Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 222 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Předtím to byl zoufalej pokus, teď kdy už se kliká kdeco (ve škole, v menze obědy, v práci štípačky, v knihovně,....). Tak proč by to nemohlo fungovat i v MHD? Třeba vysokoškoláci by zrovna mohli používat studijní průkaz (ISIC).


Ten projekt předběhl dobu, ale tenkrát na to ještě nebyla technologie, ani propracovaný software. U čipovky je úplně jedno, kterou stranou ji k terminálu přiložíte, tam problém skutečně není. Systém už funguje v Mladé Boleslavi, zavádí se v Plzni, Liberci, Pardubicích, Hradci Králové.


Offline
Uživatelský avatar

9315
10 čer 2004 11:19
Hmm cipovky uz v brne jednou byly ....


Dovolete mi osobní názor. Veškerá "čipizace" se mi velice nelíbí. Spěje to k tomu, že budeme mít pod kůží zašitu destičku s elektronikou a bez té se nám ani záchod nespláchne.
Já osobně mám nyní sice výhodu, že jsem pracovníkem DP a tudíž mám výrazně zvýhodněnou přepravu linkami DP, zároveň jsem však několik školních i poškolních let byl řádným platičem jízdného, většinou ve formě čtvrtletních šalinkaret. Systém navrhovaný Jamalou-Lichou vypadá lákavě, těžko však vysvětlíte bábě na okraji města, která jde jednou za týden nakoupit do konzumu vedle přes ulici, aby platila z důchodu několik korun na dopravu. Nám se také nemusí líbit, že jsme ze svých daní platili jakousi arbitráž na Novu nebo co to bylo, ačkoli s Novou nemáme téměž všichni nic společnýho. Takže - zatím jsem zastáncem stávajícího systému, ať se nám líbí nebo ne. Jiná věc je, že by to nemuselo být tak drahý, kdyby se trochu jinak vyřešilo principielní financování veřejné dopravy. Ale na druhou stranu - spousta lidí brblá, když si mají za pár stovek koupit šalinkartu na 1/4 roku - bodejť. Těch pár stovek můžou přece mnohem lépe utratit v hracích automatech nebo prochlastat, nebo mít co dva měsíce novej, úžasnější mobil :roll:


Offline
71
04 dub 2005 23:21
.... Kolín nad Rýnem/Bonn ... pche, taková malá milionová městečka? :wink:

Možná, přesto si nedokážu v představit, jak to jde rychle. Úplně vidím situaci, kdy se dere po schodech důchodce, nahoře vytahuje čipofku (určitě ji nebude mít připravenou) a pak 10 minut luští, jak ji má přiložit k terminálu (zepředu, zezadu, ...).


Osobně bych MHD plně dotoval státem (krajem, městem, ...). Konkurence se zde stejně nikdy neprosadí, tak nač si hrát na kapitalismus. Daně by sice byly vyšší (o pár promile), ale firmy by zas nemusely lidem proplácet žádné jízdné v městě. Čipové karty zavést mimo město, odpadá placení průvodčích, pokladních, pomalé busy.


Ochrana osobních dat je řešena právě oním ID. Čipové karty jako předplatní jízdenky mají oproti papírovým spoustu výhod a i jednorázové elektronické jsou lepší a dokonce i levnější. Oproti stávajícím jízdenkovým automatům totiž odpadají náklady na tisk papírových jízdenek (jenom si vezměte, kolik druhů jich je - dospělý, dítě, přestupní, nepřestupní atd.), případně manipulaci s penězi, protože nové automaty jsou samozřejmě s čtečkou platebních karet. Investice to je, ale velmi rychle návratná, právě díky stoprocentní optimalizaci dopravy, kterou je možné udělat na základě přesných statistických údajů. Do velkých přepravních výkonů se asi hodí, když ji používají např. v aglomeraci Kolín nad Rýnem/Bonn a v dalších velkých městech v Německu. To prostorové snímání funguje skutečně pouze pro karty, které jsou checked in, ty ostatní to samozřejmě nechá na pokoji.


Offline
71
04 dub 2005 23:21
:-) a přitom by postačilo každýmu pracujícímu v Brně strhnout pětibábu z platu (kdo si dnes může dovolit jezdit autem, tento stejně nepozná) a mít dopravu zdarma. Lepčí jak nějaká čipofka :-)


Offline
71
04 dub 2005 23:21
no a už jsme u toho. Systém jenom s čipem se nehodí do velkých přepravních výkonů. Určitě by to zdržovalo (mimo jiné), náklady s tím spojené (do každých dveří dejmetomu dva terminály). Brno cca 700-800 vozů po 6 kusech (nehledě k tomu, že to asi nebude levná záležitost). Kombinace obyčejné časové šalinkarty a čipu se zase nevyplatí krs náklady. Hodně lidí jezdí po/do Brna se šalinkartou a pro těch pár lidí, co jedou občas, se zase navyplatí si kupovat čip, nehledě na nutnost vybavit vozy opět terminály, i když né v takovém počtu. Toť můj názor. Snad jen to prostorové snímání (ale co venku? - cvak, cvak, cvak, cvak všecky, co budou v okruhu 3 metry vot šaliny. A to pak bude účet za 30-ti dení jízdu) :)))


Že čipové karty jsou nástrojem velkého bratra by šlo řešit. Karta by generovala po každé jiné své ID. Problém by byl, že by si odečítání peněz hlídala sama, možnost podvodlů...


Bylo by to super!Aspoň yt šalinkarty pro začátek, aby šly blokovat a vystavovat nový.


Bylo by to super!


Pokud by se použil systém check-in be out, tak by to nezdržovalo vůbec. Je jedno, jestli si cestující označí papírovou jízdenku (někdy to docela trvá, když je např. lístek pomačkaný atd.) nebo přiloží čipovou kartu, na které je elektronická jízdenka. Ta čipovka je dokonce bezkontaktní, takže odbavení je rychlejší. Předplatitelé tyto úkony samozřejmě provádět nemusí a platnost cestovních dokladů se kontroluje přenosnými terminály se čtečkami, které ukážou, do kdy platí předplatní jízdenka atd. Na čipovku dokonce lze koupit jízdenku pro spolucestujícího nebo zavazadlo, takže celkově to jednodušší je, o tom není pochyb.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
zdržovalo by to dost, podle mě je to dobré do malých měst typu Opava, Pardubice, Hradec, možná aji ta Plzeň, ale do měst typu Praha, Brno, Ostrava rozhodně ne


Čipové karty budou dříve nebo později. Dokonce bude možné jezdit na čipovku jiného dopravce, protože systémy jsou tak chytré, že si to navzájem proúčtují. Kromě již popisovaných výhod lze čipové karty využít pro tzv. výkonový tarif, tedy platbu podle počtu ujetých zastávek. Nejnovější systémy už přitom nevyžadují tzv. check out, ale prostorové senzory automaticky zjistí, které karty jsou po odjezdu ze zastávky nepřítomny a přes palubní počítač se údaje bezdrátově odešlou po zatažení do vozovny do centrální databáze as zúčtují se. Další výhodou jsou přesné informace o přepravních proudech, což může pomoci při optimalizaci dopravy, na druhou stranu je to další nástroj v rukou velkého bratra. Už nejenom telefonní operátoři a bankéři mají detailní přehled...


Tak to by určitě netrvalo 3 minuty. A asi by ty cvakáta museli být na obou stranách dveří. A zas kolik lidí by využívalo "jízdenek" a kolik by jich mělo "klasickou časovou" šalinkartu?


Offline
71
04 dub 2005 23:21
.... Plzni, tuším. Dovedete si však představit situaci na Hlavním nádraží, kdy si při vystupování z tramvaje číslo 1 každej "cvakne" výstup (cca 3 min) a pří nastupování každej cvakne nástup (cca 3 min). Dle mého názoru velmi moderní krok zpět. Myšlenka dobrá, proč né, ale realizace .....


A taky není špatná věc (ale to už by bylo asi finančně náročný na zrealizování. A kdo ví, jak by se to popralo s IDS) elektronická peněženka místo jízdenek. Při nástupu si "cvaknu" a odečte se mně jízdné až na konečnou. Při výstupu "cvaknu" podruhé a neprojetej zbytek se mně vrátí na účet. Člověk pak platí jen za to, co projede.
Funguje to tak v ... kdybych si vzpomněl.


Docela by mě zajímalo, jestli se někdy v Brně dočkáme čipových šalinkart tak jak to mají třeba v Bratislavě? Nejenom, že si můžou koupit šalinkartu od kdy chtějí (podle počtu dní) a nemusejí čekat třeba na čtvrtrok, ale hlavně, když o ní příjdou, tak za malej poplatek jim tu starou zablokujou a vystaví novou. (Mně se třeba stalo, že mně pes rozkousal týden starou čtvrtletní šalinkartu, tak jsem platil podruhé za jízdenky. Jednou jsem si zapomněl cvaknout a ještě jsem zaplatil flastr. Docela smůla, obzvlášť když celý roky poctivě platím) A taky by bylo asi jednodušší kontrolovat jejich platnost při kontrole pomocí čtečky (která by řekla "ano" nebo "ne"), než hledat a luštit datum, zóny,....


Offline
9987
15 led 2005 23:41
hm...ale moje ranní nástupní a odpolední výstupní zastávka tam není :(


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Našel jsem docela hezkou fotodatabázi zejména autobusových zastávek v Brně
http://idos.datis.cdrail.cz/redir.asp?p ... 002&c=blue


Offline
Uživatelský avatar

924
15 čer 2004 19:24
Poslanec a v šalině ??? To je stejně nesmysl...


Offline
37
19 srp 2005 08:20
Štatl
Teď jsem si přečetl na centumu, že poslanci budou dál jezdit auty- teda co to plácám, že budou jezdit MHD i nadále zadarmo- ASI NÉÉÉ...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

zdar


Offline
Uživatelský avatar

924
15 čer 2004 19:24
Izzy píše:
Popravde jde o to kolik je schopny magistrat DP priznat penez...i kdyz je to akciovka je vlastnena mestem Brnem a veskere kolotoce ohledne penez zavisi na nem...takze kolik magistrat da tolik DP dostane a musi s tim vyzit...a holt v ove jsou ponekud jine preference a to taky znamena vyssi dotace od mesta a taky podstane kompaktnejsi a ucelenejsi a predevsim modernejsi voz. park...navic DPO ma vlastni obchodni cinnosti(Trio,Solaris,reko pro ostatni mesta apod.)...takze dalsi penizky navic...

Ostrava se v současné době chystá vysoké dotace snižovat...(info od známého z Ostravské aglomerace)


Offline
Uživatelský avatar

924
15 čer 2004 19:24
...DPO je ročně dotován z rozpočtu města Ostravy částkou zhruba 1 miliardy korun. Podstatné kroky ke zlepšení úrovně DPO se odehrály v 80. a zejména v 90. letech 20 století. Ostravští radní si jsou vědomi toho, že veřejná a zejména elektrická doprava výrazně přispívá ke zlepšení životního prostředí ve městě, byť navzdory kvalitní nabídce veřejné dopravy je město doslova zahlceno osobními automobily...
Opsáno z: http://www.spvd.cz/hertl/ostrava/ov.htm


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 pro 2024 19:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]