Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 13 z 35    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 35  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
MartinV: Samozřejmě situace kdy si cestující po nástupu do vozidla jízdenku označí pozdě a revizor v tom úseku zrovna provádí kontrolu a takového cestujícího přistihne je bez debaty vina cestujícího.
Pokud ale revizor sedí na zadku a o dvě zastávky později kdy zahájí kontrolu argumentuje tím, že viděl daného cestujícího cvakat si lístek o dvě zastávky dřív a kde má lístek na předchozí jízdu, tam si dovolím tvrdit že má revizor smůlu, jelikož "cestující má v době kontroly platný jízdní doklad".

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
MartinV: Nemyslím si. V době kontroly mám platný jízdní doklad. Dokaž mi, že jsem předtím nejel třeba na jízdenku, které skončila platnost (proto jsem si cvakl novou) a kterou jsem následně třeba nesnědl. Bych si dovolil souhlasit s Kingem.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
King: pokud používá člověk jen a pouze jednorázovou, tak si ji má označit hned. To se pokutovat dá.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Rozhodující je, zda má cestující platnou jízdenku v době kontroly. Takže revizor si může koukat jak chce a kdy chce, ale argumentovat ve stylu "ale to jste si měl cvaknout o dvě zastávky dřív, já vás viděl" pokud má v okamžiku kontroly platný jízdní doklad je nepřípustné a nic to nedokazuje (leda kdyby se dotyčný cestující pod tlakem přiznal ale to už je pak trochu jeho blbost).

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
304
12 lis 2007 20:03
Zdeněk: To by nebyl důvod k neuznání jízdenky. Pokud by chtěli prudit, měli eventuálně zakročit hned.


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Není možné, že revizoři nastoupili o nějakou tu zastávku dřív a pak viděli pana kolegu, jak si označuje v průběhu cesty jízdenku? V tomto úseku revizoři nastupují iobčas dříve a začnou kontrolovat po odjezdu od cihelny..

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
TMB: ano, označím si ji o zónu dřív, ale nevidím důvod, proč už při nástupu do vozidla. Tím se právě o nějaký čas oberu oproti cvaknutí lístku před změnou zóny (např. v poslední zastávce dané zóny).


Offline
821
25 led 2006 09:46
Právě proto, abych získal delší časovou platnost, si jízdenku označím až (už) v zóně 100. Počet políček na univerzální jízdence je opravdu n+1, při označení dvou políček se jízdenka pro případ kombinace se šalinkartou počítá jako jednozónová.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
H8crew: d-6 má víkendový interval 10 minut. Pokud by sis chtěl tu jízdenku do kombinace cvakat už při nástupu do vozidla, pak až v d-2. Proč zbytečně už v d-6, když se pohybuješ jenom v tebou předplacených zónách?


Offline
359
20 čer 2008 14:08
Kombinace šalinkarta (100,101) + univerzální mě také zajímají, vždy jsem doposud uvažoval tak, že potřebuju-li navíc n zón, cvakám (n+1) políček.

Takže si dovolím tarifní příklad, který mi z předchozího není jasný. Jakou jízdenku získá pro kombinaci šalinkarta 100+101 a univerzální jízdenka cestující, který bude cestovat řekněme z Bohunic (101) do Źelešic (510) tímto způsobem:
Nasedá na Běloruské (zóna 101) na d-6 a dle zde zmíněné teorie bezodkladně po nástupu označuje jízdenku : dává dvě políčka (tj. dle uvedeného má tedy jízdenku 60 min / 2 zóny !!! - byla přeci cvaknuta v zóně 101 !!) Na Celní přestupuje na d-2, jede do Modřic, kde čeká na a-510. Při víkendových intervalech není problém, aby taková cesta zabrala s čekáním po zastávkách na (ne-)navazující spoje víc jak hodinu (d-6 interval 20 min, d-2 interval 20 min, a-510 1 hodina). Při nastupování do autobusu v Modřicích bude řidič poctivě kontrolovat doklady a ... ? Cestující projel jednak 3 zóny ale zejména může cestovat řekněme 70 minut.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Myslím, že revizor určitě pravdu neměl. Dvě pole na univerzální jízdence = dvouzónová jízdenka na 10 minut. Tato jízdenka snad platí v celé síti IDS JMK. Pokud tedy byla označena v zóně 101, měla by těch 10 min. platit i do zóny 510.
Pokud mám šalinkartu, tak nevidím důvod označovat si další jízdenku ihned po nástupu. Proč? Rozdíl je ten, že pokud si ji označím v zóně 100, získám kombinovanou třízónovou jízdenku na 90 min. Při označení v zóně 101 mám kombinovanou jízdenku dvouzónovou na 60 min. První varianta je výhodnější v tom, že na tu jízdenku třeba ještě spíše stihnu návrat ze zóny 510 zpět do zóny 101. V tomto případě bych klidně vznesl na DPMB dotaz i formou slušné stížnosti. Pokud se revizor mýlí, měl by být nadřízeným správbně poučen.


Offline
304
12 lis 2007 20:03
MartinV: přesně tak. A navíc mi revizor nedokáže, kde jsem eventuálně nastoupil. Celou cestu jsem cestoval s platným jízdním dokladem.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
P.Haluza: pokud jedu pouze na jízdenku, pak hned při nástupu. Pokud ji ale kombinuji se šalinkartou, pak nevidím důvod, proč ji neoznačit až cestou - před daným přechodem zón. Osobně mi to přijde divné při kombinaci tu jízdenku označovat hned na začátku (pokud jedu nejdřív na šalinkartu), vždyť je to jedno.


Offline
888
21 led 2006 12:26
a kdo mi dokáže, že jsem zrovna na té zastávce nenastoupil? :-k


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tasa píše:
Ano, určitě jsi měl pravdu, ale jak psal OP, měl jsi jen 60 minut a 2 zóny


Na druhé straně jízdní doklady mají být označeny při nástupu, tj. ne až zastávku před zlomem zóny. Tento častý nešvar se bohužel zatím nepodařilo zcela vymýtit.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Ano, určitě jsi měl pravdu, ale jak psal OP, měl jsi jen 60 minut a 2 zóny

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
304
12 lis 2007 20:03
OP: díky za objasnění.
Údajně (od třetí osoby) přesně za tohle kdosi dostal pokutu, nicméně se mi to nezdá. Pokud bych tu šalinkartu neměl, hádal bych se. Takhle jsem nad tím mávl rukou.
SPP jsem si studoval a dospěl jsem k názoru, že jsem měl pravdu. Nicméně jsem se radši zeptal.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Vytisklá SPP, ale v té 14stránkové verzi a ne to, co je v MHD.


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
stehrob:
(...) mezi Moravanskou a Modřickou Cihelnou cvakl 2 pole, tudíž pokud vím jsem dostal kombinovanou jízdenku na 90 minut a 3 zóny.
Nikoliv, kombinovanou na 60 min a 2 zóny (protože byla označená v zóně 101, počítá se z předplatní jen zóna 101). Kombinovaná 3zónová na 90 min by byla při označení nejpozději v zastávce Hluboká (ještě v zóně 100).
Před Tyršovou přišel revizor, tak jsem se prokázal jen univerzálkou. On mi řekl, že to nestačí (...)
Stačí, nekombinovaná 2 políčka jsou totéž jako 10minutová nepřestupní jízdenka na 2 zóny, a to kdekoliv v IDS JMK. Je to v článku III odstavci 6 Tarifu.
Mimochodem, neměli by revizoři u sebe nosit kompletní znění Tarifu?


Offline
304
12 lis 2007 20:03
Mám jeden dotaz a doufám, že znalí doplní.
Dnes jsem se dostal do menší pře s revizorem (ačkoli jízdní doklady jsem měl v pořádku).

Budu konkrétní: jel jsem d-2 do Modřic. Mám šalinkartu na 100+101 a k tomu univerzálku, na které jsem si mezi Moravanskou a Modřickou Cihelnou cvakl 2 pole, tudíž pokud vím jsem dostal kombinovanou jízdenku na 90 minut a 3 zóny. Před Tyršovou přišel revizor, tak jsem se prokázal jen univerzálkou. On mi řekl, že to nestačí, tak jsem vytáhl ještě šalikartu a bylo vše v pohodě, ale ptal jsem se, proč mi nestačí univerzálka označená v zóně 101 3 minuty před kontrolou. Na jízdence je jasně napsáno, že 2 pole dávají doklad na 10 minut a 2 zóny, bez bližšího určení. Já jsem jel přes 2 zóny (101 a 510), on mi ale tvrdil, že to tak být nemůže a že 2 pole platí pouze pro brněnské zóny, byl nesmírně tvrdohlavej a nenechal mě domluvit.
Vzdal jsem to, ale ptám se, měl pravdu v tom, že byla moje jízdenka samotná neplatná?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
len neviem ci by si si taku kartu kupil

Nekoupil, já jezdím buď na xicht, na jízdenky z automatu nebo autem. Ale to byl spíše takový nástřel, jak by to bylo ideální, že to tak nikdy nebude, je mi jasné.


Offline
15
23 kvě 2008 12:03
fafner: Na Slovensku existuje cosi ako EMcard, coz je dohoda o vzajomnej uznatelnosti cipoviek a kreditov na elektronickych penazenkach medzi SADistami a niektorymi dopravnymi podnikmi, posledny rok sa tam uz nesmelo pridava aj ZSSK. V pripade CR by bol mozno problem v rozdielnom sposobe zabezpecenia kariet (kym vacsina DP a exCSADiek pouziva len Mifare Standard, mensina CSADiek a CD pouziva Mifare DESfire, pricom CD tam maju navyse este dalsie bezpecnostne opatrenia).

mauricio: Takyto sposob dneska technicky realizovatelny je, a to dokonca pomerne nenakladne (tech. RFID) len neviem ci by si si taku kartu kupil (ono by to okrem ineho umoznovalo pomerne spolahlivo zistit kade sa pohybujes a pod., z pohladu DPMB je to proti zneuzitu bezpecnostne pomerne dobre osetritelne).

tin: V pripade online objednavky pri vyplneni vsetkych udajov je zo strany DPMB po drobnej iniciative (zriadenie overovacieho pristupu do matriky MSMT, pri podniku u ktoreho je pouzitie udajov tak jasne ako DPMB to musi ist ako po masle) overitelny status studenta v zasade vsetkych univerzit v CR (+vratane vsetkych Slovakov, Poliakov a cudzincov) a casti strednych skol. Ostatni holt budu musiet papierovo.


Offline
Uživatelský avatar

106
24 úno 2011 22:27
Prýgl!
Mauricio píše:
super a pohodlný by to bylo ve chvíli, když by člověk pouze prošel kolem terminálu a terminál sám by identifikoval v kabeli čipovku a zařídil si zbytek
vzpomeň si, že když se v pce zavádali čipovky, natahovaly se jízdní doby, protože to hrozně zdržovalo


To bys chtel po cipkovkach moc:)) Hm nevim, nijak sem si tenkrat nevsimla, to jsem byla jeste mestskou dopravou nepotrefena (ne ze bych ted nejak extra byla:)) ). Ja je vitala a byla sem mezi prvnima kdo si ji ve zkusebni dobe zdarma poridil:)).

_________________________________
RT6N1 a Škoda 28Tr Solaris fan


Offline
9986
15 led 2005 23:41
super a pohodlný by to bylo ve chvíli, když by člověk pouze prošel kolem terminálu a terminál sám by identifikoval v kabeli čipovku a zařídil si zbytek
vzpomeň si, že když se v pce zavádali čipovky, natahovaly se jízdní doby, protože to hrozně zdržovalo


Offline
Uživatelský avatar

106
24 úno 2011 22:27
Prýgl!
V Pardubicich jsou cipovky uz nejaky ten patek a slibovali hojne vyuziti elektronicke penezenky kterou obsahuji (napr. vstup na hokej a jine sportovni a kulturni akce atd.) a co? skutek utek, zatim to stale funguje jen jako litacka (coz je mimochodem super a pohodlne :) )

_________________________________
RT6N1 a Škoda 28Tr Solaris fan


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 870 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 35  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 lis 2024 01:14
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]