Verusha píše:
Musím trochu poopravit, spíše upřesnit.
U 15Tr se očeše komplet celý trolejbus, zůstane jen holá kastle, oplechovaná střecha, obložení stropu, nápravy, část výzbroje jen v přední schráně, jinak jde všechno ven. Pro modernizaci se použije komplet celá elektrovýzbroj, pouze nejnutnější silovina se nahradí, použije se i kabeláž (komletní, pouze se vymění nějaká hodně špatná). Kastle je vyvařena, podběhy se dávají nové, vše rezavé jde pryč a je nahrazeno novým. Repasují se nápravy (+ vodící tyče, kardany apod.), trakčáky, kompresor zůstává původní, pístový, servo zůstává rovněž, vše je pouze repasováno. Repasovány jsou i některé prvky kastle, např. dveře, dekle schrán, nárazníky apod. Nové co se týče podvozku, jsou měchy a podobné volovinky. V interiéru se použije prakticky všechno původní včetně bložení stěn a některých lišt. Nová jsou sedátka, ze starých jsou použity jen kostry, sedáky s čalouněním jsou nové. Podlaha je gumová, ovšem položená nová. Madla jsou původní, pouze nakomaxitována (stejně jako kostry sedadel). Většina prvků 24V jako světla, zářivky, signalizace apod) je nových. Kompletně nové jsou ovladače na přístrojovce a pak takové ty zjevné věci jako klimča, Buse apod. Levnější koupit nový trolejbus určitě není, rozpočet takovéto modernizace je řádově 1,5 - 2 milony, což je pro trolejbus, jehož životnost je tímto prodloužena zase o nějakých 10 - 15let vceku výhodné.
U 14Tr se toho mění více, je použito i nových silovin, kompresor Hydrovane, statický měnič, nové servo, prostě je to modernizace v pravém slova smyslu, 15Tr je spíše taková repase s "novou tváří". Ovšem už i 14Tr se modernizace "ošizují" čím dál víc. Zlatým vrcholem modernizací je trolejbus 3266, počínaje jím se začlo šetřit. Aspoň to tak vidím.
Zlatým vrcholem 3265, en? má plastové dveře.