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Já bych to nedělil, sice to některým pomůže tím, že to bude jezdit dle jídního řádu, ale na druhou stranu jiní budou přesedat úplně zbytečně z jednoho trolejbusu do druhýho a z důvodu zpoždění, který se nedá eliminovat, je návaznost prakticky vyloučená. Budeme muset počkat až se vybuduje velký městský okruh (jestli se toho dožijeme), pak se to snad zlepší. Ještě se mi líbil návrh z konceptu územního plánu vést trolejbusovou trať z Tomkova náměstí přes Náměstí Republiky, přes řeku, areál Zbrojovky, Bubeníčkovu na Starou osadu.

Přetíženost bych řešil nějakou pomocnou linkou, mohla by to být Mauriciova linka D (za zvážení by bylo, jeslti ji spíše neukončit na Kamenném vrchu), nebo jak kdysi někdo navrhoval linku cca v trase Pisárky - Žlutý Kopec - Náměstí Míru - Tábor - pak už nevím kam, částečně by i pomohla linku 37 ukončit na Komenskýho náměstí. I návrh ds není špatný. Ale co naplat, řešení je dost, ale peněz málo


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
thingie píše:
No, to nevím, ale bude-li někdy tramvaj do Lesné, byla by to příležitost něco s tím udělat, konečně, třeba i tam nahradit tramvajovou smyčku trolebjusovou.


plán je smyčka v Provazníkově ul někde za zastávkou Merhautova, kvůli výstavbě VMO nad Tomkovým nám. Údajně má u křižovatky Merhautova / Provazníkova vzniknout i přestupní bod tbus/tram, což bych chtěl vidět jak - mám to totiž pod oknem a neumím si to tak úplně představit :-)

V souvislosti s 25/26 bych si ale po dlouhé době dovolil jeden šotovýplod. Co místo neproduktivního zajíždění do Husovic natáhout linku 46 z Haškovy přes Štefánikovu čtvrť - Lesnická - Úvoz - Žlutý kopec - Pisárky - tunel - Nemocnice Bohunice? Jednak by se vyřešilo neperspektivní otáčení u MZLU, kromě toho si troufám si říct, že by to tbusům mohlo dost ulehčit a autobusy jezdí pod drátama stejně už teď. Kromě toho by vznikla přestupní vazba z okružek na 38/39, která při zrušení zastávky Úvoz pro tyto linky zanikla. Krátká jízdní doba a atraktivní spojení do kampusu (bez zdržování se v Novém Lískovci) už beru jako příjemný bonus.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
To je pravda. Obvykle tam v zacpe stoji vic vozu..


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Zkrácení/rozdělení trasy řekl bych nepomůže... vozy mají v době kdy je s tím největší problém tak nízký interval, že zpoždění jednoho vozu nemá vliv na stav části linky.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
No, to nevím, ale bude-li někdy tramvaj do Lesné, byla by to příležitost něco s tím udělat, konečně, třeba i tam nahradit tramvajovou smyčku trolebjusovou.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Hmm a neni nahodou za merhautkou planovany obnovit trbus smycku ?


Offline
888
21 led 2006 12:26
no já už to vidím, jak se to stáčí přes mendlák, nebo starku :D o výjezdu na vincky, popř. stání na červenou do kopca na pionýrské ani nemluvím :D


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Já bych pochopil něco, co by umožnilo pohodlně přestupovat někde mezi pětkou, 44 a těmi trolejbusy a tak, někde na Merhautově/Provazníkově. A dejme tomu, že by se to dalo i provozně využít k nějakému dělení. Ale rozbít jedinou rychlou linku od Konečňáku nahoru na blekfíld a dál, jejím ukončením u Zimního stadionu, kde kolem vůbec nic není?

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Je to tak trochu sci-fi, ale za úvahu by to stálo, myslím, že by se tím pro velkou část cestujících tato trasa zatraktivnila. Samozřejmě, ne vždy se člověk zavděčí všem.

Ty linky jsou spíše jen výkřik do tmy, ale problém 25/26 je:

a) dlouhá trasa - lze řešit dělením (= vybudováním nové smyčky)
b) krátké vozy - nelze řešit jinak, než kloubáky po celý den - případně, při vypadnutí jedné linky z části trasy (viz bod 4) lze ještě něco dělat s intervalem, jinak ne, to by už asi měnírna zdechla
c) Novolíšeňská - určitě prodloužit min. na Jírovu


Offline
9986
15 led 2005 23:41
thingie píše:
Dělení má smysl na Mendláku, ale kde jinde jako?


Na Mendláku smysl určitě nemá, a to ani za současné situace. Ideálně někde v okolí zastávky Zimní stadion nebo Lesnická - žel tam není kde vybudovat smyčku.

Ještě je otázkou, co závlek na Starou Osadu.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
resenim je navysit kapacitu, ale tady uz to narazi na limity trakce.
Jinak k tomu HESSu :
Citace:
Ein Megatrolley kostet in der VBZ-Version etwa 1.050.000 EUR oder
14.700 EUR/m² und ein Van Hool AGG 300 etwa 480.000 bis 500.000 EUR
oder 7900 EUR/m². Eine Niederflurbahn, 2,4 m breit, kostet etwa 33.000
EUR/m². Dieser Hybrid wird, wenn in gleichen Stückzahlen geordert wie
der Megatrolley, vielleicht 1,1 Mio EUR kosten?

http://www.bhls.eu/IMG/pdf/Hess_Hybrid.pdf
Asi 20 vterin v google. Opravdu "levny" reseni ...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Při bodu 4:

Linka A: interval celodenně 5 min (snad krom ranních úseků - výjezdů atd.), večer 10 min, na osovou každej druhej, večer vše
Linka B: ve špičce 5, mimo 8, večer 10, možná 12
Linka C: ve špice 5, mimo 10, večer 10
Linka D: provoz řekněme od 7hod do 17hod, interval 10 - 15 min
Stálo by v úvahu, zda do JŘ nenapsat u špičkových spojů něco ve smyslu, že "jede v 00 a pak každých 3 - 5 minut"


Naposledy upravil Igor Mauricio dne 19 črc 2011 19:55, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Dělení má smysl na Mendláku, ale kde jinde jako?

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ideálním řešením 25/26 je (podle mne) asi tohle:

1) určitě rozdělit (= někde v půlce trady vhodně vybudovat smyčku) - linka jedoucí přes celé město nabírá zpoždění, které se pak zbytečně přenáší na celou trasu
2) celodenně kloubáky
3) dělený interval za stávající situace, nebo viz bod 4
4) možná jen linka A na trase Osová (pouze část spojů) - Nemocnice Bohunice - Mendlovo nám. - někam k rozdělení (následně linka B: rozdělení - Líšeň Jírova) a linka C: Mendlovo nám. - Kamenný Vrch
5) trochu mimo - linka D: Česká - Komenského nám. - Žlutý kopec - Nemocnice Bohunice, interval 10min, sóla

Žel je to jen vize :( S tím dělením na více linek je to jen návrh, ale pravdou je, že rozdělit by takto dlouhou linku chtělo. A kloubáky jsou tam potřeba určitě. Trojčlánky nejsou řešením. Čísel linek si nevšímejte, dosaďte si, co chcete.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
PvvS píše:
To neni reseni. Uz tedt jezdej trbusy pomalu na dohled od sebe a nestacej.

A neměly by přesně tomuto kapacitnější soupravy pomoct? Když se nedá zkrátit interval a lidi se furt nevlezou, tak se musí zvětšit kapacita vozů, ne? Stejně jako na jedničce...

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
89
24 čer 2011 15:16
No možná to není řešení, ale je to krása :applause: Na důchod se odstěhuju do Švajcu, koupím si seniorskou šalinkartu a budu jezdit a jezdit :D Nevíte někdo k tomu lighTramu technický podrobnosti (motor, výzbroj...) na stránkách Hessu nic pořádnýho nepíšou.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
To neni reseni. Uz tedt jezdej trbusy pomalu na dohled od sebe a nestacej. Navic pri aktualnim provozu stejne stojej v zacpach, nebo popojizdeji krokem pres 1/2 brna .
A solo s vlekem , neni to nahodou uz lepsi kloubak ?


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Ale je na tom videu pěkně vidět, že jim nedělá problém hustý provoz ani relativně úzké a klikaté silnice. V tomhle by určitě nebyl problém.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Tříčlánkové hessy je můj sen, ale asi neuskutečnitelný, i když by jim to na t25/26 hodně slušelo. Nebo by se za sóla mohly zapřáhnout vleky, jako ve Schweizu.


Offline
176
01 lis 2010 18:43
Brno-Líšeň
Asi není moc šance, že by se někdy v Brně objevili tříčlánkový trolejbusy, že? Viz trolejbusy ve Švýcarsku http://youtu.be/PNJOa_N05q4.


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Na lince 25 jezdí celé dopoledne 4 kurzy v autobusech. Aby to bylo kloubové.


Offline
100
12 dub 2009 18:15
Zdá se mi to nebo jsou nějak často nasazovány na trolejbusové linky autobusy a to i mimo špičku? To jsme na tom tak špatně s trolejbusovým parkem?


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Spis mi slo o to , jestli si celej ten projekt zaslouzi alespon 8tr. Shnila 14tr. ktera uz 10 let mela bejt v hutich by postacila.


Offline
820
25 led 2006 09:46
Pokud tu opravu 8Tr zasponzoruješ. Tak jsme tam měli na týden postavit nějaký z provozních historických vozů? Když se o víkendu jezdí...


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Hmm, nic zrezlejsiho uz tam nemeli ? Podle vysledku projektu Trolley tam spis meli poslat 3194. nebo neco podobnyho. 8Tr spis do dilen, aby bylo s cim jezdit ..


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5837 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 234  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 lis 2024 18:42
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]