Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 79 z 142    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 142  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
MartinV píše:
v Praze sice máš klikatější a pomalejší tratě, ale pak tam máš taky násobně víc kilometrů rychlých a rovných úseků
A využívají se tam vůbec ty rovné úseky k vyšším rychlostem, než 50 km/h?

miropiro píše:
A jak??? Teď nechápu, jak to myslíš? Koleje přece nebudu pro vlak roztahovat do stran. A pro tramvaj???
A proč ne?


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
marecek.00 píše:
Ještě dodatek: ten sdružený ostrůvek měl být, podle mého, postaven na Jírově a je velkou chybou, že se tak nestalo. Na trať stejně mohou jenom dvouhlavé vozy, protože ta zastávka bude tak jako tak končit úvratí, místo na smyčku by tam nenašel ani Sherlock Holmes, takže si myslím, že mohlo být jednodušší a dost možná levnější řešení. Navíc dost často vidím, jak lidé neznalí místa poněkud zmateně přebíhají z jednoho kraje na druhý, protože si spletli schody.

Určitě levnější, nemusel by se stavět druhý výtah.
marecek.00 píše:
Já si nemůžu pomoct, ale mám pocit, že právě v Kačenách je topení neskutečně předimenzované. Přesněji, jestli jsem dobře pochopil, jde tam odpadní teplo při brzdění. A jde ho tam docela dost, dost na to, abych věděl už o třech lidech, co v šalině z toho přetopení v zimě omdleli, včetně mé přítelkyně. Díkybohu se to topení při rekonstrukcích předělává...

Mně je zase vedro poslední dobou v T6A5. Že by kvalitní těsnění? Ale ne, fakt se mi zdá, že je v nich až přespříjemně vedro...
David Jaša píše:
A když už su tak rozjetej, tak na železniční zastávce Lesná a plánované Starý Lískovec.

A jak??? Teď nechápu, jak to myslíš? Koleje přece nebudu pro vlak roztahovat do stran. A pro tramvaj???

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6965
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
David Jaša píše:
A opravdu to bude taková výhra, třeba co se konstrukční rychlosti týče? Nevím, ptám se. Ale se mi nechce věřit, že optimální řešení pro pražské klikatější, pomalejší a méně únosné tratě bude to pravé i pro Brno.

v Praze sice máš klikatější a pomalejší tratě, ale pak tam máš taky násobně víc kilometrů rychlých a rovných úseků


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
marecek.00: Pokud vím, tak se uplně původně uvažovalo na Mifkové se smyčkou, ale na pozemku určeném pro tuto smyčku si někdo postavil barák... Dříve se to tady někde probíralo.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Zadeklovaný schody jezdily, co já vím, do doby, než se otevřela Jírova a začala se využívat obousměrnost.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
A opravdu to bude taková výhra, třeba co se konstrukční rychlosti týče? Nevím, ptám se. Ale se mi nechce věřit, že optimální řešení pro pražské klikatější, pomalejší a méně únosné tratě bude to pravé i pro Brno.


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
David Jaša píše:
A jak že se to týká Brna? ;)


Jednou bude. :-k

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

440
04 zář 2009 13:33
Tetčice
agent_s_teplou_vodou píše:
Máte někdo fotky těch zadeklovaných schodů? Jak dlouho to takhle jezdilo?

No co mi moje paměť dovoluje (vzhledem k mému věku),myslím že tak zadeklovaný jezdily snad od začátku tak do poloviny 90-tých let.

_________________________________
www.scitani.cz ...já su moravák !!!


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
marecek.00 píše:
Nerad bych se mýlil, ale pokud jsem dobře zaznamenal, tak na ForCity se otevírá skoro 40 % boku, ...

A jak že se to týká Brna? ;)


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ještě dodatek: ten sdružený ostrůvek měl být, podle mého, postaven na Jírově a je velkou chybou, že se tak nestalo. Na trať stejně mohou jenom dvouhlavé vozy, protože ta zastávka bude tak jako tak končit úvratí, místo na smyčku by tam nenašel ani Sherlock Holmes, takže si myslím, že mohlo být jednodušší a dost možná levnější řešení. Navíc dost často vidím, jak lidé neznalí místa poněkud zmateně přebíhají z jednoho kraje na druhý, protože si spletli schody.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
David Jaša píše:
...vozy se neoptimalizujou na rychlost výměny cestujících...


Nerad bych se mýlil, ale pokud jsem dobře zaznamenal, tak na ForCity se otevírá skoro 40 % boku, což je pro rychlou výměnu docela pokrok, ne? Já jen že určitý posun by tu snad byl, jinak máš samozřejmě pravdu.

PvvS píše:
...nedostacujicim topenim...


Já si nemůžu pomoct, ale mám pocit, že právě v Kačenách je topení neskutečně předimenzované. Přesněji, jestli jsem dobře pochopil, jde tam odpadní teplo při brzdění. A jde ho tam docela dost, dost na to, abych věděl už o třech lidech, co v šalině z toho přetopení v zimě omdleli, včetně mé přítelkyně. Díkybohu se to topení při rekonstrukcích předělává...


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Citace:
PvvS napsal: ...Staci kolik let jezdily KT8 s deklama misto schodu a vybrakovanyma druhyma kabinama...

Máte někdo fotky těch zadeklovaných schodů? Jak dlouho to takhle jezdilo?


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Jenomže ty "Ty sileny plany ze 70tych let" byly bohužel poslední ucelená dlouhodobá koncepce, která šla dál, než k linkovému vedení, intervalům, a navazujícím věcem. Výsledkem je, že tu jsou rychlodrážní tratě s 2km mezizastávkovými vzdálenostmi, po kterých se jezdí 40 km/h, vozy se neoptimalizujou na rychlost výměny cestujících, přestože dnes tramvaje tak čtvrtinu jízdní doby na trati do Bystrce prostojí na zastávkách atd.


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
KT8 byly jenom nechtenej atyp z cele stavebnicove rady. Ty sileny plany ze 70tych let, kdy se mela cela sit prestavovat na rychlodrazni useky a pocitalo se s nasazovanim vozu o sirce 2,6m (jisty knihy v knihovne tramvajklubu) nastesti padly. Pokud obousmerny vozy, tak na bazi Porseter, nebo vzor RT6 (provedenim, ne spolehlivosti) . Pokud by byly dvere bez schodu a tesnici, tak je to pouzitelny vuz. KT8 s propadakama na schodech, vetranim pres dvere a nedostacujicim topenim jsou spis odstrasujici priklad.
Staci , kolik let jezdily s deklama misto schodu a vybrakovanyma druhyma kabinama.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Datel píše:
DJ: Jenže takové zastávky je možné stavět za předpokladu dostatku oboustranných vozů. Protože by pak zase vznikaly výjimky výjimek, co kam může a nesmí...

Však jo. Tím, že navrhuju takhle upravit hl. n. znamená, že by tak musely být upraveny všechny vozy. Při prvotním nákupu KT8 byla docela dobrá příležitost uvážit, zda by se oboustranné dveře vyplatily a u dalších nákupů to dát jako požadavek. Ale to by tady musela být nějaká koncepce. Nakolik tady něco takového funguje se dobře ukazuje na četnosti zákazu míjení KT8 dvacet let od jejich nákupu... ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Pvvs: Vidíš, na tu modřickou výluku jsem zapomněl... #-o

DJ: Jenže takové zastávky je možné stavět za předpokladu dostatku oboustranných vozů. Protože by pak zase vznikaly výjimky výjimek, co kam může a nesmí...


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
MartinV píše:
..., navíc bys měl jedno společné nástupiště pro oba směry

... což by bylo v některých případech velmi výhodné uspořádání. Především tam, kde je silný mimoúrovňový přístup (celá modřická trať, Osová, Krematorium, Přístaviště, Svratecká - ZOO bude-li se někdy zkapacitňovat přehradní radiála pro R43, Jírova) a pak taky na Hlavním nádraží a na Nových Sadech. Není toho zrovna málo, co?

A když už su tak rozjetej, tak na železniční zastávce Lesná a plánované Starý Lískovec.


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
V pravidelnejsim provozu pri vyluce na modrice , kdy se jedzilo po jedne koleji i se zastavkou pro oba smery.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
miropiro: Tady je buďto někdo natvrdlej, nebo nerozumím na co se ptáš?

Prvně si napsal, cituji:
Citace:
...vybudovala zastávka na trati výhradně pro kačeny (třeba na Líšeň) ve stylu metro stanice Hlavní nádraží nebo Vyšehrad, bylo by možné pro tuto zastávku nastavit výstup vlevo po směru po jízdy?


Když zopakuji, co jsem naspal již předtím v aplikaci na tramvaji, tak zastávky ve stylu metro stanice Hlavní nádraží a Vyšehrad jsou téměř všechny zastávky tramvají v Brně (výstup vpravo ve směru jízdy). Nyní pro názotnost použiji opět část tvé předchozí citace:
Citace:
...bylo by možné pro tuto zastávku nastavit výstup vlevo po směru po jízdy?

Jak je zřejmé, tak nelze, protože v případě pravostranného výstupu by cestující vystupovali do sousední koleje, případně do vedle stojícího vozu.

Pokud měla znít otázka tak, zda-li by se dal běžně použít levostranný výstup (ve směru jízdy) pro cestující běžně v praxi?

Samozřejmě dal, při zřízení ostrovních nástupišť tomu technicky u KT8 nic nebrání. Běžně se ho používá při výsupu na Mifkové. A pokud si dobře vzpomínám, tak levostranného výstupu bylo několikrát využito při některých výlukách, kdy byla použita kyvadlová doprava po jedné koleji. Z čehož je logické, že v jednom směru jízdy musel řidič otvírat levé dveře.

Takže suma sumárum, omlouvám se za obsáhlost příspěvku. Ale příště piš dotazy srozumitelněji.


Offline
Uživatelský avatar

6965
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
miropiro píše:
Ano, právě že se ptám, že v Praze vystupuješ často doleva, jen občas doprava. Tak jsem se ptal, jestli by byl problém udělat zastávku (ne úvrať!), na které by se vystupovalo právě naopak. Může řidič kačeny prostě při jízdě dát otevření dveří nalevo?

tím bys ale dostal trať (zatím) jen pro kačeny, navíc bys měl jedno společné nástupiště pro oba směry


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
miropiro:
Může.

Opět "viz Mifkova".


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Datel píše:
miropiro: Asi si pleteš strany, nebo nevím, co si chtěl říct :roll: ? Ale ve stanicích metra Vyšehrad a Hlavní Nádraží se vystupuje právě vpravo ve směru jízdy, tudíž stejně jako u běžné tramvajové zastávky. Převážná většina ostatních stanic metra jsou s nástupištěm uprostřed kolejí, takže tam se nastupuje vlevo ve směru jízdy.

Ano, právě že se ptám, že v Praze vystupuješ často doleva, jen občas doprava. Tak jsem se ptal, jestli by byl problém udělat zastávku (ne úvrať!), na které by se vystupovalo právě naopak. Může řidič kačeny prostě při jízdě dát otevření dveří nalevo?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
miropiro: Asi si pleteš strany, nebo nevím, co si chtěl říct :roll: ? Ale ve stanicích metra Vyšehrad a Hlavní Nádraží se vystupuje právě vpravo ve směru jízdy, tudíž stejně jako u běžné tramvajové zastávky. Převážná většina ostatních stanic metra jsou s nástupištěm uprostřed kolejí, takže tam se nastupuje vlevo ve směru jízdy.


Offline
808
25 led 2006 09:46
A navíc uvedené stanice metra mají (narozdíl od ostatních) právě "tramvajové" uspořádání s nástupišti po pravé straně jízdy.


Offline
808
25 led 2006 09:46
A jak jinak se vystupuje na Mifkově nebo vystupovalo na úvrati na Pekařské?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3545 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 142  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 09:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]