Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 47 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
marecek.00 píše:
Nesouhlasím. Princip, kdy hromadná doprava má jistou formu preference, vede k její ustrnulosti. Je to jako se vším. Hromadná a individuální doprava si musí konkurovat fér, tedy zlepšováním úrovně cestování, její rychlosti a četnosti. Pokud bude MHD preferováno násilně, budou na tom tratit všichni. Hromadná doprava nebude mít důvod se zlepšovat (proč by měla, když není alternativa?) a autem nebude možné jezdit.

Autům je nutné udělat dobré a kvalitní zázemí, tedy okruh, tah D1-sever pro tranzit a odstavná parkoviště s dokonalým přestupem na MHD. Teprve pak se dá uvažovat o omezování dopravy v centru, až bude alternativa.


Tak to není. Je třeba se smířit s tím, že soutěž mezi hromadnou a individuální dopravou je stejně vždy vymezená způsobem preference jednoho nebo druhého, a ten je tu vždy, každé dopravní opatření nějak jedno preferuje. Ta soutěž existuje pouze v poměru vymezeném existující infrastrukturou, a, co je ze všeho nejdůležitější, je nesmyslná. Nebavíme se o kvalitní hromadné nebo individuální dopravě, ale o kvalitní dopravě jako celku. Pokud ta má být doprava ve městě aspoň trochu snesitelná, bude muset město se vzchopit a mantinely té „soutěže“ vymezit. Ten výsledek se sám o sobě neobjeví.

Už ta myšlenka „násilně preferovat MHD“ je nesmyslná, žijeme ve světe kde jsou omezené zdroje (peníze, místo, čas…), a vždy budeme muset volit mezi něčím. Představa, že by se dalo najednou přivést více aut do města, pohodlněji, rychleji, a zároveň i zlepšit MHD, povede akorát k eskalaci dopravních problémů, které nebudou vyřešeny, jenom na ně bude třeba házet ještě víc peněz.

Krom toho se tu pořád bavíme o proklatě nízko visícím ovoci. Ve městě je spouta lidí, která by se na auto vykašlala, a jela třeba na tom kole nebo busem, stačilo by jenom hrozně málo. Takže snížená kapacita pro auta, která padne na vyhrazené cyklopruhy, které budou reálně navržené tak, aby je šlo použít pro skutečnou dopravu a ne jenom rekreaci, bude mít ve skutečnosti pozitivní vliv, a přinese další skutečnou možnost volby, ne jenom takové to trapné krčení rameny „já bych na tom kole jel, ale oni mě na té silnici zabijou“.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
thingie: naprosto souhlasím :wink:


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Nedělá mi problém jezdit MHD - nepovažuju to za žádnou potupu, ale nejsu fundamentalista, abych odmítal auto. Uvedu jeden příklad za všechny - bydlím v Kéniku, a pokud chci do města, vím, že pokud nepotřebuju vézt něco, co neunesu v rukách, sednu na šalinu, protože budu na Moraváku do 10 min. i s případným čekáním, což mne vyjde především časově výhodněji, než jet autem (s výjimkou víkendu), kdy musím připočíst čas na zaparkování a není jisté, že zrovna se mi podaří zaparkovat tam, kam chci. Pokud ale budu chtít jet do Líšně nebo do Bastru, do Kohoutek apod., pojedu autem. Je to o dělbě práce mezi mhd a igk.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nesouhlasím. Princip, kdy hromadná doprava má jistou formu preference, vede k její ustrnulosti. Je to jako se vším. Hromadná a individuální doprava si musí konkurovat fér, tedy zlepšováním úrovně cestování, její rychlosti a četnosti. Pokud bude MHD preferováno násilně, budou na tom tratit všichni. Hromadná doprava nebude mít důvod se zlepšovat (proč by měla, když není alternativa?) a autem nebude možné jezdit.

Autům je nutné udělat dobré a kvalitní zázemí, tedy okruh, tah D1-sever pro tranzit a odstavná parkoviště s dokonalým přestupem na MHD. Teprve pak se dá uvažovat o omezování dopravy v centru, až bude alternativa.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
PvvS píše:
Na tyhle myslenky je dost casu po dokonceni mestskych okruhu. Dokud nebude hotovo i propojeni nad tomkacem a pod vinohradama, tak je kazdy takovy pokus postaveny na hlavu. Protoze likvidovat dvouproudou trasu v brne, kdyz nahradni jsou akorat mestsky ulicky je nesmysl. Jakmile bude pro IGK solidni objizdna trasa, tak pak klidne . Do ty doby by se mely podobny myslenky trestat.


Na takovéhle myšlenky nikdy není dost včas. Samozřejmě je třeba uvažovat rozumný dopravní model, aby se všechno nesesypalo, jenže rozumný dopravní model není úvaha, že více a širší silnice dopravě pomáhají a méně a užších silnic jí ubližují, jak by nicméně z nejenom této diskuse snad plynulo. Například teď v tuto chvíli se Brno stále dost rozvíjí, a pokud v tuhle chvíli představuje veřejná doprava, jízdní kolo a bydlení v centru, kdy člověk kam potřebuje může dojít pěšky, ne lákavou alternativu, ale naopak předmět výsměchu a přímo urážek, tak jsme v průseru, který bychom navíc zabetonovali do hory nezbytných silnic a rozlezlosti a zdevastovaného neobyvatelného centra. Městský ohruh se bude stavět ještě hodně dlouho, jenže ta regulace je třeba fakt mnohem dřív, nejpozději hned.

Nebo se dostaneme do stavu, kdy už nebudeme ani schopni navrhnout ty vyhrazené (bus|cyklo)pruhy, protože bude ještě víc aut, pro které bude ještě méně tras, a problém bude ještě mnohem horší, nezávisle na tom, že by tu byl VMO. Představa, že lze nějak saturovat růst automobilové dopravy a dohnat (i předehnat) ho výstavbou silnic je recept na totální katastrofu, jenže pokud uděláme tohle, jdeme přesně tomu vstříc. Je třeba si stanovit limity.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

1451
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
názor, že cyklo je třeba podporovat na úkor IGK.. nedělej ze sebe blbce..


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Názor? Žádný nevidím. Ale myslím, že už opravdu stačilo, už jsem se seberealizoval dost.


Offline
Uživatelský avatar

1451
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
no ale agresivní na někoho s jiným názorem si..


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Já s tím nezačal.


Offline
Uživatelský avatar

1451
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
mraku, vykašli se na to.. zbytečně se to zas rozjede špatným hádavým směrem..


Offline
9987
15 led 2005 23:41
že namísto x zacpaných pruhů s auty je lepší mít x - 1 úplně stejně (velmi pravděpodobně i méně) zacpaných pruhů s auty a jeden průjezdný pro autobusy a ještě kus volný pro cyklo.

hlavoudozdi hlavoudozdi

Volič ČSSD či SZ nebo TOP 09? Normálně uvažující jedinec volící normální strany nemůže podobnou kravinu vypustit z huby. Hlavně "velmi pravděpodobně i méně" mne skvěle pobavilo.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Na tyhle myslenky je dost casu po dokonceni mestskych okruhu. Dokud nebude hotovo i propojeni nad tomkacem a pod vinohradama, tak je kazdy takovy pokus postaveny na hlavu. Protoze likvidovat dvouproudou trasu v brne, kdyz nahradni jsou akorat mestsky ulicky je nesmysl. Jakmile bude pro IGK solidni objizdna trasa, tak pak klidne . Do ty doby by se mely podobny myslenky trestat.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Mauricio píše:
V Brně používám skoro vždy MHD, je to lepší. Ale ona preference by měla mít nějaké hranice - rozhodně ne rušení pruhů pro auta v rámci bus a cyklo pruhů. Kde to jsme - v době kamenné?


Ne, až tak daleko bychom ještě nebyli, to by chtělo víc. Ale minimálně bychom byli ve stavu, kdy jsme už přišli na to, že namísto x zacpaných pruhů s auty je lepší mít x - 1 úplně stejně (velmi pravděpodobně i méně) zacpaných pruhů s auty a jeden průjezdný pro autobusy a ještě kus volný pro cyklo.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mauricio: v době kamenné nejsme, ale podívej se na nějaká "západní" města, kde tento systém bez problémů funguje. Tzn. preference cyklo+bus na úkor aut. Aby dané město nebylo auty příliš zahlceno. Zatím u nás bohužel výstavba záchytných parkovišť pokulhává, takže možná přece jen budeme v té době kamenné, ale z jiného hlediska, než myslíš ty.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
V Brně používám skoro vždy MHD, je to lepší. Ale ona preference by měla mít nějaké hranice - rozhodně ne rušení pruhů pro auta v rámci bus a cyklo pruhů. Kde to jsme - v době kamenné?


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mauricio: a použils ty Někdy Něco jiného než auto?? Jestli se ti to nelíbí, tak můžeš použít MHD (na dané trase), jelikož už bude mít "svůj" pruh. :-D


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Tak je to asi člověk, co nikdy nejel autem.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Mauricio píše:
Tohle snad nemůže nikdo ani myslet vážně...
Nejenže myslí, ale i dělá...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7589
17 pro 2006 22:32
Brno
už se ozval :-D

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
9987
15 led 2005 23:41
kompletní zpoplatnění parkovacích míst a soustavné budování vyhrazených pruhů pro MHD a cyklisty na úkor jízdních pruhů pro auta

Tohle snad nemůže nikdo ani myslet vážně...


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
niximor: to není tak docela pravda - spousta těch přeplněných spojů je vyloženě způsobena auty - ať už tím, že nutí stát MHD s nimi ve stejné koloně nebo zdržují na křižovatkách. Když se takhle posbírané sekundy nasčítají, vydá to na zkrácení intervalu o několik minut se stejnou vypraveností. A taky - i když zmizí spousta aut z ulic, neznamená to, že by se to na zatížení MHD mělo nějak výrazně projevit...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
Popravde receno... se soucasnou prepravni kapacitou MHD by tohle znamenalo, ze by spoje jezdily naprosto preplnene. Z vlastnich pozorovani si myslim, ze zaplnenost MHD je ted tak na optimalni urovni, nekde mozna az moc... takze jakekoliv kroky vedouci k nahnani lidi do MHD nepovazuju v soucasnosti za rozumne. Mozna az tak s SJKD, ale driv urcite ne.

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

1451
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
no snad toto téma opoměl přečíst :-) :-)


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
DJ: no Brnu chybí (a ještě hodně dlouho chybět bude) celková koncepce řešení tohoto problému. No ale snad se to vyřeší, i když v delším časovém horizontu, těmito malými krůčky, které se občas zadaří (viz cyklostezky do Lískovce).


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Právě že se občas vlaštovky objevují, ale je jich málo a nedávají dohromady celek. Při poslední tu pěkně prskal mauricio. ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 03:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]