Izzy píše:
No my víme co je Verusha zač že?
Jinak brnkátka je brněnský způsob přehazování výhybek...každé město to řeší jinak u nás je to kontaktní a tudíž ne zrovna rychlé(ono by to rychlý bylo nebýt RT6 kvůli kterým jsou brnkátka posunuta asi 12m před výhybku-a stejně nejezdí ale to že se brnkátka nepřesunovala zpět možná značí že DPMB počítalo a stále počítá s tím že vyjedou:)...např. v Olomouci je to něco podobného jen se nepoužívá brnkátek ale kontaktem je přímo lišta pantografu...apod.
Co se tyka prestavovani vyhybek, tak bylo zkuseno a pouzivano mnoho zpusobu. Velice pekna stranka je
http://www.spvd.cz/hertl/ostatni/vyhybky.htm Tyka se hlavne Prahy, ale jsou zde i dalsi systemy z jinych mest.
V Olomouci se pouzival "stary' brnensky system - tedy ovladani proudem pres proudovou a napetovou civku. - viz ovladani dvoucivkovych vyhybek v predchozum textu.
V Brne se tento system (ktery fungoval vpodstate beze zmeny od roku 194x) zrusil nekdu v 1994 (+- 2 roky) a preslo se na brnkatka - temer 100% spolehlivost, moznost projizdet kontakty vetsi rychlosti a se zadanou jizdou/rekuperacni brzdou.
V Olomouci se dnes pouziva radiove ovladani vyhybek - ridic ma na panelu 3 polohovy prepinac a voli, jestli se ma vyhybky stavet vlevo, rovne, vpravo.
----------------
Jinak jsem zvedavy, kdy se podari dotahnout do pouzitelneho stavu novy system vyhybek v Brne. Zatim z toho mam spise smisene pocity. Proti brnkatkum (skoro 100% uspesnost) jsem zatim vypozoroval uspesnost 10%, coz neni nic moc. A treba uspesne prestaveni vyhybky u Medlanecke vozovny jsem jeste nevidel.
Docela si typuji, ze se do vyreseni problemu nebudou dalsi bezkontaktni vyhybky montovat.