Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 30 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Zámková dlažba na cyklostezce je fakt na palicu, ale její výměna za živici by neměla být extrémně nákladná a pak by po cyklostezce mohli jezdit i bruslaři. Pak zbývá dořešit otázku přejezdů, protože konec a začátek cyklostezky na 7 metrech je fuckt psycho. Ale bojím že, že by přibylo nehod s těžkými následky, kdyby auta musela dávat přednost.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
ad. cyklostezky: chápu problém šířky chodníku, o tom žádná. Jen přemýšlím, jak lépe ty cyklostezky oddělovat. Vysokým obrubníkem? To by bylo dost brutální řešení. Nízký obrubník je už totéž co kresba.
Že by se měly na silnici na Botanické dodělat přejezdy, o tom žádná.
Jen mám pocit, že na odkazované Štefánikově to bude úplně totéž s úplně totožnými problémy.

miropiro: Řekl bych, že řešení je úplně jednoduché. Stačí dát do výběrka jako hodnotící kritérium i délku konaných prací a to s velmi vysokou váhou... (a samozřejmě soutěžit práce včetně harmonogramu)


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Řidiči Brnem ani letos neprojedou hladce, čekají na ně další opravy
http://brno.idnes.cz/brno-bude-plne-uzavirek-0s0-/brno-zpravy.aspx?c=A160120_2219825_brno-zpravy_zde


Offline
Uživatelský avatar

2572
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Hlavně jsem zvědav, jak dlouho se ta Štefánikova ulice bude opravovat. Když bude nasazeno stejné tempo jako v případě Milady Horákové, tak nevěřím tomu, že po rekonstrukci tam bude živo, jak si to všichni tam nahoře představují.

Jinak jsem byl včera v kavárně Bajkazyl na diskusi o zřízení nové příspěvkové organizace města Brna, tzv. Kanceláři architekta města (KAM). Byl tam pan Ander, Hrůša a Osamu Okamura. Na závěr jsem položil Anderovi otázku ohledně toho, že skoro pořád mluvili ti tři o užitkovosti města, ulic atp. Tak říkám, že jak toho chtějí dosáhnout, když ty ulice rekonstrují tak dlouho (poukázal jsem i na docela dlouhou rekonstrukci uzlu Česká). On na to, že samozřejmě by se teoreticky mohlo jet na tři směny, ale taková práce přes noc by se asi místním nelíbila. Tvrdnutí betonu taky neovlivní. Ale zmínil, že je si toho vědom a bude se snažit hledat odborníky, kteří budou mít zkušenosti ze zahraničí (na které se někteří rádi odvolávají (že v Německu by rekonstrukci Milady Horákové udělali rychleji)) a budou schopní tlačit na stavební firmy tak, aby se rekonstrukce udělaly rychleji...

No, tak nevím, pan Ander už jednou v zastupitelstvu byl a to s Onderkou, tak ať nekecá, že najednou teď má plán. A za druhé se mi nepozdává to řešení - pokud prostě vidím na stavbě někdy jen pár lidí, tak pak asi těžko bude oprava rychlejší. A pokud je nasmlouváno to, že pracovní doba je taková, že se končí ve tři odpoledne, tak pak ...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Kdekoliv se na metr široký chodník udělaly čáry metr široké, tak to nikdo nerozlišoval... Jednoduše protože to nedává smysl. Pokud jsem chodec a mám jít po kusu chodníku širokém pro jednoho chodce, a dojdu k místu, kde se s někým míjím, stejně musím uhnout do tzv. cyklostezky (kolonesmyslu). Totéž jako cyklista, pokud je onen pruh tak úzký na tak kvalitních chodnících, jako jsou třeba zrovna tam... musí se vyhýbat všemi směry.

Jinými slovy, tohle nepovažuju za cyklostezku, ale za legalizaci jízdy po chodníku.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Fantomas - cyklostezka Botanická - Chodská se snad nikdy nerekonstruovala, takže sice dopravní značení svislé je sice dostatečně, ale na chodníku vodorovné dopr. značení skoro není vidět, takže celkem chápu, že to zejména chodci nerozlišují. Jinak ta cyklostezka vede v podstatě z centra (Moravák - Kounicova - Antonínská - Botanická) až po Dobrovského, takže odněkud vede, ale dál ne. Vzhledem k šílenýmu počtu přerušení (přehodů, nikoliv cyklopřejezdů) je ta stezka skutečně k nepoužití.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
S tím parkováním je to problém obecně...tak jasně, nejde to rušit šmahem, tahle ulic se zrekonstruuje, parkování se zatrhne a hotovo. Problém je v jiném levelu, kdo řeší v okamžiku nákupu auta, kam s ním, kde ho bude parkovat? Jsou lidi, který mají dvě, tři auta, člověk si většinou řekne, místo se dycky nějaký najde, ale ono to rok od roku houstne a roste poptávka po parkovacích místech v místech, který nejsou na takovej nápor dimenzovaný. S tím se pojí i přístup policie k evidentně debilně odstaveným autům, že to neřeší, pač mají nějaký příkaz shora, i když někde zase jo.

Takže pokud se provede reko ulice viz třeba Štefánikova, tak to vnímám jako návrat k "normálnímu", ale i kompromisnímu stavu uličního prostoru, kde je defakto prostor pro všechny.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Cyklostezka Botanická-Chodská se nedá opravdu považovat za cyklostezku. Kromě toho, že vede po úzkém chodníku (kde všichni chodci ignorují nějaké rozdělení na chodce a cyklisty), tak by měl člověk každých 50 metrů správně sesedat z kola a navíc zámková dlažba na ní už má taky nejlepší roky za sebou. A taky vede odnikud nikam. Myslím, že se jí 90% cyklistů vyhýbá obloukem. Pokud by na Štefánikově nebo jiné paralelní ulici vznikla lepší stezka, tak by se nic nestalo, kdyby se ta na Botanické zrušila.

No a k problému parkování - je hezké, že ulice mají být pro chodce a ne pro auta, ale je otázka, čí ta zaparkovaná auta jsou. Pokud převážně místních, tak nějak nevím, kam jinam by si je měli uklidit.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
Tenhle příspěvek je zcela nemístný, fysku.


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Takže nejlíp zrušit zastávky úplně, aby se ušetřilo ne? A postavit trať někam do polí, ať nemusí zastavovat lidem. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Problém to není vždycky pro lidi, kteří tu zastávku používají, nebo se v jejich okolí něco podobného stalo a právě oni musí chodit o kousek dál. Jen vyjímky to dokážou vidět nestraně. Za mě jen dobře ty zastávky na té trase zoptimalizovat - zrovna dneska jsem jel Semilasso-Pionýrská a zpět a říkal jsem si, že to rozmístění je divné. A pak přijdu sem a zrovna taková pěkná diskuze :)


Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
fysk:
Můžeš mi jmenovat jednu jedinou významnou budovu poblíž současné zastávky Jungmannova, která by generovala nějak závratný počet cestujících? Byl by pro lidi bydlící poblíž zastávky Jungmannova velký problém docházet na zastávku o 250 metrů dál? Nemůže mít každý zastávku u baráku. To bychom za chvíli zastavovali u každého kandelábru. Zato VFU za významnou budovu považuji, proto navrhuji zastávku přímo před jejím vchodem. Vzdálenost Husitská - Hostinského 500 m mi nepřijde přílišná.

Že pro tramvaj není problém zastávka po 200 m? A co energie spotřebovaná při rozjezdu? Nebo jízdní doba? To podle tebe není problém?


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ad cyklostezka na Botanické: Pěší si možná zvyknou, ale jako cyklista jsem tam trnul hrůzou, kdy mě něco sundá nebo já někoho sundám. A to jsem nejezdil nijak rychle.

Teď mám na mysli zejména úsek od centra k FI, na druhou stranu jsem prakticky nikdy nejel. Ale třeba průjezd kolem toho husitského kostela je prasárna největšího kalibru.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
186
27 zář 2007 22:44
xxx: Jezdím tam každý den, takže vím kolik kde vystupuje/nastupuje lidí. Posouvat Hrčířskou je fakt blbost, jako rušit Jungmannovu. Zastávky mají smysl tam, kde je největší koncentrace lidí, proto se tratě staví, pro tramvaj není problém zastávka po 200m nebo po 400m.


Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
Finanční úřad: mnou navrhovaná zastávka Kabátníkova by byla oproti současné zastávce Hrnčířská posunutá o necelých 100 m, což považuji z hlediska docházkové vzdálenosti k finančnímu úřadu za zanedbatelné.
FI MU je dostatečně obsloužena linkou 32. A hlavně když už by student FI MU tu tramvaj nutně potřeboval, tak chůze ulicí Kabátníkovou k navrhované zastávce vychází na metr stejně jako chůze ulicí Hrnčířskou k současné zastávce.
A co se týče Flédy, tak nám mladým chůze jenom prospěje. ;-)
Případně by Hrnčířská mohla zůstat tam, kde je, ale nevím, jestli by pak nebyla příliš dlouhá vzdálenost mezi ní a mnou navrhovanou Štefánikovou.

fysk píše:
Spíš bych posunul Šumavskou ke Křižovatce s Domažlickou a Kartouzskou před veterinu. :wink:

Ano. A Jungmannovu zrušil. Přesně to navrhuji. Zastávky Husitská a Jungmannova jsou od sebe vzdáleny absurdních 270 m. Jestli to bude Pešinova, nebo Hostinského, je už celkem jedno. Spíš se možná přikláním k Hostinského, protože je blíže ke vchodu VFU.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Zaprvé by se už konečně mohlo přestat používat to hloupé klišé "pro lidi a ne pro auta". Odosobnění se používá kvůli tomu, aby se bylo možné vyhnout nějaké méně příjemné formulaci a bylo možné o "postiženým" neuvažovat jako o člověku (stejně jako vojáci nikdy nestřílí na člověka, ale eliminují objekt). Politicky je samozřejmě rozdíl, jestli se mluví o omezování věcí nebo omezování lidí.
Takže buď se budeme bavit o tom, jestli stavět ulice pro auta nebo pro boty, nebo jestli jsou ulice určené pěším nebo řidičům. Smysl dává asi jen to druhé...

Fafner píše:
No, pokud se cyklostezka na Botanické nezměnila za těch posledních 5 let... ani se nedivím. Jako "stezku jako prase" si moc nepředstavuju, že se na chodník nakreslí čáry a je z něj cyklostezka.

Viz vizualizace v článku, tam je cyklostezka totéž, jen natřená barvou. A myslím, že to stačí i na té Botance - když ji někdo bude využívat, pěší si zvyknou.

Mimo to, charakter Lidické/Štefánikovy/Palackého jako hlavního tahu na sever asi těžko zmizí. A jezdit hned vedle frekventované silnice by se mi vážně nechtělo. Jak kvůli emisím, tak kvůli dávání přednosti. Jestli by mne něco motivovalo vytáhnout kolo a jezdit na kole, tak právě cykloprůtahy na paralelních silnicích s minimálním provozem. Fakt si nemyslím, že cyklostezky musí vést vždycky po největších bulvárech. Ostatně, jestli se naplní (podle mne dosti naivní) představy, že bude tahle část rázem plná restaurací a zahrádek, bude to stejně znamenat řádné zúžení chodníku a vytlačení chodců do cyklostezky.


Offline
186
27 zář 2007 22:44
No minimálně Hrčířská má svůj důvod: Fakulta informatiky, finanční úřad, Fléda. Spíš bych posunul Šumavskou ke Křižovatce s Domažlickou a Kartouzskou před veterinu. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
xxx píše:
Navrhoval bych v rámci oprav optimalizovat počet zastávek. Nějaká minuta by se tam určitě ušetřit dala. Třeba takto: Husitská, Pešinova, Štefánikova, Kabátníkova, Pionýrská.

:applause:
Přesně tak bych to udělal taky.

Ale líní lidi z okolí by nás hnali. A jiní by zase našli 100 a jednu důležitou budovu, kvůli které musí být zastávka "zrovna na tom rohu".

Btw: Zrovna u té jedné rušené zastávky bydlím. A stejně jsem v rámci zvýšení oběžné rychlosti MHD pro její rozmělnění.


Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
Uznejte ale, že ty zastávky jsou doslova na dohled. Zejména Pionýrská s Hrnčířskou a Husitská s Jungmannovou. Sotva se šalina rozjede, už musí brzdit. A to i mezi zastávkami Šumavská a Kartouzská, kde je semafor zcela nepochopitelně přesně mezi zastávkami (zastávky jsou zcela nepochopitelně umístěny tak, že je křižovatka přesně mezi nimi). To také znesnadňuje přestup mezi linkami 1/6 a 67(/81), neboť na obě zastávky tramvaje je to od autobusu (zhruba stejně) daleko. Mnou navrhovaná přestupní zastávka Štefánikova by se nacházela v obou směrech tramvaje před křižovatkou (po vzoru například Pionýrské), čímž by se eliminovalo neefektivní brzdění na semaforu. Zároveň by v úseku Pionýrská - Husitská ubyla jedna zastávka, což by zajisté ocenili obyvatelé Řečkovic a Medlánek dojíždějící do centra i dopravní podnik, kterému by se snížily výdaje za elektřinu díky úbytku dvou zastavení v každém směru. Dále pak nechápu absurdní dvouminutovou jízdní dobu mezi zastávkami Pionýrská a Hrnčířská. Šalina pravidelně na Hrnčířské čeká do odjezdu.
Pardon, že jsem vám narušil téma cyklostezky.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
No, pokud se cyklostezka na Botanické nezměnila za těch posledních 5 let... ani se nedivím. Jako "stezku jako prase" si moc nepředstavuju, že se na chodník nakreslí čáry a je z něj cyklostezka.

Ale mou pointou je spíš to, že v ulici, jako je Botanická, s poměrně malým provozem, cyklostezka nedává moc smysl. Asi dává smysl proti směru jednosměrek, ale po směru jednosměrek je to fakt zbytečný...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
186
27 zář 2007 22:44
Na Malátce taky je cyklostezka od od... k... na úkor asi 25 parkovacích míst. Nikdo po ní nejezdí a lidi jsou akorát ##MLUVÍM SPROSTĚ##, že nemůžou nikde zaparkovat. A na Botanické mají stezku jak prase a stejně vesele jezdí po silnici. Takže si myslím, že ta Botanická a po opravě Staňkova bude až až...


Offline
Uživatelský avatar

6933
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tohle je dobré porovnávat taky z nějakého delšího horizontu, což je ještě těžší u politiků při jejich 4letém cyklu. Pokud nemám šalinkartu, většinou kvůli drahým lístkům pojedu do města autem. Pokud budu mít k dispozici slušnou infrastrukturu, třeba se někdy rozhodnu použít i kolo (teď to nemyslím přímo za svou osobu, ale obecně).
Problém vyššího množství aut nevyřešíme tím, že jim poskytneme ještě více míst v ulicích. Ale řešení je složité, resp. v ČR složité. Protože ve velkých městech bývá normální platit za parkování i v bočních uličkách, pro místní je to určitě nějak ošetřeno (tak jako si koupím v MHD jednorázový lístek či roční šalinkartu). Tady ale máme hluboce zakořeněný socialismus, kdy se nám nechce platit ani symbolických pár korun v kategorii jednoho piva v hospodě- za lékaře, za WC, za parkování.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Nerozporuju, že se staví na etapy, ale moje pochybnost spíš směřovala k tomu, že ta uvažovaná cyklostezka na Štefánikově jaxi nemá perspektivu rozumného pokračování ani na jednu stranu - po Lidické ve směru do centra akorát za cenu zrušení Všech parkovacích míst od Mety až po muzejku (s kolizním místem na Antonínské, v opačném směru od Koliště na Antonínskou by opět nebylo možné žádné parkování, od Antonínské po Pionýrskou by to šlo přes Augec a dál nejspíš Staňkovou, takže Štefánikova by byla zbytečná. Kdo by na ni potřeboval zajet, může využít např. Rybníček, od Botanické je těch možností víc.

Na Botanické a Chodské už samostatná cyklostezka je, nevidím důvod, proč ji stavět o pár metrů níž, když po Staňkově, která netrpí nadměrnou dopravní zátěží, se dá jet taky pohodlně (navíc s možností pokračovat do centra přes Augec a tř. kpt. Jaroše, odkud by mohlo být mimoúrovňové napojení na parky pod divadly.

Argument, že ulice nepatří autům, je dost zavádějící, zatím auta sama nejezdí, vždycky v nich jede aspoň jeden člověk. A lidi na Štefánikově taky bydlí a radit jim, aby svoje auta prodali, je blbost. Podzemní parkování pod baráky nepřichází v úvahu a většina vnitrobloků k tomu taky není uzpůsobená. Příklad Freundschaftu na Merhautově je spíš výjimkou.


Naposledy upravil chat-maniac dne 19 led 2016 18:01, celkově upraveno 1
Odpraseno


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
OndraK - a jak by sis to do budoucna s parkovacími místy představoval? Není řešení prostor dané ulice pro neustále narůstající počet aut zabírat a dělat z ulic parkoviště. Už teď je to místy celkem nepříjemný, pokud se auta parkují na chodník a ubírají tak místo pěším - viz Údolní od Úvozu po křižovatku s ul. Jiříkovského, atd...jako pěšího mě to tu celkem sejří, že tady mám něco málo přes metr místa a zbytek jsou parkující auta na chodníku! Jaksi ulice nejsou pouze pro auta, musí se sem vlézt i ostatní složky dopravy, nebo jiné občanské využití - např ty zahrádky, nějaké to zelenisko, atd.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

6933
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondra K.: jenže nedostatek parkovacích míst by se měl řešit jinak, než udělat ze široké ulice jedno velké parkoviště.

Goldfinger (ztracení cyklostezky): někde se začít musí. S takovým argumentem bys to nepředělal nikdy, protože každá část této ulice se opravuje v jiném roce.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 05 črc 2024 19:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]