Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 54 z 108    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 108  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

254
24 srp 2009 18:59
No ono asi jak kde. Co vím, tak okres Hodonín neměl moc hluchých míst. Ale napadla mě taková otázka. Proč autobusy linky 109 jedou o víkendu každou hodinu do Klobouk u Brna, ale do Hodonína jede každou druhou hodinu. My asi nejsme lidi. Celý t¨jmk je postavený na hlavu...

_________________________________
Sbohem Moravo, jedu do Brna...


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
peno píše:
Hlavně to ale není pravidlo IDS, to je buď v zákoně nebo v nějaké vyhlášce, teď nevím přesně a nechce se mi to hledat, ale každopádně základní dopravní obslužnost pro obce je daná nezávisle na IDS, ta prostě musí být zajištěna, i kdyby ty autobusy jezdily prázdné.

Opravdu si jste jistý? Já myslel že obsluha všešch obcí u o víkendu byla až zásluha Kordisu...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Hlavně to ale není pravidlo IDS, to je buď v zákoně nebo v nějaké vyhlášce, teď nevím přesně a nechce se mi to hledat, ale každopádně základní dopravní obslužnost pro obce je daná nezávisle na IDS, ta prostě musí být zajištěna, i kdyby ty autobusy jezdily prázdné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Ono i ty 3 spoje o víkendu jsou v některých obcích až moc luxus :-D ale je to optimální stav

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
4karlos4 píše:
Minimální dopravní obslužnost je 6 spojů v PD a 3 o víkendu, pokud si dobře pamatuju =;

Ano, to máš asi pravdu, já jsem ani netušil, že takové pravidlo v Ids fakt existuje. 8-)
Napsal jsem to podle sebe, jak bych si já představoval ideální stav minimální dopravní obslužnosti


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Minimální dopravní obslužnost je 6 spojů v PD a 3 o víkendu, pokud si dobře pamatuju =;

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
...Autobusů na Znojemsku skutečně přibude. Podle některých ale možná až moc. Starostové na Vranovsku například upozorňují, že nejspíš velká část spojů zůstane nevytížená. Cestující proto můžou čekat mírné změny. Podle toho, jaké budou zkušenosti, se bude odvíjet i to, jestli zůstane stejná četnost jako v současné době," předvídá Lubomír Vedra starosta Vranova nad Dyjí....

Bože, co je to za starostu, mu tam ty autobusy snad vadí. ](*,) Myslím, že k zajištění dopravní obslužnosti do každé obce na úrovni IDSJMK je vždy potřeba nějaké to minimum spojů (10 v PD a 4 v so,ne v každém směru), které by nikdy nemělo být menší, a to i za cenu obsazení vozu 5 lidmi. Je pravda, že asi 2 takové vesničky jsem na Znojemsku našel (na lince 830 za Bítovem). Toto se ale dá řešit nasazením méně kapacitního vozu.
Doufám (ikdyž pochybuji), že postupem času (během 2-5 let); teď když je celý systém hotový, se v celém IDS budou hromadně zhušťovat intervaly (stačí tak 4 spoje na každé lince) i za cenu ztrátovosti. Vůbec by nevadilo, kdyby kraj do dopravy dával mnohem více peněz. I stát by mohl hromadně dotovat integrovanou dopravu např. z dálničních známek, které jsou stále poměrně levné. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
http://www.ct24.cz/regionalni/brno/9398 ... kompletni/
Tak už nám začíná i mediální kampaň. No, řekl bych, že trochu pozdě. Když se rozšiřovalo k nám na Hodonínsko, začala se média o IDS zajímat mnohem, mnohem dříve. Ale asi to souvisí i s tím, že na Znojemsku nejsou proti IDS zdaleka takové protesty, jako byly tady :-P

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Díky za info, už snad půl roku na to čekám. :mrgreen:

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Na Novobranské na "recepci-informacích" je možno si vzít informační brožuru o rozšiřování IDS JMK na Znojemsko. Součástí brožury je i plán a bezplatná pamětní jízdenka pro první čtyři dny. A nějaké jízdenky byly i jen tak volně ve stojánku.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Něco se děje pravděpodobně v Těšanech. Pod okny mi jezdí a-109 i a-612.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
thingie píše:
Ona to špatná myšlenka určitě není. Jenom jestli to stojí za to.

vyměnit vozový park se musí stejně a přistupovat k tomu podle drážního §1 by mohlo znamenat velkou zahozenou šanci.

Citace:
No, to by mě zajímalo, kolik by se tedy s moderní rychlou EMU dalo na S3 v současném stavu (nikde tam není traťová nad stovku…)

Nepřekvapilo by mě, kdyby se JD u S3 v takových vozidlech přiblížila JD dnešní R3. Obzvlášť, kdyby vozidla uměla větší nedostatek převýšení a mohla ho použít v esíčkách u Globusu a před Čebínem.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
No, to by mě zajímalo, kolik by se tedy s moderní rychlou EMU dalo na S3 v současném stavu (nikde tam není traťová nad stovku…) mezi Brnem a Tišnovem jet. Ani si nejsem jistý co si myslet o dnešních 36 minutách na 32 kilometrů. To dělá pěkných průměrných 53 kilometrů za hodinu, což je pěkný německý S-Bahn. Jenže při docela malém počtu zastávek…

Ona to špatná myšlenka určitě není. Jenom jestli to stojí za to.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Pokud ta EMU bude "líný" ešus a DMU bude to "superrychlé" Itino nebo RS1 s vytuněným pojezdem na 140-160 km/h, tak to půjde, jinak moc ne.

Nicméně vrátil bych se k mému východisku - je krátkozraké neuvažovat nový typ vozidel jenom proto, že nezapadá do současných konceptů.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Výkonné zase nemusí znamenat kdeco. Spíš asi něco jako „držet krok s EMU na S3 při jízdě na jakési R31 zbavené nudnějších zastávek“. Má to určitě nevýhody, na druhou stranu je to prostě praktické a osvědčené řešení podle všech kritérií, a i kdyby se pak našlo lepší, ty jednotky se rozhodně neztratí.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Jediné DMU výkonově srovnatelné s moderními EMU jsou RegioSprinter a krátké Itino. To už mi ty baterky (integrované) přijdou praktičtější - sice nejsou osvědčené na dráze a na tak velké vzdálenosti, ale hybridní busy nejsou vůbec nic nového.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Nebo prostě rovnou koupit dost výkonné DMU a smířit se s jejich provozem pod dráty…

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
To uz rovnou muzem kuplovat bateriawagen od zehlicek.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Citace:
(kde je tady teď v dosahu řekněmě pět nepotřebných lokomotiv, které se na tohle dají obětovat?)
Ty mašinky v PP Tišnov už jsou a vozí vlaky na dotyčné trati, to je to hlavní kouzlo. Pouze by se tak přesunul přestup do Bystřice, kde by dával větší smysl (bo Věžná a Rožná spadají pod Bystřici, která je zároveň nejvzdálenějším místem, odkud má smysl dojíždět do Brna).


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Na rozdíl od elektrických lokomotiv, dieselů je dost, takže najít pár na takovouhle úpravu by nebyl problém. Jiná věc je, jestli to má smysl. To Desiro na baterky zní lépe, ale David má pravdu, že to zatím nikde nejezdí a obávám se, že asi ani tak hned jezdit nebude, protože ani dopravcům se dnes moc nechce býti pokusnými králíky Siemensu. Ale napadlo mě jiné možné řešení a totiž zapojit k sobě Dieselovou a elektrickou jednotku, s tím, že pod drátama by byla celá souprava napájena elektricky, z elektrické jednotky, zatímco mimo dráty by se celá souprava napájela z dieselové jednotky. Nejsem inženýr, tak po mě nechtějte technické detaily takového řešení, ale čistě teoreticky a laicky si myslím, že by to mohlo fungovat, obzvlášť, pokud by obě jednotky byly od stejného výrobce a jinak vzájemně kompatibilní.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
David Jaša píše:
Dělalo - dnes už je ta trať pod špagátem. Ta mašinka klidně může mít stání v Tišnově a do depa jezdit jednou týdně. A hlavně - mašinka už je a technologie na rychlokuplení jsou vyzkoušené. Baterkoid se 100km dojezdem mimo drátem propaguje Siemens všude možně, ale o reálném nasazení nic nevím.


Tohle chce vidět nějaký aspoň orientační propočet. K variantám „holt přestup“, „souprava, na které si povezeme dýzl už z Brna“ a „hrajeme si s baterkama a koukáme co to udělá“. Pořizovací náklady (kde je tady teď v dosahu řekněmě pět nepotřebných lokomotiv, které se na tohle dají obětovat?), provoz, ať už na palivu, poplatcích za cestu, gaga… Jinak je to taky ta dojmologie, no.

Jedna věc je, jestli to Siemens propaguje, druhá věc je, zda je na to on či nějaký dopravce ochotný podepsat takovou smlouvu, kde by zaručil za dobrou cenu, že to prostě jezdit bude. Pokud ne, akorát melou hubou, pokud jo, proč to nezkusit…

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
thingie píše:
Dělá se to takhle někde na světě? Tohle patrně znamená, že po kraji zůstane porůznu (Tišnově, Skalici…) stát docela dost takových (k vozbě normálních vlaků nepoužitelných, jak je správně poznamenáno) lokomotiv, které se stejně budou muset pořád vozit do Brna a zpátky do depa (a většinu času nevyužité), a skoro bych radši šel experimentovat s těma hybridníma krámama :-)

Dělalo - dnes už je ta trať pod špagátem. Ta mašinka klidně může mít stání v Tišnově a do depa jezdit jednou týdně. A hlavně - mašinka už je a technologie na rychlokuplení jsou vyzkoušené. Baterkoid se 100km dojezdem mimo drátem propaguje Siemens všude možně, ale o reálném nasazení nic nevím.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
David Jaša píše:
Klíčové slovo: scharfenberg. Elektrická jednotka vjede v Tišnově na kolej obsazenou dýzlovou mašinkou s autokuplí, ťuknou do sebe, než fíra přeleze z jedné kabiny do druhé, vláčky si spolu pokecají po sběrnici, udělají jednoduchou zkoušku brzdy, a hned se jede dál. V obratové stanici si fíra vezme svoje krámy, zamkne mašinku, vleze na opačný konec soupravy a jede se zpět, jednotkou napřed. V Tišnově fíra řekne na dálku mašince, aby se chcípla, dálkově mašinku odkupluje a jede elektricky do Brna.

Refit mašinky a nepoužitelnost pro jiné vlaky vyjdou řádově na několik mega (Datel nebo tr mě jistě upřesní nebo opraví), oproti stovkám mega za elektrizaci trati.


Dělá se to takhle někde na světě? Tohle patrně znamená, že po kraji zůstane porůznu (Tišnově, Skalici…) stát docela dost takových (k vozbě normálních vlaků nepoužitelných, jak je správně poznamenáno) lokomotiv, které se stejně budou muset pořád vozit do Brna a zpátky do depa (a většinu času nevyužité), a skoro bych radši šel experimentovat s těma hybridníma krámama :-)

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
A není pro cenu rozhodující i počet náprav? (nevím, neznám ceník SŽDC)

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
David Jaša píše:
Závěry:
To je všechno pěkný - ale jaká je praxe? Opravdu se ta flexibilita využívá? Co jsem stačil pochytit, snaží se všechny dráhy omezit jakékoliv šibování na minimum a ve výsledku tak na stejném vlaku jezdí furt ty stejné vagony v těch stejných soupravách. Výjimky se v rámci celého roku dají bez problémů zanedbat.

Samozřejmě a je to tak správně. Tu flexibilitu jsem myslel jinak a to tak, že když se změní podmínky a požadavky na kapacitu nebo služby na dané trase, stačí v soupravě vyměnit/odebrat/přidat jeden vůz, není třeba hned kupovat celou novou soupravu.
Citace:
Opět viz tabulku - všimni si, že když se taková jednotka zdvojí, má větší kapacitu, větší výkon a menší hmotnost, než odpovídající klasika. Tím se dosáhne v praxi stejné flexibility jako s klasikou (bo rezervy v kapacitě, rychlá rozpojitelnost, možnost jet s každým kusem samostatně), menší spotřeby při stejné jízdní době (menší aerodynamický odpor a rychlejší akcelerace - viz slajdy 33-37)

Jenže je tu ještě jeden důležitý faktor a tím je hmotnost na nápravu. Ta určuje cenu poplatků pro SŽDC a je v současné době v Česku asi tím nejdůležitějším, co určuje celkovou cenu vlaku. A v tomto směru, ať se ti to líbí nebo ne, klasika prostě vede.
Citace:
Ano, když se na provoz ucelených jednotek člověk bude snažit mermomocí napasovat koncepty z klasik, bude to přinejmenším skřípat. Ovšem to funguje i obráceně. Zkus si třeba svěsit dvě klasické soupravy tak, aby za minutu od svěšení mohly vyrazit a ta zadní jela společně s tou přední na mnohočlen.

Myslím, že teď jsi dojmologii podlehl spíš ty, Davide. To tvé svěšení za minutu bych chtěl vidět sarcastic I se sebelepší jednotkou je na svěšení potřeba vždy minimálně pět minut. A běda pokud se při svěšení něco nepovede. To pak při napjatých jízdních dobách vznikají další zpoždění. Ne nadarmo se proto snaží i v zahraničí omezit svěšování jednotek. Zejména u DB měli se svěšováním často problémy a hodně rychle z toho vystřízlivěli a pokud je to možné, raději pošlou více nespřaýených jednotek, jenom aby omezili svěšování po trase.
Citace:
Jasně, takovéhle zrychlení se na R5 v žádném případě nevyužije, protože vlaky vlastně skoro vůbec nezastavují a i dnes fpohodě dosáhnou traťové 160 km/h a na trati není žádná úvrať, co? Nebo tě už přešlo stěžování si na pomalost integrovaných vlaků oproti dřívějším neintegrovaným busům?

Tak to už přeháníš Davide. Pokud jsem si u R5 nikdy na něco nestěžoval, tak je to rychlost. Ano, mohla by být větší, ale i v současné době při 140 v úseku Olomouc – Břeclav a 120 v úseku Břeclav – Brno a úvrati v Břeclavi je ta rychlost dostatečná. Nicméně 160 se dá s klasikou také dosáhnout a úvrať vyřeší řídící vůz. Ten už mimochodem ČD i připravují. Bohužel na 140, což je pro mě nepochopitelné. Ale kdo chce kam… Koneckonců, ČD tu nemusí jezdit na věky, že ano ;-)
Citace:
Společnosti většinou umí počítat velmi dobře a jednotky si pořizují právě proto, že jsou provozně a celkově levnější, než srovnatelná klasika.

Ano, pořizují, ale buď na vyloženě příměstskou zastávkovou dopravu, nebo na velmi dálkovou dopravu typu ICE, TGV a pod., kde se konkuruje letadlům. České rychlíky jsou něco uprostřed, co i v zahraničí stále zůstává doménou klasických souprav. A určitě to má svůj důvod.
David Jaša píše:
On je mezi jednotlivýma R-linkama dost rozdíl. Některé jsou opravdu hlavně dálkové rychlíky, které v JMK moc velkou část své trasy nenajezdí (R2, R3, R4), u jiných je to jinak. Třeba bych si dokázal představit nějakou spolupráci jihomoravského, zlínského a olomouckého kraje na souboru linek mezi Brnem, Prostějovem, Olomoucí, Otrokovicemi (kde by jedna jednotka mohla točit jedno kolo na zadrátované zlínce), Břeclaví a opět Brnem. Většina té trasy jde po stošedesátkových tratích už dnes, tak by se tam vlastnosti těch jednotek optimálně využily.

Nevím, jestli jsem tě teď pochopil správně, ale věz, že kdybys lidem v Břeclavi, Hodoníně a Starém městě zrušil přímé rychlíky do Olomouce jenom kvůli přímým rychlíkům do Zlína, asi by ti moc nepoděkovali. Olomouc, a kupodivu i Přerov, je pro tato města důležitější spádovou oblastí, než Zlín. Je to divné, ale je to tak.

David Jaša píše:
Klíčové slovo: scharfenberg. Elektrická jednotka vjede v Tišnově na kolej obsazenou dýzlovou mašinkou s autokuplí, ťuknou do sebe, než fíra přeleze z jedné kabiny do druhé, vláčky si spolu pokecají po sběrnici, udělají jednoduchou zkoušku brzdy, a hned se jede dál. V obratové stanici si fíra vezme svoje krámy, zamkne mašinku, vleze na opačný konec soupravy a jede se zpět, jednotkou napřed. V Tišnově fíra řekne na dálku mašince, aby se chcípla, dálkově mašinku odkupluje a jede elektricky do Brna.

Refit mašinky a nepoužitelnost pro jiné vlaky vyjdou řádově na několik mega (Datel nebo tr mě jistě upřesní nebo opraví), oproti stovkám mega za elektrizaci trati.

Radim Jančura ve výše odkazovaném članku z lidovky.cz píše:
„Ideál je, aby například vlak přijel do Tišnova, tam se rozdělil na dvě části a každá pokračovala po jiné trati. A obráceně,“ nastínil. Společně s firmou Siemens nabídl i elektrické jednotky, které mohou na jedno „nabití“, trvající 25 minut, ujet až sto kilometrů na neelektrifikované trati.

Nebylo by toto řešení lepší, než nákladná úprava lokomotivy, jenom proto, abychom pak z jednotky vyvořily jen ucelenou soupravu s lokomotivou alá CityShuttle nebo Rail Jet?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2676 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 108  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 09:52
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]