Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 345 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Linky 405/406 jsou snad expresním spojením Mendláku a Kampusu přes tunel ne? Odpoledne z Kampusu jezdí teda nešikovně obě za sebou v intervalu 15 imnut, ale je to perfektní využití volných směrů - ráno z Mendláku na Kampus, odpoledne naopak, kdy je hlavní poptávka těchto linek v opačném směru

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Podle katalogových listů mají Solarisy, Sorky a Urbanwaye kční rychlost 80 km/h.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jenže ona právě ta novější vozidla tu vyšší konstrukční rychlost nemají... Viz např. http://www.bmhd.cz/vypravenost/vypraven ... urz=&dny=0 kdy posily na Masarykův okruh jezdily po dálnici. Dle komentáře zde jsem pochopil, že ze současných (nebo aspoň tehdejších) vozů měly konstrukční rychlost 80 pouze Crossy a B732.

Janatak: "Něco jako avion linka" sice k Olympii jezdí, ale není to obstaráváno DPMB, takže tam nejezdí městské autobusy.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Fafner píše:
A ono něco k Olympii jezdí po dálnici? K Avionu těch pár metrů teda jo, ale tam pokud vím žádné jiné spojení není..?


Něco jako avion linka od Úzké, k Olympii nic takového nejezdí? Pokud jo, tak by to jelo po dálnici po chrlický exit.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Podle mě by to šlo i bez vyjímky, kdyby se na tu linku vypravovala novější vozidla, která už mají dostatečnou konstrukční rychlost.

eframmcbeth: Nápad je to pěkný, ale pro politické účely by muselo být součástí i vybudování nového tunelu pro autobusy. Prostě bez poklepání na základní kámen a přestřihnutí pásky se žádná paráda neobejde :roll:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Po Sportovní také MHD jezdí, v úseku který je silnicí pro motorová vozidla, je zhruba stejně dlouhý jako dotčený úsek na Bítešské a existuje k němu objízdná trasa.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
A ono něco k Olympii jezdí po dálnici? K Avionu těch pár metrů teda jo, ale tam pokud vím žádné jiné spojení není..?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Dálnice. ;-)

Je tam výjimka. Dodatková značka.


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
ZGHK: A D2 k Olympii je co?


Offline
328
21 dub 2009 20:30
Jj, u autobusů se blbě stříhá páska.

Ale přísně formálně vzato, městské busy do Pisáreckého tunelu nesmí, protože je to silnice pro motorová vozidla a tudíž minimální konstrukční rychlost 80 km/h. Já vím, výjimka, ale...

I když, kde je psáno, že by tuhle sonder linku musely jezdit zrovna městské busy DPmB, že...


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Není to tak politicky zajímavé.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Jsem sice asi trochu laik, ale proč sakra místo nějaké lanovky nemůže jezdit obyčejná autobusová "expres" linka z Pisárek do Kampusu skrz ten... no tunel se to myslím jmenuje. Ať mi nikdo netvrdí, že lanovka by byla na té samé trase rychlejší, levnejší nebo jakkoliv jinak -ejší...
Mendlák — Pisárky — tunel — Nemocnice Bohunice... Každých 10 min. Stačí na to dva čtyři busy, co budou kroužit... Co tomu brání?


Offline
Uživatelský avatar

55
22 led 2006 17:27
Brno - Bohunice
Příští rok chystá DPMB zavést možnost bezkontaktní koupi jízdenky přímo ve voze.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ne-1124471


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
V článku ve včerejší MF Dnes se píše, že dopravní podnik každý den přepraví do kampusu 30 000 lidí, přičemž navrhovaná lanovka s osmimístnými kabinkami má mít přepravní kapacitu až 500 lidí za hodinu. To je ekvivalent asi tří až čtyř kloubových trolejbusů za hodinu. Z toho je myslím jasně vidět, že coby posila by taková lanovka byla k smíchu, nemluvě o tom, že poptávka na "studentských" linkách obvykle nebývá rovnoměrná, ale výrazně vzrůstá před každou celou hodinou, na což kabinková lanovka už vůbec nemůže reagovat. A to se za 200 mega vyplatí. ](*,)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Na druhou stranu, jsou i výhody. Samotný kampus má skoro kilometr a domnívám se, že nemálu studentů i pracovníků by stačilo vystoupit na druhé straně, kam dnes trolejbusy nezajíždí. Při trase z Mendlova nám. je výhodou možnost jízdy po kolejích mimo kolony. Také je nezanedbatelnou výhodou existence alternativní trasy k tomuto dopravně významnému bodu. A nelze pominout i obsloužení další oblasti., kterou dnes MHD spíše objíždí.


Offline
1089
09 lis 2006 18:16
Kdyby se linka 25 vedla přes ulici Vinohrady, Vídeňskou a Křížovou na Mendlovo náměstí, tak každý spoj ušetří 1 km. Časová úspora by mohla být tak 2 minuty. Případně se tudy dá vést linka 26 (úspora by byla daleko menší, ale zase by mohla pomoci lince 25). Do budoucna se pak dá udělat odbočka k případnému novému nádraží přes Vojtovu. Muselo by se ale zároveň překopat (stejně je v plánu) Mendlovo náměstí, aby trolejbus nestál bokem jako dříve linka 51.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
agent_s_teplou_vodou píše:
... Pokud vezmu sklon ulice Vinohrady, jen úsek 450 metrů od hřiště okolo zahrádek na horizont, vychází mě hodnota 100‰.
Pokud dobře pamatuji, tak navržená trasa trolejbusu cca 50 m nad hřištěm se odklání směrem k polní cestě pojmenované podle polní trati Kamenice a pravým obloukem obchází vrchol kopce. V nejbližším místě přiblížení polní cesty Kamenice a ulice Kamenice se T - křižovatkou napojuje na ulici Kamenice.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
goldfinger píše:
Zatrolejování ulice Vinohrady je hloupost, protože není kam z Vídeňské rozumně jet. Kampus obslouží šalina plus trajf. Navíc určitě existují přínosnější projekty rozvoje trolejbusové sítě jako např. prodloužení na Jírovu, možná Jobsko, spojka Lipová atd.


Proč zrovna z Vídeňské? Existoval, možná ještě existuje projekt protažení slatinských linek přes Nádražní, Nové Sady, Renneskou, Vojtovou (Vídeňskou jednoduše překříží) a Vinohrady právě na Kampus. To už je celkem jedno, kde se to v centru ukončí, pakliže to bude v centru, vedení trasy přes ul. Vinohrady má tu výhodu, že je to nejkratší spojení Kampusu s Hlavním nádražím bez přestupu (podobně jako budoucí trasa šaliny). Jistou nevýhodou je vrchní partie ulice Vinohrady, tam by se muselo hodně kopat, ale myslím, že výhody by v tomto případě převážily.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Vojtik: Ulice Líšeňská, měřeno v největším kopci od tramvajové smyčky po rozdvojení pod Asou, tedy úsek dlouhý 350 metrů, má sklon 85‰.
Pokud vezmu sklon ulice Vinohrady, jen úsek 450 metrů od hřiště okolo zahrádek na horizont, vychází mě hodnota 100‰.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nemyslím si, že by se měl takový projekt zavrhovat kvůli pěti dnům sněžení, které v Brně nastanou.

Já si taky myslím, že jsou přednostnější místa. Ale tady se mluví o tom, jestli investovat čtvrt miliardy do lanovky. Tvrdím, že pokud už do spojení kampus - Pisárky/Staré Brno investovat, pak tuto trať považuji za smysluplnější variantu.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Citace:
Ulice Vinohrady má průměrný sklon 81‰ (měřeno od ulice Vídeňská po vrchol ulice Vinohrady). Pochybuju, že tudy kdy bude jezdit MHD.


Ulice Líšeňská je ve větším sklonu (pokud tedy dobře počítám) a MHD tudy jezdí pravidelně a již dlouhodobě.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Zatrolejování ulice Vinohrady je hloupost, protože není kam z Vídeňské rozumně jet. Kampus obslouží šalina plus trajf. Navíc určitě existují přínosnější projekty rozvoje trolejbusové sítě jako např. prodloužení na Jírovu, možná Jobsko, spojka Lipová atd.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
marecek.00 píše:
Souhlas s Edou, plus doplním plán na zatrolejování a rozšíření ulice Vinohrady.

Ulice Vinohrady má průměrný sklon 81‰ (měřeno od ulice Vídeňská po vrchol ulice Vinohrady).
Pochybuju, že tudy kdy bude jezdit MHD.

Pro srovnání:
Ulice Rokytova - "vinohradský kopec" - má průměrný sklon 59‰ (měřeno od ulice Svatoplukova po zastávku Vlčnovská).


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Já se nebráním odvážným stavbám. Naopak. Třeba si myslím, že Národní knihovna od Kaplického mohla být "novou českou Eiffelovkou" a je mi líto, že to nebylo realizováno.

Ale tohle je něco jiného. Bavíme se tady o tom, jak vyřešit dopravní obslužnost kampusu. To je seriózní problém, který potřebuje seriózní řešení. A my to řešení známe, ale místo toho řekneme: nejdeme do osvědčeného řešení, ale budeme vymýšlet nefungující nesmysly, jen abychom nabrali politické body.

Tam je reálně tolik problémů, že lanovka nikdy nemůže tento problém uspokojivě vyřešit.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Souhlas s Edou, plus doplním plán na zatrolejování a rozšíření ulice Vinohrady. Při realizaci tohoto opatření by trasa Mendlovo náměstí - kampus nemohla být o mnoho časově náročnější než lanovkou z Pisárek.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 13 říj 2024 08:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]