Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 253 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
To jezdíte nakupovat ze Žabin až na Cejl. Nemáte samošku někde blíž?


Může někdo ze zasvěcených vysvětlit laikovi, proč přeložili d-7 ze St. Osady na Švermovu? Pokud vidím, tak už tam (do Lískovce ) bude zajíždět čtvrtá linka (5,7.8,10) a ze Žabin na Cejl ( ke Špáru) teď musím na dva přestupy, pokud nehodlám objet půl brna přes Jugoslávskou. Zdá se, že to je naše brněnská specialita, totiž provozovat co nejvíce souběžných linek po většině délky jejich trasy. Příklad: 3,11... 12,13... 6,7... 8,10. trajfy 31,33... 34,36... 25,26... 39,44 a ještě by se jistě našlo. Když jsem dával DPMB návrh na výměnu tras d-12 a d-11, abychom se ze žabin dostali bez přestupu aspoň k hl. nádraží, byl jsem odmítnut, že je to nerealizovatelné. Proč? Myslím , že chybí jen vůle. Budu vděčen za fundovaný rozbor této tématiky. Děkuji Ing Staněk, Brno, Žabovřesky


Obousměrně Marešovou a za ústavním soudem, takže zastávka Komenského nám. by byla pro trolejbusy zrušena, což by nebyla žádná škoda, cestující by vystoupili na začátku pěší zóny a nemuseli by přecházet přes malý okruh.. Stavební úpravy by nebyly tak náročné a semafory by to taky zvládly.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Anonymous píše:
Co se týče relace Česká - Mendlák, mám ještě jeden zlepšovák, a to propojení ttrolejbusových terminálů Komenského nám. a Brandlova, čímž by se stala zastávka Brandlova průjezdná a vytvořily by se nová atraktivní přímá spojení.


To je moc pěkná idea, ale chtěl bych ji vidět v praxi. Ne že by se mi nelíbilo nastupovat na trolejbus t-39 na České místo na Komenského nám., ale kudy by to prodloužení mělo vést? K zastávce Brandlova se z linky 39 dostat nejde - i kdyby se přetaktovaly semafory v křižovatce, zajistilo křížení s tramvají, stejně se trolejbus nevymotá za budovou ústavního soudu. Trochu reálnější by bylo pokračovat z Komenského nám. rovně Joštovou ul. k zastávkám tramvaje na České s odbočením doleva na Moravském nám. a přímým pokračováním Kounicovou ul. Znamenalo by to "pouze" přeorganizování křižovatky Husova-Joštova a úplná přestavba zastávek na České... :lol: :lol:

Potom by mohlo být třeba následující vedení trolejbusových linek)

25 : beze změn
26 : beze změn
30 : beze změn
31 : zatím beze změn, než zazvoní umíráček
32 : Kr.Pole, Srbská - Česká - Barvičova, int. 10 min.
33 : beze změn
34 : Mendlovo nám. - Jundrov - Vychodilova, int. 15 min.
35 : Kamenný vrch - Stará osada - Pálavské nám. (jen ve prac.dny), int. 8 min.
36 : Komín - Česká - Kohoutovice Jírovcova, int. 6 min.
37 : Mendlovo nám. - Kohoutovice hájenka, int. 6 min.
38 : Vychodilova - Slovanské nám. - Česká - Preslova, int. 10 min.

Vím, že je tato vize dosti nereálná, ale když už tady padají nápady typu příměstská železnice se zastávkou v Přízřenicích, proč si nepřisadit :lol: :lol:


No jo, teď si uvědomuju, že jsem nenapsal, že dvojka ze Staré Osady by jela kolem dětskýho špitálu, přes Českou, na Mendlák a pak do těch Modřlc, takže by se prokládala s pětkou ze Št. čtvrti.


Myslím, že 2 linky do Komárova je tak akorát, jsou tam pracovní příležitosti a je to směrem k obchodním centrům (o Zvonařce jsme už mlouvili). Nevím jestli dneska někdo jede přímo z Řečkovic/Kr. Pole do Bastru, ale myslím, že do Bohunic by tato přímá relace byla atrktivnější, stejně jako Líšeň - Bastr. Dneska se osmička na roli totálně vyprázdní a naskáče do ní komplet nový osazenstvo. Ten návrh předpokládá jednotný interval 4 min., což by mělo stačit jak do Štefánikovy čtvrti (stačí tam i dnes), tak i v relaci Česká - Mendlák. Nabídka by se regulovala např. i velikostí vozu (T3, 2x T3, K2 KT8 apod.). Co se týče relace Česká - Mendlák, mám ještě jeden zlepšovák, a to propojení ttrolejbusových terminálů Komenského nám. a Brandlova, čímž by se stala zastávka Brandlova průjezdná a vytvořily by se nová atraktivní přímá spojení.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Mno pokud se spozdeni neda nahnat po trase , tak tusim ze se cestujici prelozej do nasledujiciho vozu, ktery vyjede driv a dotycny spoj jede sluzebne az na konecnou, nebo na vhodnou nacestnou smycku.


Chtěl bych vědět, kde se dá otočit do času například linka 8, která pojede se zpožděním do Starého Lískovce, když bude na Švermově stát linka 7?
S šestiminutovou pauzou je to nemožné!!! Když už jsme u linky 8, tak si spočítejme (vyjedeme-li z Jírovy), kde se lze zařadit do času v případě menšího zpoždění (při dodržení trasy).
1. Švermova (pokud zde neobrací linka 7)
2. smyčka Nové sady (tato varianta se použije při větším zpoždění).
V opačném směru lze otočit linku 8 na Novolíšeňské, ale potom až ve smyčce Geislerova. V obou případech je to bezpředmětné, pokud linka 8 pojede na střídání na Jírově, jak se tak dělo před prázdninami. Nezbývá nic jiného, než odjezd vykonat se zpožděním. 6 minut je prostě málo. Opravdu to není jednoduché. Navíc linku 8 (mimo středu města) neobslouží kompletně po zastávkách autobus. To je rozdíl u linky 1, kde lze obsloužit úsek od Řečkovic až po Mendlovo náměstí. Autobus lze v celé trase nahradit u linky 4 a 13, téměř po celé trase u linky 6 (mimo úsek Celní-Ústřední hřbitov), 10 (mimo úsek Stejskalova-Stránská skála) a 12 (mimo úsek Konopná-Komárov). A tak bych mohl vyjmenovat všechny další linky.


Myslím, že tramvaje by na konečných nemusely stát tak dlouho (12 minut), stačilo by i 6 minut, řidiči přece nemusí trávit volno v tramvajích), eventuální zpoždění lze řešit otočením v smyčce bližší centru a nasazením záložnímu busu do dalších stanic. Taky cesta z Bystrce do Líšně by neměla trvat 52 minut, to bychom opravdu na MHD nikoho nepřilákali, těch 15 km by snad mohla tram ujet i za 40 minut).

Tak v Německu mají v srovnatelně velkých městech železnice a tramvaje taky zabudované v centru pod zemí.

Zastávky u tram po 300 m mi opravdu připadají příliš..A zastávky u vlaků vzdálené 6 km jsou taky příliš. Zast. Přízřenice byla myšlena pro cestující z prac. zóny na Vídeňské.


Zastávka na Lesné: uznávám, zas tak daleko od MHD to zřejmě nebude.

"Anonymní návrh": s tou šestkou do Komárova už je to lepší, ale pokud tam bude jezdit i devítka, tak je to už asi zbytečný luxus. Stále je málo jedna linka v úseku Jugoslávská - Moravské nám. a Česká - Mendlovo nám. Kdyby měla mít linka 5 interval 3 minuty, tak jsou zase předimenzované koncové úseky do Štefánikovy čtvrti a možná i do Lískovce - tam by to chtělo spíš posílení po Renneské k hl. nádraží.
Trvat na historických důvodech za každou cenu samozřejmě není nutné, ale na druhou stranu - jestli něco nemá ráda cestující veřejnost, tak je to rušení zažitých spojení...
Trojúhelník na nám. Karal IV. radši ne, to je zbytečně složitá manipulace s vozy a místa by zabral asi stejně co smyčka. Potřeba vozů se dá odhadnout takhle: 2*(jízdní doba + přestávka na konečné)/interval ve špičce. Pro trať Ečerova - nám. Karla IV: 2*(52+ řekněme 12)/4 = 32 vozů, což při stavu 38 KT8 ani není možné zajistit (a to těch 12 minut na konečných bude asi málo).

Diametr: no já nevím, ve městě velikosti Brna mě to přijde jako příliš drahá investice s poměrně malým přínosem.
Ty zastávky - u tramvají je zrušíme, u železnice pro změnu přidáme... Kde by třeba měly být Přízřenice? Pochybuju, že by tam někdo nastupoval. Ale zastávka u Globusu by určitě úspěch měla.


Tak právě proto můžeme uvést různé varianty diametru nebo jak se obejít bez něho. Mě přijde ideální železniční diametr (s lehkými soupravami) s možností průjezdů i tramvají, je tu samozřejmě problém s rozdílným napětím, ten však lze vyřešit transformátory v tramvajích nebo v vlakových soupravách.

Zrušením zastávek na nichž nastupuje pár lidí za hodinu sice cestujících nepatrně ubyde, avšak zrychlením vzroste počet cestujících z více frekventovaných zastávek. Např. dvojice zastávek Hudcova-Kořískova, Husitská-Jungmannova, Šumavská-Hrnčířská, Vinařská-Lipová, Podlesí-Branka, Nové Sady-Soukenická mi přijdou zbytečné..

Pokud pojede tramvaj na čas, lze nastavit semafory aby měla okamžitý průjezd, při zpoždění jak píšeš, by jí to stejně pustilo co nejdřív, k absolutní preferenci by tedy takjaktak došlo. Navíc nezavedení této preference povede k přesouvání lidí do aut a tedy stejně k většímu ucpávání ulic.

Pro lehké vlakové soupravy by šlo udělat v železniční síti v Brně spoustu zastávek (Ostopovice, Starý Lískovec, Bohunická, M-palác, Modřice, Přízřenice, Hl.nádr., Chrlice, Holásky, Popelova, Komárov, Zvonařka, Tržní, Kuldova, Židenice-kasárna, Podzimní, Obřany, Lesná, Královo pole, Řečkovice, Globus, Česká, Černovičky, Slatina, Šlapanice a případně i další stanice na plánovaném diamtetru. Špatný se mi také nezdá návrh napojení železniční tratě na Blažovice přes Letiště Tuřany a Komárov a tak zrušením objezdu přes Černovice.


Na Stránskou skálu můžeme nechat desítku, interval jaký má ničemu nevadí.


Tu šestku jsem zvojtil, omlouvám se, měla by samozřejmě jezdit do Komárova a ne na Starou osadu, tím pádem by odpadly námitky, že je Zvonařka odřízlá a že chybí přímé spojení Technickému muzeu. Navíc cestující do Komárova by nemuseli přemýšlet, jestli jim přijede dřív šalina od Nových sadů nebo na spojku u Grandu.
Co se týče námitek, že jednička jezdila VŽDYCKY z Kr. Pole do Pisárek a že to musí být tak z historických důvodů, myslím že nemusí. Potřebu obousměrných vozů na linku do Líšně spočítat neumím,ale nějaký trojúhelník na nám. Karla IV. by se snad dal postavit.


Zastávka ČD na Lesné rozhodně mimo dosah MHD není, může mít 2 výstupy - jeden na most, kde staví busy včetně okružních a druhý na lávku směrem k Lídlovi. Pokrývá nejen spodní okraj sídliště, ale taky vilovou čtvrť za okruhem. Další zastávka by mohla být na střelické trati za Lískovcem.


Reálnou strategii do budoucna... nojo, ale když stejně není jasné, jestli se bude přesouvat nádraží, jestli tu bude diametr, a jestli jo, tak jaký...

Zrušení zbytečně hustých zastávek - ale když potom budu mít daleko na zastávku, tak radši pojedu autem = další úbytek zákazníků... I když zrušení Bráfovy pro tramvaje bych si dokázal představit, ale další už nevím...

Absolutní preference půjde asi jen na těch míň frekventovaných křižovatkách, jinde by to nadělalo asi víc škod než užitku, i ty auta musejí někdy odjet.. Většinou to bude fungovat asi tak, že pokud pokud bude mít tramvaj zpoždění, tak ji to pustí co nejdřív, pokud pojede včas, tak si může postát.

A co se týče okolí Brna mě zrovna nic nenapadá, spíš bych pouvažoval nad využitím železnice přímo v městské dopravě, ale moc ideální to není.
Nádraží jsou většinou mimo dosah MHD, případná nová zastávka u Lesné asi taky. Možná by mohl být zajímavý přestupní uzel v oblasti Životského - Tržní: žel. zastávka Černovice by se přesunula kousek zpět nad ulici Olomouckou, autobusová zastávka Tržní pod železniční nadjezd a samozřejmě počítám s přeložkou tramvaje z Nezamyslovy (zhruba do původního směru dráhy do Líšně) se zastávkou taky někde tam.


ds píše:
Konkrétně při této výluce mohlo být podle mě jiné řešení :

d-8 : polovina spojů jen na Geislerovu, ty obsazeny vozy 2xT
d-9 : Komárov - Fugnerova
d-11 : Skácelova - Fugnerova
d-12 : Komárov - Komín, K2
d-13 : Líšeň Jírova - Skácelova

Celkově by stačil stejný počet vozů jako nyní a o moc složitější to podle mě není.


To by bylo asi nejefektivnější (za předpokladu, že d-9 pojede jen na Zemědělskou), akorát nevím, co by řekla cestující veřejnost na to, že polovina spojů d-8 končí na Geislerově.


Stejně si myslím že tato diskuze nemá moc smyslu. Všechny zatím zveřejněné obměny vedou totiž pouze k mírné úpravě současného stavu, kdy stále ubývá zákazníků DPMB.
Měli bychom se spíše snažit o nějakou reálnou strategii do budoucna, která zohlední cestování i v okolí Brna (např. linky S1, S2, ...) a která povede k zrychlení MHD, ne většímu zdražování než průměrná inflace a k většímu komfortu (to spíše souvisí s tím zrychlením, protože s současnými kraksnama to stejně nejde).
Jedna z 1. věcí, která tomu může pomoci je absolutní preference tramvají na křižovatkách (ne ty kecy co nám slibujou, jak budou vyhodnocovat kde je to víc potřeba),větší zřídčení zbytečně hustých zastávek (např. směrem Řečkovice) a automatické nastavování výhybek již před příjezdem tramvaje spolu s větší povolenou rychlostí přejezdu přes výhybky (těch 15 km/h je opravdu přehnaných).


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
pd píše:
Ale kdyby bylo nejhůř, tak pár KT8 se dá pro velké výluky ušetřit i úpravou tras: třeba teď by 12 mohla jezdit Skácelova - nádraží - Fügnerova (KT8), 9 jen na Zemědělskou (K2) a 11 do Komárova.

Konkrétně při této výluce mohlo být podle mě jiné řešení :

d-8 : polovina spojů jen na Geislerovu, ty obsazeny vozy 2xT
d-9 : Komárov - Fugnerova
d-11 : Skácelova - Fugnerova
d-12 : Komárov - Komín, K2
d-13 : Líšeň Jírova - Skácelova

Celkově by stačil stejný počet vozů jako nyní a o moc složitější to podle mě není.


K "anonymnímu" návrhu: poučky jsou jedna věc, ale taky by se měly brát v úvahu místní specifika (třeba nutnost přímého spojení Zvonařky, anebo alespoň nádraží s Technickým muzeem) a poptávka v jednotlivých úsecích.

Proti prohození 1 a 8 můžou mluvit i historické důvody - když nepočítám výluky tak ještě nikdy nejezdila linka 1 jinak než z Pisárek přes nádraží do Králova Pole (s postupným prodloužením do Řečkovic a Bystrce).

Ale kdyby bylo nejhůř, tak pár KT8 se dá pro velké výluky ušetřit i úpravou tras: třeba teď by 12 mohla jezdit Skácelova - nádraží - Fügnerova (KT8), 9 jen na Zemědělskou (K2) a 11 do Komárova.


Prohození d-1 a 8 by nemusel být špatnej nápad,kdyby bylo víc kachen nebo se zřídila smyčka v Líšni.To je takovej problém tam udělat smyčku(nenyslím na nám. Karla IV ale v místě plánované konečné).No jo,pro co nejmenší náklady si zabetonujeme jednu z hlavních linek pro KT8 a pak se tak tak najdou vozy pro výluky.Víc kachen se sežene asi těžko. I když v budoucnu kvůli novýmu nádraží(nechci zde opět rozpoutat diskuze ano či ne) by to bylo i efektivní.

Pořádné spojení Kr.Pole a Komárova s nádražím je naprosto nezbytné,vždyť po trase d-12 jezdí víc lidí než d-1 do Bystrce či d-8 do Líšně. Jen nechápu proč dodnes jezdí Komárov-Česká jen po 10 min.,když na Maliňák je a-67 a d-9 jezdí poloprázdná!

Rozhodně některý úseky nejsou vyvážený.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Prohození jedničky a osmičky je zajímavý nápad, leč naprosto neprůchodný - linka 8 je vymyšlená jako přímá rychlodrážní linka, kvůli čemuž má na Nádražní ul. svoji kolej.
Kdyby byla d-1 vedena z Bystrce do Líšně na nám.Karla IV., bylo by na ni třeba 30 obousměrných vozů, čímž by bylo naprosto nemožné vozy KT8 používat při výlukách (jako je tomu teď u linek 9 a 12).

Poslední "anonymní" návrh je zajímavý námět k diskuzi, pro začátek 6 hlavních výtek :

1) naprosto předimenzované spojení na Starou osadu (3 linky s intervalem 5 minut)
2) Chybí spojení Králova Pole (univerzitní oblast) s nádražím
3) nic nejede na Stránskou skálu
4) Zvonařka je takřka odříznuta od světa (linka 9 nejede na Českou a na nádraží má zastávku daleko)
5) Obřany nemají spojení ani s Českou ani s nádražím
6) pouze jedna linka v oblasti Merhautovy ulice a taky z České na Mendlák, to by linka 5 musela mít interval 3 minuty!


Toto by šlo použít skoro na všechny linky: odněkud > kolečko centrem > a zase zpátky. Takhle by odevšad bylo přímé a časté spojení se všemi zastávkami v centru. Ale to už je asi dost šílený nápad...[/quote]

Nechápu, proč všichni tvořivci musí začínat s tím, že jednička jezdí jenom přes Pisárky, pak jim vychází takový paskvily. Základní poučka je je, že každá linka musí protnout nejméně (a nejraději jen) 2 přestupní body v centru (Česká, nádraží, Maliňák). Myslím, že nejlepší nápad na uspořádání sítě (není můj) je:
1 - Řečkovice - hl. nádraží - Starý Lískovec
2 - Stará Osada - Modřice
3 - Bystrc - Pisárky - hl. nádraží - Stará Osada
4 - Masarykova čtvrť - Juliánov
5 - Štefánikova čtvrť - Česká - Starý Lískovec
6 - Technické muzeum - Česká - Rooseveltova - Stará Osada
7 - Kr. Pole nádraží - Malinovského nám. - Obřany
8 - Líšeň - hl. nádraží - Česká - Bystrc (někdejší 10)
9 - Lesná - Malinovského nám. - Komárov

Výhodou tohoto uspořádání je, že rovnoměrně zatěžuje a využívá všechny trasy v centru, včetně h¨ran u nádraží. Oproti dnešnímu stavu např. zachovává přímé spojení Veveří - Malinovského nám., z Bystrce nabízí rovnocenné alternativy spojení přes Pisárky nebo Veveří (dnes potlačeno ve prospěch Pisárek. Lze zavést jednotný interval a linky lze skutečně půlit. Spojení do okrajových částí (Modřice) lze řešit ukončením některých spojů v ÚH apod.


Co takhle vím, tak většina důchodců jezdí k krematoriu stejně tramvají a že by si zvykly na nějakou 60ku která končí na Soukenické, pominu-li příšernou zast. Úzkou o tom dost pochybuju. Chodníček je to pěkný co tam postavili:-) ale ten kampus budej hotovej stejně až za pár let, tak by to snad taková škoda nebyla.

Mendlák se má stejně za pár let přestavovat, tak snad tam udělaj větší smyčku. Ta okružní linka byla samozřejmě myšlena obousměrně.

Ještě bych chtěl dodat, že dopravní podnik má zjevně tramvají dost, když většinu dne je interval 5 (10) min a kvůli rannímu int. 4 (8) min trvajícímu nanejvýš 1 h vyjíždí 4-5 (2) dalších souprav. Proto posílování linek v určité části by nemělo být problémem.


Pro obsluhu krematoria by podle mě byla lepší zastávka linky 60. Je to o něco blíž než z případné tram. zastávky a belhající pozůstalí se nemusí škrábat z toho příkopu.. Navíc na stávající tramvajové zastávce je nově postavený chodník, takže to teď zrušit by asi nebylo ono.

Prohození 1 a 8 je zajímavá myšlenka..

Do smyčky na Mendláku další kolej asi nevejde, navíc ta okružní linka je jednosměrná, chtělo by to pak ještě jednu v opačném směru a když budou končit na Mendláku dvě linky, tak už bude totálně ucpaný..


Pro obsluhu kampusu a nemocnice mi přijde rozumné zřídit zastávku Krematorium (raději Jihlavská, ať to nezní tak pesimisticky) na 2. straně tunelu pro tram (u výhybky) a starou zastávku zrušit. Tady by se přestupovalo na autobusy směr nemocnice (popř. až na Kamenný vrch). Otáčení autobusů by zde nebyl problém po zřízení semaforů, které se tu v blízké době mají udělat. Rovněž je tak lépe obslouženo vlastní krematorium a hřbitov.
Také by se měly prohodit trasy linek 1 a 8 na Ečerova-Nám. Karla IV. a Řečkovice-Lískovec, protože současné vedení 1čky, kdy se vlastně centrem vrací zpět je nesmyslné. Při zrušení linky 7 by se tak umožnil int. na Řečkovice-Lískovec 3,33 min. Posílení do Líšně by dočasně vyřešila 13ka až na Nám. Karla IV.
Pro dopravu v centru by bylo vhodné zavést okružní linku Mendl.nám-nádr-Malin.nám-Česká-Mendl.nám po přidání koleje v smyčce Mendl.nám.


ds píše:
d-14 Masarykova čtvrť - Husova - Nádraží - Rooseveltova - Masarykova čtvrť


Toto by šlo použít skoro na všechny linky: odněkud > kolečko centrem > a zase zpátky. Takhle by odevšad bylo přímé a časté spojení se všemi zastávkami v centru. Ale to už je asi dost šílený nápad...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 18:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]