Bacil píše:
Mně například citelně chybí jižní propojení ve střední vzdálenosti, tj. jižněji než Opuštěná a severněji než trasa Modřice - Chrlice - Tuřany. Pro IAD je možnost použít železniční přejezd v Heršpicích, ten je ovšem nepoužitelný pro MHD, protože jízdný řády linky přes tento přejezd jedoucí by byly iluzí. Napadla mě ale jiná varianta, která by se dala realizovat už teď, i když uznávám, že by vyžadovala několik autobusů navíc, a ty asi nejsou: propojit Komárov a Ústřední hřbitov přes D2, D1 a R51. Představa městských autobusů na dálniční křižovatce vypadá ztřeštěně, ale myslím, že takové spojení by pomohlo propojení oblasti Bohunic a Lískovců s oblastí jihu a jihovýchodu Brna (Komárov, Černovice, Tuřany...) rychleji než přes centrum (Opuštěná v tomto případě nic neřeší, to už je jednodušší přestoupit rovnou u hlavního nádraží). Pokud by takové řešení bylo akceptováno, jde ještě o to, kterou linku. Jako logické my se mi zdálo prodloužení a-50 s tím, že by buď zastávka ÚH zůstala jako závlek, nebo by to spojilo s nějakou změnou trasování v oblasti Bohunic (konkrétní varianta mě ale momentálně nenapadá)
S tou a-50 by to byl trochu problém, vzhledem k zajíždění ke hřbitovu, navíc už by ta linka možná byla trochu dlouhá. Napadají mě 2 jiná řešení :
- prodloužení a-67 od Shopping parku po dálnici ke hřbitovu (na to by si mohl Avion koneckonců přispět, určitá sociální skupina by spojení se hřbitovem jistě uvítala)
- prodloužení a-72 a spojů a-49 končnících v Přízřenicích Moravanskou ul. na Vídeňskou k zastávce d-2 Moravanská (otáčení např. před firmou Remet).
Myslím, že s tím jižním propojení východ - západ by bylo třeba ještě spojit 2 otázky :
- uzel Ústřední hřbitov (dlouhá jízdní doba objížděním přes Heršpickou)
- zapojení nádraží Horní Heršpice do IDS