Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 64 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
7338
27 úno 2010 07:40
johnny05 píše:
a-51 by se nemohla zrusit. Mam ju rano v prejezdu z a-60 a od Zvonarky po Mendlak neberu do kloubu tolik lidi, ze ti z Mendlaku se uz musi mackat jak sardinky. A tahle masa by se tezko vlezla do d-1.


Ten návrh na zrušení a-51 byl spíše okrajový, předpokládám, že ve špičkových časech je autobus narvaný.
Domis píše:
Robert: mně se ten návr fakt moc líbí, jen bych možná na Mendlák přetrasoval raději 39 z Barvičovy. Tak, aby ta prostřední ze 3 "větví" v Mas. čtvrti (d-4, t-38, t-39) vedla na Mendlák - 39, a ty zbývající na Českou - 4, 38.


Volil jsem t-38 z jednoduchého důvodu. Na Barvičku je větší poptávka po dopravě, proto by bylo záhodno, aby tam byla možnost spojení z obou míst.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
a-51 by se nemohla zrusit. Mam ju rano v prejezdu z a-60 a od Zvonarky po Mendlak neberu do kloubu tolik lidi, ze ti z Mendlaku se uz musi mackat jak sardinky. A tahle masa by se tezko vlezla do d-1.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Robert: mně se ten návr fakt moc líbí, jen bych možná na Mendlák přetrasoval raději 39 z Barvičovy. Tak, aby ta prostřední ze 3 "větví" v Mas. čtvrti (d-4, t-38, t-39) vedla na Mendlák - 39, a ty zbývající na Českou - 4, 38.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Je úplná fantasmagorie překopat vedení trolejbusových linek v Masarykově čtvrti? Mám na mysli přetrasování linky 38 na Mendlovo náměstí (těch pár metrů TV na odbočku z Úvozu by se snad ještě někde našlo) s garantovaným přestupem na t-39 na Žluťáku v obou směrech. Řešilo by to spojení Masarykovy čtvrti s Mendlákem (s garantovaným přestupem na Žluťáku v obou směrech), dále pak spojení MOÚ s Mendlákem ve večerních hodinách a o víkendech (opravdu se tam pracuje a navštěvuje i v tuto dobu a ne každému se chce jít temnou spojkou mezi zahradami), zatraktivnění tohoto spojení během dne a s případným přestupem by pak zůstalo stávající spojení s centrem města. Interval 20 minut v sedle a 10 minut ve špičkách by bohatě stačil, odpadly by i nutné ranní posily na a-51 v úseku Mendlovo náměstí - Barvičova. Linka t-38 by klidně mohla pokračovat do Kohoutovic (pokud by z toho někoho netrefilo, jako v době plánování t-x5, jak jsem slyšel), což by řešilo i přímé spojení MasČt s touto lidnatou čtvrtí pro lidi, pro než je kopec na Lipové problém a na Mendláku nešikovný přestup na a-51 taktéž. A přiznám se, že mě napadlo, že by to mohlo klidně znamenat zrušení a-51, přestup na Mendláku mezi a-84 a trolejbusem je více než pohodlný, o opačném směru nemluvě. Zastávky Václavská a Hybešova obslouží d-1, Úzká má smysl především pro lidi mířící do Vaňkovky, což a-44 pokrývá, a Nové sady jsou přístupné mnoha jinými linkami.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
king666 píše:
Thingie: No, kousek... z NM to do Tábora těch 10 minut vezme a chodit to každý den by mě asi dlouho nebavilo... a z kolejí na Právnickou fakultu by to pěšky těch 15 minut hodně svižnou chůzí vzalo...
Osobně si myslím, že linka která by spojovala Tábor, Náměstí míru a Lipovou by určitě poptávku měla... v sedle by sice ta linka mohla mít třeba 20 min. interval, ale ve špičce by se tam těch 10 minut určitě uživilo v pohodě...


To je přehnané, zkuste si to skutečně projít. A i kdyby, jdete to kdy chcete, prostě zvednete zadek a za ten pevný čas (který bych reálně viděl spíš na 10 minut pohodlné chůze, ono hlavně nejdete na Tábor, ale přes Kraví horu, dolu skrze zahrádky, kolem FASTu a AV, Hrnčířskou, a jste tam.) Nečekáte na žádný vehikl někde na zastávce.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
king666: pěšky z NM na práva přes Tábor? Tak leda se psem, kdybych se chtěl projít a nechtělo se mi jít přímo. ;)


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Thingie: No, kousek... z NM to do Tábora těch 10 minut vezme a chodit to každý den by mě asi dlouho nebavilo... a z kolejí na Právnickou fakultu by to pěšky těch 15 minut hodně svižnou chůzí vzalo...
Osobně si myslím, že linka která by spojovala Tábor, Náměstí míru a Lipovou by určitě poptávku měla... v sedle by sice ta linka mohla mít třeba 20 min. interval, ale ve špičce by se tam těch 10 minut určitě uživilo v pohodě...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
David Jaša píše:
Pokud se nepletu, tak na NM má koleje MU a KK patří VFU, spojení s areály FI a VFU by spolu s obsluhou CM školy a BiGy opravdu mohlo generovat obousměrnou celodenní poptávku (tedy pokud někdo na skm.muni domluví přednostní ubytovávání lidí z FI na NM).


NM jako koleje jsou populární zejména mezi právníky, oni to mají ještě blíž. Ale upřímně pochybuju, ono se to dá naprosto s přehledem chodit pěšky, bez čekání na povoz, a takové ty věci, cesta je to v pohodě, a je to skutečně jen kousek (tohle je teda hlavně tím, že to není kousek s MHD, no). Kdyby tam něco jezdilo, tak se to sice možná naplní, ale s tímhle vysvětlením by to bylo jenom zavádění linky aby se zavedla linka, a ne proto, že jí někdo skutečně potřebuje :-)

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
DJ: Nevím. Bicyklisty ve škole spíš nevidím.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
MKZB: je VFU přátelská pro kolaře? Pokud jo, mohly by být cyklopruhy zhruba v téhle trase docela oblíbené. :)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
David Jaša píše:
Zaveď tam linku a rychle se ti tam vytvoří druhá skupina, která bez té těžké MHD nebude umět žít - viz kauza a-65.

No kdyby byl dostatek minibusů a mohla se s nimi pokrýt a-65, myslím si, že by to obyvatelům (těm, kteří tu linku nechtějí) tolik nevadilo. Obdobně u Březinovy a Mučednické. Přece jenom je minibus o něco menší vozítko.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Kdyby to vedlo od Kaunicových kolejí k zadní bráně VFU, tak by to mohlo mít docela slušnou poptávku. A zastávka u zadního vchodu VFU by si vynutila přechod pro chodce, o který jsme asi dva roky bojovali jak s větrnými mlýny, dokud jsme to nevzdali. (Taky jsme zvažovali možnost koupit barvy a značky a ten přechod tam v noci namalovat.)

P.S. Jeden korejský student veteriny bydlící na KK se po třech dnech školy ptal spolubydlícího, jestli jsou v Brně taxíky, že to má do školy daleko.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
MartinV píše:
Když někam jedeš (a víš, že linka má 20minutový interval), tak nepůjdeš na zastávku jen tak, ale doma se podíváš do JŘ, kdy ti ten vůz jede - pak těch 20 minut nečekáš.
A je ti taky jedno, kdy přijedeš? Když třeba potřebuješ být ve škole/v práci v x:50, tak nejbližší použitelný spoj tě přiveze kdykoliv v rozmezí x:25-45, tedy tím čekání prakticky jen přesuneš na konec cesty. A pak ještě pojedeš zpátky linkou s 5min intervalem - její JŘ si taky budeš pamatovat, aby ti to navázalo? Spíš si budeš pamatovat JŘ z přestupní zastávky, a než bys čekal 10-20 min, tak pojedeš přes město. 8-)

goldfinger píše:
Jakákoli MHD Březinovou a Mučednickou narazí na protesty místních, kteří tam těžkou dopravu, za kterou považují i busy, jednoduše nechtějí. Ale když už máme v Brně minibusy,tak by mohla jezdit linka Mendlák - Lipová - Lerchova - nám. Míru - Tábor - Klusáčkova - Šumavská a zpátky na Mučednickou. Interval půl hoďky. Je to na 2 vozy, odhaduju.
Zaveď tam linku a rychle se ti tam vytvoří druhá skupina, která bez té těžké MHD nebude umět žít - viz kauza a-65.

manil píše:
Takovou linku bych protáhl až do Králova Pole, nádraží trasou z Klusáčkovy Táborem, Chodskou atd. Jakékoliv rozumné spojení oblastí Náměstí Míru, Kounicových kolejí atd. s Královým Polem neexistuje. Buď přes centrum, zdlouhavě trolejbusem s 1 nebo 2 přestupy nebo pěšky.
Pokud se nepletu, tak na NM má koleje MU a KK patří VFU, spojení s areály FI a VFU by spolu s obsluhou CM školy a BiGy opravdu mohlo generovat obousměrnou celodenní poptávku (tedy pokud někdo na skm.muni domluví přednostní ubytovávání lidí z FI na NM). Pak se nabízí trasování téhle části přes Tábor - zast. Klusáčkova - Šumavská - nová zastávka na rohu křižovatky Šumavská x Chodská - nová zastávka před zadním vlezem do VFU - nejbližší použitelné obratiště (případně po Šumavské projet až na Štefánikovu a lidi z VFU vysypat na Kartouzské, tím by se získalo spojení s d-1 a d-6 za cenu menší aktraktivity pro lidi z VFU). To by už mohlo vygenerovat dost obousměrné* poptávky na 5min interval ráno, 20min v sedle a 10min odpoledne, a linka by tedy začala dávat smysl. :)

goldfinger píše:
Uvažoval jsem i o možném ukončení na Červinkově, aby ta linka byla použitelnější pro studenty, ale to by znamenalo více vozokm, proto ta velká smyčka Klusáčkovou.
Pro které studenty? Na Červinkově je VUT, které s má areály jinde - na Veveří (FAST), Kounicově (Listovky), na Úvoze x Údolní (FEKT) a na Poříčí (FA).


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Uvažoval jsem i o možném ukončení na Červinkově, aby ta linka byla použitelnější pro studenty, ale to by znamenalo více vozokm, proto ta velká smyčka Klusáčkovou.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Z Lipove bych ju natahl pres Myslivnu do Kohoutovic, hajenky. Chybi lepsi obsluznost zastavky Achtelky pro zahradkare, protoze na vybudovani zastavky na lince a-50 se asi uz zase zapomnelo...

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
goldfinger píše:
Jakákoli MHD Březinovou a Mučednickou narazí na protesty místních, kteří tam těžkou dopravu, za kterou považují i busy, jednoduše nechtějí. Ale když už máme v Brně minibusy,tak by mohla jezdit linka Mendlák - Lipová - Lerchova - nám. Míru - Tábor - Klusáčkova - Šumavská a zpátky na Mučednickou. Interval půl hoďky. Je to na 2 vozy, odhaduju.

Takovou linku bych protáhl až do Králova Pole, nádraží trasou z Klusáčkovy Táborem, Chodskou atd. Jakékoliv rozumné spojení oblastí Náměstí Míru, Kounicových kolejí atd. s Královým Polem neexistuje. Buď přes centrum, zdlouhavě trolejbusem s 1 nebo 2 přestupy nebo pěšky.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Jakákoli MHD Březinovou a Mučednickou narazí na protesty místních, kteří tam těžkou dopravu, za kterou považují i busy, jednoduše nechtějí. Ale když už máme v Brně minibusy,tak by mohla jezdit linka Mendlák - Lipová - Lerchova - nám. Míru - Tábor - Klusáčkova - Šumavská a zpátky na Mučednickou. Interval půl hoďky. Je to na 2 vozy, odhaduju.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
David Jaša píše:
Technicky by to určitě šlo. Ale opravdu dává smysl? Dejme tomu, že ta linka zkrátí cestovní dobu až o deset minut. Ovšem při intervalu 20 minut (stejný jako na blízké a-51) to znamená střední dobu čekání na spoj 20/2 = 10 minut - tedy naprosto stejný čas, který ušetříš kratší jízdou, a celkově nula od nuly pojde na stránce přínosů, zato vozokilometry musíš zaplatit v plné výši. ..

Když někam jedeš (a víš, že linka má 20minutový interval), tak nepůjdeš na zastávku jen tak, ale doma se podíváš do JŘ, kdy ti ten vůz jede - pak těch 20 minut nečekáš.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
MartinV píše:
To máš ale pořád spojení pouze přes Českou, tzn. časově náročné. Chybí to přímé spojení, které by se dalo (teoreticky) realizovat po Březinově a Mučednické.

Technicky by to určitě šlo. Ale opravdu dává smysl? Dejme tomu, že ta linka zkrátí cestovní dobu o deset minut. Ovšem při intervalu 20 minut (stejný jako na blízké a-51) to znamená střední dobu čekání na spoj 20/2 = 10 minut - tedy naprosto stejný čas, který ušetříš kratší jízdou, a celkově nula od nuly pojde na stránce přínosů, zato vozokilometry musíš zaplatit v plné výši. Hustší interval mimo návoz do škol je nereálný, pokud se na linku nenaváže tranzit, a to má taky svoje muchy - viz můj příspěvek z 21:54.


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
53 na Nerudovu byla jako jedna z variant jako reakce na petici proti zrušení jízdy 136 Purkyňkou.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
MKzB píše:
MartinV, Domis: Jenže jak Březinova, tak Mučednická jsou na tramvajovou trať moc z kopce.
Dlouho říkám, že spíš by se měla nějak postavit spojka z Geislerové na trať do Židenic, protože traťě do Líšně a Juliánova jsou závislé na Křence (viz. nedávný výbuch plynu).
Trochu OT. Sorry.

Máte, pravdu, měl jsem to lépe nastudovat, zda by se tam ty koleje vlezly. Nevím proč, ale tramvajové tratě v úzkých ulicích přes celou šířku silnice přímo zbožňuju (Táborská, Karlova), tak jsem tento šotosen chtěl aplikovat i zde. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
MKzB: souhlas - pokud vím, netvrdil jsem, že by tam mohly vést koleje.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
MartinV, Domis: Jenže jak Březinova, tak Mučednická jsou na tramvajovou trať moc z kopce.
Dlouho říkám, že spíš by se měla nějak postavit spojka z Geislerové na trať do Židenic, protože traťě do Líšně a Juliánova jsou závislé na Křence (viz. nedávný výbuch plynu).
Trochu OT. Sorry.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Domis: místo pro koleje tam není, trolejbus by se tam ještě (po dílčí úpravě na Mučednické) vešel.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
MartinV píše:
To máš ale pořád spojení pouze přes Českou, tzn. časově náročné. Chybí to přímé spojení, které by se dalo (teoreticky) realizovat po Březinově a Mučednické.

Přesně tak, já bych natákl koleje z nám. Míru po Mučedniceké s napojením na Minskou. Mohly by se tu protáhnout vybrané (každý druhý) spoje linky 4 přes Žabiny do smyčky Komín. Vyřešilo by se i to chybějící spojení Žabin s hlavákem. Druhá možnost by byla vést d-11 odklonem přes nám. Míru, jen by bylo třeba jí zachocat i o víkendu, aby to spojení zůstalo zajištěno (bazén na Kraví hoře, hvězdárna)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 19:07
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]