Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 424 z 800    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427 ... 800  Další
Autor Zpráva
Offline
147
20 lis 2006 13:21
Brno
Chceš dopadnout takhle? sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Jakub píše:
zrovna při sjezdu z masarykovy čtvrti by se mohlo povolit objíždění tramvaje zleva ... vidět je tam dobře

No, to určitě ne.


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
zrovna při sjezdu z masarykovy čtvrti by se mohlo povolit objíždění tramvaje zleva ... vidět je tam dobře

_________________________________
Jakub


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tomuhle trojčeti se na výstavišti nějak líbí. sarcastic

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
1599+1303+1569 dnes opět chcípla - okolo 13:30 odstavena u výstaviště > nahrazena 1730.

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zrovna Červinkova, by určitě šla řešit nástupními ostrůvky mezi kolejemi a vozovkou. Jak řešit užší ulice, jako třeba Nerudova, to je otázka. Docela se mi líbí zastávka Klusáčkova, kde mají koleje větší osovou vzdálenost a auta jezdí po kolejích, tudíž nelze šalinu objet. Nicméně to je pro auta asi dost omezující. A nebo jinak. Co takhle před zastávku nainstalovat semafor? Dokud by šalina stála v zastávce, svítila by červená. A za projetí stejnej postih jako na křižovatce.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
9986
15 led 2005 23:41
ad koleje na kraji - trochu jsem to začal řešit i zde, možná se tam dočtete něco zajímavého
http://skoda-virt.cz/cz/forum/vzkazy/14 ... #komentare


Offline
9986
15 led 2005 23:41
A jak to chceš udělat?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Podle mě, by bylo nejbezpečnější prostě upravit zastávky tak, aby se nikde nevystupovalo do vozovky.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Tak asi nejideálnější by byla nějaká světelná závora (diody zabudované do vozovky), propojená s RISem vozu v zastávce. Jen jestli se ten snížený počet nehod vyplatí vzhledem k ceně takového zařízení.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
To bych asi neviděl jako optimální řešení, protože to drsné značení je až v úseku, kde již zastávka je, nás ale zajímá jak zaručit to, že na ni motorista vůbec nenajede. Osobně vidím řešení v častější obnově vodorovného značení tak, aby opravdu "svítilo."
Další nevýhodou je, že tohle řešení zastávek se používá ve městě a přejezd vyvolává nadbytečný hluk a konečně, slyšitelné je to pořádně až od jisté rychlosti, takže by to omezovalo především ty, co projíždějí, aniž by tam šalina stála.

Jinak k tomu zranění - ta rychlost vůbec nemusela být vysoká, nádherná komplikovaná zlomenina se dá vytvořit i při rychlosti jednotek km/h, když mu tam člověk vleze tak, že řidič nemá šanci zareagovat.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Jen pro doplnění: ta ulice s kolejemi po obou stranách je plzeňská Slovanská třída asi v tomto úseku
Zde je článek na dopravním webu: http://dopravni.net/mhd/6074/plzen-slovanska-trida/

Co se týče toho vystupování do silnice, problém je v tom, že jsou tyto zastávky špatně označeny. Vodorovné značení často není vidět nebo úplně chybí. Opravdu by byl takový problém zde nastříkat takové to drsné plastové značení? Pak by i řidič z drsné vozovky poznal, že jede přes zastávku. Cizí řidič s takovou zastávkou vůbec nemusí počítat a označník na chodníku se jednoduše přehlédne. Je to to nejjednodušší řešení.
Ale jak je tomu u nás zvykem, začne se to řešit, až se stane nějaká tragédie, a k té nemáme daleko...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Já osobně preferuji variantu, kterou má Martin jako první, totiž samostatné obousměrné tramvajové těleso. Dle mého to má nejvíce výhod, křížení je jen jedno, šalina nestojí v zácpě, jsou bezpečné ostrůvky. Pokud vím, v Praze je takto vedeno poměrně hodně tratí a funguje to docela dobře, navíc na mnoha z nich je tráva na kolejích, což je pozitivní protihlukové opatření v zástavbě, dostupnost pro případ nehody je ze silnice hned vedle v pohodě.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
to tedy nevím, jak to chceš udělat, protože všechno má své pro a proti


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
to by bylo jistě skvělé, ale i když bude 99 lidí ze sta mozek používat, tak bude jeden blbec, kterej bude schopnej těch 99 lidí zabít... Není tak lepší nutit lidi používat mozek a zároveň udělat blbuvzdorné prostředí, kde by nepoučitelní jedinci nemohli napáchat vážně škody?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
to všechno je ale vyřešitelné, stačilo by, kdyby začali lidi používat mozek trochu víc, než dosud


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Všichni máte pravdu, proto ještě jednou zkusím obhájit své řešení - tramvaj na boku by jistě některé problémy vyřešila, nicméně si myslím, že ty, co by přinesla, by byly vzhledem k stávající situaci jen zhoršením.

1) Řidiči IGK, který je zvyklý na běžný tramvajový provoz, nebo který alespoň ví, co to tramvaj je (a to by teda měl), tak stačí si ohledně přednosti zapamatovat jednoduché pravidlo, že s předností tramvaje to je ve standartních případech tak, jako by tramvajový pás neexistoval a tramvaj jela jako normální auto - z toho tedy vyplývají jasné přednosti, které jsou zavedené pro všechny automobily.
Takže například samozřejmá věc, že pokud odbočuji doprava, mám vždy přednost. Teď bych si musel při odbočování doprava hlídat pravou stranu a to je velmi nepřirozené.

2) Další věcí by bylo parkování - někde se stojí podélně, někde kolmo. Často (zejména u podélného stání) jde sice o porušení pravidel, ale stojí se tak... Takže parkování by bylo v některých případech zmenožněno a v ostatních by se při výjezdu a vjezdu zbytečně křížily koleje, což by znamenalo další nehody...

Když vám vcouvá do cesty auto vyjíždějící z parkovacího místa, tak zpomalíte a pokud to poměry dovolují, vyhnete se mu. Tramvaj zpomalí daleko pomaleji a navíc se vyhnout jaksi neumí...

3) křížení chodců je problém, ale kdyby se zase ve školce učilo, že než přejdu silnici, tak se mám rozhlídnout, tak by to nebyl problém ani teď...

btw MartinV: ten plánek máš blbě, pokud to dobře chápu, uvažujeme trať, kde jsou koleje po stranách z obou stran, to na tvém schématu je snad úplně nejhorší, tam by ten ostrůvek musel bejt v jednom směru stejně...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tramvají na kraji ulice by se ještě dala krásně vyřešit jedna věc - parkování po krajích ulic.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ten jediný takto řešený úsek je někde v Plzni, ale tuším, že se má opět rekonstruovat zpět do původního provedení.

mceza: Nj, ale takto máš zase mnohem víc "křížení" chodců s auty...

MartinV: Pokud by byly tramvaje po stranách ulice, tak se musí po tramvaji řidič rozhlédnout vždy, když odbočuje.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mceza: cože? Vždyť ať máš tramvaj kdekoliv (na straně nebo uprostřed), těch křížení je matematicky vzato stejně. Právě naopak, pokud je na nějaké ulici jedna strana de facto bez bočních ulic, je výhodné na tuto stranu tram. trať umístit.

Velmi schematicky:
Příloha:
koleje.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Tramvaj na kraji vozovky rozhodně ne! Znamenalo by to mnohem častější křížení IGK s tramvají a tím zcela jistě mnohem častější nehody! Současný stav (tj. na velkých, frekventovaných komunikacích ostrůvky a tam, kde je malý provoz nebo málo místa zastávky v silnici, ovšem musí být jasně označeny) vidím jako nejlepší řešení.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Obřany? Úsek s kolejema po krajích a igk uprostřed v Brně snad ani není.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Není o něco lepší uspořádání tramvají (obou směrů) na jedné straně? Myslím, že to tak mají někde uprostřed Čech. Pravdou tedy je, že v té ulici jezdí auta pouze jedním směrem (druhý směr je v sousední (rovnoběžné) ulici).


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Fafner píše:
Btw, teď si nějak nevybavuju... která že je ta "jediná ulice"?

Já bych to tipoval na úsek v Obřanech, ale možná kecám...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
76
07 dub 2009 16:16
U vystaviste na prostredni koleji odstavene nejake trojce.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20000 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427 ... 800  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 09 říj 2024 08:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]