Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 23 z 28    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 28  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6910
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Vojtik: z prstu ne, ale průvodčí je ve vlaku od toho (alespoň dříve to bývalo dobrým zvykem), aby cestujícím v případě potřeby podal nějaké informace, tzn. když vlak stojí ve stanici, není nic jednoduššího, než se zeptat. Ale na to asi průvodčí nemají, aby otevřeli pusu na víc, než:"lístky prosím"! Navíc právě proto, že je průvodčí, má dbát o (nejen) informovanost cestujících!


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
mceza píše:
průvodčí jen arogantně krčil ramenama, že on neví, že je jen průvodčí.


A ty informace si měl průvodčí vycucat z prstu?


Offline
7146
27 úno 2010 07:40
honny píše:
Kdo tím prezentačním Desirem tady jel, jak to jezdí plný? Budou se na mě lidi ošklivě dívat, když tam nacpu kolo? :mrgreen: Cíleně sem se tam kvůli tomu nechtěl cpát o víkendu...

Jel jsem včera v 18:02 směr Šakvice, do Brna to přijelo poměrně plné (pokud tedy nějak výrazně nezkreslují ty pouhé dvoje evře), kola ve vlaku byla. Na "mém" spoji kolo nejelo ani jedno, celkem tak dvacet lidí. Pokud máš chuť na kafe, nech si zajít chuť, aspoň včera mimo provoz.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Mě nejvíc rozčiluje ta neinformovanost. Jak byly ty vánice a velká zima, tak jsem jel do Brna. Rychlík z Mladé Boleslavi jentaktak dojel do Poděbrad, tam zastavil a na tabuli nad nástupištěm každých 5 minut přibývalo zpoždění. Stále stoupalo a nikdo nic nevěděl. Vlak narvanej lidma a průvodčí jen arogantně krčil ramenama, že on neví, že je jen průvodčí.
Chápu, že v takový zimě sou problémy, ale aby vlak stál hodinu na místě a lidé v něm vůbec netušili proč, to je hnusný. Proč nemohl někdo přijít/dát vědět průvodčímu, proč ten vlak stojí? ČD absolutně na cestující kašlou, lidi jsou neinformováni a když se zeptaj, tak jim průvodčí ještě vynadá, že on je taky jen člověk a víc tolik, co my...


Offline
Uživatelský avatar

2567
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
mceza píše:
MartinV: Víš jak bych byl už bohatej? :D Už se mi stalo, že EC mělo i 120 minut zpoždění :D By mě zajímalo, jako to řešej, když EC jezděj ve dvouhodinovejch intervalech...

Já už jsem jednou zažil, že ohlásili, že bude náhradní vlak za zpožděnou Avalu...on to byl zpožděnej Hašek :-D.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
MartinV: Víš jak bych byl už bohatej? :D Už se mi stalo, že EC mělo i 120 minut zpoždění :D By mě zajímalo, jako to řešej, když EC jezděj ve dvouhodinovejch intervalech...


Offline
Uživatelský avatar

6910
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
No je to zvláštní, že ČD si vymohly po EU odložení jedné věci, která v ostatních zemích nezpůsobila takové problémy, a to vracení jízdného v případě zpoždění. Doufejme, že i u nás to jednou bude (v rozumném časovém horizontu).


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Kdo tím prezentačním Desirem tady jel, jak to jezdí plný? Budou se na mě lidi ošklivě dívat, když tam nacpu kolo? :mrgreen: Cíleně sem se tam kvůli tomu nechtěl cpát o víkendu...

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
ČD - Čekej Dlouho

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Popravdě řečeno, budu rád, jakmile dostuduji a nebudu nucen používat služeb těžce nespolehlivých ČD. Jízda vlakem je velice pohodlná, ale bohužel u ČD se člověk nemůže spolehnout na včasnost. Kdyby to bylo jednou za půl roku, ale zpoždění 20 min a víc jsou na denním pořádku. A kolikrát raději jezdím o vlak dřív a raději si počkám, než abych dojel pozdě.


Offline
Uživatelský avatar

460
29 lis 2004 18:44
16 km od Brna
Prvně si uvědomte že Desiro není pro hlavní tratě, a na lokálky to bohatě stačí.


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Osobne sem v tom jeste nesedel, je to v planu v tydnu, ale dvoje dvere me taky docela zarazily...

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
7146
27 úno 2010 07:40
Po dnešní projížďce z Brna do Hrušovan musím zkonstatovat, že než tuto žlutou věc, tak raději budu jezdit šukafonem. Dvoje dveře na takto dlouhou soupravu jsou měne než málo, výměna cestujících je pak děsive pomalá.


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Tak, vždycky můžete argumentovat třeba tím, že jízda autem je zabitý čas, kdy nemůžete dělat nic než jet autem, což u vlaku neplatí. Já třeba té reklamy vídám docela dost, ale žádná sláva to zase není. Dokážu si představit jí mnohem víc.

Vynikající reklamu dělá drahám třeba ten idos krám, který rád a ve výchozím nastavení hledá vlaky. Proč se dráhy nesnaží třeba s vlastním vyhledavačem, který by jim dovolil nabídnout co chtějí ony? Mají-li lidi asociaci, že když chcu někam jet, najdu si to na idosu, oč lepší by byla asociace, že si to najdu na cd.cz? Teď už tam ten vyhledavač je (ještě dost nedavno nebyl), tak proč tomu neudělat víc reklamu? Napište do googlu jízdní řády. Jančura si tam reklamu platí… Kde jsou ČD? A to je kampaň která by stála drobné, v porovnání s jinými akcemi.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Aha, tak to jsou věci, kde si moc reklamy nevšímám :-) Nevím, možná je to tím, že je reklama můj primární studijní obor, tak jsem si na ni vypěstoval takovou nějakou rezistenci, ale osobně reklamu na ČD nijak a nikde nevídám, krom toho, že mám hned pod domem Lídl, kde občas visí plakát na zlevněnou jízdenku.

Ostatně, když už se tu o tom bavíme, nezaznamenal jsem v poslední době z marketingového hlediska skoro nic, co by mne k využití drah vedlo. S jedinou výjimkou a tím by byly nové vozy, vzhledem k tomu, že mám novou techniku rád. A na tom je docela vidět, že nějaká forma marketingu opravdu funguje, tedy řev "máme nové vozy, už to není jako dřív" má vliv třeba i na mne.


Offline
Uživatelský avatar

3700
28 úno 2006 19:00
marecek.00 píše:
Já reklamu nesleduju, nicméně mám pocit, že do ní naopak ČD dává docela málo, na žádnou si totiž nevzpomínám, což je jen tak mezi námi docela problém :-)

Tenis, různé filmy atd.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
agent_s_teplou_vodou píše:
Pokud platí ČD reklamu ála víkendové síťové jízdenky v Lídlu za 149,-Kč, je to pozitivní. Dráhy přitáhnou lidi, kteří by jinak jeli na výlet autem nebo busem, a naplní prázdné vlaky.
Co se týká sponzoringu kulturních, sportovních a jiných akcí, tak to je špatně. Nevidím důvod, proč by se takovýmto způsobem měly vyhazovat peníze daňových poplatníků (dotace ČD ze státního rozpočtu je 8 (?) miliard ročně - neznám přesné číslo).


Takhle reklama nefunguje, existují 2 základní typy reklamy, brand marketing a marketing jednotlivých výrobků.

Reklamu na jednotlivé výrobky netřeba nějak více specifikovat, to je ta reklama na zlevněné jízdenky v Lídlu.

Brand marekting je reklama na firmu. Dělá to každá větší firma a to ze dvou důvodů. Prvním je zvyšování prestiže firmy, tedy v případě ČD snaha o to, aby firma nevypadala jako převozna pro socky. Lepší mediální obraz = lepší obraz v očích veřejnosti. Druhý, důvodem je to, aby se na firmu nezapomnělo. Dnešní mediální svět hovoří jasně, kdo není vidět, neexistuje. Firma se musí neustále připomínat, aby se na ni nezapomnělo. Ačkoliv má ČD na drahách v podstatě monopol, stále soutěží s busy, letadly a auty a tento typ reklamy slouží k tomu, aby lidem ihned po myšlence "pojedeme na výlet" naskočilo "pojedeme vlakem." Nebo přinejmenším aby se vlak dostal do výběru, aby na něj lidi nezapomněli.

Reklama není samoúčelná, firmy ji dělají z toho důvodu, že se ji vyplatí. Státní podník sice vydává peníze na reklamu, jenomže v jízdném, kterého se, pokud je reklama správně směřována, vybere více, se ji tyto peníze zase vrací. To není jako když stát vydává peníze na sociální dávky, které se mu nikdy nijak nevrátí, tohle je investice. Stejně jako třeba to, že se nakupují nové vlaky, ačkoliv ty staré ještě jsou schopny jakéhosi provozu.

mceza: Stane se :-) Neco jiného je jezdit každý týden do školy a řádově několikrát do roka ke známým, samozřejmě s bagáží na týden a v několika lidech.

David: Máš samozřejmě naprostou pravdu, jenomže nejdřív je nutné lidi nějak do vlaků nalákat. Stejně jako ve městě a blízkém okolí jezdím autem jenom když je to opravdu nutné, na delší vzdálenosti je to přesně naopak, protože mi, na rozdíl od města (slušná rychlost, parkování, zácpy, použitelná cena) nedává téměř žádný pozitivní argument (snad leda ekologický). Těžko někdo bude využívat vlaky jenom kvůli tomu, aby doufal, že tím dá argument ke zlepšení na dráze...


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Citace:
A co se doby týče, auto mi navigace spočítala na 1 hodina, 36 minut, vlakem to trvá 3 hodiny, 26 minut.

Ona tady funguje pozitivní zpětná vazba - čím je hromadná doprava rychlejší, tím víc lidí ji využívá, díky tomu může jezdit častěji (tak by mohlo odpadnou hodinové čekání v Hranicích), vyplatí se investovat do její infrastruktury (třeba novostavbou Brno-Přerov, která by současnou jízdní dobu zkrátila na třetinu) atd.

Stejně tak to funguje v obráceným gardu.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Před lety jsem viděl první bilboard, kde stálo "Auta stojí, vlaky jedou". To byla první reklama na dráhy, co jsem kdy viděl. Jsem pro reklamní kampaň, někdo musí lidi naučit jezdit vlakem. Ale daleko lepší než reklamy je pozitivní ohlas. Já budu rád zadarmo všude všem rozhlašovat, že jsem s cestováním s ČD velmi spokojen, pokud tomu tak opravdu bude. Rád pomohu státnímu podniku. Ale pokud to bude tak, jak to je nyní, tak jsem nespokojen. A přitom taková škoda.

marecek.00 píše:
Ve dvou lidech se tedy cesta na benál vyplatí, můžeme samozřejmě vzít nějaké opotřebení a tak, nicméně to nebude nijak extra vysoká suma.

Btw moje předposlední cesta do Brna mě stála docela dost. Od kamínku na D1 mi prasklo čelní sklo. Díky neserióznímu jednání pojišťovny jsem měl smlouvu na čelní sklo jen na 6000,-. Bohužel do mý káry stojí čelní sklo i prací 14 tisíc, takže zlatej vlak... :D


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Pokud platí ČD reklamu ála víkendové síťové jízdenky v Lídlu za 149,-Kč, je to pozitivní. Dráhy přitáhnou lidi, kteří by jinak jeli na výlet autem nebo busem, a naplní prázdné vlaky.
Co se týká sponzoringu kulturních, sportovních a jiných akcí, tak to je špatně. Nevidím důvod, proč by se takovýmto způsobem měly vyhazovat peníze daňových poplatníků (dotace ČD ze státního rozpočtu je 8 (?) miliard ročně - neznám přesné číslo).


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Já bych co se sponzoringu týče nebyl tak přísný. Dráhy potřebují reklamu, nejsou ve vzduchoprázdnu, konkurence je veliká (busy a samozřejmě i auta, do jisté míry i letadla), upřímně řečeno, v reklamě bych moc neškrtal, dělá to dost firem a je to zásadní chyba. Už Henry Ford před sto lety říkal, že kdyby měl posledních pět dolarů, tři z nich dá na reklamu.
Důležité samozřejmě je, aby ta reklama směřovala správným směrem (a sponzoring není ten nejhorší směr).
Nevidím do hospodaření ČD, nicméně podobné postsocialistické státní podniky mají obvykle velké mezery v efektivitě, tj. velké prostoje strojů, lidí, přebujelá administrativa, vydržování starého nepotřebného železa, jehož údržba v provozuschopném stavu stojí víc než pořízení nových apod. Já reklamu nesleduju, nicméně mám pocit, že do ní naopak ČD dává docela málo, na žádnou si totiž nevzpomínám, což je jen tak mezi námi docela problém :-)


Offline
Uživatelský avatar

3700
28 úno 2006 19:00
mceza píše:
Je škoda, že státní podnik nedokáže hospodařit tak, aby byli lidé spokojeni.

Když ČD sponzorují kdejakou hovadinu, tak asi ani zisk nepotřebují...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Už mne to nepustilo k editaci, tak Když spočítám ještě ty Borovany, kam jezdíváme, tak...

Auto: 208 km -> 465 Kč, čas: 2h 18 min
Vlak: 319 Kč, čas: 5h 23 min (s přestupem v ČB)

A ještě máme oblíbenou destinaci ve Žďáru n. Sázavou, takže:

Auto: 75 km -> 168 Kč, čas: 55 min
Vlak: 116 Kč, čas: 1h 30 min
Tam navíc jezdíme do jedné dědiny docela daleko od Žďáru, takže další náklady + čas na čekání na bus.

Krom toho, nebudu zastírat, že řízení mne baví, vždycky si tím dobře vyčistím hlavu od každodenních problémů, takže to, že vlak je bez práce pro mne není žádná výhoda. Jedinou výhodou je snad ta toaleta, jinak mi auto poskytuje ve všech směrech vyšší komfort. Klimatizace přesně jak ji chci, rádio takové, jaké chci, pohodlná sedačka... Kdyby to bylo vykoupeno alespoň ekonomickou úsporou, ale ono ne.

Ani na jedno z těch míst nejezdím sám, takže výsledek je jasný... Zkrátka nebudu připlacet za to, že pojedu déle, méně komfortně a "jen" na nádraží.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Když spočítám trasu na tu chatu, kam jsme jeli, tak ta se nachází v Bečvě, tam vlak nejede, jede jen do Rožnova.

Autem do Rožnova: 153 km dle mapy.cz, dejme spotřebu 7 l/100 km, to je o něco víc než máme v TP, tj. 11 propálených litrů. Z okna vidím cenu Naturalu 32 Kč, takže to dává 350 kč na cestu.
Vlak: Podle kalulátoru na ČD 184 Kč, jedeme na několik dní, tj. zpáteční sleva nepřipadá v úvahu, nemám ani žádnou jinou slevu.

Ve dvou lidech se tedy cesta na benál vyplatí, můžeme samozřejmě vzít nějaké opotřebení a tak, nicméně to nebude nijak extra vysoká suma.
Nehledě na to, že pro cestu do Bečvy je třeba 3x přesedat (Kojetín, Valašské meziříčí a z Rožnova busem), v autě máme klimatizaci, rádio, dovezu se od domu k domu a vzhledem k tomu, že jsme jeli 4, je i v ceně rozdíl opravdu propastný. Mimo to, loni byl levnější beznín.
A co se doby týče, auto mi navigace spočítala na 1 hodina, 36 minut, vlakem to trvá 3 hodiny, 26 minut. Plus ta nezapočítaná cesta do Bečvy.

Chápu, že vlak nemůže obsáhnout všechny trasy přímo, nicméně pro dvě trasy, na které jezdím, do Jižních Čech a do Bečvy je naprosto nepoužitelný.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
No co se týče cen jízdenek, tak to je zas jiná (nemít studentskou, tak si ani nemohu dovolit jezdit do školy). Já jsem spíš myslel smýšlení lidí, které si ponechali z dob minulých... Jsem z Mladé Boleslavi, čas od času jedu do Brna. To mě u auta stojí celou nádrž, autu naběhnou kilometry, trpí (stejně jako řidič na D1). Ale když porovnám jen cenu za benzín, tak to (25Kč/l) vyjde na 375Kč jedna cesta. Pokud pojedu vlakem bez slevy, tak to mám za 362,- a pokud se slevou, tak za 170,-. Navíc vživotě to autem nemohu stihnout tak rychle, jako lítá EuroCity (pokud nemá 120 minut zpoždění, už párkrát mělo :(). Pohodlí je taky úplně o něčem jiném - záchod, velké sedačky, stoleček, v nových vagónech i zásuvka. Zatímco v autě musím řídit sám...

Myslím, že je škoda, že na to, že máme jednu z nejhustších železničních sítí v Evropě, se vlaky tak málo využívají. Když by se ČD snažily, tak sou rychlejší, levnější a pohodlnější než cokoli jiného...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 28  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 11 kvě 2024 15:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]