Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 72 z 142    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 142  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
manil píše:
Dnes bylo konečně překonáno dogma a bylo oficiálně povoleno jezdit na linkách 7 a x11 na zadní pantograf! Ještě pochopit, že to jde i na 8 a bude to supr. :-)


já si říkal proč ta 7 co jsem na mendláku potkal měla pantec vzadu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Dnes bylo konečně překonáno dogma a bylo oficiálně povoleno jezdit na linkách 7 a x11 na zadní pantograf! Ještě pochopit, že to jde i na 8 a bude to supr. :-)


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
chat-maniac píše:
1734 dnes na d-8 v E.On červené bez polepu

Okolo 14:30 zatahovala do vozovny s nápisem porucha...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
1734 dnes na d-8 v E.On červené bez polepu

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
Dnes x11/x13.


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
1707 po VP je už v provozu. Včera byla na nějaké d-8.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
daxi: v elektrické části, pro řidiče by kromě klimy neměla být žádná jiná změna...


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Zrovna u KT8D5N bych Janozu teda nečekal :shock:

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

561
28 čer 2008 10:20
Brno
Konkrétně jaké změny?


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
1734 dostane klimy Janoza, ovšem je to výjimka zapříčiněná (neplánovanými) změnami na voze...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
1718 by přes víkend měla přijít o svoji reklamu a koncem příštího týdne jít do dílen na VP. Teoreticky by do té doby mohla jezdit v nějakém orvaném bílém laku, takže fotit!


Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
miropiro píše:
Jet ale Citelisem 12M (od verze 7651) či 18M, v kombinaci s většími okny a oním průtokem vzduchu...paráda...není potřeba klima.

Musím se přiznat, že velký okna v Citelisech mě vážně pozitivně překvapily. Dá se tam žít docela příjemně.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
David Jaša píše:
Klimatizace foukající superstudený vzduch je na guvno, protože to buď zbytečně žere, nebo je toho vzduchu málo. Nucené foukání s velkým průtokem a ochlazením o pár stupňů (aby ve voze nebylo tepleji, než venku) je na léto optimální.

Ano, stačil by nějaký větrák, nebo několik větráků. V klasických busech jsou aspoň kromě dvou střešních větrání ty větráky. A nebo lépe řešená okna. Když jedu CityBusem v tom vedru a otevřu přední větrání na nasávání a zadní (pozn.: štve mě, že u těch zadních chybí ta tyč, i při své velikosti (téměř 2 metry) tam nedosáhnu bez toho, aniž bych se tam musel škrábat ze sedadla) na odsávání, tak je to poznat jen dost málo. A ta okýnka tomu moc nepomáhají. Jet ale Citelisem 12M (od verze 7651) či 18M, v kombinaci s většími okny a oním průtokem vzduchu...paráda...není potřeba klima.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
no sice jsem v USA byl, ale z MHD jsem využil jen Cable cars v San Franciscu. Tam je "klimatizace" řešena přesně tak, jak jsem před chvílí psal - vůz je otevřený a přestože bývá většinou narvaný turisty, tak je tam fajne :)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Martin Zlivský na k-reportu píše:
Jenki:
A jaký efekt tam (za mořem) ta klima má?
Jenki píše:
Efekt má ten, že bez ní by tam lidi nevlezli Ale vážně - US problém není ani tak temperature (i když i tu to srazí tak o 8 - 10° C), ale hlavní viník se jmenuje humidity, což u nás moc neznáme. Výsledek je ten, že venku je prádelna, vevnitř je CZ teplý letní den a z vozu furt chčilou čůrky vody jak klima chladí a suší.

Ono by stačilo z té prádelny udělat teplý letní den, aby se člověk nepotil víc, než venku, a na to by stačil příkon do těch 15 A - protože tady jaxi není potřeba zkondenzovat ani zdaleka tolik vody.

(tedy pacifický severozápad osobně neznám, ale letní Washington DC Jenkiho popisu odpovídá dokonale)


Offline
Uživatelský avatar

254
24 srp 2009 18:59
V našich podmínkách si to zkuste v létě vyzkoušet v busech Scania od Borsu. V buse ohromný hic, ale valí na vás studený vzduch. Hnus. A omlouvám se za velké odbočení, které docela dost vykolejilo diskusi.

_________________________________
Sbohem Moravo, jedu do Brna...


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Pvvs: Díky za článek od Jenkiho, vzpomněl jsem si na něj, ale nemohl jsem ho najít. Potvrzuje to, co jsem psal níže... 8-)


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Jenki na k-reportu píše:
Ještě něco malého ne téma klima aneb zkušenosti z Trií pro USA.

Na voze jsou 4 obrovské klimy pro cestující + 2 menší pro řidiče. Toto vše "žije" ze sítě 3x460V 60Hz, kterou živí 2 statické měniče od ABB.

Podkladem pro následující čísla jsou jednak teoretické výpočty, jednak praktické pokusy co jsem si udělal. Uváděné proudy z troleje jsou čisté přírůstky od stavu, kdy je veškerá ventilace a klimatizace vypnutá.

Klimatizace běží plně automaticky bez zásahu řidiče. Jejím úkolem je udržet ve voze 23°C, a to až do venkovní teploty 32°C (tj. "pouhých" 9°C rozdíl). Pokud je venkovní teplota vyšší může být o to vyšší teplota ve voze.

Pokud vůz jenom větrá je jeho spotřeba ze 750V sítě asi 3A, takže celkem zanedbatelná.

Pokud vůz chladí, je spotřeba kolísavá podle aktuálního počtu chladících jednotek (vše je řízeno automaticky). Dá se zjednodušeně říct, že při 25°C je odběr kolem 15A, při tropech typu 38°C to jde k 30A.

Měření příkonu ukázalo, že při 25°C je průměrný trvalý příkon klimatizací cca 15kW, při 38°C cca 25kW. Oboje bylo měřeno při zavřených dveřích a bez cestujících. Při oficiálním testu klimatizací, kdy byly vevnitř instalovány topná tělesa a hrnce s vařící vodou (imitace cestujících) byl trvalý příkon opět kolem 25kW - prostě klima chladila co to šlo.

A teď malý energetický výpočet. Tramvaj Trio má spotřebu - vezměme spíš tu horší hodnotu z různých výzbrojí a DP - 2,5 kWh/km. Oběžná rychlost tramvají bývá kolem 18 km/h, takže za hodinu "sežere" Trio nějakých 45kWh. No a pokud k tomu přidáme klimu naplno tak to je plus dalších 25kWh, takže nárůst spotřeby o více než polovinu!!!

To celkem odpovídá zkušenostem z Portlandu (tramvaj i rychlodráha MAX), kde mi - per huba - prozradili, že rozdíl mezi dny, kdy se jen větrá a dny, kdy se klima nezastaví je oněch +50%.





Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Datel píše:
Ale na klimatizaci protoru pro cestující by už spotřeba pěkně vzrostla, zvláště při vhánění teplého vzduchu do vozu při otevřených dveřích na každé zastávce.

Tak standardní řešení je ztlumit průtok během pobytu, právě aby se omezilo to větrání. Případně v extrémně horkých podmínkách se výkon zachová, ale veškerý průtok přesune se do výdechů u dveří (stejně jako v nuceně větraných barácích), právě proto, aby se dovnitř nedostával horký vzduch zvenku.

Ale ani jedno z toho není v našich podmínkách potřeba, tady fakt stačí srazit teplotu o pár stupňů tak, aby vzduch vevnitř byl stejně teplý, jako venku.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Spíš bych řekl, že bude docela zásadní problém spotřeba energie při provozu klimy. O klimě na stanovišti řidiče teď mluvit nechci, protože to je realtivně malý a uzavřený prostor, takže není potřeba tak výkonných a energeticky náročných klimatizací. Ale na klimatizaci protoru pro cestující by už spotřeba pěkně vzrostla, zvláště při vhánění teplého vzduchu do vozu při otevřených dveřích na každé zastávce. A když DPMB šetří v zimě na vytápění tramvají nelze čekat, že by v létě rozhazoval jednak na pořízení klimatizací a pak na jejich provoz... 8-)


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Toho bych se nebál, běžná údržba (filtry) se provádí při každé kontrolní prohlídce, každoroční servisní údržbu nám zajišťuje externí firma a na závady jsou ve vozovně taky lidi :)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Dobrá. Jenže klima se taky musí udržovat - já teda nevím jak jinde, ale třeba v Krodosu se na klimu u vozů nešáhlo od doby, co jsou ty vozy nové, a podle toho to taky funguje. Není to jen o náplni, je to i o filtru a dalších věcech. Takže dobře, klima ve smyslu udržovací teploty ano, ale pokud se bude srát na údržbu, pak je to naprosto zbytečné. A obávám se, že se na údržbu srát bude.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Pokud to David myslel tak, jak jsem to pochopil, tak s ním plně souhlasím. Nejde o to, aby spadla teplota ze 40 stupňů na 25, ale aby nebyla vyšší než venku. MHD funguje jako skleník, navíc vzduch ohřívají i lidé, takže nějaká lehká klima, která by prováděla ve spoji nucené větrání a vzduch trochu ochlazovala a to třeba jen o jednotky stupínků, to bych bral. Tedy když je dneska venku 35 stupňů, uvnitř může klidně být třeba 40. Klima by pomohla v tom, že by i uvnitř mohlo být dejme tomu 32 stupňů, ale ne 25.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Klima je do MHD zbytečný luxus. Mnohem větší službu udělají otevíratelná okýnka alespoň do 1/4 plochy okna a lépe vyřešené odvětrávání vozu s vlastní vzduchovou ventilací s rozvodem po voze - dejme tomu nějako jako měli Karosy LC 736, tedy takzvané "uši".


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Nevim , do MHD je to mozna na chvilu prijemny, ale v lete, kdy je venku na slunku 40 stupnu a vlezl bych do busu , kde je nejakych 25 stupnu, tak si leda koleduju o nachlazeni. Me bohate staci, kdyz musim celej den sedet v mistnosti, kde je 22 stupnu a vyjdu ven. At je zima, nebo leto, tak teplotni rozdil je dost citelnej a neprijemnej. POkud se vetra , tak i naporovy vetrani je me osobne podstatne prijemnejsi .


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3545 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 142  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 13:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]