No, já si taky myslím, že Brno nové nádraží nepotřebuje. Ony ty projekty odsunutého nádraží sice vypadají pěkně, kdyby byla záruka, že se přestavba realizuje tak jak je to naplánované, tj. včetně MHD (ono by tam šlo vést víc linek, takže spojení s novým nádražím by bylo víceméně stejné jako s dnešním), tak bych byl pro (byť s výhradami). Jenže ta záruka, že se to realizuje komplet, tu jaksi není. Brno ani stát na to zdaleka nemá, ani s pomocí z EU. Kromě toho má Brno v plánu ještě dost jiných akcí, taky velmi nákladných.
Je vysoce pravděpodobné, že s toho zůstane nedokončené torzo zalátané různými provizorii. Takže jsem proti.
Některé problémy ze 30. let už ale jaksi zanikly:
- tenkrát jezdily parní lokomotivy a celkem chápu, že ten kouř mohl v centru vadit. Dnes už ne.
- taky byla mnohem intenzívnější nákladní doprava v obvodu hlavního nádraží - jednak spojka z dolního nádraží, jednak ani skladiště u Grandu už dnes neexistují.
- ani intenzita osobní dopravy už není co bývala...
Pokud by se přistavělo jedno nástupiště u Tesca, tak nádraží bude v pohodě stíhat.
Kdyby se konečně zastřešily tramvajové zastávky u hlavního nádaží, tak by se dalo suchou nohou chodit k vlaku už desítky let (no asi dvě).
|