Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 253    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 253  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Tuším, že je tam "mimo MHD". Nabízí se otázka. Jsem MHD, když jsem služební jízda? Nevím, ptám se. Někteří kolegové říkají, že jo. Každopádně tama nejezdím. Už kvůli těm vídeňským zastávkám.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
TMB píše:
No a z Řečkovic po tramvaji je zákaz vjezdu pro vozidla nad 6,5 t. Což autobus jedoucí do vozovny musí respektovat.

A autobus na lince N91?


Offline
790
25 led 2006 09:46
No a z Řečkovic po tramvaji je zákaz vjezdu pro vozidla nad 6,5 t. Což autobus jedoucí do vozovny musí respektovat.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Licence na autobusové linky poněkud neobsahují trasy a zastávky "s lidma od konečné nějak do vozovny".


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
V kolik hodin to bylo? Že by tak 18:30?


Offline
40
02 čer 2012 19:24
Nevím, kam tento příspěvek zařadit, snad sem...

Chtěl bych se zeptat těch, kteří o tom něco vědí - proč autobusy zatahující do vozovny jezdí z konečné bez lidí a nejedou (pokud to jde) po trase linky až k vozovně (podobně jako šaliny)? Dám konkrétní příklad - 26. 12. (ale je to zcela běžné v jiných dnech) jsem potkal "zhasnutý" autobus v České, když jel do vozovny z Lelekovic (zjevně tedy a-41, byť jsem kurzovku neviděl, jen nápis vozovna). K mému překvapení ale nejel nejkratší cestou přes Ivanovice a konečnou v Řečkovicích, ale na přivaděč. Takže místo 5,7 km ujel 7,5 km, časový rozdíl 2 minuty (dle google). Myslím si, že by takové autobusy klidně mohly jet po trase a skončit až u brány vozovny, ale asi je k tomu důvod (a na ten se ptám). Návazně je pak otázkou, proč jezdí autobusy delší trasou - kdyby tak jel jeden autobus denně, tak je rozdíl za rok 650 km... Chápu, že to je rychlejší, ale 2 minuty nejsou podle mně rozhodující.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Já bych za výhodu považoval i to, že by na Bauerově a Křížkovského začal platit JŘ, který se v případě okružek vylepuje spíše z legislativních, než praktických důvodů, žejo. Ale ta případná nedostatečná kapacita může být problém, to je pravda.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Benefit by z toho měli mj. obyvatelé Kohoutek, kteří by měli spojení k Riviéře.

O které by přišlo obyvatelé Žabin a Jobska. A jsi tam, kde jsi byl předtím. :-)
A ještě by ti někdo řekl, že Kohoutky tam nepotřebují, když mají aquapark. :-P


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Xxx: prohozením 52 a okružek by opravdu došlo k velmi výraznému přeplnění Hlinek :mrgreen:
Benefit by z toho měli mj. obyvatelé Kohoutek, kteří by měli spojení k Riviéře.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
xxx: přetrasování 44/84 přes Hlinky by přineslo zkrácení jízdní doby a přímou vazbu na univerzitu + koleje u zastávky Lipová. To není úplně málo.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Což jsou náklady navíc. A jaký přínos by mělo prohození okružek a 52? Žádný zde nevidím. Akorát by to přineslo zhoršení obslužnosti na Křížkovského a zbytečné přeplnění Hlinek, kde to jezdí jedno za druhým.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V létě by nebyl problém 52 posílit. A jak tu napsal někdo jiný, je otázka, zda je ten svazek potřeba, když to jezdí v téměř totožné časy.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
V létě by 52 kolem Riviéry nestačila. Navíc by se mezi zastávkami MN a Anthropos rozvázal svazek s linkou 37. Každá by jela odněkud jinud.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
urbonaut píše:
No půlka trasy to zrovna není.
Myslel jsem to samozřejmě v nadsázce, nicméně u 37 končících na Jírovcově to skoro půlka fakt je. Plus jak píše ds, pro mnohé mobilnější cestující, kteří mají cíl v Kohoutovicích někde před LIDLem, by se do toho dala započítat i většina Kohoutovických zastávek.
Cracatit píše:
Okružkám by to sice pomohlo, ale 52 by ztratila jeden z cílových bodů na Lipové (okruh škol a institucí nejen na Květné a Lipové).
Troufnu si tvrdit, že to je ale argument spíš pro to prohození, protože okružky určitě vozí výrazně více lidí. Plus z 52 se směr Hlinky dá na Anthroposu přestoupit pohodlně hrana-hrana (navíc skoro garantovaně na trolejbus, který s ní jede ve vláčku), zatímco z okružek člověk musí buď na Anthroposu, nebo na Pisárkách překonávat x přechodů, během čehož mu y spojů ujede.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Urbonaut: směrem do města je to jedno a žádné provázání není potřeba, ale opačným směrem to provázat potřebuje, hodně lidí má cíl v dosahu obou linek a jede tim, co přijede dřív (Voříškova x hájenka, stamicova x výletní atd)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
PavelS píše:
Často přemýšlím nad tím, proč nejsou nějak rozumně provázané linky 52 a 37, když mají půlku trasy stejnou; hádám, že je to proto, že na něco navazují v Bystrci, resp. v Kohoutovicích, ale přijde mi zvláštní, že v úseku Antonína Procházky > Mendlovo náměstí jedou úplně ve stejné časy (opačným směrem je tam mezera 2', takže 52 jede ve vláčku „jen“ po Anthropos s linkou 25).
No půlka trasy to zrovna není.

Myslím, že hlavním účelem linek 52 a 37 není obsluha zastávky Antonína Procházky (Anthropos je navíc obsluhován linkami 25, 26, 44, 84, Pisárky, Lipová a Výstaviště ještě navíc linkou 1), ale těch ostatních zastávek v Kohoutovicích a Žebětíně, kde jezdí vždy jen jedna z těchto linek, a v Bystrci v sídlišti Kamechy, kde je linka 52 provázána s 54 (a nejspíš tam budou hrát roli v časových polohách spojů i přestupy zejména na linku 1).

Pozn.: Linky 50, 51 a 68 v této úvaze neberu v potaz, protože nespojují dotčené oblasti s centrem města, takže nevidím důvod, proč by měly jezdit s linkou 52 v prokladu.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Cracatit: na to by se ale dalo říct, proč by ten jeden z cílových bodů (Lipová) nemohly obsluhovat okružky místo 52? Tady ten souběh linek (delší 37 a 52, kratší +25, 26) mi připomíná, když se pro zrušení tehdejší 51 ze Žluťáku ke Zvonařce argumentovalo souběhem s linkami 1 a 2 (celé 2-3 zastávky).


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Okružkám by to sice pomohlo, ale 52 by ztratila jeden z cílových bodů na Lipové (okruh škol a institucí nejen na Květné a Lipové). 37 má nahoře na Kameňáku, potažmo Čtvrtích proklad s 50 od Bystrce na Komárov.
52 zase váže v Bystrci na ZOO asi na nějaké šaliny, možná na 3 směr do města, když zrovna nejede 54 z Kamech, třeba tuhle část (ZOO a okolí) někdo upřesní.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Často přemýšlím nad tím, proč nejsou nějak rozumně provázané linky 52 a 37, když mají půlku trasy stejnou; hádám, že je to proto, že na něco navazují v Bystrci, resp. v Kohoutovicích, ale přijde mi zvláštní, že v úseku Antonína Procházky > Mendlovo náměstí jedou úplně ve stejné časy (opačným směrem je tam mezera 2', takže 52 jede ve vláčku „jen“ po Anthropos s linkou 25). Nebylo by lepší prohodit trasu okružky a 52 tak, jak to bylo nedávno při nějaké výluce (tzn. 52 by jela po Bauerově a 44/84 po Hlinkách)? Okružky jezdí prakticky celý den „náhodně“, takže občas by takový vláček vznikal i nadále, ale na Bauerově by se zase mohli na JŘ, který je tam teď vylepen vlastně zbytečně, spolehnout.


Offline
59
19 úno 2013 13:02
PavelS: kapacitne to opravdu vetsinou staci, problem je spis vyjimecne....jde jen o to, ze se na bezny JR rezignovalo a k puvodnim dopravnim vykonum jsme se nevratili a vokecavat to nezmeni
v SN by to teda muselo byt 35 a 38, aby obe nejeli na jednu konecnou :-)
nemam na to vyhraneny nazor, nevim, jestli je lepsi nepremyslet a jet z Komenaku co 10 minut nebo mit moznost primeho spojeni na MN....zas z Barvicky by vzdycky museli prestupovat na Komensloho n.
oboji ma + i -


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
PavelS: jj, takový návrh tu už párkrát padl, tuším Miropiro to zmiňoval. Dávalo by to smysl, a čistě teoreticky by se 35 ale dala spojit s 37, oběhově, takže možná by nebylo potřeba vypravovat vozy navíc (38 by potřebovala 2 vozy, tam mě nenapadá, s čím to spojit; jedině s 32 při nasazení parciálů).


Offline
143
10 lis 2012 09:29
dpbus v tématu DPMB v TV, tisku... píše:
[…] Nekde se bezne jezdi podle naprosto regulernich JR pro prazdniny, typicky napr. 35/38/39 (krome par bus posil rano). […]
Několik týdnů teď bydlím na trase jedné ze zmiňovaných linek a musím říct, že ten interval stačí a je adekvátní. Přišlo by mi ale lepší, kdyby o víkendu místo 39 jezdila 35 a existovala přestupní vazba na Žlutém kopci / Vaňkově náměstí tak, jako o víkendu. Prodloužil by se z 10' na 20' interval v relaci Vaňkovo náměstí–Úvoz, což by ale podle mě bylo více než kompenzováno možností dojet pohodlně na Mendlák. (Problém asi je, že teď se na Komenského náměstí 38 a 39 navzájem převlékají, ale to by snad nějak vyřešit šlo?)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V případě toho trolejbusu na Lesnou by se hlavně úplně nabízelo provázání s plánovanou trolejbusovou tratí přes Novou Zbrojovku, protože ta bude generovat cestující, kteří se už do stávajících projíždějících linek 25/26 nevejdou, takže dost pravděpodobně bude muset dojít tak či tak k zavedení nějaké další linky.

Osobně, s trolejbusem na Lesnou problém nemám, jen mi vadí, že sám o sobě nevyřeší ten nevyhovující přestup v Šč. Proto jsem už kdy psal, že tramvajová trať Šč - Halasák by se s tím trolejbusem nahoru na Haškovu dobře doplňovala.


Offline
5
17 čer 2021 20:05
A kudy by to mělo jet v těch Černovicích? Nebo je někde nějaká grafika, případně alespoň slovní popis?


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Samozřejmě že to jsou tendence ze sídliště. Když si takového trotla někdo volí, tak ať nese ovoce. Nechcete tramvaj? No tak ji mít nebudete, ale nečekejte, že bude místo ní náhrada.

Největší kámen úrazu vidím v tom, co naznačil Pepola. Když se něco nového zavede, musí se něco nového zrušit/omezit. A toho se asi někteří tamější pacienti bojí jak čert kříže. Hlavně proboha žádné novoty!

A co se týče toho trajfu, tak to náhodou není vůbec špatný nápad. Kdyby to jelo z Haškovy na Starou osadu a dále po t-27 aspoň na Pálavák, tak t-25/26 si můžou ušetřit závlek na SO. Teda bůhví, jaké bude vedení v té oblasti, ale využití by se jistě našlo. Možností je spousta, jen chtít.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6324 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 253  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 21:42
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]