Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 27    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 27  Další
Autor Zpráva
Offline
325
21 dub 2009 20:30
Demon píše:
Protože se každý exemplář úplně jinak chová a úplně jinak ovládá a to tak že velmi. Srovnávat to s řízenim auta opravdu nejde.


Asi jste nechtěl říci, že každý exemplář vyžaduje své(ho) řidiče, co? :roll: [quote]


Offline
Uživatelský avatar

163
26 črc 2006 15:05
Teda střídat za směnu 6 vozů, to bych se na tu práci asi vykašlal. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že zlatej svůj přidělenej vůz (nebo aspoň s komplicem). Vím co od něj můžu čekat, vím v jakým je stavu a co je kde potřeba udělat, vím jak s ním řadit a jak intenzivně brzdit (a to vše výrazně přispívá ke komfortu pro cestující a k nižší spotřebě paliva). Pokud člověk cestuje z vozu na vůz, má tendenci se o nic nestarat a ty vozy tak pak vypadají.
Jinak co se týče pauz, pamatuju si na jednu vzorovku, kde byly za 10hod. směnu snad 2 bezpečností půlhodinovky? Jinak to byly obraty během dvou minut. A tak aspoň sem se nenudil :-)
miropiro píše:
To dá rozum, že provozní náklady Citelisu jsou vyšší než nějaká Karosa. Ovšem problém je v tom, že do nízkopodlažního busu snadno dostaneš kočárek.
Mince má dvě strany. Teď jde o to, zda chceme vozit cestující za minimální náklady s nižším komfortem nebo za dráž s vyšším standardem. V Praze sice platím za jízdné více na první pohled (všichni víme, že na minutu jsme dražší), ale to metro....

Poukazoval jsem na to, že Citelis má oprávněně vyšší provozní náklady, ne na to, že všude vypravíme regionální Karosy. Proto bych ceny za kilometr srovnával opatrně.
Ale část a-48 a a-47 jezdíme, jenom nevím, jestli za "regionální" nebo DPMB cenu. Pokud za "regionální", pak by stálo za to uvažovat o přidělení některých linek regionálním dopravcům.
David Jaša píše:
Pokud má nový bus větší provozní náklady, než starej křáp, je někde něco špatně.

Stejná trasa - C934E 25l, Crossway LE 27l a to do něj ještě musíš lít močovinu :-?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
tak co třeba pokaždé prohlédnouzt vůz, když ho přebereš, jestli to kolega někde neodřel, jestli všechno funguje (jsou kolegové, co ti nic neřeknou) usadit se, nastavit špígle, sedačku, ... , vypsat novej výkaz, vybalit si kabelu, pak to zas všechno zbalit. tím se ti časový náskok smazává, ba dokonce to jde do mínusu, zkus si to někdy, hlavně když máš zpoždění ;-) a co teprva ten stres, aby sis všechno pobral, stačil vypsat, nezapoměl na něco...
zkušenosti z prahy nemám, nevím jak to tam funguje

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
ZGHK píše:
HGK jsem v životě neřídil, a tak bych se zeptal: proč je (z pohledu řidiče) problém vystřídat za den pět šest exemplářů vozidel (tedy kromě toho, že se to tak nikdy nedělalo a že stěhovat z kabiny do kabiny piáno a ždímačku (citát) je strašlivě obtěžující)?


Když pominu originalitu zdejšího vozového parku (rozuměj co kus to originál), tak bych viděl problém taky v tom, jak by s těmi vozy bylo zacházeno ("Jaj upadlo mi tlačítko.. No co, on už si ten střídač zvykne..") Ono se stačí kolikrát detailněji rozhlídnout v kabině a hned vidíš, jak se k těm vozům někteří chovají..


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Protože se každý exemplář úplně jinak chová a úplně jinak ovládá a to tak že velmi. Srovnávat to s řízenim auta opravdu nejde.
A v Praze to tak sice na některých linkách zavedené je, ale že by to příliš fungovalo, bych se tvrdit neodvažoval...


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Je faktem, že v Olmiku o víkendu se s pauzama ve smyčkách moc nepárají.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
325
21 dub 2009 20:30
HGK jsem v životě neřídil, a tak bych se zeptal: proč je (z pohledu řidiče) problém vystřídat za den pět šest exemplářů vozidel (tedy kromě toho, že se to tak nikdy nedělalo a že stěhovat z kabiny do kabiny piáno a ždímačku (citát) je strašlivě obtěžující)?


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ne. Pokud se někde plýtvá, trpí tím zákazníci, kteří musejí platit vyšší cenu, i zaměstnanci, kterým nejsou zvyšovány odměny. Tedy i já.


Offline
Uživatelský avatar

1442
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
v Praze to funguje, nevím proč by to nešlo v Brně..


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
marecek.00 píše:
A tím trpí všichni.

Zjevně jen ty!


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ano. Každé kolo by mělo být s jiným vozem. Hromadná doprava je rychlá a operativní záležitost a přesně takto, rychle a operativně, by se měly točit i vozy. Ne hromadit na konečných, kam se stejně kolikrát nevejdou.

Po určitou dobu jsem se živil testováním nových aut. Vím velmi dobře, jaké je to střídat auta jako ponožky. A ne jen z jedné karosy do druhé, ale klidně ze sporťáku do dodávky a z ní třeba do SUV. A dá se na to bez potíží velmi rychle zvyknout.

Jak jsem řekl, tohle je cesta, kterou utíkají velké peníze. A tím trpí všichni.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
marecek.00 píše:
Řidiči samozřejmě ano, ale vozy nikoliv.

marecek.00 píše:
...smyčky jsou nacpané nicnedělajícími stojícími vozy...


Tak budeme jezdit na otočku a každé kolo s jiným vozem, že??!
Z vozů budou za chvíli vraky, už i tak cestují z ruky do ruky...
A řidiče trefí mrtvice, když budou lítat na otočku. Taková x4 27.10. byla téměř pořád na otočku, tak si udělej "D" a profesák, a vyzkoušej si to...
Ono se to rozumuje od klávesnice... :pray:


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nikde jsem nenapsal, že má jeden vysednout a druhý hned nasednout a jet. Ale každý snad chápe, že zbytečné prostoje stojí peníze a znamenají potřebu více vozů, než by bylo potřeba, což pro změnu stojí peníze. Tyhle peníze se pak musejí nahánět ve vyšších dotacích, v cenách jízdního, ale třeba také v nezvyšování mezd.


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
marecek.00 píše:
Řidiči samozřejmě ano, ale vozy nikoliv.


a co třeba myslet na to že né vždy se ti daří jet podle JŘ ?? to ti mnohdy ani 10 min na konečný nestačí...

a to nepatřím zrovna mezi ty kteří se "loudaj"


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Řidiči samozřejmě ano, ale vozy nikoliv.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
marecek.00 píše:
...smyčky jsou nacpané nicnedělajícími stojícími vozy...

Což o to, nějaké pauzy ti řidiči mít musí...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
David: to nejsou hloupé poučky, takto prostě věci fungují. Monopolní podniky bez konkurence jsou z principu věci neefektivní. Ono se sice zdá, že pokud podnik nemá důvod generovat zisk, může být levnější, ale to je jenom jednoduchý pohled. Ano, krátkodobě to takto může fungovat a je to znát i na znárodňování podniků, které jsme v historii mnohokrát různě viděli. Opravdu potom může nastat poměrně pěkný odpich, ten se ale velmi rychle zastaví. Podnik přestává být efektivní, přestane implementovat moderní technologie snižující náklady a vše začne být dražší i když zisk není generován. A vidíme to přeci na každém kroku. V kapse máme na správu drahé papírové šalinkarty, smyčky jsou nacpané nicnedělajícími stojícími vozy, dublují se linky, kupují vozy bez výběrových řízení, kupují se dražší vozy, i když jsou na trhu levnější... mám pokračovat? Takto nefunuguje efektivní podnik. Je možné jej osvíceným vedením přivést k efektivitě, ale zase jen nakrátko, za 10 let se budeme bavit o tomtéž.


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Udajne se na tom prevodu muze stracet az 1/3 vykonu.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
David Jaša píše:
Pokud má nový bus větší provozní náklady, než starej křáp, je někde něco špatně.

A co teda pak toto:
Šalina píše píše:
Pro srovnání: Citybus a Citelis mají zadní nápravu portálovou, motor uložený vzadu napříč až za prostorem pro cestující a přenos točivého momentu od motoru ke kolům přes úhlový převod. Řešení hnacího řetězce použité v autobusu Crossway znamená nižší pořizovací cenu (absence úhlového převodu a jednoduchá zadní náprava), jednodušší a levnější údržbu a také by mělo přinést nižší spotřebu paliva vlivem menších ztrát v hnacím ústrojí.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
marecek.00 píše:
Monopolní podnik k tomu ale obvykle nemá příliš tendencí.
I proto platí, že konkurenční prostředí obvykle dokáže uspíšit inovace a snížit cenu.

To je podle mě blábol - slepé papouškování nějakých pouček bez zohlednění souvislostí. Tím myslím zhruba tolik, že město má nějakou hromádku peněz na provoz dopravy, a má zhruba tři možnosti, jak s nimi naložit - seřazeno v pořadí efektivity zhruba takto:
1. vlastní podnik, který bude intenzivně řídit a kontrolovat, zda dělá to, co má
2. dopravci vybíraní v ideálním VŘ, následně účinně kontrolovaní. Poskytnou totéž, co předchozí možnost mínus přiměřený zisk dopravců
3. neřízený a/nebo nedostatečně hlídaný vlastní podnik, nebo soukromníci z VŘ bez dozoru, nebo soukromníci ze zkorumpovaného VŘ - tohle všechno umožňuje odlít většinu hromádky někam úplně jinam

Vzhledem k relativně funkčnímu DPMB by stačila jen trocha vůle na straně města a dalo by se poměrně rychle a snadno dopracovat k možnosti 1 - rozhodně snáz, než se snažit nějakým rozprodáním DPMB snažit dopracovat k méně výhodnému stavu 2 - pražské zkušenosti by měly být dostatečně odstrašující. Zvlášť, když se k tomu přidá fakt, že dopravcům se platí za vozokm, zatímco podstatná část jejich nákladů - potřeba vozidel a platy řidičů - závisí na vozohodinách. Převážně městský DPMB tak vypadá o dost dražší, než ve skutečnosti je, bo výrazně nižší průměrná rychlost jeho vozidel oproti venkovským dopravcům (a nevypadá to, že by se město snažilo systematicky šetřit jejím zvyšováním - viz třeba ta rok trvající antipreference na šilingráku).

Citace:
To dá rozum, že provozní náklady Citelisu jsou vyšší než nějaká Karosa.
Pokud má nový bus větší provozní náklady, než starej křáp, je někde něco špatně.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Eda píše:
Jde o to, že když každý rok ubereme 5 % dopravy, stále to bude nějak fungovat. Pár lidí přejde do aut, ale nějak to bude fungovat. A obávám se, že přesně toto se v dnešní době začíná dít. Tiché osekávání. A to je nejhorší. On běžný obyvatel si možná ani nevšimne, že místo 10 minut bude čekat 12, je to ale už nakročení k tomu, aby se další rok jezdilo po 15 atd. Tohle je ale politické rozhodnutí, bohužel.

Teda nechci tu fňukat, že čekání o dvě minuty déle člověk nepozná. Ale přece jen z 20 minut na 30 během večerního sedla už prostě poznat jde. To je evidentní.
Frankx píše:
Přesně jak píše Mauricio, o tom to je. Pokud někde jezdí městskej plně nízkopodlažní bus (Citelis), bude to jezdit za víc než obyčejná regionální Karosa. Na druhou stranu třeba o a-48 se dělíme, jezdí nám tam městský Iveca a taky to jde. Jenom nevím jak je to placený - jestli jezdíme za míň než DPMB? Pokud ano, souhlasil bych s vypsáním VŘ alespoň na několik městských linek. Taky otázka jestli o to někdo bude mít zájem (koupě nových vozů)?

To dá rozum, že provozní náklady Citelisu jsou vyšší než nějaká Karosa. Ovšem problém je v tom, že do nízkopodlažního busu snadno dostaneš kočárek.
Mince má dvě strany. Teď jde o to, zda chceme vozit cestující za minimální náklady s nižším komfortem nebo za dráž s vyšším standardem. V Praze sice platím za jízdné více na první pohled (všichni víme, že na minutu jsme dražší), ale to metro....

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nové vozy netřeba kupovat, je běžné je brát na operativní leasing.


Offline
Uživatelský avatar

163
26 črc 2006 15:05
Přesně jak píše Mauricio, o tom to je. Pokud někde jezdí městskej plně nízkopodlažní bus (Citelis), bude to jezdit za víc než obyčejná regionální Karosa. Na druhou stranu třeba o a-48 se dělíme, jezdí nám tam městský Iveca a taky to jde. Jenom nevím jak je to placený - jestli jezdíme za míň než DPMB? Pokud ano, souhlasil bych s vypsáním VŘ alespoň na několik městských linek. Taky otázka jestli o to někdo bude mít zájem (koupě nových vozů)?


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
miropiro píše:
...Natahovat intervaly a osekávat spoje už podle mne moc nejde a zdražení jízdného už bude na vyhnání lidí z MHD do aut...

Problém je, že to jde. A půjde to pořád. Jenže tady nejde o to, jestli to jde nebo ne, ale o jakousi nastavenou úroveň poskytovaných služeb. Na tomto místě je nutné zmínit, že s přiděleným objemem financí DPMB moc nenadělá a je to vedení města, kdo rozhoduje o tom, jestli se budeme mačkat nebo ne (plánování JŘ je, myslím, v našem městě na velmi dobré úrovní a z přidělených financí je "vytřískáno" maximum).
Jde o to, že když každý rok ubereme 5 % dopravy, stále to bude nějak fungovat. Pár lidí přejde do aut, ale nějak to bude fungovat. A obávám se, že přesně toto se v dnešní době začíná dít. Tiché osekávání. A to je nejhorší. On běžný obyvatel si možná ani nevšimne, že místo 10 minut bude čekat 12, je to ale už nakročení k tomu, aby se další rok jezdilo po 15 atd. Tohle je ale politické rozhodnutí, bohužel.

Ad ceny za km: Obecně známá věc. Myslím ale, že to lze dohledat ve výroční zprávě, která je veřejně dostupná na stránkách DPMB. Ceny regionálních dopravců se pohybují kolem 29 Kč na km.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
On DP jezdí dráž, protože městský auto s automatem nebo třeba kloubák má cenovku za provoz někde jinde než meziměstská Karosa. A Tišnov je ještě o to horší případ, protože provozní náklad SORky je ještě menší než u Karosy.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 673 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 27  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 28 zář 2024 19:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]