Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Pravidla fóra


Toto fórum není oficiálním fórem Dopravního podniku města Brna ani jiného dopravce. Své stížnosti a podněty tedy směrujte na oficiální stránky DPMB nebo IDSJMK


Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 1 z 2    Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
Mauricio píše:
Vidím, že problematika kolistů se tu dělí na dvě větve - názory mauricia a názory proti mauriciovi.

možná by stálo se nad tímto zamyslet, proč tomu tak je..


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Škoda slov... ](*,) Vidím, že problematika kolistů se tu dělí na dvě větve - názory mauricia a názory proti mauriciovi. Tak nevím, kde je chyba... Že nechápete i druhou stránku věci, z pohledu IAD, to bych ještě pochopil, ale že si ji ani nenecháte vysvětlit... To snad i na bike fóru jsou někteří, co si to nechají vysvětlit.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
a on je oproti třeba Vídni nebo Paříži problém, kam to kolo parknout a najít ho tam

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Mauricio píše:
Přečti si ještě jednou, co jsem psal, a zkus přemýšlet hlavou.

Skutečně konstruktivní příspěvek...
b1 píše:
Jinak mi toto přijde jako naříkaní "utlačovaného automobilisty". Argumentů typu "Proč teď je to tak, když dřív to bylo jinak" by se dalo předložit spousta na obou stranách, akorát je to jen jiná verze ohrané písničky "Vždycky se to tak dělalo"

Proč například tramvaje jedoucí z Husovy k Novým Sadům musí stát v koloně aut, když ještě nedávno měly tramvaje svůj pás pro sebe... atd.

Přesně tak to vidím i já...

Globálně tady asi jde o to, do budoucna dát lidem na výběr. Dnes je situace taková, že na kole se člověk po Brně může pohybovat jen velmi problematicky, pokud nechce porušovat žádné předpisy.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Od Čtvrtí na další zastávku (Koniklecova tuším) je ten bus pruh určitě, jestli i dál, to netuším. Ale cyklopruh začíná už od Kampusu - pokud si pamatuju dobře.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Jistě, IAD využívám a využívat musím, každopádně pokud jedu po Brně, tak většinou využívám MHD. Takže si dovolím tvrdit, že ve věci bus pruhů to vidím na obě strany - v IAD mě to s*re, v MHD jsem tím nadšen...


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Mauricio píše:
A to je další věc.. Proč bych já, jakožto uživatel IAD, měl stát v jednom pruhu, když ještě nedávno jsem mohl ve dvou?
Jenže časy se mění a snažíme se dostat na úroveň západních zemí (i když uznávám, že v tomto případě ne zrovna šťastnou cestou)...

Jinak mi toto přijde jako naříkaní "utlačovaného automobilisty". Argumentů typu "Proč teď je to tak, když dřív to bylo jinak" by se dalo předložit spousta na obou stranách, akorát je to jen jiná verze ohrané písničky "Vždycky se to tak dělalo"

Proč například tramvaje jedoucí z Husovy k Novým Sadům musí stát v koloně aut, když ještě nedávno měly tramvaje svůj pás pro sebe... atd.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Mauricio píše:
Ale proč je buspruh kupříkladu mezi zast.Čtvrtě a Kamenným Vrchem, to je pro mne záhadou.
Tam je bus pruh? To je tedy záhadou i pro mě, protože i při podélném parkování aut při okraji je tam dost místa, aby mohl autobus předjet cyklistu.

I když zas taková záhada to nebude, nejspíš se jedná o Potěmkinovu vesnici pro voliče jezdící MHD...


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Domis píše:
...část řidičů, kteří se na silnici už prostě nevejdou, nakonec začne využívat MHD, a o to přece jde geek


řekl bych, že jejich počet bude minimální.. "socka" je pořád horší varianta, než chvilka v koloně (pokud teda zrovna nespěchám, že sarcastic )..


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Mauricio píše:
Přečti si ještě jednou, co jsem psal, a zkus přemýšlet hlavou.

Teď přesně nevím, na co narážíš - jestli se jedná o ten společný cyklo- a bus pruh, nebo o snížení kapacity silnice(na což jsem reagoval já)
Je pravda, že to není nejlepší řešení... ale jak jinak tam ten cyklopruh nacpat. Myslím, že na chodníku by to bylo mnohem nebezpečnější...
(trochu obecně:) Problémem dnes je, že se preferuje na úkor IAD busy i cyklisté (zkrátka "ekologická" doprava). Zvýhodňovat 2 věci ze tří je pak už celkem problém, neboť si pak začnou mezi sebou konkurovat. A když dva se perou, třetí se směje... troufám si tvrdit, že velká část těchto cyklistů (nejpíše i většina), jsou lidi, co by jinak jezdili MHD.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Datel píše:
Mrak: Část chodníku vyhrazená pro pěší a část pro cyklisty není jen výspa Pardubic. Dokonce jsem to viděl i někde v Brně (myslím u zastávky Záhřebská, ale nejsem si vůbec jist).

Je to i v Rousínově, cyklo pruh (někde na silnice, někde na chodníku, je veden podél hlavní silnice II/430 téměř celým územím města... bohužel kompletní je jen v tomto směru


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Aha... Já to viděl jen v Pardubicích, no. Každopádně bylo by to lepší než současný stav.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Mrak: Část chodníku vyhrazená pro pěší a část pro cyklisty není jen výspa Pardubic. Dokonce jsem to viděl i někde v Brně (myslím u zastávky Záhřebská, ale nejsem si vůbec jist).


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Přečti si ještě jednou, co jsem psal, a zkus přemýšlet hlavou.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Mauricio píše:
Takže bus pruhy ano, ale tam, kde to umožňují podmínky - omezování jednoho na úkor druhého (ať už IAD ve prospěch MHD či naopak), to je špatně.

Nevím, co na tom nechápeš, ale bus pruhy jsou vždy budovány v neprospěch IAD (pokud zrovna nejsou na kolejích). Pokud je to v centru - A Nové sady jím jistě jsou , tak je snížení kapacity pro IAD dobrý krok (ale těch bus pruhů by pak muselo být víc)... část řidičů, kteří se na silnici už prostě nevejdou, nakonec začne využívat MHD, a o to přece jde geek
Je samozřejmě nesmysl ubírat pruhy tam, kde žádná MHD nejezdí, ale rozhodně jsem proti jakémukoliv rozšiřování ulic v centru (ve vnitří části od VMO).


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Mauricio píše:
Proč bych já, jakožto uživatel IAD, měl stát v jednom pruhu, když ještě nedávno jsem mohl ve dvou? Nemám nic proti preferenci MHD, ale musí na to být podmínky. Místo, aby se silnice (nejen) ve městě pokud možno rozšiřovali (neříkám, že to jde vždy) a provoz se tak rozptýlil do více pruhů, aby pak nebyly kolony (...), tak se provoz akorát zhušťuje do jednoho místa. Není na tom tedy něco špatně?

Je. Ovšem špatně je geometrie, se kterou se toho moc udělat nedá. Preference MHD je pak asi nejúčinnější způsob, jak v dané geometrii zvednout celkovou kapacitu ulice. Kapacita pro IGK se přitom moc nesníží, bo ji většinou omezuje kapacita křižovatek.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
než auta stojící v koloně v levém pruhu

A to je další věc.. Proč bych já, jakožto uživatel IAD, měl stát v jednom pruhu, když ještě nedávno jsem mohl ve dvou? Nemám nic proti preferenci MHD, ale musí na to být podmínky. Místo, aby se silnice (nejen) ve městě pokud možno rozšiřovali (neříkám, že to jde vždy) a provoz se tak rozptýlil do více pruhů, aby pak nebyly kolony (to, že většina lidí stejně tu kolonu vytvoří, protože někde tam za dva kilometry budou odbočovat doprava a proč by jeli v levým pruhu, to už je věc jiná), tak se provoz akorát zhušťuje do jednoho místa. Není na tom tedy něco špatně? Ideální situace je třeba mezi Zvonařkou a Rondem. Ale proč je buspruh kupříkladu mezi zast.Čtvrtě a Kamenným Vrchem, to je pro mne záhadou. Tedy, ne že by tam byly kolony IAD, ale jet za někým, kdo jede 35, protože co kdyby tam stáli floidi, a nepředjet ho, protože vedle je buspruh, to je hrozný.

Takže bus pruhy ano, ale tam, kde to umožňují podmínky - omezování jednoho na úkor druhého (ať už IAD ve prospěch MHD či naopak), to je špatně.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Mauricio píše:
stuřík
Vadí mi, že je cyklopruh součástí bus pruhu - podle mne pak oba pruhy ztrácí smysl.
Podle mě tím ztrácí smysl jenom ten bus pruh...

Nicméně pokud bude levý pruh volný, pak nic nebrání autobusu, aby předjel cyklistu (byť je to tedy proti smyslu toho bus pruhu), a pokud bude levý pruh ucpaný, tak se autobus jedoucí za cyklistou pořád bude pohybovat rychleji než auta stojící v koloně v levém pruhu.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
stuřík
Vadí mi, že je cyklopruh součástí bus pruhu - podle mne pak oba pruhy ztrácí smysl.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
stuřík: O bus pruhu zde nepadlo ani slovo. Bus pruhy mi nevadí, protože je vyhrazen jeden z původních dvou a více pruhů.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
BUS pruh se vám nelíbí?
Souhlasím, že odbočování vpravo tady není zrovna ideál. Představoval bych si to nějak jako to je odbočení z Úvozu na Grohovu - BUS pruh se před křižovatkou mění na odbočovací, za křižvatkou zas BUS.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tyto "cyklokoridory" se měly dělat rozdělením chodníku na část pro pěší a část pro cyklisty jako v jiných městech.

To jsem viděl jen v Pardubicích, nikde jinde...
Ale jinak souhlasím. To víš, budou volby, tak se leze voličům do ##MLUVÍM SPROSTĚ##... A nejen tímto.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Nové cyklopruhy jsou naprosté zvěrstvo! Díval jsem se třeba na cyklopruh na Nových Sadech. V případě odbočení auta doprava musí dát auto přednost cyklistovi jedoucímu rovně. Na to nejsou účastníci silničního provozu zvyklí a přinese to naprosto zbytečné nehody. Nemluvě o koridorem zúženou šířku dřívějších pruhů. Tyto "cyklokoridory" se měly dělat rozdělením chodníku na část pro pěší a část pro cyklisty jako v jiných městech. Nezlobte se na mě, ale počet cyklistů v městě není takový, aby si zasloužili extra pruh na silnici, která na takové "rozšíření" není stavěná. A že by takový počin přilákal k užívání kol víc lidí, je jen výkřikem do tmy.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Já jsem spíše narážel na to, že je cyklopruh současně s buspruhem... Podle mne to pak ztrácí smysl (oboje).


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Mauricio píše:
Díky... Cyklopruhy všude možně stačí, kor když jsou z 50% naprosto nesmyslný a stejně je nikdo nevyužívá
Nikdo je nevyužívá proto, že jsou nesmyslný... Aby je někdo využíval, tak by jich bylo potřeba víc a tak, aby dávaly smysl, a tudíž současné cyklopruhy nestačí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Fórum je zamknuté Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 lis 2024 15:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]