Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 721    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 721  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2570
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
MtM píše:
Jsem moc zvědavý na provoz v zimě, zvlášť, když bude mít třeba 30 problém sjet kopec dolů, při nějakém sněžení nebo jak to budou parciály v zimě zvládat nahoru při nějaké náročnější jízdě, zda jim vydrží baterky a tak, když to pojede skoro nadoraz kapacity baterek. V prokladu se sooji jen ke KPN by to pak intervalově mohl být dost kočkopes.
A také jsem zvědavý, jestli tím lidé do Soběšic nezačnou jezdit ve špičce třeba víc už od Skácelky, zda tam v okolí ty spoje nebudou mít problém s kapacitou. Na DPMB o tom psalo komentáře dost lidí, že mají obavu, aby to nejezdilo ještě plnější a já se nedivím, kolikrát od Skácelky po Semilasso to jede odpoledne dost nadoraz, protože je to jediná linka, co od tama spolehlivě jezdí bez relativnějšiho zpoždění na Semilasso (84 jezdí na náhodu a 72 má často zpoždění kvůli malému času na obrat na TP, co chytá mnohdy zpoždění u Tomkáče).
Tak snad to bude bez problémů (I v zimě).

V dubnovém Severníku se píše také o tom, že po zatrolejování Lesné by jezdily parciály do Soběšic i z Lesné. Potom si kladu otázku, jak by se pak řešil úsek až do Útěchova. Každopádně bych spuštění teď na jaře považoval za dobrý čas pro test. V případě nutnosti by snad šlo ještě postavit napájecí trolej v Soběšicích, i když to by znamenalo zase prodloužit dobu obratu na čas takový, aby se baterie aspoň nějak dobily. (ale asi by to nebylo stejně do 100 %, takže kdo ví, jak by to bylo vhodné pro baterky).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Proto se to spouští od dubna a ne v prosinci kdy je celostátní změna jízdních řádů. :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1334
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
xcav8 píše:
Parciálním trolejbusem na Sadovou a do Soběšic
27. dubna to bude zajímavé. Parciál do Soběšic a obnovení šaliny do Obřan.


Jsem moc zvědavý na provoz v zimě, zvlášť, když bude mít třeba 30 problém sjet kopec dolů, při nějakém sněžení nebo jak to budou parciály v zimě zvládat nahoru při nějaké náročnější jízdě, zda jim vydrží baterky a tak, když to pojede skoro nadoraz kapacity baterek. V prokladu se sooji jen ke KPN by to pak intervalově mohl být dost kočkopes.
A také jsem zvědavý, jestli tím lidé do Soběšic nezačnou jezdit ve špičce třeba víc už od Skácelky, zda tam v okolí ty spoje nebudou mít problém s kapacitou. Na DPMB o tom psalo komentáře dost lidí, že mají obavu, aby to nejezdilo ještě plnější a já se nedivím, kolikrát od Skácelky po Semilasso to jede odpoledne dost nadoraz, protože je to jediná linka, co od tama spolehlivě jezdí bez relativnějšiho zpoždění na Semilasso (84 jezdí na náhodu a 72 má často zpoždění kvůli malému času na obrat na TP, co chytá mnohdy zpoždění u Tomkáče).
Tak snad to bude bez problémů (I v zimě).


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Jak se dostat na nádraží? Budoucí brněnskou stanici obslouží třináct linek
Ambiciózní plán.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Parciálním trolejbusem na Sadovou a do Soběšic
27. dubna to bude zajímavé. Parciál do Soběšic a obnovení šaliny do Obřan.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6919
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Brno opraví během léta tramvajovou trať do Bystrce, zrychlí na 70 km/h. Jestli se nepletu, tak většina spojů jezdících nahoru do Bystrce (k Přístavišti a dále) má konstrukční rychlost 65 km/h. Ale do budoucna za mě super, až se podaří obnovit vozový park trochu více.

Jen taková utopie nesouvisející s odkazem: jednosměrná 45T s článkem navíc by mohla být zajímavou alternativou pro linku 12.


Offline
Uživatelský avatar

6919
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tak lanové dráhy mají zpravidla obsluhu konečných stanic i mezistanic. Předpokládám, že tady to bude stejně.


Offline
1077
09 lis 2006 18:16
Hlavní smysl lanovky vidím ve sdílení dvou velkých parkovišť, kdy se do daných lokalit cestuje ve velkém i z okolí Brna (univerzita, nemocnice, riviéra, bvv, nová hala) a než stavět v obou lokalitách další parkovací domy, tak proč je nezačít parkoviště sdílet a nedat k parkování free lístek na lanovku. Na kampusu je to už teď tragédie a to se staví další objekty. A třeba hala a částečně riviéra (léto/víkend) má trochu jiný časový režim než kampus a nemocnice a pro automobilisty bude lanovka snesitelnější (krátký interval, lze počkat na prázdnou kabinu) než trolejbus.

Na straně druhé mi chybí pro lanovku trvalé využití, kdy výše zmíněné lokality jsou vytížené buď jen v jejich špičce nebo velmi nárazově (hala nebude třeba fungovat každý den) a ve večerních hodinách, kdy nepojede ani hala, bude provoz téměř nulový. Nemluvě o tom, že bych se možná i díky mezistanicím tím bál cestovat (pojedu večer z Lipové, někdo přistoupí u prázdné mezistanice u riviéry, obere mě a vystoupí u prázdné stanice u kampusu a zmizí v lese. Možná bych se i klonil ke zrušení této stanice u ulice Studentská (by mě zajímalo o kolik vteřin by to zrychlilo jízdu), která bude využívaná minimálně. Předpokládám, že v mezistanicích nebude ani žádný personál.

Na běžné využití by lanovce mohlo pomoci její protažení do oblasti západní brány (možná by stačilo i jen někam k začátku tunelu - bude tam přechod se semaforem), na druhé straně to kvůli vilové oblasti nemá asi řešení (např. protažení k ESF a kolejím), případně na Žlutý kopec. A také tramvajová linka jedoucí z Lipové na Českou s rozumným intervalem - by to mohla být lepší varianta než přeplněné linky 25+5/6 nebo 8+6.


Offline
Uživatelský avatar

2580
13 črc 2009 13:42
Kdyby se pětka přetrasovala místo ke hřbitovu do Pisárek a 68 začala zastavovat na Lipové (i když nevím kde), tak by tam vznikl docela zajímavý přestupní uzel, který by lanovce přidal na atraktivitě.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Přínos lanovky vidím v souvislosti se stavbou hokejové haly.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6919
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Furt nechápu ten přínos kromě toho, že si zase někdo staví pomník. Alternativa dopravy do campusu ve Starém Lískovci to moc nebude, protože by na to bylo potřeba v Pisárkách přestoupit (z hlavasu je lepší jet 8, než 1->L) a doprava naopak na výstaviště je taky diskutabilní, zase takové parkovací kapacity campus nenabízí.
Ale chápu, že lanovku chceme stůj co stůj, protože je to další typ dopravy.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Lanovka bude: https://zdopravy.cz/odpurci-nove-brnens ... .sznhp.box

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6606
21 pro 2005 17:01
Tramvaj srazila muže na zastávce v Brně, záchranáři už mu nemohli pomoci


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Hezky nám ta smyčka roste.
https://youtu.be/Bcl32leUNhg?si=6uK5S6B5pumeitZ0

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2570
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Kde zájem klesá, kde roste: Tržby v brněnské MHD byly poprvé přes miliardu
Celkově zvláštní, bo ceny jsou stále stejné, lidé si méně kupují roční jízdenku (já ji od listopadu mám osobně poprvé od covidu). Ale jízdní řády by stále bylo fajn rozšířit. Vrátit se k nedělním studentským posilám, intervalu pět minut celý den na jedničce a dalších linkách.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6919
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pak je ještě možnost zmíněný hybrid, resp. já bych si dokázal představit něco ve smyslu U-bahnu ve Stuttgartu. Ale zase narážíme na finance, takže asi nic.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6165
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Robert píše:
Ten důvod, proč raději vlak než šalinu, je kouzelný.

Ovšem financování je problém, který bude nutno reálně nějak vyřešit. A zrovna možnosti brněnského rozpočtu nijak valný nejsou.
Například zmíněná Praha má rozpočet přibližně pětinásobný ve srovnání s Brnem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

638
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Šalina by oproti vlaku měla jednu výhodu, dalo by se lépe pracovat s trasováním. Co mě na plánech trasy dlouhodobě trochu sejří je to, že by nejjižnější pro pohyb po městě použitelná zastávka byla nové nádraží, vlak by pak byl limitovaný trasou směr Sokolnice. Podzemní tramvaj by pak mohla jet třeba ještě jednu zastávku směrem k VRT terminálu Vídeňská, nebo nějakým jiným šikovným směrem (tram konečná Komárov?).
Ale jinak by rozhodně bylo fajn cokoliv. Pro město velikosti Brna je cestovní doba z jednoho okraje města na druhý trochu dlouhá...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
1786
04 bře 2012 23:26
Taky jsem na to koukal.
Ale přijde mmi, že jen šalina v podzemí není dostatečné myšlení dopředu. To prostě chce…se opičit po Praze, líp to říct nejde. A tím myslím dnešní stav, ne vývoj.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7173
27 úno 2010 07:40
Ten důvod, proč raději vlak než šalinu, je kouzelný.


Offline
Uživatelský avatar

6919
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Přetížené Brno touží po skutečném metru. Rozhoduje se mezi vlakem a tramvají.


Offline
792
25 led 2006 09:46
Takže v tunelu na Žabovřeské jsou izolované styky kolejových obvodů a stykové transformátory? Nebo jak je to řešeno?


Offline
51
16 lis 2018 09:17
Třeba v podjezdech pod Novolíšeňskou nikdy žádná signalizace nebyla. Po otevření jsem tam jezdil s našlápnutou jízdou naplno, pěkně to tam jelo. Mladej, blbej.... Dnes je jízda proti hrotu na zvážení řidiče, když v protisměru jede jiný vlak. Kdysi to bylo striktně zakázané.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6165
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Třeba v tunelu Žabovřeská jsou kolejové obvody.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
792
25 led 2006 09:46
Nepředpokládám, že by se u tramvají používaly kolejové obvody, spíše nějaká čidla na způsob blokování výhybek nebo jednokolejných úseků. Nákupní vozík na kolejích to pochopitelně detekovat nebude, stejně jako autoblok na železnici nedetekuje auto na přejezdu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18022 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 721  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 30 kvě 2024 05:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]