Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 32 z 33    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Další
Autor Zpráva
Offline
9986
15 led 2005 23:41
Neměla pyžamo s autobusy, tak dala najevo svůj nesouhlas!


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
7505 má v pérdeli pérování na zadku, nebo je jízda, při které jsem vypadával ze sedačky a dcera, která jinak miluje cestování čímkoli, se dokonce pozvracela, pro tyto stroje typická? A to jsme jeli jen z Novolíšeňské do Židenic, a nikterak rychle...


Offline
26
11 lis 2011 17:41
Co se stalo s vozy 7503 a s vozem 7504 - který má poslední vypravenost 18.8.2011!!! a v jeho kartě je uveden provozní!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Některý z Mave měl před pár dny smůlu. Cestující na lince 81 se rozhodl, že už ho jízda nebaví, tak chtěl na křižovatce u nákupního centra KP vystoupit, ale zlý a neochotný řidič mu to nechtěl umožnit. Tak ho chtěl fyzicky napadnout, ale ten zlý řidič na něho zavolal policii. Než přijela, rozhodl se vystoupit pravým bočním sklem mezi dveřma. Vzal kladívko a byl venku, zrovna když přejela policie. Prý známý recidivista.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3726
28 úno 2006 19:00
Ve Fiatu u Globusu stojí (stály) už papamobily dva. Na ten druhý nebylo vidět, ale tipnul bych ho na 7504.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
@Karlos & tzv - díky, nikdy sem v tom právě nejel, neznám vnitřek. To je teda asi rozumnější.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
BDS-BUSí Daily jsou hlavně nad nápravami vysokopodlažní - nízky vstup s plošinou je pouze u zadních dveří, problém u techto vozítek bych viděl spíš ve velmi špatném odpružení (pokud teda vůbec nějaký tlumiče mají :mrgreen: )

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
9986
15 led 2005 23:41
A co Olomouc? Tam tomu prej taky nemůžou přijít na jméno.


Offline
5
07 úno 2011 15:15
honny píše:
Toto platí i pro Psotí/BDS-BUSí minibusy, co jezdí na Znojemsku?


BDS a PSota mají Dailyny. U těch chomutovských byl akorát občas problém s elektrikou, jinak nevím. Nepředpokládám, že by byly autobusy na jihu Moravy o tolik odlišnější.

_________________________________
Válečná sekera vykopána - střezte se pomsty Apačů...


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Jestli to není tím, že se s vozejky MAVE porušilo svaté brněnské pravidlo čtyř kusů. Anebo je ten pátý kus jen na náhradní díly? :D


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
chat-maniac píše:
Však není. Každej 3. měsíc dostane nový brzdy.... A to se vyplatí.

Který tramvajový vůz mi toto připomíná? sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Toto platí i pro Psotí/BDS-BUSí minibusy, co jezdí na Znojemsku?

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Však není. Každej 3. měsíc dostane nový brzdy a co rok novou spojku. A to se vyplatí.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Nerad bych, aby se to tady zvrhlo v nějaké paušální plivání. Pravdou je, že v době, kdy bylo o nákupu rozhodnuto, to byla rozumná volba. A co se týče provozní spolehlivosti, to není neřešitelný problém...


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Jako by to byla novinka, že DPMB, respektive město, kupují krámy... .


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
mě je celkem jasný, jak funguje zadohrab ... ale spíš mi není jasný jak někdo takovej paskvil mohl koupit :D

_________________________________
Jakub


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
A navíc je odvozen z předokolové dodávky, což je jaksi poněkud levnější než vyvíjet zgruntu nový základ :-)


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Jakube: Je třeba si uvědomit, že vozejk MAVE je nízkopodlažní, a kvůli tomu má i speciální (nízkopodlažní) nehnanou (vlečenou) zadní nápravu. Pokud bys chtěl zadní nápravu hnanou, musel bys mít zadní nápravu s diferenciálem, a od motoru vést kardanovou hřídel, což se oboje s nízkou podlahou vylučuje.

Další dotazy? :D


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
ok, ale i tak nechápu jak někdo může vypustit autobus s předním náhonem :D

_________________________________
Jakub


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Jakube: Dvojmontáž nemá vůbec nic společného s tím, zda náprava je či není hnaná. Tady jde o celkovou hmotnost vozu.

Vozejky MAVE mají maximální zatížení 1.nápravy 2100kg. Na přední nápravě jsou pneumatiky 225/75R16C 121/120R. To poslední číslo je index nosnosti pneumatiky při jednomontáži/dvojmontáži. Tedy v případě jednomontáže má tato pneumatika index nosnosti 121, což je 1450kg (1450x2pneu=2900kg).

Maximální zatížení 2.nápravy je 3550kg. Na zadní nápravě jsou pneumatiky Continental 205/75R16C 113/111R. Při dvojmontáži platí index 111, tedy 1090kg (1090x4pneu=4360kg). Při jednomontáži by tedy byl součet nosnosti pneumatik nižší, než je celkové přípustné zatížení nápravy.


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
tak to sou teda pěkný paskvily ...
nechápu teda, proč to má vzadu dvoumontážku, když sou to předohraby
doufám, že Brno neplánuje další nákup

_________________________________
Jakub


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Díky, taky jsem si pak říkal, že bych nemusel hádat a raději googlit... A než jsem to našel, už byl uzavřený 5minutový limit na opravu :-/ Aspoň jsem tu hmotnost docela trefil :-)

3,5 tuny a náhon není striktní pravidlo. Jak to zákazník chce, tak to dostane, ale máš pravdu, že čím má auto vyšší přípustnou, tím méně se nabízí předokolák. Nicméně Fiat tuším zadokolku vůbec nedělá, dělá max 4t a to je v podstatě totožný, jen to má určitá zesílení (například ty brzdy :-) ). Zadokolka líp funguje někdy, předokolka jindy, záleží co zákazník chce... Nicméně myslím si, že předokolka je na 5,5 tuny ještě únosná, nicméně musí se to vyladit + klasický automat s HDM.

Co se robotizovanáho manuálu týče, já tu koncepci nemám moc rád, pokud nemá dvě spojky. Zkoušel jsem to už víckrát a v zásadě se mi to neosvědčilo. Nicméně je to fajn z hlediska spotřeby. Principiálně to nemá s automatem společné ani kolečko, tohle je klasická skříň s robotizovanou spojkou, automaty mají planetová ústrojí a HDM.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Jenže do 3,5 tuny jsou šasi s předními náhony, nad už mají zadní.
Nepletu se?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Strejda gůgl našel následující:

typ: CiBus ENA 3 Z MAXI, podvozková část a pohonná jednotka s kompletním předním čelem pochází z Fiatu Ducato
celková délka: 8625 mm
rozvor náprav: 5200 mm
celková hmotnost: 5400 kg (max.zatížení 1.nápravy 2100kg, 2.nápravy 3550kg)
dveře: dvoje výklopné, šířka dveří 1000 mm
atd...

Technická data uváděná výrobcem:
http://www.mave.cz/upload.cs/a/a3a2d0d4_0_cibus_ena_3_z_maxi_tech_popis09.doc


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Má to tu robotizovanou spojku nebo co to je za bastl. Řadí to jako automat, ale není to automat. Tohle jsme na dopravce neprobírali, tak nemám přesnou představu o fungování.
Někdo na dílně říkal, že podle VIN je to 3,5t. Tak nevím. Bohužel poddimenzovaný základ dělá většinu problémů: brzdy, spojka, náhon. Dát do busu předohrab, tak stojíš skoro všude.
Měl jsem to na a-82 a docela dost dobrý, ale to pozadí jeho údržby a provozu už není tak růžový.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 806 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 28 lis 2024 03:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]