Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3699
08 čer 2005 23:12
Úvraťové konečné (a ostrovní zastávky) vs. obousměrné tramvaje... je otázka, co je příčina a co je následek.
Kdybychom neměli ve vozovém parku vozy KT8, stavělo by se vůbec prodloužení na Jírovu nebo ke kampusu?

Například v rakouském Innsbrucku postupně přešli na kompletně obousměrný vozový park tramvají, i když toho času zdaleka nebyly potřeba na všech linkách, ale díky tomu mohli jednotlivé tratě prodlužovat po etapách bez nutnosti budovat každé dvě zastávky smyčku.


Offline
Uživatelský avatar

2555
13 črc 2009 13:42
Antirez píše:
xxx:
Ty jsi úplně mimo. Argumentovat Budapeští.
Tam je síť založena na úvraťových konečných, smyček úplné minimum. Takže logicky výhradně obousměrné vozy.

Brno je přesný opak, síť koncipována s využitím vratných smyček, tedy než se začalo "blbnout" v Líšni. Takto si tu budeme muset držet navždy určitou část obousměrných vozů, kvůli jedné lince, se kterou ani nemůžeme nijak hýbat. To je vážně výhra.

Ty jsi mimo. Prosazuješ tu budování smyček na nesmyslných místech, kde na to není absolutně místo, a tvrdíš, že se máme zbavit všech obousměrných vozů a mít tu samé jednosměrné. Přitom, jak píše Pvvs, obousměrné vozy stejně potřebujeme na výluky. Tak jsme je holt využili i na osmičku, kde ani na jednom jejím konci nelze vybudovat smyčku. Já nevím, v čem ti kačeny nebo obecně obousměrné šaliny tak vadí?


Offline
2814
01 úno 2006 10:39
PvvS : T5C5 nejsou jednosměrné, jsou oboustranné, to znamená jednosměrný vůz s dveřmi na obou stranách sarcastic pak ve spojení PX uděláš obousměrnou soupravu.


Offline
308
21 dub 2009 20:30
Naxashi píše:
Nestarám se o peníze, starám se o to, jak to má fungovat.


Jo tak to potom jo. Jenom bych poprosil příště podobné představy psát někam jinam, třeba do tématu Šotofantazie a jiné nesmysly.


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
A ony ty jednosměrný vozy jsou povinný ? Kolik nových provozů staví smyčky ? A to dělají všichni ostatní blbě ?

Ono to může být přesně naopak. Díky obousměrnejm vozům by se dalo naopak pomoct síti. Leckde by se trať hodila, ale nejni ju kde ukončit.Nebo se dá stavět etapově. Kolik výluk se naopak odvozilo díky tomu, že se udělala úvrať někde na trati a jezdilo se dál. Třebas Juliánov, kdy se jezdilo až k dělnáku. Bez obousměrek by všechno končilo na Geislerove a dál autobus. Krpole Purkyňova . To stejný. Bez úvratě by se s šalinama končilo u botanický zahrady. A kromě toho . Nebejt toho že se nakoupily kachny, tak by s nástupem Poršat, xWana a podobných asi nastaly podstatně větší problémy. Protože se většina oblouků musela koncem 80. let a dál upravit na průjezdnej profil KT8. Zákazy míjení byly všude.

M: Naopak Budapešt má jednosměrnejch vozů přes 300 :), akorát ej spřahují PX. Ale díky tomu, že to je VP sólo vůz, tak je to akorát reklama na schody.


Offline
2814
01 úno 2006 10:39
Budapešť má obousměrné tramvaje i proto, že mají ostrovní nástupiště/zastávky, takže se hodně často vystupuje vlevo, takže oni absolutně nemohou mít jednosměrné vozy. To je opravdu hodně špatný příklad.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
xxx:
Ty jsi úplně mimo. Argumentovat Budapeští.
Tam je síť založena na úvraťových konečných, smyček úplné minimum. Takže logicky výhradně obousměrné vozy.

Brno je přesný opak, síť koncipována s využitím vratných smyček, tedy než se začalo "blbnout" v Líšni. Takto si tu budeme muset držet navždy určitou část obousměrných vozů, kvůli jedné lince, se kterou ani nemůžeme nijak hýbat. To je vážně výhra.


Offline
2803
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Naštěstí to (zatím) neprošlo hlasováním...

Stejně doteď nechápu, proč je ta trolejbusová smyčka udělaná tak debilně. Přece by stačilo ty dvě stopy v levé části nechat pro trolejbusy a pravou část nechat průjezdnou se zastávkou tak, jak tomu bylo dosud. Takhle to skoro vypadá, že někdo si naprojektoval smyčku a až pak si vzpomněl, že vlastně nemá kam dát zastávku...


Offline
588
25 říj 2019 10:12
P. Haluza: Minimálně se to řeší, viz https://www.brno-lisen.cz/kom-dopravy-11-1-2021/f18106, je to rozporuplný, ale osobně bych si tipl, že k tomu stejně dojde. Ono to pasuje do dnešního trendu různých ostrůvků, retardérů...


Offline
2689
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Těší mě, že nejsem sám, komu okolí radnice a průraz na náměstí ve staré Líšni připadá hnusný. Díky za rozšíření obzorů, o plánech na dvoupatrový terminál na Jírové jsem nikdy neslyšel, zatímco
o spojce na Novolíšeňskou pro 58 vím delší dobu.
Ke kampusu: pořád tajně doufám, že se povede jednou prosadit prodloužení od špitálu až třeba někam k Oblé nebo na Kameňák, přecejen tahle trasa by už teď naplnila šalinu po 15 minutách hlavně ve všední den, resp. při otevřeným nákupáku a prezenční výuce na Masárně.
V pokračování do Bosonoh moc nedoufám, současné sólo busy po dvaceti minutách (69 mimo letošní výluku) úplně stačí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2803
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Já bych byl hodně opatrný s přesunem zastávky Jírova směr město někam k měnírně. Vždyť tam není žádné místo, je tam cyklopruh a hned za obrubníkem začíná měnírna. Jestli tam nějaký magor nacpe zastávku a zablokuje tím ten směr, tak se z toho už tak ve špičce solidně zašpuntovaného uzlu stane ještě větší peklo...


Offline
Uživatelský avatar

2555
13 črc 2009 13:42
A teď si představte, že třeba v takové Budapešti se bez obousměrných tramvají vůbec neobejdou. Ani na jedné jediné lince.

Nevidím zásadní problém v provozování obousměrných tramvají na jedné lince z jedenácti...


Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
Ano, Albert otevřen 5/2006. Jírova (podzemní) je v současnosti vlastně nedokončené "provizorium", kdy se měl nad nástupním místem pro tramvaje nacházet terminál s nákupním centrem a eskalátory. Ona samotná příprava na eskalátory je v podzemním prostoru dodnes patrná na místech šedých stěn, kde se nenachází mramorové obklady.


Offline
588
25 říj 2019 10:12
Albert myslím až 2006, ale to jedno. Přesně jak říká Robert, když padla varianta s terminálem na střeše, tak se na místě Albertu měl postavit normální terminál, tím spíš když o Albertu se ani nepřemýšlelo ještě, a ty přestupy by hned byly lepší. Ty nové stavby co tam kolem Jírovy vznikly tak 2005-2010 to je tragédie.


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
A myslíte, že by se prodloužení Horníkova - Mifkova uskutečnilo i bez obousměrných vozů ? A případně kdy ? Ono na druhou stranu obyčejná úvraťová konečná je ta nejrychlejší a nejlevnější varianta, klidně i na širé trati. Ono investovat postupně do 3 smyček na 2 km tratě je hodně přepych.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Přesně tak, provozovat tady obousměrné vozy kvůli jedné lince, to nedává smysl a mělo to být s prodloužením ke kampusu vyřešeno. Pokud vím, tak se tam se smyčkou kdysi i počítalo a provozně by to byla lepší varianta. Řešitelná by byla i ta Mifkova. Škoda.


Offline
1783
04 bře 2012 23:26
To, co se tu snažím říct, je, že za běžného provozu by na regulérních linkách NEMĚLO být potřeba obousměrných vozů. Úvratě jsou nouzovka, dočasné řešení apod. A stejným dechem říkám, že DP by měl mít k dispozici 15, 22,5, 30 a 37,5 m obousměrné vozy, na výluky. Jak vidíme teď. S ROZUMNĚ uspořádaným interiérem (po jedné straně sedačky jedním směrem, po druhé naopak). V běžném provozu by měly být ale spíš méně.
No jo, vidím to zcela jinak. Nestarám se o peníze, starám se o to, jak to má fungovat.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7149
27 úno 2010 07:40
Tím hůř, ne?


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
Ondrah98 píše:
Až tak výstřední stavba to měla být...? Mě spíš občas napadne, jakou to má nosnost, protože ten "buzerplac" nahoře je podle mě žhavý kandidát na alespoň částečně zelenou střechu. Jinak co se týče hypotetického terminálu, tak by bývalo stačilo, kdyby se prohodil Albert a smyčka trolejbusů/autobusů, hned by ten přestup byl lepší, ale to je taky sci-fi. Každopádně tohle centrum nové Líšně je "urbanisticky" dost tragická záležitost.


No v době výstavby Jírove se Albertu / Maně ještě ani neuvažovalo. Jírova zprovozněna 98, Albert tuším 2004.


Offline
7149
27 úno 2010 07:40
Kdyby to aspoň vyřešilo tu nutnost obousměrných vozů.


Offline
308
21 dub 2009 20:30
Bezva nápad. Od oka tak o půl miliardy dražší investice (jen těch přeložek sítí co by to znamenalo) a další půlmiliarda na provozních nákladech (jen výtahy a/nebo eskalátory se by se během životnosti musely vyměnit tak třikrát).
Už by si p.t. šotouštvo mohlo uvědomit, že na tyto šotosny zdroje tu prostě nejsou. A nebudou.

MartinV píše:
Naxashi: tak i kdyby v campusu nebyla smyčka, mohlo se využít předchozího vedení TT pod zemí a konečná mohla být v úrovni -1. Je pravda, že je to blízko nemocnice (tedy výhodnější mít ji v úrovni 0), na druhou stranu pokud je konečná schovaná pod zemí, okolí vypadá o něco lépe (a obecně ubývá kolizních míst s povrchovou dopravou).


Offline
308
21 dub 2009 20:30
Troufnu si tvrdit, že hodnota pozemků u Kampusu, kterou by případná smyčka zabrala, bude výrazně vyšší než navýšení provozních nákladů souvisejících s obousměrnými šalinami za celou životnost úvrati.

Naxashi píše:
Můj ne zrovna skromný názor je, že u Kampusu se měla dělat smyčka. Její nedělání považuji za selhání. A při nějakých úpravách na Mifkové se tam taky měla udělat smyčka.
Úvratě nás zbytečně nutí používat obousměrné vozy. Je to nevýhoda.


Offline
588
25 říj 2019 10:12
Byl jsem poměrně výrazným kritikem nového linkového vedení po prodloužení trolejbusu, ale když si člověk vezme mapu a začne si jen tak pro zábavu kreslit, tak za stávajících podmínek těžko vymyslet něco smysluplného...

Až tak výstřední stavba to měla být...? Mě spíš občas napadne, jakou to má nosnost, protože ten "buzerplac" nahoře je podle mě žhavý kandidát na alespoň částečně zelenou střechu. Jinak co se týče hypotetického terminálu, tak by bývalo stačilo, kdyby se prohodil Albert a smyčka trolejbusů/autobusů, hned by ten přestup byl lepší, ale to je taky sci-fi. Každopádně tohle centrum nové Líšně je "urbanisticky" dost tragická záležitost.


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
Ono by bohatě stačilo protáhnout koleje dolů k náměstí. Ty 2 baráky můžou jít dolů poměrně rychle,spád už tam je menší a dal by se dorovnat. A konečně by ta konečná získala nějakej smysl. Nebylo by to nouzový řešení, jak teď. A obsluhovaný území+přestupy bylyo hodně zajímavější .
Přestup na Jírove je otřes.

Ona celkově obsluha Líšně šla od prodloužení trolejbusů do ******. Navýšení spojů veškerý žádný, rozvázaný spojení. A náprava nulová.
Na to, že se kdysi uvádělo že Jírova byla zastřešená jen kvůli tomu, že nahoře měl být terminál...


Offline
588
25 říj 2019 10:12
Pavel: Nepřipadá mi to tak tragické, byť to není samozřejmě úplně geniální.

Ale od Mariánského údolí přestoupíš 55 -> 8 na Mifkově, na Jírově máš vazbu na trolejbus, no a z dalších zastávek (Molákova, Podbělová, ...), pokud potřebuješ na tramvaj, se svezeš dál směr centrum a na tramvaj přestoupíš až dále (Vlkova-Novolíšeňská (blbej přestup), Bělohorská (lepší), Dělnický dům (hrana-hrana)) na Jírovu se vůbec nevracíš.

Od hřbitova z 58 na tramvaj se Zetor silnice - Novolíšeňská dá zvládnout (i bezbariérově), akorát to není hrana-hrana. Navíc po vybudování už zmíněné silniční spojky by 58 nejspíš měla Novolíšeňskou obsluhovat, což všeobecně dopravu v oblasti hodně zlepší. Jinak přestup zase u Dělnického domu hrana-hrana.

Na náměstí jsou ty přestupy mezi autobusy v pohodě. Jediné co je problém, tak 55-58 a naopak, ale kolik lidí přestupuje zrovna takto? To se dá nahradit jinými vazbami. Buď 58-78 přímo na náměstí nebo dalšími vazbami po cestě.

Autobusy na Jírově nezastavují na mostě, protože ti to ve vzdálenosti autobus - tramvaj vůbec v ničem nepomůže https://mapy.cz/s/jejoruvalu a naopak máš 2 zastávky 150 metrů od sebe nebo autobus nezastaví na Jírově a celý ten uzel ještě více roztaháš a poškodíš přestup autobus - trolejbus. Neřeším teď zastávku autobusů směr centrum, ta by se měla snad posouvat tak, že budeš čekat u měnírny v centru trolejbusové smyčky (autobus zastaví na silnici).

S prodloužením 10 samozřejmě nějaká změna nastane, řekl bych že i celkem komplexní (opět).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 13 kvě 2024 22:40
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]