Reálnou strategii do budoucna... nojo, ale když stejně není jasné, jestli se bude přesouvat nádraží, jestli tu bude diametr, a jestli jo, tak jaký...
Zrušení zbytečně hustých zastávek - ale když potom budu mít daleko na zastávku, tak radši pojedu autem = další úbytek zákazníků... I když zrušení Bráfovy pro tramvaje bych si dokázal představit, ale další už nevím...
Absolutní preference půjde asi jen na těch míň frekventovaných křižovatkách, jinde by to nadělalo asi víc škod než užitku, i ty auta musejí někdy odjet.. Většinou to bude fungovat asi tak, že pokud pokud bude mít tramvaj zpoždění, tak ji to pustí co nejdřív, pokud pojede včas, tak si může postát.
A co se týče okolí Brna mě zrovna nic nenapadá, spíš bych pouvažoval nad využitím železnice přímo v městské dopravě, ale moc ideální to není.
Nádraží jsou většinou mimo dosah MHD, případná nová zastávka u Lesné asi taky. Možná by mohl být zajímavý přestupní uzel v oblasti Životského - Tržní: žel. zastávka Černovice by se přesunula kousek zpět nad ulici Olomouckou, autobusová zastávka Tržní pod železniční nadjezd a samozřejmě počítám s přeložkou tramvaje z Nezamyslovy (zhruba do původního směru dráhy do Líšně) se zastávkou taky někde tam.
ds píše:
Konkrétně při této výluce mohlo být podle mě jiné řešení :
d-8 : polovina spojů jen na Geislerovu, ty obsazeny vozy 2xT
d-9 : Komárov - Fugnerova
d-11 : Skácelova - Fugnerova
d-12 : Komárov - Komín, K2
d-13 : Líšeň Jírova - Skácelova
Celkově by stačil stejný počet vozů jako nyní a o moc složitější to podle mě není.
To by bylo asi nejefektivnější (za předpokladu, že d-9 pojede jen na Zemědělskou), akorát nevím, co by řekla cestující veřejnost na to, že polovina spojů d-8 končí na Geislerově.