Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 333 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Řekl bych, že bude dost záležet jaké podmínky si současná radnice dokázala vyjednat. Při rozumně nastavených podmínkách by to hloupý způsob být nemusel.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Dát 60 mega za 16 tramvají, kterých v jiném městě téměř 60 stojí a neustále se objevují nové konstrukční vady, je docela hloupý způsob. Jinými slovy ušetříme sto milionů, sice to bude stát miliardu, ale ušetříme...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
No jestli je pravda pravdoucí a nic než pravda to, co se píše v tom článku, co sem dával M, tak byly dvě možnosti.
1.) vlivem blbě sepsané smlouvy doplatit dluh škodovce a mít pokoj a nebýt vázán obnovovat vozový park škodovkou
2.) zaplatit "pouze" 60 mega a dostat za to 16 šalin (o jejich kvalitě pomlčím) a omladit vozový park o vozy, které už tu máme a pak si dál vybírat výrobce šalin, kde chci.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Ne, tohle né! Když už tak R1 Crystal sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
    A co třeba něco takového ;-)

    http://solarisbus.com/vehicle/tramino-poznan


    Offline
    Prznitel češšššššštiny
    Uživatelský avatar

    Prznitel češšššššštiny
    1975
    07 dub 2006 09:03
    Pěknej hnus. Čekají nás věčně rozkopané oblouky, veksle a záplatovaný asfalt. Jdu zvracet. ](*,)


    Offline
    Uživatelský avatar

    Zabanovaný
    3619
    26 srp 2007 15:26
    Brno
    Fafner
    Nahradí-li 14 K2 se zrychlem a nějakou tu K2 s výběhovou výzbrojí, tak ÚD by se mohly trochu uvolnit (i když se tam budou cpát trolejbusy, ale to snad po dodávce nových nebude tak horké) a snad zbývající K3 a možná i tu RT6 by mohly zmáknout. Otázka je zda se podaří uvolnit dostatek bm kolejí, aby se ty nové krámy někam vešly. Chtělo by to pár metrů nových odstavných kolejí a to i v případě zrušení 16 K2, 4 K3 a 4 RT6


    Offline
    Uživatelský avatar

    1344
    17 črc 2010 21:41
    Krno
    No hlavně ta cena je prostě neadekvátní, když by se dnes za podobnou cenu dala pořídit mnohem modernější tramvaj. 13T má pevné podvozky a přitom není komplet nízkopodlažní, to už dnes snad žádná nová tramvaj nemá. Cena zastarávajícího produktu by měla s časem klesat a ne se ještě navyšovat o inflaci.

    _________________________________
    Ano, jsem to já, Fantomas...


    Offline
    3342
    21 led 2011 14:19
    Spíš je škoda, že to znamená nejspíš definitivní konec RT6 a K3... Divil bych se, kdyby to dopadlo jinak.

    _________________________________
    Definitivně možná.


    Offline
    Uživatelský avatar

    3981
    25 led 2006 16:11
    všudezdejší
    Ondra K. - nevím, jestli je tohle zrovna výhoda. Taky jsem rád, že se koupí další nové šaliny, ale vzhledem k tomu, jaká je dnes nabídka a možnosti, rozhodně bych se snažil o nový typ. A přesně jak píše MartinV, 13T je dnes zastaralá šalina, tedy ve světle toho, co lze pořídit.

    _________________________________
    Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


    Offline
    Uživatelský avatar

    6967
    15 dub 2008 16:23
    Žlutý kopec
    Spíš je škoda, že kupujeme roky starý model, když už jsou k dispozici modernější stroje. Skoro jako si dnes koupit novou Felicii.


    Offline
    Uživatelský avatar

    Moderátor
    6178
    11 dub 2010 15:05
    Juliánov
    Nemyslím si, že nákup dalších 13T musí být apriori špatný. Minimálně z hlediska údržby je vhodné mít vozový park co nejjednotnější, a tomu dodávka dalších vozů stejného typu jen prospěje. Jakákoliv jiná tramvaj této kategorie by znamenala minimálně další ND, a nové problémy. Naproti tomu 13T je již známá jak vozovně, tak dílnám.

    Osobně jsem rád za cokoliv nového, co není Vario

    _________________________________
    Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

    "fejsbůk" BMHD.cz


    Offline
    Uživatelský avatar

    6967
    15 dub 2008 16:23
    Žlutý kopec
    Doufám, že v rámci této výhodné nabídky si DP pořídí i nějaké náhradní díly pro tyto vozy, jak o tom kdysi mluvil GŘ.


    Offline
    Uživatelský avatar

    Zabanovaný
    3619
    26 srp 2007 15:26
    Brno
    Ať to bylo, jak bylo, Franta už na nás kouká z obláčku (existuje-li něco takového), dnes už v Brně se nenajde nikdo, kdo by něco podobného dokázal. Navíc je jiná doba, našim blbouny zvoleným zastupitelům je mimo období voleb hlas lidu úplně u pozadí, ti si udělají své malé domů, i kdyby celé Brno bojkotovalo tramvaje 13T 4 měsíce. Na ty by nepomohla ani defenestrace, úředníci by plnili odkaz do doby, než by jsme zvolili nové. Do té doby by to jelo ve starých kolejích. Pak by dala Škodivka další všimné a občané by mohli chodit po uších a nic jím by to nebylo platné


    Offline
    Uživatelský avatar

    2485
    19 dub 2009 12:06
    Brno
    Neukacal spíš jen část vysokoškoláků, kteří pro Rudu posílali hlasy furt dokola a proto "vyhrál"?

    _________________________________
    Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

    Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


    Offline
    Uživatelský avatar

    1896
    01 srp 2006 14:13
    Bezkov
    Ad nové 13T:
    Kdysi se Frantovi Kocourkovi podařilo ukecat celé Brno a půl jižní Moravy, aby poslali hlasy do Zlatého Slavíka Rudovi Kovandovi, který to doopravdy vyhrál, ale byl diskvalifikován.

    Co takhle zkusit udělat antikampaň (drahý provoz, drahé a špatně dostupné ND, Brno jako odpadiště Prahy) a vyštengrovat celé Brno aspoň k jednodennímu bojkotu Poršat?


    Offline
    2820
    01 úno 2006 10:39
    Není co řešit:
    http://www.anobudelip.cz/cs/o-nas/aktua ... 9490.shtml


    Offline
    Uživatelský avatar

    6620
    21 pro 2005 17:01
    Jako cestující už jsem několikrát poznal, jak vypadá rychločinné brzdění. To vymrštění mi přijde už hodně přehnané.


    Offline
    Uživatelský avatar

    6967
    15 dub 2008 16:23
    Žlutý kopec
    Článek o Příští zastávce v MF.


    Offline
    Uživatelský avatar

    Zabanovaný
    3619
    26 srp 2007 15:26
    Brno
    MartinV píše:
    ... pokud chceme nové šaliny, musí být Škoda, ...
    Kdysi tu byl požadavek DP na nákup tramvají cca 20 metrových, cca 30 metrových a cca 30 metrových obousměrných, proběhlo nějaké výběrové řízení, z něho pak vznikla podivná smlouva se Škodovkou na dodávku neurčeného počtu tramvají 13T po dobu x let (tedy pravděpodobně do roku 2016). Jestli je nějaký smluvní závazek zavazující odběratele k odběru nových tramvají pouze od Škody, tak by to mohlo být jen na základě výše zmíněné smlouvy a může se to týkat pouze tramvají stejného typu (30m jednosměrné) po dobu trvání smlouvy. Komu za tohle to můžeme děkovat (je-li něco takového v té smlouvě a týká-li se všech nových tramvají) a kdo dostal za to malou domů od Škodivky, to by měla být záležitost orgánu činných v trestním řízení. Takže shrnuto - nebude-li nové výběrové řízení a mělo-li by vše proběhnout dle platné legislativy, tak z toho plyne, že nákup oněch 16 tramvají bude na základě původní smlouvy na 13T pomoci nějakého dodatku smlouvy. Tím se dle dodržení legislativy můžeme těšit na další 13T. V tom ještě horším případě dodávky 13 t z reko 14T, čemuž s vysokou pravděpodobností napovídá cena za jeden vůz.


    Offline
    Uživatelský avatar

    Zabanovaný
    3619
    26 srp 2007 15:26
    Brno
    Opce - dle mne - objednám si 20 koloběžek s tím, že možná příští rok jich bude ještě 10 (aby dodavatel dal příznivější cenu na těch 20 a případných dalších 10). Ozvu-li se příští rok a budu chtít uplatnit opci, tak by to měly být stejné koloběžky. Je možné, že dodavatel nebude schopen opci splnit, tak nabídne nějaké jiné výhodné řešení pro odběratele (např jiný typ koloběžky), ale to by ale dle mne už neměla být opce. Takže pro odběratele, který musí ze zákona nakupovat prostřednictvím výběrového řízení neakceptovatelné.


    Offline
    Uživatelský avatar

    6967
    15 dub 2008 16:23
    Žlutý kopec
    Eda: není v opci, že pokud chceme nové šaliny, musí být Škoda, ale mohu být jiného typu? Jinak by to byla pro DP dost nevýhodně podepsaná smlouva. Já doufám, že to bude možné.


    Offline
    Uživatelský avatar

    Zabanovaný
    3619
    26 srp 2007 15:26
    Brno
    Eda píše:
    ... co se týče legislativy, je dost na hraně i změna uspořádání interiéru 13T (jen podotýkám, že tím nic neříkám o tom, zda se mi to líbí nebo ne).
    Nevím, co by měla proti tomu mít legislativa, když požadavek odběratele na změnu interiéru zazněl ještě před podepsáním smlouvy. To by se legislativa spíš měla zaobírat, proč dodavatel tento požadavek neakceptoval už na vozy, které ještě nebyly v době podepsání smlouvy vyrobené (1901 vyrobená, 1902 ve výrobě, další byly jen na papíře). Výrobce dodal prototyp k odzkoušení a schválení typu, odběratel podal podnět k úpravě sériových vozů. Podnět uplatněn svévůli dodavatele až na dodávku až za několik roků. Tím by se spíš měla zaobírat legislativa. Praha dostala prototyp 15T a ten krám Praha nepřevzala, ač díky jemu schválen typ 15T. Praha dostala další vozy upravené dle připomínek a prototyp se vrátil výrobci. A to smlouva byla podepsaná oproti Brnu


    Offline
    Uživatelský avatar

    Zabanovaný
    3619
    26 srp 2007 15:26
    Brno
    Náměstek brněnského primátora Richard Mrázek z Brňáků dělá si pěknou vrtuli. "Součástí smlouvy bude to, že si firma nebude částku nárokovat," - nebude nárokovat, ale dluh si vykompenzuje v ceně nových. A bude-li si kompenzovat v ceně, tak ta zmíněné cena za jeden nový vůz neodpovídá ani dumpingové ceně za 28T (která má el výzbroj jen na 2 podvozky, a tím pro Brno nevhodná). A tím se naskytá otázka, zda nebudou dodány 13T vzniklé rekonstrukcí pražských 14T. Tím by se Pražáci zbavili nechtěného, Škodovka napakovala a Pražáci by na tom nebyli škodní, jen Brno by dostalo další naprosto nevhodné a zastaralé krámy. Proti ním by i Vária se škodováckou výzbrojí byly supermoderní stroje. Natož nějaké to ještě nikde neexistující vícečlánkové EVO.
    Upozorňuje nás i pan Kokotzian, myslím, že by spíš měl vysvětlit na co budou, nebo byly, použity zbylé peníze z dotačního programu, které byly DP slíbeny. Slíbeno bylo, aby nepropadly peníze z dotace, že bude proplacena dotace na dávno zakoupené 13T. Najednou je klid po pěšině a Mrázek zmiňuje "Chceme požádat o evropské dotace na nákup".
    Mrázek „Uzavřeme smlouvu na dodávku dalších šestnácti tramvají." Novou smlouvu a bez výběrového řízení? Opci na základě staré smlouvy? Dodatek staré smlouvy nevýhodné pro Brno? To nám nějak pan Mrázek zamlčel. Jen aby to nebyla zase nějaká malá dom ...

    MartinV - možná chtěl připomenout, o čem se tu před 20 příspěvky diskutovalo ...


    Offline
    Uživatelský avatar

    6967
    15 dub 2008 16:23
    Žlutý kopec
    Goldfinger: a o čem je tu cca 20 posledních příspěvků? Tentokrát dokonce ve stejném vlákně.


    Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
    Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336 ... 725  Další

    Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


    Kdo je online

    Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


    Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
    Nemůžete odpovídat v tomto fóru
    Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
    Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
    Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

    Přejít na:  
    Právě je 13 říj 2024 16:26
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
    Fórum běží na systému phpBB
    Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]