Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 380 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383 ... 413  Další
Autor Zpráva
rlpcr - to je jedno, ne? :-D


rlpcr píše:
Otázka mimo mísu: Co jsi zač? (Nemyslím to nějak ve zlým!!!) Všeználek co se zajímá o MHD a nebo přímo někdo od zdroje (z DPMB)? :o)))) Já jen, podle tvých příspěvků, že jseš nějakej chytrej! :o)))

To byla otázka pro Verushu.


Izzy píše:
Pokud vím tak původní tzv. kontaktní přehazování výhybek pomocí brnkátek bude brzo patřit minulosti a místo něj se bude používat bezdrátový přenos signálu...hlavním prvkem je v tomto případě RIS...pokud vím na něčem podobném funguje přehazování vzdušných výhybek u trolejbusů...dřív byl ve vozech malý dálkový ovladač-fungující myslím taky jako bezdrát...Verusha jistě poupraví a upřesní :-P


Stejně, co jsem koukal po tramvajích v jiných městech, nikde jsem "brnkátka" neviděl. To jsme v Brně tak originální a nebo už od toho všude dávno upustili?


Otázka mimo mísu: Co jsi zač? (Nemyslím to nějak ve zlým!!!) Všeználek co se zajímá o MHD a nebo přímo někdo od zdroje (z DPMB)? :o)))) Já jen, podle tvých příspěvků, že jseš nějakej chytrej! :o)))


:-D :-D :-D Protože DPmB :-D


Offline
425
09 bře 2005 16:14
Líšeò
A proč ne aji 1201, když jezdí ve dvojci?


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
1202 je po Vp...proto ten nový ptg


Offline
425
09 bře 2005 16:14
Líšeò
dnes sem viděl 1201+1202 a zdálo se mi, jakoby měl 1202 jiný (nový) pantograf.. možná se mýlím, ale kromě toho, že vypadal trošku jinak, tak byl aji nově natřený... třeba ví někdo víc...


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
titlis píše:
Ukazuje se, že relace řečkovická radiála - Starý Lískovec je docela atraktivní a uvažoval bych o tom, že d-7 po prázdninách nechám jezdit tak jako teď. Se spojení výlukové d-2 a d-9 dobrý nápad - ulevilo by se nejzatíženější koleji, v njehorším by šlo d-5 točit na Zvonařce.


Já bych byl taky pro zachování d-7 přes nádraží, ale to by nikdy neprošlo, protože by chybělo spojení na Českou od Kr.Pole a linka v úseku Mendlovo nám.-Česká. Na Vídeňské je ta d-7 úplně zbytečná. bylo by to potřeba , ale nikdy to neprojde. Spíš bych každej druhej spoj d-2 ukončil na Václavské, odkud by pokračovala jako d-7 na mendlák a do kr.pole, vozů s BUSE je dost. Na d-5 9 kurzů z celkových 18 bych dal 2xT, na d-3 K2(Anitra) a zkrátil ji na Rakoveckou, kde by byla ukončena společně s d-11 po celý den. Zkrácením d-3 na Rakoveckou by padl jedinej důvod pro 2xT na d-3 a tim pádem by se uvolnily.


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Verusha: Děkuju za upřesnění a rozvedení této problematiky :-P Je škoda že infra ovládání je už pryč...v dobách kdy strašně pršelo a nebylo vidět na krok byla sranda pozorovat řidiče jak se vyklánějí otevřenými dveřmi trolejbusu a zoufale se snaží trefit na sloup na kterém je přijímač signálu...to byly časy :-D


ad Izzy & trolejbusové vyhýbky - poopravil bych poněkud troufalý výraz "funguje" a nahradil slovním spojením "je v provozu" :-D

V zásadě se trolejbusové vyhýbky stavějí takto:

- klasické "proudové" vyhýbky (jediná na trati je ještě stále u komínské vozovny, ve vozovnách je jich stále dost) fungují známým způsobem - zopakuji pro zapomnětlivé: u vyhýbky je cedulka O-Z nebo Z-O ( Otevřený směr - Zavřený směr či naopak). Pokud chcete jet do otevřeného směru (obyčejně je nastaven tam, kde se předpokládá častější jízda), stačí pouze při průjezdu vyhýbkou minimalizovat odběr vozu (vyšlápnout jízdu, příp. vypnout topení) a vyhýbku projet. Pokud jedete do zavřeného směru, je třeba naopak výrazně odběr proudu zvýšit, což se dělá našlápnutím jízdy a zároveň sešlápnutím vzduchové brzdy (u 21/22Tr přitáhnutím páky ruční brzdy), aby vůz nezrychloval. V kopci se dá našlápnout i bez brzdy.

-vyhýbky ESKO (jedno jaký podtyp) nebo u Antroposu jediné brněnské Elektroline lze stavět hned několika způsoby:
-jednak "klíčenkou", teda oním ovladačem, o kterém psal Izzy. Funguje na infra a má dvě tlačítka - červené, žluté. Po zmáčknutí červeného tlačítka se přestaví pouze vyhýbka s červeným LED ukazatelem, žlutým tlačítkem se přestaví jen vyhýbka se žlutým LED displejem. To je kvůli tomu, aby když jsou dvě vyhýbky za sebou, tak každá má jinou barvu, aby jste si mohli nastavit každou zvlášť. Jeden stisk = přestavení vyhýbky. V současné době se tento způsob již v běžném provozu nepoužívá a klíčenku má jen ten, kdo si ji kdysi uhamounil, ukradl nebo ji má protekčně. Klíčenka je však nepostradatelná u muzejních vozů.
-přestavení vyhýbky pomocí RISu. Funguje na indukčním principu. Pravým sběračem je veden kabel k vysílači "BSV" (jedná se o jakousi cívku), který je na spodní straně sběrače asi 10 cm před botkou. Snímač (podélná dvojitá lišta zavěšená těsně nad pravým trolejovým drátem) je umístěn před každou vyhýbkou v dostatečné vzdálenosti (minimálně cca na délku dvou vozů od vyhýbky). Pomocí tohoto systému se dají stavět vyhýbky dvěma způsoby: ručně předvolením - zmáčknutím šipek na palubním počítači, nebo automaticky - musí být ovšem nastavena linka a kurs. Počítač sám si podle polohy a dat z vozu vyhodnocuje, u které vyhýbky vůz je a kam jede.

-pro zajímavost - specielním případem jsou vyhýbky v komínské vozovně - na vjezdu za bránou je jedna vyhýbka ovládaná elektricky z vrátnice, v dílnách dole pak na úseku se 100 V jsou dvě vyhýbky ovládané elektricky pomocí tlačítek na zdi.

A konečně, nesmíme zapomenout na vyhýbky, které se nedají přehodit vůbec. Zde pomohou rukavice a dobré oko při trefování botek na trolej :-D


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Každopádně linky d-2 a pro mě trošku překvapivě i d-5 nemají na nádru téměř žádný význam a jen se tak zvětšuje možnost dopravního kolapsu...asi by bylo nejlepší d-5 vytáhnout do Komárova či do zmíněné Zvonařky, d-3,11 točit ve smyčce na Mendláku a d-9 spojit s d-2 a posílit tím pádem výlukovou d-x3...


Ukazuje se, že relace řečkovická radiála - Starý Lískovec je docela atraktivní a uvažoval bych o tom, že d-7 po prázdninách nechám jezdit tak jako teď. Se spojení výlukové d-2 a d-9 dobrý nápad - ulevilo by se nejzatíženější koleji, v njehorším by šlo d-5 točit na Zvonařce.


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
Pokud vím tak původní tzv. kontaktní přehazování výhybek pomocí brnkátek bude brzo patřit minulosti a místo něj se bude používat bezdrátový přenos signálu...hlavním prvkem je v tomto případě RIS...pokud vím na něčem podobném funguje přehazování vzdušných výhybek u trolejbusů...dřív byl ve vozech malý dálkový ovladač-fungující myslím taky jako bezdrát...Verusha jistě poupraví a upřesní :-P


Anonymní píše:
b1 píše:
renda píše:
Na Nových sadech ručně přehazují výhybku směrem na Lískovec, to je normální nebo jen vypadla elektrika? Štosují se tam šaliny někdy i 8 za sebou.


A není to tím, že vyměňujou na nádraží a na Mendláku způsob ovládání vyhýbek? V Brně klasický pomocí dvou o sebe klepnoucích "kovových tyčinek " (sběrač + vedení) za cosi indukčního? Vyznáte se v tom někdo? Přehánějte!
PS: Jen jsem si všimnul, že po tom, co to namontovali, tak všichni řidiči přehazovali ručně.


b1 píše:
renda píše:
Na Nových sadech ručně přehazují výhybku směrem na Lískovec, to je normální nebo jen vypadla elektrika? Štosují se tam šaliny někdy i 8 za sebou.

Ona totiz jeste pred tou porouchanou anitrou stala na treti koleji mezi nadrazim a N. Sady odstavena d-12, takze d-8 to objizdela pres 1. kolej, a pak byly do Bohunic odkloneny nektery d-12 a d-13, takze byl na teto vyhybce vetsi provoz nez by mel byt, prakticky vsechny linky od nadrazi smer Novy Sady jely pres 1. kolej


Snad nechcete, aby v dpmb někdo přemýšlel, na to nemaj takový lidi platit:-))
d-7 a d-8 za sebou - očekávaný stav, před 2 roky jezdily po Rennéské d-5 a d-8 taky vždy spolehlivě za sebou, i d-8 a d-10 vždy za sebou


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
VS: výbornej nápad!!! Jinak d-5 by mohli odklonit třeba na geislerovu nebo taky do komárova-vytíženost od moraváku je téměř nulová a to i ve špičkách...tím pádem by se d-3 a d-11 mohli klasicky točit ve smyčce na mendlu...pač myslím že třeba v komárově je místa dost...


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Možná šlo nějak omezit d-2 a třeba ji spojit s d-9. d-2 St.Osada-nádraží-Zvonařka(-Komárov) a d-9 zrušit. Aspoň trochu by to bylo volnější.


Offline
425
09 bře 2005 16:14
Líšeò
nevíte někdo, co se dneska stalo večer (kolem půl desáté) na úseku Mifkova - Kotlanova? jel sem d-8 a na Kotlanová vlezl dispečer, at si přelezeme do šaliny před náma, že pojede do 5 minut - jezdí se prý po jedné koleji -> mám pocit, že ta šalina z Jírové přijela po své koleji a my sme taky jeli po své... No a když sme odjížděli 21:10 z nádru, tak první d-8 jela až na spoj 21:30 (na nádru), a to byl autobus... pak už jely normálně...
a s tím nádražím, to je docela hrozný a s Novýma sadama to stejný - dneska sem stál na Sadech a směrem na nádraží stála do křížovatky d-4, protože před ní tam byly další asi 2 šaliny, takže neměla kam jet... ale zase kudy jinudy to vést... :roll:


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
VS píše:
Izzy píše:
Tak jak tu psal VS že až přijde nějaká havárka či pokažená šalina na vhodném místě dojde k totálnímu kolapsu...bohužel se stalo a ke kolapsu skutečně došlo...díky tomu že sem měl štěstí či spíš jako cestující smůlu sem toho byl svědkem...ještě že nejde o celoprázdninovou výluku...protože stát se může cokoliv...


Času na to, aby třeba praskl vodovod, propadla se trať apod.je docela dost. U nádraží se teď pořád něco děje několikrát sem už viděl náhradní busy. Jinak d-7 aspoň směr Lískovec jezdí ne za d-8, ale těsně před ní a tudíž narvaná, lidi v Lískovci už zjistili, že od nádraží se dá jet i d-7 a taj jí začali opravdu využívat. Podle JD má jen 2 po d-8, ale ve skutečnosti jede tak minutu před další d-8, kvůli zácpě u nádraží, než se vymotá přes 1 a 2.kolej uplyne hodně času a nabere zpoždění.


d-7 ve směru z Lískovce má jet 2 minuty po d-8 což se většinou stihne ale na nových sedech je již těsně za d-8 a často se za ně přižene další d-8...lidi nejsou blbí a využívají jak d-8 tak d-7...i když ta d-7 se mi zdá plnější...směrem do lískovce zase přecpaná d-7 a těsně za ní poloprázdná d-8...hrůza!!! jinak myslím že nějakého průseru u nádru se ještě dočkáme...jo a busy nejezdily nikde jinde prostě proto že nejsou...jednou mi bylo řečeno při strženém vedení na renneské že autobusy nepojedou pač sou všechny na d-1 tak sme museli šlapat pěšky z křídlovické na poříčí... :evil:


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
1557 sice stále jezdí na d-4 či d-10 ale zanedlouho jej čeká stejný osud jako kolegyni 1561...tedy kovošrot...jinak 1615 jes´ště tuším včera normálně na d-4...dnes sem ji neviděl ale myslím že je v pořádku...


Offline
489
13 čer 2004 23:04
mauricio píše:
nevíte někdo, co je s 1557 a 1615? nějak sem je dlouho neviděl a mám obavy, aby nebyly odstavené... teda né že by mi to nějak zvlášť vadilo :)
1557 jezdi jako solo na d-10 a asi se trochu spletl ten B vuz byl 1561, ten mel byt sesrotovan. Ale pokud vim tak zase prisly dve nove krnov kastle.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
nevíte někdo, co je s 1557 a 1615? nějak sem je dlouho neviděl a mám obavy, aby nebyly odstavené... teda né že by mi to nějak zvlášť vadilo :)


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Izzy píše:
Tak jak tu psal VS že až přijde nějaká havárka či pokažená šalina na vhodném místě dojde k totálnímu kolapsu...bohužel se stalo a ke kolapsu skutečně došlo...díky tomu že sem měl štěstí či spíš jako cestující smůlu sem toho byl svědkem...ještě že nejde o celoprázdninovou výluku...protože stát se může cokoliv...


Času na to, aby třeba praskl vodovod, propadla se trať apod.je docela dost. U nádraží se teď pořád něco děje několikrát sem už viděl náhradní busy. Jinak d-7 aspoň směr Lískovec jezdí ne za d-8, ale těsně před ní a tudíž narvaná, lidi v Lískovci už zjistili, že od nádraží se dá jet i d-7 a taj jí začali opravdu využívat. Podle JD má jen 2 po d-8, ale ve skutečnosti jede tak minutu před další d-8, kvůli zácpě u nádraží, než se vymotá přes 1 a 2.kolej uplyne hodně času a nabere zpoždění.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10301 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 15:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]