Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 616 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
I na brno.idnes.cz si už všimli, že 104 v PD spojuje Brno a Laa.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
b1: Taky jsem si toho všimnul: Pokud jedeš zespodu, tak těsně před místem otáčení autobusů je značka "hlavní silnice", o padesát metrů dál, v místě, kde autobusy vyrovnávají čas, je značka "konec hlavní silnice", která je ovšem zacloněna stojícím autobusem. Takže kdo tudy jede, je v domění, že jede stále po hlavní...


Offline
Uživatelský avatar

3716
08 čer 2005 23:12
Ještě aby si někdo můj předchozí příspěvek v tomto tématu nevyložil mylně. Nejedná se o prostor zastávky, ale o prostor před zastávkou, kde jsou odstavovány vozy čekající na odjezd.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Frankx píše:
Problém s přejezdy je v tom, že na ně lidi najíždí i když svítí červená světla, to je ten průšvih a osobně nechápu co je k tomu vede.

A úplně nejhorší je, když tohle udělá řidič autobusu s vozem plným lidí. Sám jsem tohle zažil dvakrát, v obou případech na lince Hodonín – Brno, jednou před IDS s Aresem ČSAD Hodonín, podruhé už na IDS lince 109 s Arwayem BORSu a v obou případech má stížnost na řidiče vyzněla do ztracena, protože jsem byl jediný kdo si stěžoval a řidiči samozřejmě popřeli, že by přejeli přejezd na červenou. Pravda, v obou případech se to stalo na lokálce, kde jezdí jenom 810, ale dokážu si představit, že i takovýhle motoráček by dal patnáctimetrovému autobusu pěkně na frak.
Sorry za off-topic, ale me to prostě nedalo, tohle na mě zapůsobilo trochu jako červený hadr na býka.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Tak někdo podejte žádost na zrušení zastávky z těchto důvodů. Stačí sepsat stručný požadavek s odůvodněním, a odnést na podatelnu na Magistrát města Brno - Odbor dopravy (pobočka Brno-Veveří, Kounicova 949/67). Pokud to bude provedeno tímto způsobem, jsou povinni se tím zabývat a docílíte minimálně předělání toho dopravního značení.

(Magistrát města Brno - Odbor dopravy zabezpečuje údržbu, opravy a rozvoj pozemních komunikací na území města, organizaci individuální dopravy a městské hromadné dopravy.)


Offline
Uživatelský avatar

3716
08 čer 2005 23:12
Jinak ti, kteří by si chtěli najít hůl na "točnu" Merhautova, tak by možná mohli využít § 27 Zákona o provozu na pozemních komunikacích, který říká:
Citace:
(1) Řidič nesmí zastavit a stát
...
h) v místě, kde by vozidlo zakrývalo svislou dopravní značku nebo vodorovnou dopravní značku "Směrové šipky" nebo "Nápis na vozovce"
A například na té Merhautově jsem měl dneska štěstí na autobus, který zakrýval značku "Konec hlavní silnice" a značku "Řadicí pruhy", což jsou docela důležité značky.

(viděno z trolejbusu s vysokou podlahou, takže ty značky byly vidět skrz okna autobusu, nicméně z osobního auta by to vidět nebylo)


Offline
Uživatelský avatar

440
04 zář 2009 13:33
Tetčice
Já přidám pokračování nekonečného příběhu : přesun nádraží [-(

_________________________________
www.scitani.cz ...já su moravák !!!


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Je to trochu vytržený v kontextu, nechtěl jsem, aby to mělo 10 stran. Ta druhá citace směřuje k tomu, že když něco stíní výhled řidiči vyjíždějícímu z vedlejší, musí jednoznačně předpokládat, že za tím, co stíní, může něco jet.

V trestním právu platí něco, čemu se říká kauzální nexus, vztah příčiny a následku. To je to, co zkoumá soud, tedy jaká byla příčinná souvislost mezi porušením těch dvou předpisů a nehodou. A soud řekl, že příčinou nehody je vjetí z vedlejší na hlavní zásadně spíše než nedodržení rychlosti na hlavní.

Citace:
"Porušení povinnosti dát přednost v jízdě bez dalšího již samo o sobě vede ke zcela bezprostřednímu a reálnému nebezpečí střetu vozidel, protože se vždy týká situace, v níž jde o vztah nejméně dvou vozidel s protínajícím se směrem jízdy. Porušení povinnosti dodržet stanovený rychlostní limit samo o sobě nevede ke vzniku takového nebezpečí a zakládá ho teprve ve spojení s dalšími podmínkami a okolnostmi konkrétní situace v silničním provozu, jakými jsou např. přítomnost dalších účastníků provozu, hustota provozu, viditelnost, přehlednost daného místa či úseku apod.

Od těchto zásad se lze výjimečně odchýlit, pokud to je odůvodněno jednak extrémní mírou porušení povinnosti řidiče jedoucího po hlavní silnici dodržet stanovený rychlostní limit a jednak tím, že rychlost jízdy řidiče jedoucího po hlavní silnici fakticky znemožní řidiči přijíždějícímu po vedlejší silnici splnění povinnosti dát přednost. Jde o to, že jen v důsledku vysoké rychlosti vozidla jedoucího po hlavní silnici řidič vozidla přijíždějícího po vedlejší silnici i při snaze dát přednost objektivně nemůže bezpečně provést jízdní manévr spočívající v projetí křižovatky. Typickým rysem takové situace je to, že řidič, který jinak je povinen dát přednost v jízdě, jen v důsledku vysoké rychlosti jízdy vozidla, jemuž má dát přednost, uvidí toto vozidlo až v době, kdy již není reálné, aby mu přednost skutečně dal. Zároveň je třeba zdůraznit, že nedání přednosti tu nesmí být důsledkem toho, že řidič přijíždějící po vedlejší silnici pominul nějakou významnou okolnost, kterou mohl běžně vnímat nebo kterou mohl snadno předvídat." (7 Tdo 38/2009)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Ty vole, čím ti soudci NS myslí?
Citace:
"Obecně vzato, je za takový střet zásadně odpovědný řidič, který do křižovatky vjede z vedlejší silnice, neboť jeho povinností je dát přednost v jízdě vozidlům přijíždějícím po hlavní silnici. (..) Přednost řidiče jedoucího po hlavní silnici tedy nezaniká jen v důsledku toho, že tento řidič jede nedovolenou rychlostí. Příčinou střetu pak je skutečnost, že řidič přijíždějící po vedlejší silnici nedal přednost."
...
Citace:
Soud konstatoval, že "obecně není akceptovatelné, aby si nejasnou situaci v silničním provozu řidič vykládal ve svůj prospěch, neboť to je v rozporu s jeho povinností chovat se ohleduplně a ukázněně."

podle logiky druhé citace by měli být za viníky prohlášeni rovným dílem oba dva.

(Vzhledem k tomu, že dát přednost znamená jet tak, aby ten na hlavní silnici nemusel náhle měnit směr, ani rychlost jízdy, vyžaduje to, aby řidič na hlavní jel dostatečně pomalu na to, aby ho řidič z vedlejší vůbec mohl postřehnout.)


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nechci si dělat reklamu, ale možná by to mělo řidiče zajímat... Jde o menší výcuc rozhodnutí soudů o kolizích na hlavních a vedlejších silncích při nepřiměřené rychlosti: http://news.autoroad.cz/zajimavosti/334 ... -rychlost/

Nevím kam to šoupnout, tak třeba sem...


Offline
Uživatelský avatar

1894
01 srp 2006 14:13
Bezkov
V takovém případě můžeš předjet cyklisku, motocykl bez sajdkáry, chodce tlačícího ruční vozík max šířky 60 cm(?), víc mě nenapadá. A díky tomu mě serou takoví řidiči, kteří musí předjet cyklistu za každou cenu a já v protisměru uhýbám skoro do struhy a ku*** lítají.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
chat-maniac píše:
když máš široký pruh na dvě auta tak předjet můžeš, když ji profilem vozu nepřejedeš ne??

Přiznám se, že nevím. U cyklistů to platí, to jistě, ale jinak netuším.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
když máš široký pruh na dvě auta tak předjet můžeš, když ji profilem vozu nepřejedeš ne??

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
marecek.00 píše:
Jen malá technická - plná čára neznamená zákaz předjíždění a přerušovaná neznamená, že je předjíždění povoleno, předjíždění je vždy upraveno značkou. Přerušovaná vodorovná čára jen značí, že je možno ji přejet.

Ještě jedna technická, plnou čáru přejet můžeš, ale ne při předjíždění, ale při objíždění nebo při odbočování na místo ležící mimo silnici.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Z venku vypadá jak feťácké doupě, uvnitř je puch jak od ropuch a v létě nesnesitelné vedro. Takže maximálně tam vletíš na WC, koupíš si kafé v automatu a rychle ven...


Offline
Uživatelský avatar

3704
28 úno 2006 19:00
chat-maniac píše:
http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=16241 - o Jírově
http://www.sedmicka.cz/brno-vyskov/clanek?id=192283 - o některých konečných.
to by mě zajímalo, odkdy je Valňas tiskový mluvčí????? no ten první článek psal asi školák...

Z moderních zaujme konečná Haškova na Lesné. Je pojata jako multifunkční objekt,“ uvedl Valníček.
Si dělá kozy, ne? Vždyť vypadá jak feťácké doupě!! Posprejovaná komplet až po střechu! :pray:
Psal jsem do "závadníku" 13. ledna - dodnes nemám odpověď! Psal jsem tam, zda to hodlá někdy někdo očistit nebo přelakovat?


Offline
Uživatelský avatar

163
26 črc 2006 15:05
Jasně, ale v praxi to ten význam má... Pomůže ti to jen v případě, že na plné předjedeš a oni tě uvidí, tak ti můžou dát pokutu jenom za přejetí čáry...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Frankx píše:
...Je to obdoba toho, co jsem kdysi říkal o plných čarách. Jsou místa, kde bych na plné předjel čtyři kamiony a místa, kde je přerušovaná a nevzal bych tam ani cyklistu...

Jen malá technická - plná čára neznamená zákaz předjíždění a přerušovaná neznamená, že je předjíždění povoleno, předjíždění je vždy upraveno značkou. Přerušovaná vodorovná čára jen značí, že je možno ji přejet.


Offline
Uživatelský avatar

1894
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Frankx píše:
Pod to prohlášení o rychlostech se taky podepíšu. Je to obdoba toho, co jsem kdysi říkal o plných čarách. Jsou místa, kde bych na plné předjel čtyři kamiony a místa, kde je přerušovaná a nevzal bych tam ani cyklistu...

To mi povídej. U nás na silnicích 2. třídy začali šetřit barvou. Jsou úseky, ke byla plná čára a vedle ní čára přerušovaná - předjíždět mohl jen jeden směr. Teď je tam do poloviny úseku jedna plná čára a od poloviny úseku přerušovaná (platí pro oba směry). Důsledek je takový, že spousta řidičů ty čáry přestala respektovat a předjíždí podle rozhledu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
miropiro píše:
http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=16241 - o Jírově
http://www.sedmicka.cz/brno-vyskov/clanek?id=192283 - o některých konečných.

to by mě zajímalo, odkdy je Valňas tiskový mluvčí????? no ten první článek psal asi školák...

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

163
26 črc 2006 15:05
Tak prevence policie je podle mě vcelku dobrá, vídám je, alespoň v Brně, často. Jen bych rád viděl víc akcí zaměřených na určité skupiny (auta / dodávky / kamiony / autobusy / alkohol apod.).
Co se týče přejezdů, je podle mě nesmysl bazírovat na dodržování maximální dovolené rychlosti. Konkrétně na Drčkove přes ten přejezd nepojedu 30 ani s busem, to už neberu ani jako přejezd, jediný důvod ke zpomalení je špatný stav silnice. A že tam je nějaká značka mě vůbec nezajímá, měli ji už dávno odstranit stejně jako ty koleje. Ty pseudokoleje na okruhu nebo ten přejezd u Hladíkovy, tam na rychlost taky kašlu, ale vždycky po očku mrknu, kdyby náhodou. Podle mě nemá smysl řešit takto intenzivně rychlosti. Problém s přejezdy je v tom, že na ně lidi najíždí i když svítí červená světla, to je ten průšvih a osobně nechápu co je k tomu vede.
Pod to prohlášení o rychlostech se taky podepíšu. Je to obdoba toho, co jsem kdysi říkal o plných čarách. Jsou místa, kde bych na plné předjel čtyři kamiony a místa, kde je přerušovaná a nevzal bych tam ani cyklistu...
Psychotesty by asi část lidí odfiltrovaly, ale žádná sláva to taky není. Kdo chce jet jak magor, stejně tak pojede. Já se na silnici snažím spíš používat zdravý rozum a předvídat než se slepě řídit dopravními omezeními a podobně. A doufat, že žádný magor nepojede naproti...


Offline
Uživatelský avatar

2571
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=16241 - o Jírově
http://www.sedmicka.cz/brno-vyskov/clanek?id=192283 - o některých konečných.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ještě jedna věc - ono je sice pěkný, že je omezení rychlosti a blablabla, ale je to na hovno, když člověk potká benga (resp. je zastaven - ale ono ani to číslo, kdy je vidím něco dělat, není o nic vyšší) tak jednou do roka - osobně ročně najezdím alespoň těch 20tis km (z toho minimálně polovinu na větší vzdálenosti) a cajty jsem potkal všehovšudy za dobu, co mám papíry, akorát tak ve městě, a to ještě většinou výhružně stojící a nic nedělající (jistě, má to efekt, kloboučník ve stodvacítce zpomalí pro jistotu na třicet).
Možná by tedy nebylo na škodu taky trochu zvýšit tu prevenci.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Co se týče dodržovýání rychlosti, jednou jsem slyšel v rádiu zajímavou debatu motorkářů. Cituji:
Je rozdíl jet rychle a jet jako prase. Když pojedu mimo obec 120, tak poruším předpisy a přesto můžu jet bezpečně. Když jedu 50 okolo školy, kde pobíhají děcka, tak nic neporuším, ale riziko je zde vysoké.

Pod to bych se možná i podepsal. I když dobrovolní dárci jezdí jak prasata pořád, stejně jako dodávky a kamioni.

Zpátky na silnici. Mám limit 90 km/h. Policie toleruje 30 km/h. Výsledkem je to, že informacemi vyzbrojený člověj jede 120, protože se mu nemůže nic stát. Stejně tak u omezení rychlosti má policie určitou toleranci, protože řidič se musí také dívat na cestu a ne jen na tachometr. Ve výsledku to dochází tak daleko, že silničáři na patřičné místo dají omezení na 60, protože s tím mají záruku, že auta pojedou max. 80. A bludný kruh se uzavírá.

Tohle ale není řešení. Naopak to přináši pouze nevýhody - zpomalování provozu apod. Nemluvě o tom, že kdo tam jel dříve kilo dvacet, pojede tam opět kilo dvacet, i kdyby tam byla padesátka. Zvyk je zvyk. Jinak, dopravní značení, pokud se nepletu, organizuje dopravní policie, silničáři už pouze instalují.

Jinak si myslím, že součástí zkoušek v autoškole by měly být i psychotesty, protože získání ŘP mi přijde jako formalita.
Opravdu si myslíš, že psychotesty něco dokazují a něco vyřeší? Podle mne ne.


Offline
Uživatelský avatar

1894
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Chování řidičů na silnicích je odrazem stavu celé společnosti. V úvodu upozorňuji, že společnost se takto prezentuje jako celek a jsou mezi nimi i slušní lidé a ani já nejsem svatý.
S masivním rozvojem internetu a tím snadnou dostupností informací, okořeněnou cíleným servírováním informací vytažených z kontextu má čím dál více lidí argumenty, proč něco nedodržovat. Člověk je od přírody líný a potřebuje svobodu, takže vyhledává, na co má právo a o povinnostech už nerad slyší. Další stránkou ne snížené respektování autorit. Na tom má podíl bohužel situace v našem státě, kterou nebudu dál komentovat. Silný individualismus způsobuje bezohlednost k ostatním. Tak se dostáváme k tomu, na silnicích lidé jezdí jak prasata. Proto je třeba je nějak usměrnit, snížit rychlost, instalovat retardéry, kruhové objezdy. Proti tomu se ovšem staví silná lobby stavebních firem, protože státní zakázku lze předražit a ti "blbci dole" to zaplatí (jak jeden známý ve Francii na letišti slyšel nejmenovaného českého papapáše hovořit do telefonu).
Dopadá to tak, že se staví a přestavuje mnohdy nesmyslně a zbytečně a zástěrkou zvýšení bezpečnosti.
Zpátky na silnici. Mám limit 90 km/h. Policie toleruje 30 km/h. Výsledkem je to, že informacemi vyzbrojený člověj jede 120, protože se mu nemůže nic stát. Stejně tak u omezení rychlosti má policie určitou toleranci, protože řidič se musí také dívat na cestu a ne jen na tachometr. Ve výsledku to dochází tak daleko, že silničáři na patřičné místo dají omezení na 60, protože s tím mají záruku, že auta pojedou max. 80. A bludný kruh se uzavírá.

Jinak si myslím, že součástí zkoušek v autoškole by měly být i psychotesty, protože získání ŘP mi přijde jako formalita.

Co se týče dodržovýání rychlosti, jednou jsem slyšel v rádiu zajímavou debatu motorkářů. Cituji:
Je rozdíl jet rychle a jet jako prase. Když pojedu mimo obec 120, tak poruším předpisy a přesto můžu jet bezpečně. Když jedu 50 okolo školy, kde pobíhají děcka, tak nic neporuším, ale riziko je zde vysoké.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 čer 2024 18:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]