Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 18 z 21    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
SMPD_Martin píše:
aby se v obloucích používaly mazané přídržnice, apod.

Bohužel na tohle se nemyslí vůbec. Viz mazání okolků na Ečerově (i jinde, ale tam je to pěkně vidět), kde se "přídržnice" - druhá strana žlábku - vůbec nemaže.


Offline
2
21 lis 2011 00:53
NEPROVEDITELNÉ?
Tak to přece není. Dřív bylo neproveditelné, aby třeba fungovaly všechny kontrolky na panelu řidiče a svítily všechny zářivky. Bylo neproveditelné, aby vozy byly umyté a vyčistěné, bylo neproveditelné, aby vozy byly slušně nalakované.
Neproveditelné to bylo proto, že obecně nebyl zájem věci řešit a vnitřně jsme byli s tou situací vlastně smířeni. To platí i dnes o kolejích. Čtu stesky na šlendrián v kolejovém svršku, ale asi není zájem pojmenovat příčiny a přispět k jejich nápravě. Jen poukazovat na důsledky - to je dost jednoduché.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Janatak píše:
Proveditelné to je, ale muselo by se chtít.

Proto píšu neproveditelné.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Všechno jde když se chce, jenom malí šotouši ne.
Sorry za OT. :mrgreen: :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Proveditelné to je, ale muselo by se chtít.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
A pak se probudil a měl ruku v nočníku... Hezké, ale neproveditelné.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

50
25 lis 2010 23:34
Brno
Odborná diskuse dvojice JM a Datel je vcelku zajímavá. Problematika vztahů kolo×kolejnice je skutečně složitá, ale u tramvaje připouští mnohem více intuice, než by se mohlo zdát.
Především - současný profil kola DPMB vznikl především jako reakce na problémy se znovuzaváděním vignolových kolejnic. Hlavním problémem by tzv. dvoubodový styk kola s kolejnicí, který byl dán rozdílnými poloměry přechodu jízdní plochy na okolek (u kola) a jízdní plochy na bočnici profilu (u kolejnice). Profil DPMB reflektuje tedy na rádius S49 (a k tomu žlábkové NT3) a zároveň opisuje drážní vynález křivky UIC-ORE. Podařilo se zavést další zlepšení (rozšíření obručí kol - zmenšení rozkolí a zvětšení jízdní plochy). To vše má pozitivní vliv na životnost obručí, která byla tehdy v Brně katastrofálně krátká.
Co se bohužel nepodařilo - minimalizovat vypodkládání srdcovek výhybek a křížení obecně. Nepodařilo se zavést systém přídržnic v obloucích s menším poloměrem na otevřených tratích. Nepodařilo se zavést systémové mazání okolků. A co se zejména nepodařilo - udržet zdravou údržbu kolejí v celé síti.
V době zavedení nového profilu bylo jasné, že přechodná doba bude dlouhá s mnoha negativními jevy. Ale nepodařilo se přijmout jasný systém obnovy a údržby.
Myslím, že by bylo velmi zajímavé uspořádat na tohle téma samostatnou diskusi.
Jen krátce k sekundárním žlábkům - okolek tramvaje je mnohem menší, než železniční. Protože působení v oblouku je v menší ploše, musí se frézování "žlábku" projevit. Nejhorší je, že opotřebené okolky působí na ještě menší ploše větším soustředěným tlakem na bočnici kolejnice. Proto frézují žlábek rychleji. Ten zas opotřebuje temeno okolku ještě zdravého kola. Kruh se tedy uzavírá. Přitom stačí zajistit, aby se okolky zbytečně neopotřebovávaly třeba jízdou po příšerných vyvařených srdcovkách výhybek, aby se v obloucích používaly mazané přídržnice, apod. jsem přesvědčen, že sekundární žlábky lze odstranit bezezbytku během několika let.
A snad poslední - je to prosté - stačí pravidelně podbíjet (křivost), brousit povrch kolejnic (hlučnost) - a budeme úplně někde jinde. Klidně bych oželel několik 13T a měl místo toho perfektní svršek!!!

_________________________________
www.smpd.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Povrchové spojky čekající na instalaci na Hybešce
Příloha:
P1060635.jpg
Příloha:
P1060637.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
bez komentáře :-?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

86
17 říj 2006 00:54
Brno - linky 57, 43 a 93
Děkuji za opravení a poučení. Nějak jsem ze starších debat o rychlosti na samostatným tělese(například tady, když tehdy zase nějakej pisálek z MF Dnes rejpal do podniku na základě nepřesných informací ) mylně usoudil, že samostatný těleso (za návěstím s tím přeškrtnutým autem) znamená automaticky traťovou rychlost 60 km/h, není-li uvedeno jinak.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Jenže tam nevisí omezení rychlosti ( bíle orámovaná žlutá cedulka s číslem), ale traťová rychlost (bílá cedulka s číslem)
Jinak si nejsem jistý, jestli přeškrtnuté auto samo o sobě říká jakou rychlostí se může jet nebo jestli musí být doplněno o traťovou rychlost, ale jestli říká, tak říká 50.

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

86
17 říj 2006 00:54
Brno - linky 57, 43 a 93
Tak pokud je omezeni rychlosti uz u navesti znacici zacatek samostatne trati (nepamatuju si presne nazev, myslim takovy to preskrtly cerny auto na bilym ctverci), tak to pak chapu.
Ovsem kdyby to omezeni na zacatku samostatne trati nebylo, tak by kazde navesti koncici omezeni (snizeni) rychlosti vracelo povolenou rychlost na limit dany typem trate, coz je pro separatni trate 60 km/h. Rikam to spravne? Neplatilo by tedy to co vise tvrdi mceza.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Výjezd ze smyčky Ečerova a Vozovna Komín ve směru do města a směrem z města za zastávkou Výstaviště hlavní vstup a za Rosického náměstí. Je to vlastně vždycky na začátku samostatné tratě.
A ještě na konci mostu v obou směrech mezi Bráfovou a Stránského

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
vždy tam, kde jsou rušeny 20, 30, 40 apod. :-)


Offline
Uživatelský avatar

86
17 říj 2006 00:54
Brno - linky 57, 43 a 93
Ještě bych se tu s dovolením vrátil k té padesátce do Bystrce, řešené v sousedním tématu. Kdepak je tohle omezení na trati umístěný? Cestou z Bástru jsem se schválně celou cestu díval na návěstí, ale všiml jsem si jen různých nočních omezeních (asi kvůli hluku), a pak už jen snížení rychlosti u křížení silnice u zastávky Branka. Kdepak se tedy návěstí 50 km/h cestou do Bystrce nachází?


Offline
304
12 lis 2007 20:03
Úsek UH - Bohunická tankodrom (žlábky, ale 60), Bohunická - Ořechovská téměř celá fungl nová, dál většinou původní (avšak v dobrém stavu, S49), výjimku tvoří nový svršek kolem zastávek (S49), úsek Modřická cihelna - Modřice Tyršova tankodrom (žlábkové kolejnice, nepodbité, propadené pražce), kolem zastávky M. Tyršova nové (S49), úsek do smyčky původní žlábky, ale docela v pohodě. Jako celek rozporuplný, od nejlepšího svezení v Brně až po totální tankodrom a nejhlučnější trať.


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Do Modřic je pořád 60 km/h.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Vedle se řeší 50 do Bystrce... Tak mě zajímá, jestli 'rekonstrukce' trati od Hřbitova na Modriče při opravě I/52 proběhla v pořádku, a jestli je na trati 60. :) Vystupoval jsem dneska na Bohunické, na pohled to vypadá v pohodě, ale dál sem jet nemoh. Tak jestli někdo nemá info. :) Dík.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Se zpožděním sem dám dvě z Fügnerové:
Příloha:
Kopie - DSC08753.JPG
Příloha:
Kopie - DSC08762.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Leoš má smůlu no :-D

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
312
22 led 2006 19:31
Brno
Tak to bohužel nemám. :(


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Nemáš ještě nějakou fotku 7809? :)


Offline
312
22 led 2006 19:31
Brno
Počasí moc nepřálo ale tak aspoň jednu dokumentační sem hodím :) ..


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
nikdo s fotkama z víkendové výluky na Lesnou??? šotoušů tam bylo hafo

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Úsek po Bieblovu je dlouhodobě bez údržby (zřejmě již od 70.let), a místo štěrkového svršku je zde vegetace, která zde za léta vytvořila kvalitní zeminu sahající po hlavu kolejnice - viz.foto. Za zastávkou Bieblova je situace jiná. Tam už jsou zaštěrkovány pouze pražce. Kolejnice jsou tedy v luftě, a nehrozí tam tak rychlá koroze. Tam by to stačilo jen podbít. A doufám, že tam do té doby na těch vlnách nic nevyskočí z kolejí. Při povolené rychlosti 60 to tam s vozy docela pěkně cvičí.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 504 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 lis 2024 09:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]