Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 123 z 126    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126  Další
Autor Zpráva
Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Neříkalo se náhodou původně něco o tom, že by měla být zastávka Šilingrák pro 12,13 a 5,6,7 společná?


Offline
Uživatelský avatar

3972
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Mám, našel.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
7
18 kvě 2009 21:34
PvvS píše:
No sem zvedavej, jak se budou resit pauzy po hypotetickym vybudovani tram tunelu ke kampusu. Tam ma byt dalsi uvrat..

To uz neni na popojizdeni, ale na stridani vozu .
Jen by mne zajímalo, jak to bude jezdit, když tam není místo pro otáčení šalin? To bude tunelem?


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
PvvS píše:
Mno tak jsem si dneska prosel husovu a zaujalo me to sileny esicko, ktery vzniklo na krizovatce s pekarskou. Jak budou reseny zastavky d-12 a d-13 za krizovatkou ? Skoro to vypada , ze jedna by byla u chodniku a druha (pokud se nespacha dalsi esicko) by mela u sebe 2 jizdni pruhy pro IGK.

Skoro správně. Jedna skutečně bude u chodníku, ale mezi druhou a chodníkem rozhodně dva pruhy nebudou. ;)


Offline
Uživatelský avatar

620
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Cca pred rokem sem na DF nekdo (PvvS?) daval situacni nakres reseni Silingraku. Nemuzu jej uz najit, nemate jej nekdo? Co si z neho pamatuju, koleje v Husove na Silingraku budou prisazene k chodniku na vychodni strane, aby od cerveneho kostela vzniknul samostatny pruh pro leve odboceni IAD a smerem do Pekarske mohly koleje mit co nejvetsi polomer


Offline
Uživatelský avatar

522
19 zář 2007 08:18
PvvS píše:
Mno tak jsem si dneska prosel husovu a zaujalo me to sileny esicko, ktery vzniklo na krizovatce s pekarskou. Jak budou reseny zastavky d-12 a d-13 za krizovatkou ? Skoro to vypada , ze jedna by byla u chodniku a druha (pokud se nespacha dalsi esicko) by mela u sebe 2 jizdni pruhy pro IGK.


Na začátku se říkalo, že směrem na Českou bude u chodníku a směrem na Hlavní bude ostrůvek.


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
Mno tak jsem si dneska prosel husovu a zaujalo me to sileny esicko, ktery vzniklo na krizovatce s pekarskou. Jak budou reseny zastavky d-12 a d-13 za krizovatkou ? Skoro to vypada , ze jedna by byla u chodniku a druha (pokud se nespacha dalsi esicko) by mela u sebe 2 jizdni pruhy pro IGK.


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
http://du-praha.cz/rservice.php?akce=ti ... 2008060004

Budou se uklizet prevesy.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
PvvS: nepochopils. ;-) BKV je prokletí jenom proto, že kvůli své nízké tuhosti vyžaduje pro rozumnou funkci nerealistický modul pružnosti -- tedy na zemině. Na mostech je ovšem dostatečný a jediný problém pak může dělat kolejnice, které začne být ve žlabu poněkud těsno a vydá se na výlet. ;-) Doufám, že je ti to už jasné. :-)

Datel: to mi lehce připomíná hydrauliku se zhruba dvěma matematicky korektními vztahy: rovnicí kontinuity (alias zákonem zachování hmoty) a Bernoulliho rovnicí (alias zákonem zachování energie). Všechno ostatní jsou pak empirické vztahy věnované různým pánům. :twisted:


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
David Jaša: S tou nižší adhezí při vyšších rychlostech ti nejsem schopen odpovědět čím je způsobena. Bohužel ve styku kola s kolejnicí je zatím mnoho vědeckých otazníků, zjistily se pouze experimentálně nějaké vztahy (však např. teoretické křivky závislosti součinitele adheze na rychlosti se různí podle toho, kdo je určoval je jich několik [Kother, Müller, Wichert], nebo dnes je uváděna jako nejpřesnější křivka dle Curtiuse - Knifflera). Ale nikdo dodnes nepopsal, co přesně za fyzikální jev se odehrává na stykové plošce kolo-kolejnice. Bude se jednat samozřejmě o nějaký druh deformace povrchů - teorie stykové elipsy (Herzova teorie).
Nejzajímavější na tom všem je, že to už mnoho let spolehlivě funguje..., zkrátka "když se kolo valí po kolejnici není to blbej nápad".


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Jestli ještě můžu k těm panelům - v Praze sem viděl trať z těch panelů (BKV?), docela velký spáry a pod tím voda. To je normální stav? Konkrétně ta voda mě docela děsila, nevypadalo to tam jen tak trošku napršený... :-?

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
Jo to sou ony.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
PvvS:
Myslíš panely VÚIS? http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041495


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
David jasa: nemyslim prokleti zvane BKV a jeho nepodareny klon z VUKV. Ale velkoplosny podkladovy panely , na ktery se pouziva klasicka kolejnice.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Mrak: ale něco se bere i v prváku na ZDT, myslím, že výše přiložené se vztahuje právě k ZDT, takže tě to asi nemine.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Thor - no aspoň se tu konečně něco děje :))
Datel - jo tak, tak to mě snad nepotká...


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
mrakicio: Jo to se studuje na oboru DP-KV....oni jsou tam stykem kola a kolejnice, případně adhezí doslova posedlí!


Offline
418
18 kvě 2008 19:54
Zdá se, že jsem vyvolal pěkné fyzikální sympozium :-), na poslední úvahy kolegů nestačím - jsem z oboru silně humanitního.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Datel: N/kN znám, kupodivu se o tom povídá i na druhé straně toho mezixichtu, nad kterým hledáš chyby. ;-) Napadlo mě, jestli to snižování adheze s rychlostí nemá něco společného s tuhostí kola a faktem, že ve vyšší rychlosti se nestihne zdeformovat, takže se nevytvoří celá dotyková elipsa.

PvvS: Na to ti neodpovím, ale místo toho ti napíšu, že v té otázce opomíjíš nejzásadnější věc: modul pružnosti (E) zemní pláně. Pokud je ten menší než požadovaný modul pružnosti pláně železničního spodku, tak se s tím musí něco dělat. To "něco" a jeho tloušťka pak závisí na rozdílu modulů pružnosti. Pokud bys stavěl trať přímo na skálu třídy R1, tak ti stačí akorát trocha MZK na srovnání, položíš na to BKV a není problém. Pokud bys stavěl naopak jakýkoliv svršek na zvodnělém jílu s extrémně vysokou plasticitou, tak bude mít spodek vždycky řádově metry...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Datel - to se studuje na KV? :)


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
Mel bych trochu odlisny dotaz : Jak se zmeni potrebna stavebni vyska pri pouziti plosnych podkladovych panelu , proti klasickym prazcum ? Je to stale zhutnena plan, na ni geotextilie a pak pisek/sterk ? Nebo je tam vice vrstev jak u prazcu ? A je nekde k nalezeni nosnost tech panelu ?


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
Mel bych trochu odlisny dotaz : Jak se zmeni potrebna stavebni vyska pri pouziti plosnych podkladovych panelu , proti klasickym prazcum ? Je to stale zhutnena plan, na ni geotextilie a pak pisek/sterk ? Nebo je tam vice vrstev jak u prazcu ? A je nekde k nalezeni nosnost tech panelu ?


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Ad valivý odpor: je to nová jednotka, která udává odpor v newtonech na jednotku tíhové síly v kN. Dříve se užívala jednotka N/tuna. Ano tento odpor působí "po celé délce tratě" je to další druh vozidlového odporu.

Ad adheze: ano při vyšší rychlosti se zmenšuje součinitel adheze, tíha vozidla je stejná....
viz stránky Ing. Laty od nás ze školy:
http://webak.upce.cz/~lata/ZDT_e-learning/ZDT_kap_4.htm


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Odpověď na kubovu SZ: na jednoho cestujícího se počítá 70 kg, dá se to zjistit z vozidel, kde se udává obsaditelnost a příslušné hmotnosti.

Ad součinitel tření na silnici: pro návrh silnic se používá 0,2. Reálný je za sucha a mokra vyšší, na sněhu a ledu nižší (teď nevím, kde mám příslušnou tabulku :-S).

Ad valivý odpor: ten kN ve jmenovateli je předpokládám síla kolmá ke kolejnici nebo vozovku. Pak by to ale mělo působit ztráty "po délce tratě" bez ohledu na režim jízdy.

Datel píše:
Adheze závisí na ... a na rychlosti jízdy - s nárustem rychlosti klesá.
Jakým způsobem závisí adheze na rychlosti? Dosud jsem žil v tom, že se jenom snižuje hyperbolicky tažná síla při konstantním výkonu (protože P = F.v).

PvvS píše:
Hlodani oblouku by se dalo trochu snizit tim ze by se u porsat a aniter budto uplne vyradily, nebo vymenily za meksi, tlumice v kloubech. Pak by vuz pri najizdeni do oblouku nekladl takovej odpor. Ovsem na rovny trati by se to pri zmene rychlosti vlnilo jak epilepticka zizala.
Lepší je obnovovat při reko tratí přechodnice. I jízda v T/KT bude kulturnější a nebudou se dít zvrhlosti jako je vidět ve výjezdech z oblouku pod spojením tratí od Renneské a Vídeňské.


Offline
Uživatelský avatar

9269
10 čer 2004 11:19
Pepola : Mno tak se to vezme. Dvounapravaky nemely o moc vetsi roztec jak dnesni anitry , takze souprava vozu stary stavby se chovala podobne jako anitra. Ovsem vetsinou nevletely do oblouku tak jako nekteri, kteri ho snad chteji projet rovne..
Hlodani oblouku by se dalo trochu snizit tim ze by se u porsat a aniter budto uplne vyradily, nebo vymenily za meksi, tlumice v kloubech. Pak by vuz pri najizdeni do oblouku nekladl takovej odpor. Ovsem na rovny trati by se to pri zmene rychlosti vlnilo jak epilepticka zizala.
Tohle se zkouselo tusim v olomouci.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 kvě 2024 22:05
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]