Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 90 z 95    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 95  Další
Autor Zpráva
Na stránkách Kordisu jsou už návrhy jízdních řádů pro druhou i třetí etapu - http://www.idsjmk.cz/rozsireni/E1+E2.htm


Vlaky do Vyškova by bylo asi potřeba vést přes Šlapanice. Problém je že v době stavby tratí bylo v zvyku dělat nádraží daleko od vesnic a měst a potřebovaly by nyní přisunout blíže centru, to se týká většiny zastávek na této trati: Šlapanice, Blažovice, Holubice, Velešovice - zrušit úplně, Centrum Rousínova by potřebovalo nové nádraží (nynější je v Slavíkovicích), Luleč (nynější je v Nemojanech).
Celkem vychází že vyhovující jsou jen polohy nádraží v Pozořicích,Slavíkovicích, Nemojanech, Vyškově.
Přestavby by si vyžádaly tolik peněz, že se radši vlaky zruší... Zvláště když se zde plánuje koridor, takže vše ostatní bude odloženo


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Zvlášť, když ma ta a-107 nahrazovat v úseku Vyškov-Křenovice vlaky, z Holubic, Velešovic se už vlakem do Brna nedostanete. Ta 107 by měla začínat u nádraží ve smyčce trolejbusů pak přes Zvonařku a Tržní na dálničná přivaděč a po D1 až do Holubic a pak po staré cestě přes všechny vesnice. Potom ta a-601,602 ty mají jakej účel? nebo ot se má rušit osobní doprava i do Slavkova.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Martan píše:
ZIP píše:
zajímavé také je že Vyškov, Slavkov a Bučovice budou mít přímé autobusy až na Zvonařku. Na úkor zrušených vlaků v úseku Křenovice-Vyškov, kde zůstává jen pár zrychlený spojů.
Najednou Kordis otáčí, a někde na vlak lidi nutí jinde zase ne. Nevím ale jak to chcou vysvětlit těm, kteří doteď jezdili vlakem např. Vyškov, Luleč, a nyní jim dráhu tak "přeházeli" že bude pro ně jednodušší jezdit autobusem. Případně jak se to bude vysvětlovat na Sokolnicku a Kuřimsku, kde všechny busy přímé do Brna zrušili či zruší.


Podle mých informací budou v relaci Brno - Vyškov zaintegrovány některé rychlíky (R7) a kromě toho budou Sp se zastavením v Rousínově a Lulči.

Má být také zavedena linka 602 ÚAN - Bučovice, ale údajně by mělo být výhodnější v této relaci použít vlak, ale zatím přesně nevím proč (možná budou busy obracet v Rousínově a do Bučovic bude nutný přestup).


A opravdu se počítá s ukončením linek IDS na ÚAN? To by byla novinka... a přijde mi to tak trochu jako krok zpátky.


ZIP píše:
zajímavé také je že Vyškov, Slavkov a Bučovice budou mít přímé autobusy až na Zvonařku. Na úkor zrušených vlaků v úseku Křenovice-Vyškov, kde zůstává jen pár zrychlený spojů.
Najednou Kordis otáčí, a někde na vlak lidi nutí jinde zase ne. Nevím ale jak to chcou vysvětlit těm, kteří doteď jezdili vlakem např. Vyškov, Luleč, a nyní jim dráhu tak "přeházeli" že bude pro ně jednodušší jezdit autobusem. Případně jak se to bude vysvětlovat na Sokolnicku a Kuřimsku, kde všechny busy přímé do Brna zrušili či zruší.


Podle mých informací budou v relaci Brno - Vyškov zaintegrovány některé rychlíky (R7) a kromě toho budou Sp se zastavením v Rousínově a Lulči.

Má být také zavedena linka 602 ÚAN - Bučovice, ale údajně by mělo být výhodnější v této relaci použít vlak, ale zatím přesně nevím proč (možná budou busy obracet v Rousínově a do Bučovic bude nutný přestup).


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Honza píše:
Myslím si, že je to otázka dohody mezi dopravci. ČD někde o cestující příjdou (Vyškov, Luleč) a jinde nabydou (Kuřim).
Mě se jeví vlak víc ekologický.


Podle mě je taky velký rozdíl mezi tratěmi a jejich vedením. Například lince S2 (260) na Blansko těžko může nějaký autobus konkurovat. Naopak jednokolejná jižní část S2 (300) nebo "Vlára" s Černovickou smyčkou se moc jako páteřní uplatnit nemůžou už z principu. Tohle bude asi potřeba zohlednit, a Kordis to zřejmě začíná brát taky víc v úvahu.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Myslím si, že je to otázka dohody mezi dopravci. ČD někde o cestující příjdou (Vyškov, Luleč) a jinde nabydou (Kuřim).
Mě se jeví vlak víc ekologický.


zajímavé také je že Vyškov, Slavkov a Bučovice budou mít přímé autobusy až na Zvonařku. Na úkor zrušených vlaků v úseku Křenovice-Vyškov, kde zůstává jen pár zrychlený spojů.
Najednou Kordis otáčí, a někde na vlak lidi nutí jinde zase ne. Nevím ale jak to chcou vysvětlit těm, kteří doteď jezdili vlakem např. Vyškov, Luleč, a nyní jim dráhu tak "přeházeli" že bude pro ně jednodušší jezdit autobusem. Případně jak se to bude vysvětlovat na Sokolnicku a Kuřimsku, kde všechny busy přímé do Brna zrušili či zruší.


To je další zajmavá věc IDS, autobusy přijíždí 10 min před odjezdem vlaku, klidně by stačili 3 minuty, koho tímdle chtějí nalákat...Ale samozřejmě chtělo by to urychlit nástup do vozidel, jednoduchý to problém, ale nikdo se k tomu nemá...[/quote]

Tohle mě taky zlobí, nahrává to názorům typu "radši budu jezdit autem"... jinak ta E3 mi na kordisových stránkách připadá jako taková velmi předběžná informace, zdá se, že ještě sami nemají jasno, co a jak a kdy...[/quote]

No pokud autobusy v IDS jezdí na čas, tak si myslím, že by klidně stačila doba 3-5min, ale chtělo by to asi zjistit, jak moc dochází k odchylkám od jízdního řádu, aby zbytečně vlaky nenabíraly zpoždění kvůli autobusům.

A u E3 si myslím, že od ledna bude zaintegrováno Vyškovsko, a oblast Židlochovic a Ivančic asi až někdy v průběhu roku 2006, kvůli výstavbě přestupních terminálů. Ikdyž klidně by mohli terminály stavět už teď a spustit vše od ledna, ale je to asi otázka peněz...


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Novy píše:
No vzhledem k tomu, že v této oblasti jezdí většinou společnost TOURBUS a předpokládám, že tuto oblast budou obsluhovat i v IDS, a jak znám dodržování jízdních řádů TOURBUSem, je lepší přestupní terminál v Modřicích, kde se dá v případě, že vlak už odjede, alespoň přestoupit na šalinu :-D


To je další zajmavá věc IDS, autobusy přijíždí 10 min před odjezdem vlaku, klidně by stačili 3 minuty, koho tímdle chtějí nalákat...Ale samozřejmě chtělo by to urychlit nástup do vozidel, jednoduchý to problém, ale nikdo se k tomu nemá...[/quote]

Tohle mě taky zlobí, nahrává to názorům typu "radši budu jezdit autem"... jinak ta E3 mi na kordisových stránkách připadá jako taková velmi předběžná informace, zdá se, že ještě sami nemají jasno, co a jak a kdy...


No vzhledem k tomu, že v této oblasti jezdí většinou společnost TOURBUS a předpokládám, že tuto oblast budou obsluhovat i v IDS, a jak znám dodržování jízdních řádů TOURBUSem, je lepší přestupní terminál v Modřicích, kde se dá v případě, že vlak už odjede, alespoň přestoupit na šalinu :-D[/quote]

To je další zajmavá věc IDS, autobusy přijíždí 10 min před odjezdem vlaku, klidně by stačili 3 minuty, koho tímdle chtějí nalákat...Ale samozřejmě chtělo by to urychlit nástup do vozidel, jednoduchý to problém, ale nikdo se k tomu nemá...


Novy píše:
VS píše:
Tak na stránkách KORDISU je už dokonce 3.etapa IDS, má zahrnovat oblast Vyškovska, okolí Rajhradu a oblast Mohelna. Při Rajhradské oblasti se vyžaduje zlepšení terminálu u šaliny v modřicích, takže po zprovoznění ( zatím není určeno kdy) bude asi muset dojít k posílení šalin do Modříc. Možná i d-6.


Nechápu, když už se tolik investuje, proč se rači neudělá přestupní terminál v Rajhradě, autobusy nejedoucí po dálnici jím stejně projíždí a jedoucí po dálnici od Pohořelic stejně končit v Modřicích nebudou...V Rajhradě je narozdíl od Modřic nádraží hned vedle silnice na stejné úrovni...


No vzhledem k tomu, že v této oblasti jezdí většinou společnost TOURBUS a předpokládám, že tuto oblast budou obsluhovat i v IDS, a jak znám dodržování jízdních řádů TOURBUSem, je lepší přestupní terminál v Modřicích, kde se dá v případě, že vlak už odjede, alespoň přestoupit na šalinu :-D


VS píše:
Tak na stránkách KORDISU je už dokonce 3.etapa IDS, má zahrnovat oblast Vyškovska, okolí Rajhradu a oblast Mohelna. Při Rajhradské oblasti se vyžaduje zlepšení terminálu u šaliny v modřicích, takže po zprovoznění ( zatím není určeno kdy) bude asi muset dojít k posílení šalin do Modříc. Možná i d-6.


Nechápu, když už se tolik investuje, proč se rači neudělá přestupní terminál v Rajhradě, autobusy nejedoucí po dálnici jím stejně projíždí a jedoucí po dálnici od Pohořelic stejně končit v Modřicích nebudou...V Rajhradě je narozdíl od Modřic nádraží hned vedle silnice na stejné úrovni...


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
Tak na stránkách KORDISU je už dokonce 3.etapa IDS, má zahrnovat oblast Vyškovska, okolí Rajhradu a oblast Mohelna. Při Rajhradské oblasti se vyžaduje zlepšení terminálu u šaliny v modřicích, takže po zprovoznění ( zatím není určeno kdy) bude asi muset dojít k posílení šalin do Modříc. Možná i d-6.


ZIP píše:
Bacil píše:
ZIP píše:
mendl-man píše:
Linka 73,to je co? Jakou má mít trasu???

073 Sokolnice - Tuřany - Chrlice - Modřice, přepravce BORS Břeclav bude jezdit jen v ranní a odpolední špičce. Nebude mít žádný interval, za celý den jde o max. 1-3 spoje v jednom směru. (jde o prodloužené spoje).


Hm, já jsem myslel, že v této trase má jezdit prodloužená a-511, něco se změnilo?


Cislo linky jim asi nezapada do systemu. nebo spis a-511 ma dopravce Tourbus a novou 73 bude jezdit BORS Břeclav a.s.


Rozhodně to není proto, že linku 511 provozuje Tourbus a 73 BORS, protože v IDS je mnoho linek, které jsou provozovány i více než jedním dopravcem, a to jak linky nad 100 (303, 311 (podle CISu linka 728311), 336,...), tak i městské (31, 48, 75,...). Řekl bych, že to bude proto, že se v této oblasti zřejmě předpokládá později drobná reorganizace hlavně v číslování linek.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
protože úsekové jízdenky (za 6 kč) platí jen busech s číslem vyšším než 100. Takže v a-63 je potřeba lístek za 8 kč.


pd píše:
Číslo linky má vliv na úsekové jízdné: třeba Otmarov-Rebešovice linkou 509 je o 2 koruny levnější než linkou 63 (ať žije jednotný tarif :roll:).


Jak to?


Číslo linky má vliv na úsekové jízdné: třeba Otmarov-Rebešovice linkou 509 je o 2 koruny levnější než linkou 63 (ať žije jednotný tarif :roll:).


xIDS píše:
Jestli to nema neco spolecneho s tim, ze linky do 100 maji urcita pravidla a linky nad 100 taky. Treba nelze usekove jizdne, atd.


No to nevim, spis je to tak ze cela rada 5XX se jim hodi nekan do oblasti noveho rozsireni IDS, protoze i stavajici 509 je jen docasne reseni a po rozsireni IDS na jih od brna izde probehne mirna reorganizace.
Usekove jizdenky-pouziti ma vliv na zony, ne na cisla linek.


Jestli to nema neco spolecneho s tim, ze linky do 100 maji urcita pravidla a linky nad 100 taky. Treba nelze usekove jizdne, atd.


Bacil píše:
ZIP píše:
mendl-man píše:
Linka 73,to je co? Jakou má mít trasu???

073 Sokolnice - Tuřany - Chrlice - Modřice, přepravce BORS Břeclav bude jezdit jen v ranní a odpolední špičce. Nebude mít žádný interval, za celý den jde o max. 1-3 spoje v jednom směru. (jde o prodloužené spoje).


Hm, já jsem myslel, že v této trase má jezdit prodloužená a-511, něco se změnilo?


Cislo linky jim asi nezapada do systemu. nebo spis a-511 ma dopravce Tourbus a novou 73 bude jezdit BORS Břeclav a.s.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
mendl-man píše:
Linka 73,to je co? Jakou má mít trasu???

073 Sokolnice - Tuřany - Chrlice - Modřice, přepravce BORS Břeclav bude jezdit jen v ranní a odpolední špičce. Nebude mít žádný interval, za celý den jde o max. 1-3 spoje v jednom směru. (jde o prodloužené spoje).


Hm, já jsem myslel, že v této trase má jezdit prodloužená a-511, něco se změnilo?


mendl-man píše:
Linka 73,to je co? Jakou má mít trasu???

073 Sokolnice - Tuřany - Chrlice - Modřice, přepravce BORS Břeclav bude jezdit jen v ranní a odpolední špičce. Nebude mít žádný interval, za celý den jde o max. 1-3 spoje v jednom směru. (jde o prodloužené spoje).


Bacil píše:
ZIP píše:
Bacil píše:
ZIP píše:
OP píše:
1. cast 2. casti 2. etapy od 1. cervence ma byt pry zastavka Popovice a MHD(:-D) v Adamove. Muze to nekdo potvrdit?

Posledni dobou je tu opravdu nejak mrtvo, debata o Sokolnicku ustala... Podarilo se obcim na Sokolnicku (a vice na JV) vyhadat na KORDISu aspon vice busu na linkach?


S Kordisem se nehadame - s Kordisem jedname ...
Obcim na Sokolnicku se podarilo "vyhadat" dalsi spoje oproti puvodnimu navrhu. Nutno vsak rict ze jde spis o dorovnani soucasneho stavu, protoze Kordis pridava spis spoje mimo spicku. Obce na Sokolnicku jsou dost vlazne (ospale) - predevsim jejich radnice, protoze - zastupci(starostove) Sokolnic a Otnic sedi v komisich Krajskeho uradu a tise projektu IDS fandi. Naopak tzv. opozicni obce jsou Damborice, Hosteradky a Bosovice, ktere stale nejsou spokojeny. temto trva cesta do Brna hodinu a nyni budou muset prestupovat na vlak.


A bude to s tím přestupem doopravdy o tolik horší? Neříkám lidi z Lovčiček, ale pro Dambořáky... Ostatně Dambořáci beztak přestupují (polovička z nich) už dnes - v Tuřanech na a-40, protože mají mnozí kvůli své návazné cestě po Brně "šalinkartu" a byli by blbí, kdyby platili lístek až na Zvonařku.

Cestující si nakonec zvykne na všechno. Budete-li ovšem jezdit pravidelně do Brna a strávíte denně dvě hodiny v autobusu ( vždy po 1 hod. přímé jízdy, docela se prospíte či trochu odpočinete).
Ti co mají šalinkartu nepřestupují v Tuřanech kvůli levnějším jízdenkám, ale obvykle přestoupí či vystoupí po trase a pokračují v jiných směrech MHD např. do Černovic či Modřic. Pouhý přestup na a-40 by pouze prodloužil jízdní dobu a z osobní zkušenosti vím, že v zast. Tuřany nevystupuje polovina autobusu z "Dambořáka" či "Lovčičáka" - jde o jedince, kteří cestují do jiných směrů Brna ( než na Zvonařku či ještě severněji).


Tady musím nesouhlasit - často nastupuji v Tuřanech do a-40, spoj s odjezdem 6:38 z Hanácké (tedy když nestihnu a-48 6:30 z Dvorecké). Několik minut před ní přijede autobus společnosti BORS (nevím přesně odkud), vystoupí z něj něco mezi čtvrtinou a polovinou lidí a většina z nich nastoupí do té a-40 a jede pak se mnou do centra. Myslím, že je to logické chování - pokud jedou např. do Kr. Pole, vyplatí se jim mít brněnskou tramvajenku, a když už ji mají, byli by hloupí, kdyby si kupovali jízdenky (nebo měli měsíční jízdenku) až na Zvonařku. Tohle je myslím smysl IDS, vyřešit tohle nesmyslné přestuování z tarifních důvodů. Netvrdím, že ho praktikuje většina dojíždějících, ale málo to není.


Možná by to chtělo podrobněji a lépe tento problém zmapovat.
ještě zmíním perličku: Startem IDS bude a-40 vyjíždět ze Sokolnic minutu po příjezdu regionálních busů, a vlak do brna pojede až za 10 minut. Toto bude mít za následek že a-40 přijede do konečné na úzké téměř shodně jako vlak - tím se srovná dojezdová vzdálenost a všichno cestující z psychologických důvodů budou využívat pro cesty do Brna dříve odjíždějící bus a-40 na úkor rychlejšího ale později odjíždějícícho vlaku. Následek? A-40 bude ještě mnohem více obsazená již ze Sokolnic a do Tuřan již přijede plná. Tímto i po startu IDAS neodpadne Váš problém v Tuřanech.


Linka 73,to je co? Jakou má mít trasu???


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2365 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 95  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 01 lis 2024 04:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]