Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 63 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Nám v Řečkovicích jedna linka úplně bohatě stačí, konečně, kam se odtud dá jinam jet, než právě na ten Moravák, he? Narvané to sice je, ale přidáním další linky se kapacita magicky nezvýší. A třeba Řečkovická smyčka je v lepší časy zpravidla naprosto plná, už se tam nic navíc poslat nedá.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hmm, a co maji delat ti co jezdi trebas d-2 z modric , d-4 oba konce, d-8 z lisne , d-13 z julcu ? Tem taky jezdi jedina linka. A u d-1 zbytecne posilovat koncovej usek na nejaky 4 zastavky je zbytecnej luxus.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
já vím že je to děsný,berte to jako muj nesmyslný návrch,ale 14 zavedl,ono cestovat jedničkou do řečkovic kam vede jediná linka z moraváku přímo(kromě 6 s přestupem a chůzí přes křižovatku)je celkem dost nepříjemný a tu 43 -tu bych posílil určitě protože to co na ní jede lidí v sobotu dopoledne tolik lidí to je k utlačení(8:56 z Kr.Pole)


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
MtM píše:
Protože jsem tu zcela novej uživatel,dávám své vedení pár brněnských linek tak jak si to představuji já.
Proto mě považujte za začátečníka a jelikož mi je jen 15 tak žádné zkušenosti nemám.Tady je vedení těch pár linek které bych změnil nebo navrhl:
7-Štefániková Čtvrť-Moravské Náměstí-Malinovské Náměstí-Hlavní Nádraží-Křídlovická-Švermova
10-zatahující spoje do vozovny Medlánky bych vedl ulicí přes ulici Husovu,Moravské Náměstí,Semilaso do Vozovny Medlánky
11-některé spoje ve špičce směrem na Bystrc bych prodloužil do smyčky Ečerova
navrhl bych novou linku 14,která by jela po trase :Řečkovice(Vozovna Medlánky-)-Semilaso-Moravské Náměstí-Malinovské Náměstí-Hlavní Nádraží-Nové Sady(-Zvonařka),ta by nahradila narvanou linku 1 z Řečkovic
41-všechny spoje do Lelekovic bych posílil kloubovými autobusy
42-posílil bych v prac.dnech kloubovými autobusy
43-některé spoje o víkendech (hlavně v sobotu dopoledne)bych posílil kloubovými autobusy
57-bych prodloužil v prac.dnech zase zpátky do Útěchova(každou pulhodinu hodinu)
to je ode mě všechno,berte to tak že je mi 15 a že je to jen muj návrh

7 - na Moraváku pro toto není kolejové spojení
10 - není proč, spojka k Techparku se stavěla právě proto, že přes Krpole bývala trať přetížená
14 - ono bývá přetíženo i do Bystrca
41, 42, 43 a 57 - ono i s tou 14, 10 je vidět, že bydlíš v severní části Brna a dáváš sem to, co by se ti líbilo, mě by se taky líbilo jezdit do školy něčím jiným, než KT8D5 (RN2)

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hmm, a ve spicce to bude po nadrazi jezdit na patra ? Nebo jak chces nacpat na jednu kolej o 2 linky navic ?
d-7 snizis obsluhu pekarsky a mendlaku o 1/3 smerem k ceske. D-10 nesmyslna oklika.
Co takhle do lelekovic rovnou metro ?


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Protože jsem tu zcela novej uživatel,dávám své vedení pár brněnských linek tak jak si to představuji já.
Proto mě považujte za začátečníka a jelikož mi je jen 15 tak žádné zkušenosti nemám.Tady je vedení těch pár linek které bych změnil nebo navrhl:
7-Štefániková Čtvrť-Moravské Náměstí-Malinovské Náměstí-Hlavní Nádraží-Křídlovická-Švermova
10-zatahující spoje do vozovny Medlánky bych vedl ulicí přes ulici Husovu,Moravské Náměstí,Semilaso do Vozovny Medlánky
11-některé spoje ve špičce směrem na Bystrc bych prodloužil do smyčky Ečerova
navrhl bych novou linku 14,která by jela po trase :Řečkovice(Vozovna Medlánky-)-Semilaso-Moravské Náměstí-Malinovské Náměstí-Hlavní Nádraží-Nové Sady(-Zvonařka),ta by nahradila narvanou linku 1 z Řečkovic
41-všechny spoje do Lelekovic bych posílil kloubovými autobusy
42-posílil bych v prac.dnech kloubovými autobusy
43-některé spoje o víkendech (hlavně v sobotu dopoledne)bych posílil kloubovými autobusy
57-bych prodloužil v prac.dnech zase zpátky do Útěchova(každou pulhodinu hodinu)
to je ode mě všechno,berte to tak že je mi 15 a že je to jen muj návrh


Offline
Uživatelský avatar

16
21 bře 2010 22:51
Brno-Kohoutovice
Ty Cily/Cite jsou všechny v pokročilým stádiu rozkladu.


Offline
Uživatelský avatar

3726
28 úno 2006 19:00
marecek.00 píše:
To je problém naprosté většiny služeb...
přičemž bus, jehož cena je 10 milionů a jeho životnost je plánována na 20 let...

Myslíš, že City/Cite vydrží 20 let?
Teď už jsou ty první zralé do Remetu, a to přišly v roce 2002...
P.S. Pokud myslíš "včetně GO", tak když tam chtěli Pardubičáci dát Ciťák na GO, tak se jim ve Zlineru vysmáli!


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
OK, v tom případě je náklad polovina :-) Díky za doplnění.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
10 mega je tak za CNG kloubak citelis. Solo naftak je okolo 5 mega , kloub tusim 7 .


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
To je problém naprosté většiny služeb...
Nicméně ten stroj bude taky slušný. Průměrný denní náklad na řidiče bude něco přes tisícovku (mzda + odvody), přičemž bus, jehož cena je 10 milionů a jeho životnost je plánována na 20 let má denní odpis průměrně nějakých 1370 korun. (10 mil. /(20*365)) Samozřejmě nepočítaje opravy, generálky a vše okolo, což by se do ceny busu mělo taky započítat, stejně jako u řidiče by se měly započítat benefity, školení apod. Netuším, co může bus za den prožrat, každopádně ta celková úspora může být zajímavá.
Myslím si, že ten Tvůj odhad 70 % nákladů není moc mimo, tipoval bych podobné číslo.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
To sice jo, ale nic to nemění na tom, že nejdražší položkou na celém autobusu je ten člověk za volantem. Pokud má být MHD ekonomická (a taky ekologická), je potřeba zajistit, aby vezl co nejvíc cestujích.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
David: Očekávám, že minibusy budou i levnější, takže úspora bude větší než jen na palivu.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Citace:
Ne, nejezdím tam často, jen několikrát denně, protože tam pracuji a donedávna jsem tam i bydlel, takže vidím, jak to je. Několikrát denně narvaná a-51 a lidé, kteří jedou z MOÚ často bez šance na nastoupení. V MOÚ probíhají vyšetření i o víkendech, lidé jezdí navštěvovat své příbuzné, a mají jen jednu možnost, jak se tam dostat. Pokud bydlí na jih či na západ od Stránic, mají výrazně omezené možnosti, jak se nahoru dostat. Na trolejbusy se dá dostat jen z d-4, jinými slovy ti, co přijedou na Zvonařku, musejí min. 2x přestupovat (a teď bych nerad četl něco o tom, jak se dá v pohodě z České dojít na Komeňák, lidé, kterí na Žluťák jezdí, obvykle jsou rádi, že jsou).
Možná jsem se zmýlil, ale vždy, když jsem tam o víkendu jel, tak v trolejáku bylo 5,5 lidí. a-51 bývá poměrně plný, ale nemyslím si, že by bylo potřeba 10-minutové intervaly. Navíc kdyby se jeden troleják přesměroval na Mendlák, tak by buď zůstal poloviční interval z Komeňáku, což je celkem málo, anebo by se musel zkrátit i za linku druhou. Nemyslím si, že je to řešení, které je DNES někdo ochotný akceptovat - myšleno po ekonomické stránce. Řešení bych viděl spíš v zavedení t-38 a t-39 do uzlu Česká, třeba k parku na Moraváku. Pak by lidé ze Zvonařky i z Mendláku mohli jet jen s 1 dobrým přestupem. Vím, že MOÚ funguje i o víkendu, ale stejně tak si myslím, že linka jen na Mendlák by nepomohla. Nevím, odkud jezdíš, ale v případě, že tam jedu a není škola, tak na Mendláku nastupuje pár lidí a ta většina(není to málo, to jsem špatně napsal a za to se opravdu omlouvám) jede už třeba z Úzké, Sadů, Zvonařky. Právě proto si myslím, že by takový trolejbus nepomohl. Myslím, že pro čtvrť Stránice by byla lepší ta linka, jak již bylo zmíněno, třeba z Mendláku přes Lipovou, Nám Míru někam "dolů". V exponovaných časech by i nevadil kloubák, možná když končí "směna" lékařům, tak přidat 2-3 autobusy, aby to jelo tu hodinu po 10 minutách. Ale víc bych to opravdu nehrotil. Fakt bych to všem přál, aby to jezdilo i o víkendech, ale jsem si jist i druhou stranou věci: pak by se to, co se zde přidalo, muselo ubrat někde jinde. A tam by to bylo možná horší. Kdyby DPmB měl větší rozpočet aspoň o desetinu, změny by jistě nevadily, ale teď?


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Minibusy jsou ekonomicky jen malá pomoc, protože:
- náklady na paliva: 199 M Kč ročně
- osobní náklady: 1086 M Kč
- počet řidičů abusů / celkem zaměstnanců: 628 / 2904, tedy 21,6 %

Výdaje na platy řidičů odhaduju jako 0,2 celku (korekce o z průměru vyčuhující platy vrchního vedení), náklady na řidiče pak vychází na na 217 M. Takže když zkrouhnu spotřebu na třetinu, sníží se náklady na vozokm na nějakých 70 %. Není to sice zanedbatelný, ale žádný terno to taky není.
(čísla jsou k nalezení ve výroční zprávě)

Dál pokud mrak nekecá, městské autobusy žerou někde okolo 40-50 l nafty na 100 km. Pokud budu brát průměrnou spotřebu auta v městském provozu na 7,5 l /100 km, musí jet v autobusu průměrně alespoň 7 lidí na to, aby dával ekologický smysl (ten jeden člověk navíc je na pokrytí režijních jízd). Pokud jezdí autobusem lidi jenom v jednom směru, leze tohle číslo na dvojnásobek.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
nydros píše:
Je vidět, že tudy asi často nejezdíš. Já chodím na BIGY a jezdím tudy denně. Když se jede do školy(autobusy 6:45-7:45), tak je to úplně plný, ale jinak vůbec. Když třeba jedu od doktora kolem 10. hodiny, tak na Žluťák ještě jakš-takš to jde, ale pak je tam max.5 lidí. A ani na ten Žluťák to není žádná sláva. Ty posily ráno jsou potřeba jen kvůli BIGY, MOÚ je kolem 7:30 vůči BIGY absolutně zanedbatelný. V prac.dny by se nic nezlepšilo, ba naopak při zrušení a-51 by se muselo přestupovat a těch pár lidí mimo špičku, kteří by tedy údajně jeli t-38(t-39) z Mendláku, to by bylo sotva na minibus. Chápu všechny, kteří by pro tvé řešení byli, ale na druhou stranu se musím zastat DPmB, že by to bylo zbytečné, neboť vytížení a-51 není obecně tak strašně velké a o víkendu? Hrůza! Z hlediska ekonomického absolutně nepředstavitelné. Jsou linky, kde by to bylo třeba mnohem víc...



Ne, nejezdím tam často, jen několikrát denně, protože tam pracuji a donedávna jsem tam i bydlel, takže vidím, jak to je. Několikrát denně narvaná a-51 a lidé, kteří jedou z MOÚ často bez šance na nastoupení. V MOÚ probíhají vyšetření i o víkendech, lidé jezdí navštěvovat své příbuzné, a mají jen jednu možnost, jak se tam dostat. Pokud bydlí na jih či na západ od Stránic, mají výrazně omezené možnosti, jak se nahoru dostat. Na trolejbusy se dá dostat jen z d-4, jinými slovy ti, co přijedou na Zvonařku, musejí min. 2x přestupovat (a teď bych nerad četl něco o tom, jak se dá v pohodě z České dojít na Komeňák, lidé, kterí na Žluťák jezdí, obvykle jsou rádi, že jsou).
Frankx píše:
Ale obecně - proč to neudělat, když jde vlastně jenom o to propojení drátů? Kilometrově to vychází stejně a pro lidi je to taky přínos... Jak tam fungují intervaly? Teď se ty linky vzájemně prokládají? Protože pokud ano, pak by se v případě garantovaných přestupů na Žluťáku musely sloučit na jeden čas...

Potkávají se na Žluťáku, ale jen směrem dolů, garantovaná nízkopodlaha na přestupu se nekoná.
miropiro píše:
Robert: tleskám tomuto nápadu, opravdu stačí natáhnout dráty z Úvozu a o víkendu se tak vytvoří nová přepravní nabídka pro Masarykovu čtvrť. Kilometricky téměř bez rozdílu. Garantovat přestup na Žlutém kopci a je vymalováno :applause:. A navíc pak nemusí trajf zajíždět na Komenského náměstí při cestě do vozovny Komín (tedy pokud jezdí trajfy z Komína do Masarykovy čtvrti přes Pisárky).

Jezdí se přes Žabiny a Kounicovou. To je další důvod.


Offline
Uživatelský avatar

6977
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Frankx: teď se sice vzájemně prokládají, ale kdyby se t-38 přeložila na Mendlák, potom by absence tohoto kratšího intervalu nevadila (proklad je hlavně kvůli úseku Komenského nám. - Žluťák).

nydros: je vidět, že v Mas. čtvrti opravdu jenom chodíš na bigy a že tam seš jen v PD. Poptávka v úseku MN-MČ je i o víkendu slušná. Navíc přestup z t-25/26 na t-39 na Barvičovu není nijak snadný.


Offline
Uživatelský avatar

163
26 črc 2006 15:05
Ale obecně - proč to neudělat, když jde vlastně jenom o to propojení drátů? Kilometrově to vychází stejně a pro lidi je to taky přínos... Jak tam fungují intervaly? Teď se ty linky vzájemně prokládají? Protože pokud ano, pak by se v případě garantovaných přestupů na Žluťáku musely sloučit na jeden čas...


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Hlavně že v 10 dopoledne jezdí na a-51 kloubák :lol: (je to 04011)


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Citace:
Je úplná fantasmagorie překopat vedení trolejbusových linek v Masarykově čtvrti? Mám na mysli přetrasování linky 38 na Mendlovo náměstí (těch pár metrů TV na odbočku z Úvozu by se snad ještě někde našlo) s garantovaným přestupem na t-39 na Žluťáku v obou směrech. Řešilo by to spojení Masarykovy čtvrti s Mendlákem (s garantovaným přestupem na Žluťáku v obou směrech), dále pak spojení MOÚ s Mendlákem ve večerních hodinách a o víkendech (opravdu se tam pracuje a navštěvuje i v tuto dobu a ne každému se chce jít temnou spojkou mezi zahradami), zatraktivnění tohoto spojení během dne a s případným přestupem by pak zůstalo stávající spojení s centrem města. Interval 20 minut v sedle a 10 minut ve špičkách by bohatě stačil, odpadly by i nutné ranní posily na a-51 v úseku Mendlovo náměstí - Barvičova

Je vidět, že tudy asi často nejezdíš. Já chodím na BIGY a jezdím tudy denně. Když se jede do školy(autobusy 6:45-7:45), tak je to úplně plný, ale jinak vůbec. Když třeba jedu od doktora kolem 10. hodiny, tak na Žluťák ještě jakš-takš to jde, ale pak je tam max.5 lidí. A ani na ten Žluťák to není žádná sláva. Ty posily ráno jsou potřeba jen kvůli BIGY, MOÚ je kolem 7:30 vůči BIGY absolutně zanedbatelný. V prac.dny by se nic nezlepšilo, ba naopak při zrušení a-51 by se muselo přestupovat a těch pár lidí mimo špičku, kteří by tedy údajně jeli t-38(t-39) z Mendláku, to by bylo sotva na minibus. Chápu všechny, kteří by pro tvé řešení byli, ale na druhou stranu se musím zastat DPmB, že by to bylo zbytečné, neboť vytížení a-51 není obecně tak strašně velké a o víkendu? Hrůza! Z hlediska ekonomického absolutně nepředstavitelné. Jsou linky, kde by to bylo třeba mnohem víc...


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Robert: tleskám tomuto nápadu, opravdu stačí natáhnout dráty z Úvozu a o víkendu se tak vytvoří nová přepravní nabídka pro Masarykovu čtvrť. Kilometricky téměř bez rozdílu. Garantovat přestup na Žlutém kopci a je vymalováno :applause:. A navíc pak nemusí trajf zajíždět na Komenského náměstí při cestě do vozovny Komín (tedy pokud jezdí trajfy z Komína do Masarykovy čtvrti přes Pisárky).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6977
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert píše:
Volil jsem t-38 z jednoduchého důvodu. Na Barvičku je větší poptávka po dopravě, proto by bylo záhodno, aby tam byla možnost spojení z obou míst.

Když bys měl na Žluťáku garantovaný přestup (což by nebylo úplně od věci ani dnes - přestup z/na t-38, a-51), pak by mohlo být docela jedno, která linka pojede kam.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Sem se teda ta diakritika hodila, spravne je blbě :mrgreen:

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

3726
28 úno 2006 19:00
johnny05 píše:
Pravdou je, ze spojeni z Mendlaku na Zlutak o vikendu hoooodne chybi. Kdyz sem jeste mel v dekade a-44 o vikendu, tak za mnou casto chodili lidi s otazkou jak se dostanou na Zlutak na navstevu. Moje odpoved byla prosta: "Blbe". sarcastic

BlbE anebo blbĚ ?? biggrin


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Pravdou je, ze spojeni z Mendlaku na Zlutak o vikendu hoooodne chybi. Kdyz sem jeste mel v dekade a-44 o vikendu, tak za mnou casto chodili lidi s otazkou jak se dostanou na Zlutak na navstevu. Moje odpoved byla prosta: "Blbe". sarcastic

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 lis 2024 12:08
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]