Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 29 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Sranda je, že to parkoviště bývalo plné, totálně, a nyní nic, čím to asi bude? V podstatě asi tím, že došlo pouze k jeho zpoplatnění , vždyť nemá žádné výhody, tam neni žádný + co by to parkoviště nabízelo.


Offline
Uživatelský avatar

6933
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Dejme tomu, že idea P+R parkovišť není zatím v Brně dotažená do konce. Vůbec parkování celkem, pokud to porovnám s jinými systémy. Ať už to je zpoplatnění parkovacích míst nebo odtahování snad všech aut. Každopádně řidiči možná začnou P+R parkoviště využívat, až to bude spojené s nákupem lístku na MHD (a cenově přijatelné, tzn. např. parkovné+MHD v ceně +/- dvou 15minutových lístků).


Offline
89
06 led 2015 17:23
Ta auta, co patří na P+R stojí v podzemí u Alberta - zdarma a ochráněná před povětrností. V pátek tam je plno na parkovišti, v prodejně 40 lidí, v sobotu prázdno na parkovišti (jedna polovina úplně) a lidí v obchodě asi 40. Na stanici je to kousek.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Dnes jsem jel kolem našeho nového P+R u hřbitova v 12.05 v poledne a bylo tam zaparkováno přesně 6 aut.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2493
28 lis 2007 23:00
Brno
www.mapy.cz Aktuální mapy z roku 2015.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Chápu potřebu "úderného sloganu", ale nějak se podobným faulům snažím vyvarovat a vadí mi, že se zrovna tento tak vžil.

PS. budu se bavit, až ti stejní lidé co dnes říkají "ulice ne pro auta, ale pro lidi" budou muset oponovat tvrzení "ulice nejsou pro kola, ale pro lidi". S tím koukáním do výloh a podobně to na kole platí úplně stejně (pokud nechci skončit v náručí nejbližšího kolemjdoucího :) )


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ještě se vrátím k jedné drobné poznámce:
marecek.00 19. 01. 2016 píše:
Zaprvé by se už konečně mohlo přestat používat to hloupé klišé "pro lidi a ne pro auta". Odosobnění se používá kvůli tomu, aby se bylo možné vyhnout nějaké méně příjemné formulaci a bylo možné o "postiženým" neuvažovat jako o člověku (stejně jako vojáci nikdy nestřílí na člověka, ale eliminují objekt). Politicky je samozřejmě rozdíl, jestli se mluví o omezování věcí nebo omezování lidí.
Takže buď se budeme bavit o tom, jestli stavět ulice pro auta nebo pro boty, nebo jestli jsou ulice určené pěším nebo řidičům. Smysl dává asi jen to druhé...

Máš samozřejmě pravdu, že fakticky to je špatně. Na druhou stranu, myslím, že to vyjádření má co dělat s tím, "jak moc si daný člověk ulice užije". Když jedu autem, jedu 50 a soustředím se na cestu. Nedívám se do výloh, nedívám se na po chodníku kolemjdoucí, nedívám se moc na okolí, prostě si jen všímám silnice a abych do někoho nevrazil. U chodců je to naopak. Jdou totiž mnohem menší rychlostí, takže si to okolí "mnohem víc užijou". Ten kritizovaný výraz, ač je fakticky špatný, má podle mě vystihovat tohle. Přestože je špatný, žádné údernější a asi ani i vhodnější vyjádření jsem zatím nikde nezaznamenal.

Doufám, že jsem to napsal srozumitelně :-)


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Tak určitě, nějakou náhradu parkovacích míst je třeba vybudovat, o tom žádná, ale je potřeba si uvědomit, že ty parkovací plochy nebude mít každej hned pod okny, pokud nechceme mít z ulic parkoviště.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3342
13 lis 2004 11:58
Janatak píše:
Psal jsem o normálním, kompromisním stavu, to znamená optimalizovat uliční prostor nejenom pro auta, ale i pro všechno ostatní. A právě proto, že je tolik aut. Určitě by bylo vhodné mít dostatek parkovacích míst (vnitrobloky, parkovací domy, atd), je to investice, ale do budoucna nutná. Ale jednoduše nebude možné u každýho baráku mít svoje parkovací místo...při tempu růstu počtu aut.


Pokud postaví místa jinde a pak uberou na ulici, klidně. Ale pokud ne, bude ta rekonstrukce pěkná jen pro ty, co pojedou kolem. Pro obyvatele v okolí žijící už ovšem k ničemu.. A předpokládám, že především oni by se tam měli "promenádovat". Jenže když nebudou mít kde zaparkovat, tak si raději koupí byt jinde.. Příroda je krásná, ale nežijeme na stromech..


Offline
Uživatelský avatar

6933
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Nebylo by špatné počet zastávek v tomto úseku upravit o -1. Ale těžko říct, jestli by to prošlo; navíc ty úseky nebudou opravovány nějak moc časově blízko po sobě.


Offline
Uživatelský avatar

3716
08 čer 2005 23:12
fysk píše:
No minimálně Hrčířská má svůj důvod: Fakulta informatiky, finanční úřad, Fléda.
Jako že zrovna tyhle tři instituce jsou tak výjimečný, že by nesnesly o pár metrů delší cestu z tramvaje, narozdíl od ostatních fakult, úřadů a klubů?


Offline
Uživatelský avatar

6933
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Druhá možnost, podle mě, která je realizovatelná v dlouhodobém horizontu, je omezení počtu aut vlastněných pro dopravu po městě, př. do zaměstnání. A tomu může pomoci podpora MHD i cyklodopravy. Znám několik lidí, kteří mají auto jen k dojíždění do práce. A právě tito by auto nemuseli mít, kdyby měli alespoň trochu adekvátní alternativu (byť MHD nám funguje dobře už dnes).


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
MartinV: Taky je otázka, v kolika vnitroblocích by vůbec něco takového šlo postavit. Ale obecně schovat ta auta pod zem je asi do budoucna jediné možné řešení, pokud nechceme nějak donutit lidi rapidně snížit počet vlastněných aut, což si nějak nedokážu představit jak.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
mh píše:
[Jenže dřív tolik aut nebylo.. je nesmysl vracet se do "normálního" stavu před x lety..


Psal jsem o normálním, kompromisním stavu, to znamená optimalizovat uliční prostor nejenom pro auta, ale i pro všechno ostatní. A právě proto, že je tolik aut. Určitě by bylo vhodné mít dostatek parkovacích míst (vnitrobloky, parkovací domy, atd), je to investice, ale do budoucna nutná. Ale jednoduše nebude možné u každýho baráku mít svoje parkovací místo...při tempu růstu počtu aut.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

6933
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
No - problém je, že se nedíváme moc dopředu. Zabetonovat ulici se spoustou míst k parkování prostě není řešení. Ale kde ty parkovací místa zřídit? Myslím, že taková místa by se našla ve vnitroblocích, patro -1. Podzemní garáže. Tady je ale otázka, kdo by to měl zaplatit, pokud by to následně využívali především (nebo výhradně) obyvatelé okolních domů?


Offline
Uživatelský avatar

3342
13 lis 2004 11:58
Janatak píše:
Takže pokud se provede reko ulice viz třeba Štefánikova, tak to vnímám jako návrat k "normálnímu", ale i kompromisnímu stavu uličního prostoru, kde je defakto prostor pro všechny.

Jenže dřív tolik aut nebylo.. je nesmysl vracet se do "normálního" stavu před x lety..


Offline
2736
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já vím, že byla řeč o předchozí části cyklostezky, ale minimálně od Kounicové dál mi to vážně přijde v pohodě, od Moraváku je to sporné...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Cracatit: Tady byla řeč o cyklostezce, co vede přímo po Botanické, mezi Moravákem (téměř) a FI.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Město, kraj a stát své stavby vzájemně nekoordinujou, ale vzhledem k tomu, že obě stavby investuje město a zdá se mi, že v tomto případě si to opravdu uvědomujou, co by se stalo, tak věřím, že k tomu nedojde.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
V článku se píše, že na souběh Veveří a Štefánikovy nedojde, tak doufejme, že to tak bude. Protože jinak by to byl asi totální dopravní kolaps.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ad rychlost stavby: Taky nezapomínejme, že dost záleží i na řešení výlukového provozu. Například při zachování jednokolejného provozu nelze očekávat stejnou rychlost prací jako při úplném přerušení provozu. Pokud by mělo dojít na souběh výluk Veveří a Štefánikova, tak úplné výluky na obou tratích jsou asi utopie.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2736
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pořád si říkám, co kdo má proti cyklostezce na Botanické, osobně znám jen kus od FI MUNi/Hrnčířská x Botanická po Tábor a přijde mi to naprosto v pohodě, osobně jsem po té stezce mnohokrát šel pěšky a několikrát jel i na tandemovém kole a žádný problém, dokonce je tam tak tři roky nová zámkovka, šířku to má víc než dostatečnou, demonstranti by mohli jít i ve čtyřstupu, jak je ten chodník široký v součtu s cyklostezkou. A že se má sesedat na křižovatkách? Kdo by se s tím ##MLUVÍM SPROSTĚ##? Na křižovatce Botanická x Hrnčířská, Botanická x Šumavská nikdo, na Táboře jen když padne červená, jinak taky nikdo. Pokud bych měl sám hodnotit šířku a povrch, pak mi jako předpisová přijde cyklostezka od Fakulty stavební VUT okolo práv dolů po Hrnčířské okolo parku k Rohlíku (křižovatka Hrnčířská x Kounicova u MZK), tam je pro pěší široká zámkovka s obrubníkem okolo trávy, pak je pás kostek mírně vyšší než průběžná zámkovka a vedle v druhé půlce stejně široký hladký asfalt, po kterém může bruslař jet úplně parádně. Takhle by to mělo vypadat. Stačí cyklostezka na jedné straně ulice, za to pořádně udělaná. Jenže zrovna tahle na Hrnčířské je "odnikud nikam", protože za Veveří dál k Údolní ten asfalt nepokračuje a dolů od Listových kolejí VUT ten asfalt sice na chodníku je, ale chybí rozdělení cyklostezky od chodců na tom chodníku, co má navazovat na tu cyklotrasu Botanická na křižovatce u Fakulty informatiky. A že chybí namalované přejezdy pro cyklisty? To netrápí nikoho ani v jiných částech města. sarcasticb

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6933
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
K rychlosti staveb: zrychlit by to nejspíš šlo (když se člověk podívá na vybrané země jako Francie či Japonsko). Ale nepůjde to tak rychle. U nás se hledí mimo jiné taky na co nejmenší zádrhele během stavby, které posléze také navyšují cenu stavby (i když tu by to měl platit ten, kdo dané zdržení způsobil). Proto existuje něco jako kritická cesta a kde je to potřeba, plánuje se s nějakým týdnem rezervy. Nějaké práce na sebe navazují, a proto to občas na staveništi vypadá, jako by se tam nic nedělo.

Je otázka, co by se místním líbilo víc - myslím, že pokud by se pracovalo víc a poměrově tomu by se zkrátila doba stavby, tak by mohli být radši za dřív otevřenou ulici.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Papírově jo, ale ve špitále, nebo v holznovým spacáku už to je naprd.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Na cyklopřejezdu má přednost auto, nikoliv cyklista (pokud tam samozřejmě není semafor)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 05 črc 2024 09:49
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]