Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 128 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Úvrať by byla vhodnější, kdyby tu obousměrné vozy byly pravidlem a ne anomálií. Úvraťová konečná na stejné ploše ustájí víc pauzujících tramvají oproti smyčce a to bez potřeby každou chvíli popojíždět (už nebylo podezřele dlouho v bástru ani v lískovcu najetí) za cenu většího počtu výhybek. Úvratě byly jednoznačné zlo v dobách vlečňáků, kdy se muselo řešit, aby jel motor vepředu.

t-25 svůj význam neztratí, furt je to přímá spojnice největších kolejí MU na Vinařské s kampusem. Spíš bude mezi kampusem a Osovou souběh se šalinou, určitě po zprovoznění železniční zastávky Starý Lískovec (prosím povšimněte si, že jediný přestupní bod - Osová - se opět rozlízá do trojice UK - Osová - SLN).


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Odhaduji, že jízdní doba šaliny oproti trolejbusu v relaci Nemocnice, Bohunice - Mendlovo náměstí bude jen asi 2 minuty delší. Tedy nepředpokládám, že by ty šaliny měly být nevyužívané. Navíc si myslím, že by se tímto daly zrušit trolejbusové posilové spoje linek 25/26 v úseku Mendlovo náměstí - Nemocnice Bohunice/Kamenný vrch. Samozřejmě by musela vzniknout nová linka Kamenný vrch - Nemocnice Bohunice (doplňovala by linku 29). Myslím, že by se tím daly ušetřit vozokilometry.


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Kdyby u kampusu byla úvrať a jezdily by tam jen vozy linky osm, tak by mě zajímalo, jak by se to řešilo s pauzama u řidičů. Na Mifkové má člověk při přeběhnutí z kabiny do kabiny při dobrých podmínkách - pokud nemá zpoždění - 10 minut, u kampusu by to bylo to samý. Zase, jak to bylo dřív, by asi museli otevřít odpočinkovou místnost a zavést výměny vozu v půlce šichty, jinak to nevidím. I když ten systém býval dost dobrej, dle mého mínění.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Já bych se klonil rozhodně pro smyčku, a to pro tu za halou, až vzadu u lesa, jak je v tom pdf nakreslená. Smyčka je lepší nejen, protože by se to nemuselo vázat na d-8, ale dle mého názoru je nestěhování se z kabiny do kabiny pohodlnější i pro řidiče. Nehledě na to, že smyčka, je oproti úvrati, pro mě mnohem zajímavější. Nejspíš proto, že se do ní vejde za sebe mnohem víc vozů než dva na Mifkově. Ovšem spojení Kampusu s Mendlovým náměstím, je dle mého názoru dostatečně zajištěno trolejbusy, navrhovanou tramvají by to byla na Mendlák zajížďka, navíc díky MÚK Hlinky, je spojení s Mendlovým náměstím celkem bez obtíží. Spíš by se s prodloužením tramvaje, mohly zrušit a-60, a-61, protože spojení s nádrražím je zase lepší tramvají.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Myslím si, že ukončit některé spoje na d-8 už na Novolíšeňské by přineslo jen nepatrnou úsporu. Ono by tam totiž bylo možné ukončit jen některé dopolední a večerní spoje. Jinak se mi ty spoje zdají relativně využívané, byť vždy jen v jednom směru: Ráno jede celá Líšeň dolů do města a opačný směr je poloprázdný a odpoledne zase naopak. Navíc by bylo riziko s tím, že by tam na Novolíšeňské zase někdo zapomněl přehodit výhybku - viz zdemolovaná 1706 na podzim 2003.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
b1 píše:
Opravte me, jestli se pletu, ale mam pocit, ze po zahajeni provozu na trati na Jirovu bylo kratke obdobi, kdy na d-8 kazdy druhy spoj jezdil jen na Novolisenskou a byl obsluhovan soupravou T3.


Vzpomínám si, že tam jednu dobu jezdily tuším třináctky, když se opravovala Táborská, ale osmička nevím...

Když už jsme ale u toho, i dneska bych to považoval za docela rozumné šetření kilometry, protože nahoru do Líšně už osmičky jezdí prázdné, takže kdyby tam jezdila jen každá druhá, mohlo by se při takto frekventované lince docela slušně ušetřit. A v případě dostavby trolejbusů na Jírovu to platí dvojnásob.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
To je sice fakt, ale ve svém začátku mi přijde 25 poněkud vytíženější než 26, proto nevím, proč jsou dlouhé 26 a nikoliv 25.

Ono to s Kampusem docela dost souvisí, protože po jeho finální dostavbě se provoz docela změní. Dneska tam mají studenti jen nějaké hodiny, takže neustále pendlují (například moje přítelkyně na biologii pendluje mezi Řečkovicemi, Konečného nám., Vinařskou, Kampusem a případně několika dalšími menšími lokalitami se speciálními laboratořemi). Po dostavbě a plném přesunu na toto místo bude provoz během dne minimální a nápor bude jen ráno a odpoledne a je otázkou, jestli by na to nebyl efektivnější jen nějaký autobusový nebo trolejbusový pendl Kampus - Osová. Cena té tramvajové trati bude nesmírná (tunel a most, jestli jsem to dobře pochopil), to by se oproti nějaké špičkové posile nevrátilo ani za tisíc let.
Než se postaví tramvajová trať, Kampus už bude celý stát, proto mne zajímají ty trolejbusy :-)

Nakonec s tím souvisí i to, že stále nechápu, proč neexistuje projekt nějaké okružní tramvaje, soudě dle pěta a šestadvacítky by poptávka rozhodně byla.

Ještě opět dodatek: Součástí projektu Kampusu, pokud vím, jsou i obří koleje, takže i to sníží intenzitu dopravy město - kampus.


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
marecek.00 píše:
Dodatek: když je tak přeplněná pětadvacítka, proč na ni jezdí snad výhradně krátké vozy? Nevejdou se do smyčky či co?
To je asi stejny duvod, jako u tech uvrati. Nedostatek kloubovych vozu.

Kdyby DP (resp. Mesto) mel nejakou koncepci pro nove trate, tak by stacilo obnovovat vozovy park obousmernyma salinama, misto 19 13T bychom tu meli 19 obousmernych tramvaji (plus treba varia s dvermi na obou stranach, ktera by sla spojit do dvojic zady k sobe) a mohli bychom si dovolit stavet uvratove konecne.

Opravte me, jestli se pletu, ale mam pocit, ze po zahajeni provozu na trati na Jirovu bylo kratke obdobi, kdy na d-8 kazdy druhy spoj jezdil jen na Novolisenskou a byl obsluhovan soupravou T3.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Uvrat by nebyla spatna za predpokladu ze se nakoupi potrebny vozy. Viz trebas budapest . Tam je smycka skoro vzacnost.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
marecek.00 píše:
Dodatek: když je tak přeplněná pětadvacítka, proč na ni jezdí snad výhradně krátké vozy? Nevejdou se do smyčky či co?

Co by to mohlo mít tak za důvod??? V Brně jezdí 25 kloubáků, kreré se dělí na 3 linky (25,26,37). 26 má v PD cca 30 kurzů (uz ted to nevychází), 25 má podobně kurzů a na 37 jezdí kolem 3 kloub-kurzů. Tedy potřebovali bychom zhruba 60 kloubů a to ted stejně nemáme a v blízké době též nebudeme mít...
S těma kurzama moc nevím, bral jsem je z vypravenosti... Určítě mě někdo znalejší upřesní.

Jsme ale OT

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Jen doufám, že DP pochopí, odkud lidi do Kampusu jezdí a bude tak koncipovat linky.
Napovím, do Kampusu se stěhuje významná část lékařské, přírodovědecké a sportovní fakulty a část informatiky. Tedy je potřeba s maximální efektivitou spojit Kampus s lékařskou (část na Mendlově náměstí ve FNUSA, část na Komenského náměstí), přírodovědou (Konečného nám.) a popřípadě informatikou (Botanická). Právě přesuny z oblasti Konečného nám. tak přeplňují pětadvacítku, proto bych viděl jako jednoznačné trasování takové linky Kampus - Česká - Konečného nám. Osmičku bych tam netahal.

Dodatek: když je tak přeplněná pětadvacítka, proč na ni jezdí snad výhradně krátké vozy? Nevejdou se do smyčky či co?


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
SAmozřejmě, že klasická smyčka vždy lepší, ale opravdu nevím, kde by měla být postavena. A navíc úvrať je také levnější. Místa tam opravdu moc není. To spojení s mendlákem by mělo být zajištěno právě linkou 8 s přestupem v Bohunicích na linku 7 (která by na linku 8 mohla snad i navazovat) nebo na linku 6. A pokud by na linky 25 a 26 nasazovány pouze kloubové vozy, problém s kapacitou by se také vyřešil. Ale to asi v nejbližší době nebude vůbec možné [-X vzhedem k (ne)dodávce nových trolejbusů


Offline
Uživatelský avatar

441
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
No, taky si myslím, že fixovat tu konečnou jenom na osmičku by se nemuselo vyplatit. Ono ty šaliny mohli využívat dost i lidi z Kamenného vrchu. A prodloužit sem ve špičkách takovou sedmičku se taky celkem nabízí. Ještě by se teda hodil triangl na Osové, aby se ráno mohlo přejíždět od nemocnice dolů do Lískovca a odpoledne naopak.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Myslím si, že pokud je možné postavit smyčku, tak by se měla postavit. Ta úvrať by akorát způsobovala problémy. Navíc si myslím, že na kampus bude vhodné nejen trasovat linku od hlavního nádraží, ale i z Mendlova náměstí. Už teď jezdí posily na lince 25 plné a co až se dostaví kampus. Nemluvě o budoucím hokejovém stadionu, na posily by se musely nasazovat jen KT8. A takových situací se najde víc (výluky apod.)


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Souhlasím s H20, úvrať u nemocnice nebude problém. Zajížděla by sem linka 8, která si o to přímo říká. Je sice pravda že úvrať je ten nejhorší způsob konečné, avšak to neplatí vždy. To platí o Mifkově, kdyby tam byla postavena normální smyčka, úvrať u nemocnice by byla hloupost. Ale teď už jsou obousměrné tramvaje v Brně potřeba, a když budeme mít jednu linku, která bude končit dvěmi úvratěmi, bude to v jistém smyslu i 100% využívaní obousměrných vozů, dnes jsou využívány "pouze na 50 %". Argument o tom že kačen je málo, že jiné obousměrné vozy nejsou, neberu, neboť DPMB zcela jistě pochopí že nákupu nových obousměrných vozů se prostě nevyhne.

Jde mi spíše o vyřešení dopravního napojení Starého Lískovce: Bude na nové trati zastávka Osová? (odpojí se ještě před zastávkou a bude mít svoui vlastní zastávku Osová, nebo až zastávkou?)Nejlepší by asi bylo posunutí zastávky Osová po a nebo ještě před most, aby zde mohly zastavovat tramvaje z obo tratí. Do smyčky Starý Lískovec by se mohla prodloužit linka 10, ale samozšejmě s intervalem třeba ála d-13. Linku 6 bych ponechal v současném rozsahu provozu, přímé spojení Nemocnice a České taky nebude potřeba

To je můj názor, takový návrh. Tedy úvrať ne, ale u nemocnice ano!


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Vzhledem k Mifkově se to bude muset nějak řešit...


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
A ses si jistej ze by tam vubec bylo s cim jezdit ? KT8 uz pomalu odchazeji a nahrada zadna.


Offline
Uživatelský avatar

254
24 srp 2009 18:59
Jako tá úvrať je v pohodě. To by tam mohla končit zrovna osmička :-) Bylo by to bez problémů, ale asi by potom mosela vzniknůt nová linka spojující hlavák s Lískovcem.

_________________________________
Sbohem Moravo, jedu do Brna...


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Dnes jsem objevil článek o prodloužení tramvajové trati ke kampusu. Co je pozitivní, tak že se uvažuje i o smyčce. Doufám, že dostane přednost před úvratí.
http://www.ct24.cz/doprava/mhd/79191-br ... ohunicich/

Jinak jsem objevil na informačním systému EIA záměr vybudování nové hokejové haly v Bohunicích a na straně 55 jsou i navrhovaná ukončení šaliny (dokument má 30 MB)
http://tomcat.cenia.cz/eia/download.jsp ... znameniDOC


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Video z práce podbíječky při stavbě trati v Pisárkách:
http://www.youtube.com/watch?v=07kon1xciAA


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Zlaťák: přesně tak. Tedy oficiálně se tomu nadává "úprava geometrických parametrů koleje". Prakticky to probíhá tak, že podbíječka čapne kolejový rošt, zvedne ho, příčně posune a případně nakloní z původní do nové polohy a kladivama nakonec pod zvednuté pražce nahrne štěrk.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
No já osobně bych řekl, že k "narovnání" kolejového svršku, který časem sedá.

Edit: Něco jsem hledal a našel:
http://www.metroweb.cz/metro/pracvozy/p ... ijecka.htm


Offline
Uživatelský avatar

872
13 bře 2007 20:20
Brno - Bystrc
Porad mi to vrta hlavou, ale nikdy me nenapadlo se proste zkusit zeptat :)
K cemu slouzi, a pripadne jak funguje, ta podbijecka? Pro me je to momentalne kus silene sloziteho plechu s vlastnim motorem co se pouziva k necemu pri stavbe nebo prestavbe/oprave trati, ale tim moje znalosti konci.
Osvetli mi to nekdo, prosim?

_________________________________
RT6N1 fanklub :)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Moje fotky strojů z letních prací:
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1548780


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
David Jaša píše:
Reník: doporučuju ti zbrzdit tvou zdejší aktivitu, v opačném případě ti hrozí, že bude přibržděna někým jiným. sarcastic

POcitadlo sem mu trochu ponizil... Uvidim jak dal . ](*,)

Hmm, ze by druha osobnost uzivatela rene vaclavek ? IP by sedela


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 10:41
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]