Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 709    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 709  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3605
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
Jezdí se k bohunické nemocnice, trolejbusy na Jírovu, linky 62, linky 7 a 10... On ten objem výkonů sedět klidně může, i když to na intervalech poznat není.

To je ovšem jen jedna strana mince. S každou z těchto změn nejen něco přibylo, ale taky něco ubylo.

- Linka 7 před zprovozněním tratě k nemocnici (2022) jezdila na Švermovu, takže reálně přibyl jen úsek Švermova-SL a spoje linky 37 k nemocnici večer a o víkendu, za to ovšem ubyla inka 61 (a byly zkráceny spoje 405 a 406, ale to se rozpočtu města netýká).
- Linka 62 s těmi 15 krátkými spoji za den snad nemohla udělat takový nárůst, ale i kdyby jo, tak s jejím zprovozněním byly zrušeny linky 81 a 82 v podobném rozsahu provozu.
- Linky 7 a 10 v tomto formátu sice dříve (2019) nebyly, ale za to byly posilové spoje linky 8, případně 10, a taky linka 11.

Taže ve výsledku to takový nárůst objemu výkonů být nemusí.

Trolejbusy jezdí na Jírovu, ale za to v tomto úseku přestaly jezdit autobusy, které ovšem místo tohoto úseku obsluhují nové trasy, tady nejspíš opravdu bude nárůst, ale bohužel myslím, že dost zbytečný (jízda 78 přes Pálavské náměstí). A pochybuju, že by to byl takový nárůst, aby se kvůli tomu musely proškrtat prakticky všechny tramvajové linky a trolejbusové linky 31, 33, 34 a 36.


Offline
43
19 úno 2013 13:02
K tem dekadam, byl jsem nepresny, jedna se o dekadu 4+2, to neni dlouhy / kratky tyden. Kdyz vydelime kalendarni mesic poctem pracovnich a volnych dni, tak u dekady 4+2 vychazi 20 pracovnich dni a u dekady 5+2 priblizne 21,5. To neni zasadni rozdil.
Navic je to teorie. Prvni den v mesici vetsinou neni prvni den pracovni povinnosti. Takze to vychazi nahodile.
Faktem je, ze dekada 4+2 generuje slusny prescasy, aniz by dotycny zavadil o sluzbu z volna.
Mluvil jsem obecne, na co si napr. kolegove stezuji. Muj problem to neni, delam z volna docela dost. Duvod je zase jinej pribeh a muj problem.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
MartinV píše:
A právě to, že došlo k nějakému rozšíření tramvajové sítě, případně i té trolejbusové, tak mělo dojít k výraznějšímu nárůstu DV.

dpbus píše:
nebyla tbus trat na Jirovu


Já si v tomhle kontextu nemůžu odpustit povzdech - ty naprosto zbytečně proježděné vozokilometry kvůli doprasení organizace dopravy v Líšni přímo bijou do očí. V návaznosti na tento pomníček vizionářství aktuálního vedení DP se dopravní výkony vůbec navyšovat nemusely, ale muselo by se myslet a předem plánovat. Místo dvou polookružních vymetáků Vinohrad, které se pak prázdné, jelikož absolutně časově neatraktivní, motají po Líšni, se mělo počítat (když už TT nutně musela stát) s linkou parciálu, která TT reálně využije, zároveň plně nahradí i jeden ze dvou autobusových spojů pro starou Líšeň a mezi Novolíšeňskou a Prušáneckou pojede přes Mikulovskou. K tomu sem tam nějaký doplňkový spoj klasického trolejbusu přes Vinohrady a mohlo to být i jakž takž ku prospěchu (obojí by dostačovalo v nějakém relativně "vesnickém" taktu a svoji klientelu by si to stoprocentně našlo).

Takto se na t-27 a a-78 pálí vzkm vozbou vzduchu po Líšni v luxusním intervalu, zatímco se všichni cpou do přecpané d-8 jakožto jediného zbylého použitelného spoje pro Líšeň (s výjimkou ještě jen a-58, která naštěstí rozumně vykrývá aspoň pár míst, kde je d-8 mimo docházkovou vzdálenost) a jinde v Brně pro jistotu jezdí spoje v intervalech ořezaných na dřeň.

Jsem zvědav, jestli to hlavám pomazaným v DP někdy dojde a zrealizují opravdovou nápravu, která zároveň ušetří vzkm, nebo raději budou vyjíždět tento nesmysl, dokud neuplyne ochranná lhůta pro udělení dotace a následně sešvihají polovinu aktuálního t-bus intervalu na Pálavské nám. a tím to celé definitivně pohřbí.


Offline
564
25 říj 2019 10:12
dpbus píše:
Typicka sluzba ma 9 a pul hodiny, malokdy min. A jsou i delsi. Vsicni jsou unaveni. Samozrejme zalezi na konkretni dekade.
Přiznám se, že nevím v jakém režimu pracují řidiči u DP, ale není tohle náhodou vlastnost většiny režimů nepravidelně rozložené pracovní doby? Ať vezmeš jakékoliv rozložení 4+2, 4+4, krátký/dlouhý (což je v podstatě 7+7), tak je poměr volných dní vždy větší než při pracovní době rozložené rovnoměrně tj. po-pá, víkendy volno (což je 5+2). Z toho logicky vyplývá, že pokud mají ve všech režimech zaměstnanci naplnit stejný úvazek, tak čím víc volných dní (teoreticky) mají, tím delší směny musí mít. Jestli tohle konkrétně náhodou není postěžování si na něco, co vyplývá z podstaty věci...


Offline
Uživatelský avatar

6787
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ZGHK: ok, já to vnímám z pozice cestujícího a v jízdních řádech ty delší intervaly jsou vidět. DV je něco, co sice statisticky mohlo zůstat stejné, možná se o něco zvýšil, na druhou stranu pro cestujícího to význam nemá.
A právě to, že došlo k nějakému rozšíření tramvajové sítě, případně i té trolejbusové, tak mělo dojít k výraznějšímu nárůstu DV (a tedy i zvýšení ceny jízdného, ale to je jiná kapitola).


Offline
43
19 úno 2013 13:02
treba 37 byla kompletne v solech

a to je prave ta hra se slovicky.....normalni lidi to moc neoceni a nezajima je to......jeli Vam tri spoje do hodiny? a ted jen jeden za hodinu? no a co, kapacitne je to šul nul....to jsem samo prehnal, ale je to jako ukazka


Offline
6788
27 úno 2010 07:40
Však jo, bavíme se o dopravním výkonu, ne o odjetých spojích. To sem zatáhli jiní, i když samozřejmě chápu, že to je nejvíc vidět


Offline
43
19 úno 2013 13:02
no prave, nebyla tbus trat na Jirovu, nebylo nakoupeno 40 kloubovch trolejbusu 27 Tr, bezne jezdily K2, to me ted na prvni dobrou napadlo, bude toho vic
takze pokud vis, co je mistokilometr, je to naprosto jasne


Offline
292
21 dub 2009 20:30
Pánové, já jsem jen prostý pobíječ much, flájbój, ale základy matematiky snad ještě zvládám.

Takže objednávka od Města na rok 2019 byla 23.655.220*100 místokilometrů, pro rok 2023 je 23.693.400 *100 místokilometrů (dvě minuty hledání na internetu). Já tedy vidím cca stejný rozsah dopravních výkonů, pánové Richie a MArtinV vidí snížení. Mohl bych se tedy zeptat, od kdy je 23.693.400 menší než 23.655.220?


Offline
43
19 úno 2013 13:02
Je to jenom hra se slovicky, orezany je to postupne jako prase. Nemusim byt statisticka km ve vozovne, staci si dat dohromady co vidim. Rozdeleni sluzeb vlastne na vsech trakcich ma bezne o stranu min nez driv. Vecer se na prijezdu na kanal tvorily fronty, ted nas prijede par. U trolejbusu je to videt asi nejvic. Nekde se bezne jezdi podle naprosto regulernich JR pro prazdniny, typicky napr. 35/38/39 (krome par bus posil rano). Krome toho je to vsechno utazeny a ulitany jako prase. Minimalni obraty (i nekolikrat po sobe na konecne 1 minuta!!!) nebo cekame na sebe v navaznostech s prestupem v nule! Pak porad zpozdeni a ujizdi zas neco jinyho. Typicka sluzba ma 9 a pul hodiny, malokdy min. A jsou i delsi. Vsicni jsou unaveni. Samozrejme zalezi na konkretni dekade.
Osobne mi hodne vadi pulhodinove intervaly vecer (SN i rano) na dennich linkach. To tam az na minimalni vyjimky nema co delat. V tyto casy se vylozene stydim jezdit. A pripominam, ze se blizi prazdniny a tam to bylo i cely den o vikendu. To bych nejradeji zalezl nekam pod zem a vylezl az v zari.
A vozy? plno odstavenych, ve voze cedulky, ze neco nefunguje a ceka se na nahradni dil (to je specialita bus Slatina). Dokonce jsem videl trolejbus s cedulkou, ze se nedoporucuje jezdit vic jak 50 km/h, ale proc uz se nedovis.
Lzeme si do kapsy jak Putin, ze specialni operace jde podle planu.
No jestli je plan poslat MHD do kytek, tak to potom jo.
Uz to stoji jen na par srdcarich, kteri upletou z ho... bic, ale nevim jak dlouho to jeste pujde.


Offline
6788
27 úno 2010 07:40
Jezdí se k bohunické nemocnice, trolejbusy na Jírovu, linky 62, linky 7 a 10... On ten objem výkonů sedět klidně může, i když to na intervalech poznat není.


Offline
Uživatelský avatar

6787
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ZGHK: promiň, ale když sedlo skrouhneš skoro na polovinu, osekáš i rána/večery a ve špičkách toho moc nepřidáš, kde vidíš zachované dopravní výkony? V tom s penem i Richiem souhlasím.

Mě překvapilo, jaké používá termíny, resp. že některé výrazy používá zkomoleně. Např. 21tr atp. Neříkám, že GŘ by měl všemu rozumět, ale přece se s těmi výrazy setkává, aby je používal správně.

Otázka na významné budoucí dopravní stavby v budoucnu - ta de facto vyšuměla, odpověděl tam jenom na Kamechy.


Offline
1561
18 led 2009 10:06
A kde byly přidány? Všude vidím škrty. (primárně od covidu, ale reálně už od Onderky, tehdy se "dočasně" škrtalo kvůli "finanční krizi")

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
292
21 dub 2009 20:30
Pro ty, co si ten rozhovor neposlechli a pro Richiho, který zřejmě nedokáže interpretovat mluvený text, upřesním: Havránek řekl, že dopravní výkony jsou teď plus mínus stejné jako v roce 2019, ale to neznamená, že intervaly na všech linkách zůstaly stejné. Když někde dopravní výkony přidám, tak adekvátně jinde musím ubrat.


Offline
1561
18 led 2009 10:06
Ty jo, jak může tvrdit, že jezdí stejně jako před covidem? Před covidem neexistovaly půlhodinové intervaly od devíti večer a o víkendu ráno do cca půl deváté, páteřní šalinové linky jezdily celodenně po 5 minutách, E50 jezdily ve své provozní době oběma směry po 15 minutách... Si nevidí do huby?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1574
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ale je zajímavé, jak pan ředitel účelově zmínil 4 minuty na d-1, ale už nezmínil, že to nastává jen výjimečně, když zrovna jede kačena :oops:
A že jsou v Brně jiné linky, kde k tomu nárůstu intervalů opravdu došlo, jako t-33, 34, 36, je panu řediteli asi ukradené. A třeba na t-34 ani nedošlo k nasazení kapacitnějších vozidel, čímž utrpěl proklad mezi 36 a 34.
A k tomu, že tu dlouhodobě dochází k osekávání dopravního sedla, jak časovému, tak intervalovému (což je trend, který začal už před Covidem, ale teď se dost zhoršil), také ani slovo.
A to uhýbání ohledně trolejového vedení, to už jsem fakt nevěděl, jestli se smát, nebo brečet.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
292
21 dub 2009 20:30
By mě zajímalo, jestli Havránek do oné "málo početné skupinky příznivců" (rozuměj šotoultrazz) řadí i někoho ze zdejších přispěvatelů:-)


Offline
480
07 úno 2006 10:26
Rozhovor s Havránkem. Docela stojí za poslech.

https://zdopravy.cz/podcast-radi-bychom ... ek-162206/


Offline
Uživatelský avatar

6787
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V brněnské MHD chybí přes padesát řidičů. Situaci může pomoci změna zákona. Kurde, taký důležitý článek, že je na něj potřeba mít předplatné. Tedy - nedivím se, že mají nedostatek řidičů, když máme tak nízkou nezaměstnanost.


Offline
Uživatelský avatar

6569
21 pro 2005 17:01
Městská policie Brno píše:
Cestující vykázaný z autobusu obvinil řidiče z napadení. Strážníci oznámili případ správnímu orgánu

Včera večer přivolal strážníky řidič autobusu, ve kterém údajně došlo k potyčce. Na uvedenou zastávku v ulici Životského vyjela nejbližší hlídka. Po příjezdu strážníky kontaktoval třiatřicetiletý Brňan. Stěžoval si na řidiče autobusu, který ho prý bezdůvodně fyzicky napadl, dal mu facku a tahal ho za ruku ven z vozu. Tuto verzi potvrdila hlídce i jeho přítelkyně. Při popisování údajného incidentu se Brňan neostýchal a používal vulgární výrazy a urážel řidiče hromadné dopravy. Oslovený řidič strážníkům naopak řekl, že oba cestující porušovali přepravní řád. Pouštěli se hlasitou hudbu, křičeli a obtěžovali ostatní cestující. Nereagovali ani na jeho upozornění a výzvy ke ztišení. Proto zastavil v zastávce a vykázal je z autobusu. Odmítli však vystoupit, proto přivolal městskou policii. Odhodlaně odmítl nařčení, že by třiatřicátníka napadl. Strážníci se přesvědčili, že nikdo z přítomných není zraněný. Podezření ze spáchání přestupku proti občanskému soužití oznámili správnímu orgánu.


Zdroj: Přehled událostí ze dne 18. května 2023


Offline
Uživatelský avatar

6569
21 pro 2005 17:01
Do sbírky retrovozidel dopravního podniku v Brně přibyl trolejbus 22Tr


Offline
Uživatelský avatar

6569
21 pro 2005 17:01
Městská policie Brno píše:
Cestující chtěl údajně napadnout řidiče autobusu. Nadýchal skoro tři promile

V neděli odpoledne přivolal strážníky řidič autobusu, kterého se údajně v brněnských Židenicích pokusil napadnout cestující. Na místo okamžitě vyjela nejbližší hlídka. Po příjezdu kontaktovala řidiče. Ten strážníkům řekl, že osmadvacetiletý cestující přepravoval dvě židle. Ty ve voze volně postavil a sám se posadil opodál. Pracovník dopravního podniku Brňana vyzval, aby židle přidržoval nebo jinak zajistil a neohrožoval ostatní cestující. Podle svědků na to muž zareagoval tak, že začal silně bouchat na přepážku oddělující řidiče od cestujících se zřejmým úmyslem ho napadnout. To se mu naštěstí nepodařilo a bez újmy zůstala i stěna přepážky. Strážníkům bylo brzy jasné, že možnou příčinou hrubého jednání pasažéra je alkohol. Nadýchal 2,85 promile. Po zklidnění Brňan z vozu vystoupil. Za doprovodu partnerky, která se na místo také dostavila, odešel domů. Podezření ze spáchání přestupku proti občanskému soužití strážníci oznámili správnímu orgánu. Tabákový zákon zakazuje osobě, která je zjevně pod vlivem alkoholu vstupovat a zdržovat se v dopravním prostředku veřejné dopravy. Podezření ze spáchání tohoto přestupku strážníci proto také oznámili úředníkům.


Zdroj: Přehled událostí ze dne 15. května 2023


Offline
2565
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Taková hovadina a musí k tomu státní policajti. Asi kvůli chlastu, jinak by o nic nešlo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6569
21 pro 2005 17:01
Městská policie Brno píše:
V Komíně se prý srazila koloběžka s trolejbusem, cyklista nadýchal 1,5 promile

Stojící trolejbus uviděla hlídka městské policie, když v pátek odpoledne přijela do Komína. V ulici Chaloupky se prý téměř v nulové rychlosti střetl s koloběžkou. Strážníci se nejprve přesvědčili, že oba řidiči i všichni pasažéři ve vozidle jsou v pořádku a že dispečink dopravního podniku již přivolal Policii ČR. Řidiče koloběžky strážníci vyzvali k dechové zkoušce a ta prokázala více než jedno a půl promile alkoholu. Postřehli také drobné poškození na trolejbusu a podřený lak koloběžky. Poté již přijeli státní policisté a případ si převzali k prošetření.


Zdroj: Přehled událostí ze dne 14. května 2023


Offline
148
30 říj 2019 16:42
Vim mohl bych dát odkaz na Českou televizi ale YouTube je jednodušší
https://youtu.be/AjlI7_aRFOo 0:55
Opravdu je to za den.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17721 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 709  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 čer 2023 10:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]