Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 127    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 127  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2556
13 črc 2009 13:42
MtM píše:
S lidmi je to hodně těžký. Nedávno jsem se třeba dozvěděl, že lidé hromadně píšou stížnosti, ať se zruší 65 v Medlánkách přes Nadační, že je prý ruší. Tak kvůli tomu tam jezdí kompromis v podobě minibusů (kromě rán ve špičkách), ale stejně to půlce obyvatel nevyhovuje.

To s těma Medlánkama dost dobře nechápu. Ještě bych pochopil, že někoho budí autobus v noci. Ale 65 přece v noci nejezdí. A hlavně když mám 65, tak tu dekstru nemívám zrovna prázdnou. A to ani o víkendu.

V této souvislosti si říkám, že je škoda, že se to výběrko na 20 minibusů nevypsalo na elektrobusy. To by mohlo tadytěm kverulantům zavřít hubu. A hlavně by měl šanci ho vyhrát Solaris. :mrgreen:


Offline
74
29 lis 2017 11:29
Ano, spousta lidí a dokonce si troufám tvrdit, že i většina, na problematiku šaliny na Lesnou nějaký pěvně ukotvený dogmatický názor nemá. V momentě, kdy by se jim připomnělo, že tu máme nevyhovující ŠČ, problém pro invalidy, nutnost přestupu i při realizaci trolejbusu atd, tak věřím, že by se velká část přiklonila k tomu tramvaj realizovat. Samozřejmě je třeba jít jim naproti, ohledně těch Varií sdílím názor mnadenicka, v této věci by bylo určitě záhodno něco dělat.
S lidmi ze Sadové, co je v noci ruší rozjezd, zas naproti tomu asi moc pohnout nejde, do konce života se zadlužili s očekáváním klidného bydlení (byť ve velkoměstě jsou tato očekávání často ne úplně na místě), rozjezd nevyužívají a když, tak z Kociánky (ulice) to není zas až tak nepřekonatelně daleko...Tohle by byla typická lokalita, kde by se dal použít parciál i na rozjezdu, kdysi byl návrh "tiché rozjezdy" na participativním rozpočtu, ale neprošlo to. Za mě škoda, byl by to dobrý kompromis.
Jinak jelikož jsem sám docela dost "autíčkář", tak naprosto nechápu argument některých jiných ve stylu "já jezdím autem, tak je mi MHD ukradená". V momentě kdy nebude kvalitní MHD, tak se s tou svojí plechovkou na silnici za chvíli nehnu. Čím víc pak budou ucpané silnice, tím bude větší tlak ekologů na omezení aut. Buďme rádi za možnost volby.


Offline
438
24 lis 2017 11:40
Právě. A lidi častokrát neví co chcou, resp. jejich očekávání a představy (často živené populisty) pak narazí na realitu nového stavu po realizaci a pak to kolikrát hodnotí jinak. Neříkám lidi neposlouchat, ale bezhlavě plnit přání svých voličů není podle mě dobře, i když to tak může znít (zejm. pro ty voliče). Druhá věc je, když těm voličům je ještě něco podsouváno, někam manipulováno a pak je to vykládáno jako přání lidu. A souhlasím, že je tu taky faktor osobního prospěchu - autíčkář nebo někdo, kdo nepotřebuje často do centra a nic mu to nepřinese bude pro ti, proč by byl pro? A zbytek lavíruje, jestli to za to stojí. Nezávislého člověk a může napadnou, že nějaké autíčkáře to třeba časem strhne, třeba další genereaci. Dobré spojení si získá lidi a vynechání přestupu je v posouzení takových projektů velké plus (čas přestupu se ve výpočtu násobí, paušálně se připočítávají virtuální minuty, které vyčíslují přirozený odpor k přestupu). Lidi si to třeba neuvědomují a banalizují, ale ve chvíli, dyž okusí pohodlí přímé cesty, většinou uznají, že je to fajn.

Ohledně hluku je jedna věc propojení tratí, tam si myslím, že není moc co řešit a hlavní argument proti je, že nejsou kloudné argumenty proč ano (ale ty tu už mnohokrát zazněly, byť reč čísel možná mluví jinak, ale ekonomický pohled na svět není jediný pohled na svět a vyčíslit uplně všechny negativa a pozitiva se taky při posuzování nikdy nepodaří). Co se týče druhé etapy, myslím, že teoreticky krom oblouku a ukončení nahoře taky ne. Otázka je reálný provoz, kde řekněme si narovinu, věčně obutý Vario, co jede jak slon v porcelánu, protože má snad místo kol osmihran (nebo mi to občas tak přijde) děalá špatnou reklamu a do pohádky o moderní tiché tramvaji co v kombinaci s nízkými protihlukovými a protivibračními opatřeními jen tišše prosviští kolem moc nepasují. Ruku na srdce, kdo by chtěl, aby mu kolem baráku jezdilo Vario (nebo i jiné postižené kusy) klidně i za protihlukovkou. Dokud tu budou takové šaliny, tak chápu obavy nejen laiků.
Optimisticko pesimistický výhled mě ale vede k tomu, že do případné stavby druhé etapy už třeba tento problém z většiny zmizí...


Offline
791
25 led 2006 09:46
Otázka je, zda se někdo ptá lidí z Lesné, co by tu tramvaj chtěli nebo jim aspoň nevadila. Patrně jich je více, než hlasitých odpůrců. Jen nemají motivaci se ozvat. Totéž třeba ve staré Líšni.


Offline
7150
27 úno 2010 07:40
Potřeba je to z vaší strany. Jestli se budou chtít nechat přesvědčit, je ale na nich.


Offline
Uživatelský avatar

3700
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
Já si jen nemyslím, že máte nějakou šanci něco změnit, pokud půjdete nejen proti vedení MČ, ale i proti jejím obyvatelům.

Proto je třeba přesvědčit obyvatele, aby šli s námi.


Offline
103
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
MtM: Však na Sadové se jednu dobu skoro psala petice o zrušení N93, aby jezdila mimo Sadovou rovně ulicí Kociánka. Ti lidi tam jsou úplně mentální.


Offline
7150
27 úno 2010 07:40
Ano, o tom píšu. Starostu může přesvědčit jen zájem jeho voličů.


Offline
74
29 lis 2017 11:29
No já osobně určitě nejsem příznivce nějakého prosazování na sílu.Je potřeba hlavně diskutovat a ptát se lidí proč nechtějí šalinu. Pokud je hlavním argumentem hluk, pak se podrobněji podívat na to proč na Dědině v Praze si lidi nestěžují a v Brně když už něco postavíme, tak chceme všude rvat protihlukovky. Co tam dělají jinak, že tam to jde a u nás ne? Kdyby byl Maleček konstruktivní, tak přesně v tomhle duchu se bude snažit jednat, ale pro něj je samozřejmě jednodušší do toho házet vidle než se snažit najít řešení. A samozřejmě je třeba zmínit nahlas i ony argumenty ohledně nevyhovujícího stavu Štef.čtvrti. Nejen před Malečkem, ale hlavně před občany.


Offline
7150
27 úno 2010 07:40
Já si jen nemyslím, že máte nějakou šanci něco změnit, pokud půjdete nejen proti vedení MČ, ale i proti jejím obyvatelům.


Offline
1323
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
S lidmi je to hodně těžký. Nedávno jsem se třeba dozvěděl, že lidé hromadně píšou stížnosti, ať se zruší 65 v Medlánkách přes Nadační, že je prý ruší. Tak kvůli tomu tam jezdí kompromis v podobě minibusů (kromě rán ve špičkách), ale stejně to půlce obyvatel nevyhovuje. Totéž bylo na Sadové, i proto se prodloužila 30 až do Soběšic, osobně se divím, že tam přežijí noční, když jim tak vadila 43, která jezdila hlavně pro ně. A s těmito místy můžu pokračovat. Jedná se hlavně o lidi, co MHD nejezdí a ta je pak strašně rozrušuje, takže když se někam někdo přestěhuje a jezdí jen auty, tak si myslí, že se kvůli nim každý postaví na hlavu a MHD jim tam zruší, aby gumokolové nebyli z ní příliš nervózní.


Offline
Uživatelský avatar

2556
13 črc 2009 13:42
No, kdybychom se měli na všechno ptát lidí, tak nepostavíme nikdy nic. Za spoustu (nejen) dopravních staveb vděčíme nacistům a komunistům, kteří se nikoho na nic neptali a prostě postavili, co bylo potřeba. Škoda, že toho nedotáhli víc. Dneska se všechno vleče desítky let, doprava kolabuje a nestaví se nic.

Lidi by přímé spojení do centra po Merhautce chtěli, což o to, ale zároveň nechcou, aby to byla šalina, protože šalina přece dělá randál. A přes to šalina nejede.


Offline
7150
27 úno 2010 07:40
Pánové, a máte vůbec zjištěno, co chtějí nebo nechtějí tamní obyvatelé, a jakou cenu by za to které řešení museli zaplatit? Nebylo by lepší se svými názory seznámit nejprve občany, abyste měli v ruce argumenty lidí, co tam chodí k volbám? Jinak vám kterýkoli politik klidně namítne, že se jen řídí přáním svých voličů.


Offline
Uživatelský avatar

2556
13 črc 2009 13:42
No, já zatím budu rád, když se realizuje aspoň ten trolejbus. Ten snad Maleček nezablokuje. Třeba lidi začnou řvát "proč to nejede do centra" a "proč se teda místo trolejbusu neprodloužila šalina, abychom se dostali do centra".


Offline
2689
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Asi velké procento lidí bude žít v tomhle bludu. Dojedou na Provazníkovu, trolejbus odbočí z Merhautky směr Lužánky a nejpozději během jízdy dole kopcom se budou hrozně divit, kdeže je to centrum, kam předtím chtěli. :lol:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
438
24 lis 2017 11:40
Já bych klidně do takové diskuze šel, ale pravda, mediální obraz by jí chyběl. Nkědo by měl občany Lesné trochu víc nahlodat myšlenkou, že je dost pravděpodobné, že do centra to nepojede. Podle mě v takovém omylu je víc lidí..


Offline
Uživatelský avatar

6911
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Soukromá schůzka s Malečkem nevím, jestli by měla efekt, ale kdyby to tehdy zaznělo na té diskuzi, mohlo by to být zajímavější. Zkrátka aby se nad tím zamyslel nejen Maleček, ale i lidi. V tomto ohledu má FB asi vyšší sílu, příp. kdyby se toho chytil nějaký novinář, jak tu už zaznělo.


Offline
Uživatelský avatar

377
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
miropiro píše:
Jinak si říkám, že je docela vtipné, že po západní straně Lesné by tramvaj nebylo možné postavit. Stoupání je z mého pohledu relativně stejné jako na Kraví horu. A řekl bych, že v Praze v Tróji mají stoupání větší.


Jenže trať na Kraví horu by dle současných norem nikdo nepostavil. Jako max. přípustný sklon se nyní uvažuje 80 promile, na Kravák je to určitě víc, tuším přes devadesát.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

3700
08 čer 2005 23:12
miropiro píše:
Mohlo by to být třeba i jinak. Například v roce 2018 jsme s DPMB diskutovali o variantě, že by bylo trolejbusu umožněno trolejbusu odbočení z Kotlářské doleva na Kounicovu a trolejbus by mohl končit na Žerotínově náměstí, tedy v centru.
A teď je rok 2024, a za 6 let nebylo takové propojení postaveno, tak ať si pan starosta nedělá iluze, že:
miropiro píše:
Do doby, než dojde k vybudování trakčního vedení a trolejbusy začnou jezdit uplynou zhruba tři roky a v průběhu té doby budou nepochybně diskuse o trasování trolejbusů dál z Lesné probíhat.

Mimochodem z Pionýrské na Českou se trolejbusem dá jet, objetím bloku přes zastávky Konečného náměstí a Nerudova. Tuším teď takhle jezdí vozy ze Štefánikovy čtvrti do vozovny Husovice (bez cestujících).


Offline
Uživatelský avatar

2567
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
xxx píše:
To víš, že bylo. I kdekoliv jinde. I kdekoliv jinde na Okružní. Třeba u benzínky. Dokonce Seitl řekl, že kdyby s tou smyčkou byl takový problém, tak díky nákupu 45T by DPMB byl dokonce schopen celou pětku zajišťovat obousměrnými vozidly. Řešení je milion, ale Maleček v nich musí hledat za každou cenu problémy.

Ano, to na debatě zaznělo, že úvrať by byla možná. Jinak si říkám, že je docela vtipné, že po západní straně Lesné by tramvaj nebylo možné postavit. Stoupání je z mého pohledu relativně stejné jako na Kraví horu. A řekl bych, že v Praze v Tróji mají stoupání větší.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2556
13 črc 2009 13:42
luda_612 píše:
Pokud je ten Meteorologicky institut takový problém nebylo by možné smyčku umístit mezi vodárensky objekt a rozvodnu.

To víš, že bylo. I kdekoliv jinde. I kdekoliv jinde na Okružní. Třeba u benzínky. Dokonce Seitl řekl, že kdyby s tou smyčkou byl takový problém, tak díky nákupu 45T by DPMB byl dokonce schopen celou pětku zajišťovat obousměrnými vozidly. Řešení je milion, ale Maleček v nich musí hledat za každou cenu problémy.


Offline
56
21 říj 2016 18:34
eriksson1505 píše:
Osobně bych byl pro variantu v první etapě vybudovat šalinu ze Štefanky do Rokle a trolejbus kolem celé Lesné, ve druhé etapě by se na východní straně Lesné mohl trolejbus nahradit šalinou s využitím již vybudované infrastruktury (trakční vedení). Na západní straně by zůstal trolejbus, dráty ideálně až do Soběšic.


Souhlasím, trolejbus na Lesnou jako takový není špatný nápad, ale ne jako náhrada šaliny, ale jako její doplnění. Jezdit z lesné do centra autobusem, trolejbusem, nebo čímkoliv čím by pan Maleček chtěl je úplný nesmysl, když tam vedou dvě poměrně rychlé tramvajové tratě. Ale pro spojení (Soběšice) - Lesná - Mendlák / Zbrojovka trolejbus smysl dává.

Teď jen doufám, že jakmile se trolejbus na Lesnou postaví a ukáže se, že do centra nejezdí, jak Maleček sliboval, tak obyvatelé Lesné pochopí, že jeho dopravní politika je nesmyslná a zvolí někoho, kdo bude mít vůli dotáhnout i šalinu. V první fázi aspoň na Čertovu rokli.


Offline
150
30 říj 2019 16:42
Bohužel si taky myslím ze uzavřená debata s Malečkem nemá žádný smysl.
To už by možná bylo praktičtější vzít začerněné potápěčské a slepeckou hůl a ať si ten přestup na ŠČ sám vyzkouší jako slepec. S trochou štěstí ho tam někdo srazí a bude po problému (ironie).

Pokud je ten Meteorologicky institut takový problém nebylo by možné smyčku umístit mezi vodárensky objekt a rozvodnu.


Offline
2689
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Na Fb se mi s tím idiotem debatovat nechce, ale jestli půjdete osobně, tak mi řekněte termín a rád se připojím, osobně se s ním asi i dá mluvit, ale mediální výstupy má strašlivé. Možná v jádru není takový idiot, ale působí tak, bohužel.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
74
29 lis 2017 11:29
miropiro píše:
Pokud Vy víte, jak budou trolejbusy z Lesné jezdit či nejezdit, tak já to nevím. Do doby, než dojde k vybudování trakčního vedení a trolejbusy začnou jezdit uplynou zhruba tři roky a v průběhu té doby budou nepochybně diskuse o trasování trolejbusů dál z Lesné probíhat. A pak je také otázka, co si kdo představuje tím, že něco jezdí "do centra".

A pak nemáme být tam, kde jsme. Snad když plánuji nějakou dopravní stavbu, tak bych měl vědět, jak a k čemu mi bude sloužit. Aspoň rámcové linkové vedení po dokončení stavby by mělo být známo. Pak by ani nebyly problémy ala Jírova nebo dohady kolem linky 7 do Lískovce. Tady už cítím, že to bude úplně to samé a Maleček je zkrátka přesvědčen, že si svou představu nakonec vyřve.
Osobně bych byl pro variantu v první etapě vybudovat šalinu ze Štefanky do Rokle a trolejbus kolem celé Lesné, ve druhé etapě by se na východní straně Lesné mohl trolejbus nahradit šalinou s využitím již vybudované infrastruktury (trakční vedení). Na západní straně by zůstal trolejbus, dráty ideálně až do Soběšic.
Mně by se nejvíc líbil jako parciálová 27 v trase Mar.Údolí - Jírova - Novolíšeňská - Prušánecká - St.Osada - Kasárna (nebo časem Nová Zbrojovka) - Tomkovo nám. - Lesná - Soběšice - Útěchov. Zda by bylo možno jet na baterie až do Vranova nevím, ale klidně by Vranovské spoje mohl nadále obsluhovat autobus jedoucí z Obřan, čímž by zůstalo ono před časem požadované spojení.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3151 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 127  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 kvě 2024 01:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]