Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 255    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Při 7 min intervalu a rozumně krátké trase (což Řečkovice - Nové sady splňuje celkem pohodlně) se dají v Řečkovicích udělat pauzy i předjížděním... 2 soupravy, pauza bez předjíždění řekněme 13 min, při předjíždění kurzů ve smyčce se každé druhé kolo bude střídat délka pauzy - cca 6 min / 20 min. Popojíždění pak netřeba, ve smyče by byly v jednom okamžiku max 2 soupravy, na každé koleji jedna.
Jak to realně bude nevím, jen ukazuju, že řešení existuje ;)

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

1633
10 čer 2006 20:45
Brno
MtM: jenže tu pauzu uděláš i když se musíš posunout. No a kde asi se budou pauzy dělat, když na Sadech dýl jak 7 minit stát nemůže? V Řečkovicích.
Jinak jak často mám jedničku... Z devíti služeb co v PD mívám jsou dvě skoro 12ti hodinové jedničky.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1345
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Jenže to by tam nemohl mít žádnou stojící soupravu pro přestávku, navíc do smyčky BE se ten obrat nyní dá udělat mnohem delší než na VK. Jinak myslel jsem, že se kolem střídavých přestávek ustoupilo, dřív kolem toho bylo haló a teď se o tím nikdo už dlouho ani ze známých nezmínil (když mluvili i o tomto řešení v této nadcházející výluce).
Co se týče zpoždění, tak nevím, jak často 1 míváš, ale to že dožene zpoždění je zázrak. Právě naopak se mi často stává že když vystupuji u Semilassa, tak buďto vidím předešlou 1 v úseku směrem na Tylovu, nebo když jsem v té zpožděné já, tak naopak další vidím už stát na Husitské. Totéž mnohdy často v Řečkovicích, dojede jedna zpožděná 1, za chvíli dojede druhá poměrně načas a všechno se ve smyčce jede stylem, honem honem, aby ta další 1 nestála v křižovatce, když ještě jiná 1 čerpá v Řečkovicích pauzu. Totéž když si řidič v Řečkovicích neuvědomí, že při maximální kapacitě smyčky musí stát co nejvíc vepředu a třeba 2 minuty blokuje přijíždějící 1 do smyčky v křižovatce (což se mi stalo zrovna minulý týden). Ty dlouhé soupravy prostě dělají své.
Spíš bych se zamlouval k návrhu Roberta, kačeny Komárov-Kamenolom a 1 v polookružní na TP.


Offline
Uživatelský avatar

1633
10 čer 2006 20:45
Brno
MtM: ty si myslíš že jako řidič neznám poměry ve smyčkách? V Sám píšeš, že se v Řečkovicích vlezou tři soupravy. Při intervalu 7/8 tam můžeš stát až 22 minut. A na pauzu ani tolik potřeba není. Dělají se tam i nyní při intervalu 7/7/6. Provoz jsem samozřejmě viděl. Nějak mi uniká o jakých zpožděních mluvíš, jednička má volnou jízdní dobu a méně problémových míst než třeba trojka.
Na jedničce se v podstatě bez přestávek jezdí už teď, v Řečkovicích 5 minut, v Bystrci 6-8. Ano, jednička umí přijet na sady 2-3 minuty zpožděná, nicméně při tomto zpoždění si nejpozději u Semilassa v čase.
Tři linky končily svého času i v Lískovci, nebo na ÚH při výluce. Mimochodem, víš že existují střídané pauzy? Na jedničce i osmičce se používají, tam kde nevychází pauzy. A budou samozřejmě i na lince 11.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
7189
27 úno 2010 07:40
Jestli by bývalo nebylo jednodušší vést jedničku v dlouhých c trase Řečkovice - rola - Technopark a dvanáctku v kačenách z Komecu ke Kamenolomu.


Offline
1345
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Dobře a viděl si opačné smyčky těchto linek (kde je obrat i 30 minut)? Viděl si provoz, ve kterém tam jezdí? A co tam jezdí za soupravy? Tady kdybys udělal menší obraty, i jak píšeš 7/8 minut, tak ti mnohdy 1 bude jezdit nadoraz. Zvlášť v Řečkovicích víc jak 3 vozy nenarveš a to při přestávkách 1 vozu tam dostaneš 2 vozy a to tam ještě jeden z nich musí být vysunutý dopředu, aby další souprava nečekala v křižovatce. Při provozu 1 až na VK bys měl velký potenciál, aby ta linka nabírala jako dosud častých zpoždění, protože preference v Brně až na výjimky na semaforech skoro neexistuje (vídám to na NS i teď, kdy linka od Bystrce mnohdy přijíždís 2-3 minutami zpoždění). Takže buď bys tam nechal celkem minimální obrat, což by pak bylo na obou stranách, takže ve špičkách by řidiči pendlovali defacto bez přestávek anebo bys musel pořádně natáhnout jízdní dobu, ale kdykoliv by se za tebou někde dostala další linka, tak by tam musela třeba přes minutu dřepět třeba. Proto si myslím, že DP to radši ukončil na NS, kde taky příliš vozů nedostaneš, ale zkrátíš délku 1 na polovinu téměř a navíc se tam nebudeš muset zabývat s další linkou, takže tam můžeš udělat obraty až 15 minut defacto.


Offline
Uživatelský avatar

1633
10 čer 2006 20:45
Brno
MtM: Olomouc 22 spojů ve špičce na dvou kolejích za hodinu, v sedle 18. Komín by byl 20 spojů za hodinu ve špičce, 18 v sedle.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1345
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Zdeněk...ale taky jak to tam vypadalo (na té Švermové).
Navíc Olomouc zrovna moc s Brnem nejde porovnávat, tam máš ve špičkách (klasických PD) pořád 2-4x větší intervaly jak tady o prázdninách, u tramvají. Navíc 1 jezdí ve velkokapacitních soupravách. A vzhledem k tomu, že jede přes půl města, tak je hodně náchylná na zpoždění a nějaký extra pomalý jízdní doby na ní dělat nemůžeš, aby v ideálním stavu zase neblokovala různé zastávky pro další linky (svou délkou).


Offline
Uživatelský avatar

1633
10 čer 2006 20:45
Brno
... před Covidem se přes školní rok v původních intervalech točila na Švermové 6, 8 a ve špičce ještě posily osmičky, jedna kolej, a šlo to taky... Tuším květen, červen a září, žádný slabý provoz jak léto...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

1633
10 čer 2006 20:45
Brno
MtM: no třeba v Olomouci zvládají na dvou kolejích ukončit linek šest a jde to...
Nebo když dáš odjezd 1 a 10 zároveň na jednu kolej tak by byla i pojistka kdyby 10 přijela zpožděná. Vyrovnávačka 7/8, pauzy i jednička o prázdninách zvládne v Ř.
...no a samozřejmě je žádoucí, aby bylo do ND zapojeno co nejméně autobusů.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1345
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Zdeněk...a ty pauzy bys tam dělal jedno, či dvojminutový? Takže by to dopadlo jak u 30, která už z konečné z KPN nebo Soběšic odjíždí mnohdy s 2-3 min sekerou? Takhle si představuješ kvalitní MHD? Ne, jen sis potřeboval rejpnout do mě, což je u tebe zvykem.


Offline
Uživatelský avatar

1633
10 čer 2006 20:45
Brno
MtM: proč by proboha smyčka Komín nezvládla 3 linky? Na jedné koleji jednička, na druhé 3+10 s kratšími obraty (pauzy jdou dělat na druhé straně)

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1345
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
P. Haluza píše:
No jo, ale kolik toho snese smyčka NS? Dvě soupravy?


Rozhodně víc než 3 linky na VK.


Offline
32
01 bře 2006 20:49
Bylo to tak už celý červenec 2022 a smyčka Nové sady to snesla.


Offline
2813
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No jo, ale kolik toho snese smyčka NS? Dvě soupravy?


Offline
1345
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
A nebude 1 ukončena na NS kvůli kapacitě smyčky vozovna Komín? Pochybuju, že by ta smyčka kapacitně snesla 3 linky, včetně té nejfrekventovanější v Brně.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
No, to bude zase radost. Zase miliony přestupů, kdy to na sebe bude navazovat tak, že to ujede před tím, než tam přijedu. Sice se mě to netýká, ale i tak mě to štve.
Náš přestupní systém je fundamentálně rozbitý. Na přestupní systém jsou potřeba řádné intervaly, ty tu nemáme. Pak taky návaznosti, ty tu taky nemáme. A pak taky to, že semafor rozhodne, jestli mi to ujede nebo jestli to ještě stihnu, to je taky špatně. Nejlepší je, když stojíš na semaforu, chceš na něco přestoupit, ono to přijede na zastávku 1 m od tebe, ale ne, ty stojíš na semaforu, jen proto, aby to mohlo zajet za roh, a ty abys pak mohl jít zpátky, a jen vidět, jak ti to ujíždí. Super, fakt.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2719
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, ještě to bude vtipné se všemi přestupy.
Pochopil jsem teda organizaci tak, že přestup bude na Kamenolomu, protože se na Vozovna Komín nedostanu na Veslařskou z Kníničské a jinudy by to bylo delší.
Dál mi nedošlo, že budu mít úvrať na Kamenolomu, stejně dobře bych mohl mít úvrať na ZOO před opravovaným úsekem, takže musím použít kachny a okurky, kterých nemám dost.
Pak je mi v podstatě jedno, jestli se bude opravovat Caracas nebo napojovat smyčka na Lipové, cokoli dalšího už nějak zvládnu.

Co se týká případného vedení náhradní dopravy, sám bych hlasoval pro Rosického náměstí - Královopolská - Vrázova (v tomhle pořadí), třicítku bych neohýbal, té se výluka netýká.
Kdo chce, může třeba na 67 na Přívratě, stojí 30 a 67 naproti sobě, nebo může vystoupit na Vrázové a seběhnout Maničkama dolů na Rosického náměstí, nic složitého.
Zase se mi vybavila výluka křižovatky Královopolská s Hradeckou, co se dělala okolo roku 2012-2013, nemůžu si přesně vzpomenout, kdy se x30 točila právě obráceným způsobem, že dojel autobus na Přívrat, sjel dolů po Královopolské, vpravo na Rosického nám. nahoru a znovu vpravo na Vrázovu, stál před zastávkou, dokud nedojel další trolejbus od Bastru, který vyklopil lidi a jel na Vychodilovu a jakmile odjel, autobus náhradní dopravy okamžitě najížděl na další výkon.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ajo. Fakt, že d-11 má jet přes Pisárky mi ušel. sarcastic

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
443
24 lis 2017 11:40
No píše se tam
V úseku Malinovského náměstí – Pisárky – Vozovna Komín – Kamenolom bude zavedena výluková tramvajová linka 11;
Já myslel, že je to kvůli potřebě kačen u Kamenolomu a nedostatečné kapacitě (a možná i počtu kačen) pro řečkovickou větev.
A taky možná ověření budoucího přerušení 1 srkz nový nádraží:)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Cracatit píše:
A není na přestupy primárně místo Kamenolomu plánovaná Vozovna Komín? Neprovázanost 52 a 54 a ukončení jen na Ríšově plus tu jedničku jen na Nové sady jsem nějak nepochopil, co je důvodem.

Předpokládal bych, že za ukončením d-1 na NS budou nějaký další stavební práce mezi Mendlákem a Pisárkami, ať už napojování smyčky a vozovny plus úprava přilehlých ploch, a nebo oprava trati na Karakasu, která je taky ve výhledu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3711
08 čer 2005 23:12
Robert: Tak 54 na to Rosického nám. Tam by byl přestup na 3, 10, 44, 67, 84. Na tramvaj směr Mendlák by byl přestup na Podlesí, na 36 na Svratecké a na 30 na více místech. (Otáčet by se mohl jezdit na Vychodilovu.)

Navíc by i linka 30 v rámci zajištění ND mohla jezdit přes Rosického náměstí, když je teď tak jako tak v parciálech. 36 pro obsluhu Vrázovy bohatě stačí.


Offline
Uživatelský avatar

624
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Předpokládám, že celá ta organizace je limitovaná počtem disponibilních obousměrných tramvají a autobusů a hlavně řidičů (kromě stále pro trolejbusy neprůjezdného Tomkova nám. se přidá ještě NAD na náměstí Míru a obousměrné tramvaje budou potřeba i na lince 4?) – odsunutím rekonstrukce bystrcké tratě z loňska na letošek se to dostalo do nepříjemného souběhu.
Ale nemůžu si pomoct, u organizace jiných velkých letních výluk mám pocit, že se hledělo na to, aby náhradní doprava spojovala důležité přestupní body. Ale tady dáme NAD na Kamenolom, ze kterého uděláme (nucený) přestupní uzel. (Třeba z Kníniček do Jundrova se tedy pojede: Kníničky – 1–2 zastávky linkou 302 – přestup ZOO/Pod Mniší horou – 1 zastávka linkou 54 – přestup Kamenolom – 4 zastávky linkou 11 – přestup na 67/44/84?)


Offline
108
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Pak by se ještě nabízelo protáhnout 54 na Ríšovu, nechat v sólech a naopak zrušit závlek 52, aby mohly klouby právě na ni – což by pomohlo vyřešit tu možnou zvýšenou poptávku směr Mendlák.

Pokud navíc budou 302/303 (a 51) pořád končit na Zoologické, tak to bude taky pěkně vtipně nedomyšlený, ale to doufám, že se nestane.


Offline
Uživatelský avatar

624
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Předpokládám, že celá ta organizace je limitovaná počtem disponibilních obousměrných tramvají a autobusů a hlavně řidičů (kromě stále pro trolejbusy neprůjezdného Tomkova nám. se přidá ještě NAD na náměstí Míru a obousměrné tramvaje budou potřeba i na lince 4?) – odsunutím rekonstrukce bystrcké tratě z loňska na letošek se to dostalo do nepříjemného souběhu.
Ale nemůžu si pomoct, u organizace velkých letních výluk v jínch částech Brna mám pocit, že se hledělo na to, aby náhradní doprava spojovala důležité přestupní body. Ale tady dáme (nucený) přestup na Kamenolom, který je jen 1 zastávku od přestupního uzlu ZOO, a jen pár zastávek od vozovny Komín? Třeba z Kníniček do Jundrova se tedy pojede: Kníničky – 1–2 zastávky linkou 302 – přestup ZOO/Pod Mniší horou – 1 zastávka linkou 54 – přestup Kamenolom – 4 zastávky linkou 11 – přestup na 67/44/84?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 13 čer 2024 00:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]