Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 248 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Bacil píše:
Mně například citelně chybí jižní propojení ve střední vzdálenosti, tj. jižněji než Opuštěná a severněji než trasa Modřice - Chrlice - Tuřany. Pro IAD je možnost použít železniční přejezd v Heršpicích, ten je ovšem nepoužitelný pro MHD, protože jízdný řády linky přes tento přejezd jedoucí by byly iluzí. Napadla mě ale jiná varianta, která by se dala realizovat už teď, i když uznávám, že by vyžadovala několik autobusů navíc, a ty asi nejsou: propojit Komárov a Ústřední hřbitov přes D2, D1 a R51. Představa městských autobusů na dálniční křižovatce vypadá ztřeštěně, ale myslím, že takové spojení by pomohlo propojení oblasti Bohunic a Lískovců s oblastí jihu a jihovýchodu Brna (Komárov, Černovice, Tuřany...) rychleji než přes centrum (Opuštěná v tomto případě nic neřeší, to už je jednodušší přestoupit rovnou u hlavního nádraží). Pokud by takové řešení bylo akceptováno, jde ještě o to, kterou linku. Jako logické my se mi zdálo prodloužení a-50 s tím, že by buď zastávka ÚH zůstala jako závlek, nebo by to spojilo s nějakou změnou trasování v oblasti Bohunic (konkrétní varianta mě ale momentálně nenapadá)


S tou a-50 by to byl trochu problém, vzhledem k zajíždění ke hřbitovu, navíc už by ta linka možná byla trochu dlouhá. Napadají mě 2 jiná řešení :
- prodloužení a-67 od Shopping parku po dálnici ke hřbitovu (na to by si mohl Avion koneckonců přispět, určitá sociální skupina by spojení se hřbitovem jistě uvítala)
- prodloužení a-72 a spojů a-49 končnících v Přízřenicích Moravanskou ul. na Vídeňskou k zastávce d-2 Moravanská (otáčení např. před firmou Remet).

Myslím, že s tím jižním propojení východ - západ by bylo třeba ještě spojit 2 otázky :
- uzel Ústřední hřbitov (dlouhá jízdní doba objížděním přes Heršpickou)
- zapojení nádraží Horní Heršpice do IDS


Samozřejmě, územní plán se rámcová vize, navíc neobsahuje žádné závazné časové údaje a spousta věcí bude přehodnocena mnohem dřív, než by ty věci dospět k realizaci. Je ovšem faktem, že kampus nějaké řešení vyžadovat bude, a lanovka je pravděpodobně levnější než třeba o několik odstavců níž navrhovaná odbočka tramvaje. Musím ale říci, že při všech diskusích o kampusu (už před asi tak pěti lety) byla lanovka považována za cosi, co je nutno brát s velkou rezervou. - Myslím si ostatně, že vedle dopravy ke kampusu jsou i jiné priority. Mně například citelně chybí jižní propojení ve střední vzdálenosti, tj. jižněji než Opuštěná a severněji než trasa Modřice - Chrlice - Tuřany. Pro IAD je možnost použít železniční přejezd v Heršpicích, ten je ovšem nepoužitelný pro MHD, protože jízdný řády linky přes tento přejezd jedoucí by byly iluzí. Napadla mě ale jiná varianta, která by se dala realizovat už teď, i když uznávám, že by vyžadovala několik autobusů navíc, a ty asi nejsou: propojit Komárov a Ústřední hřbitov přes D2, D1 a R51. Představa městských autobusů na dálniční křižovatce vypadá ztřeštěně, ale myslím, že takové spojení by pomohlo propojení oblasti Bohunic a Lískovců s oblastí jihu a jihovýchodu Brna (Komárov, Černovice, Tuřany...) rychleji než přes centrum (Opuštěná v tomto případě nic neřeší, to už je jednodušší přestoupit rovnou u hlavního nádraží). Pokud by takové řešení bylo akceptováno, jde ještě o to, kterou linku. Jako logické my se mi zdálo prodloužení a-50 s tím, že by buď zastávka ÚH zůstala jako závlek, nebo by to spojilo s nějakou změnou trasování v oblasti Bohunic (konkrétní varianta mě ale momentálně nenapadá). - Samozřejmě, v každém případě by šlo o provizorní řešení, definitivním řešením je dobudování VMO v jižní části města, ale pokud vím, to v nejbližších dvaceti letech nehrozí (teď se řeší Hlinky, tunel Dobrovského, výhledově možná oblast Židenic).


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
V územním plánu jsou i lanovky na Špilberk a Žlutý kopec, trolejbus přes Náměstí Míru do Žabovřesk, o diametru ani nemluvě. Myslím, že tento dokument je asi ten poslední, který by šlo brát vážně :lol:


Pokud je mi známo, jednou z variant dopravy do kampusu byla také visutá kabinová lanovka z Pisárek. Jednak proto, že další koleje jsou na Vinařkách, jednak na druhé straně i proto, že ubytovací část kampusu bude v době veletrhu sloužit jeho hostům. Zní to hodně fantasmagoricky, ale kousek logiky to má. Mám ale dojem, že přinejmenším ze začátku zůstane u tradičních systémů, doplněných leda tak o trolejbus přes ulici Vinohrady a dále směřující ???k odsunutému nádraží??? (mám pocit, že tak nějak je to v územních plánech).


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
VS píše:
Realita,ale bude asi hodně jiná,že?


Taky si myslím, že bude realita jiná. Já to vidím na zkrácení intervalu na a-60, posílení a-69 a v lepším případě trolejbusovou linku t-28 Mendlovo nám. - Kamenice. Až to začně být neúnosný, třeba se to začne řešit....

Ad posílení Kr.Pole : myslím, že v současném stavu je mnou navrhovaná d-14 (St.osada - nádraží - Kr.Pole) skutečně nejlepší řešení, protože víc vozů se vypravit nedá a Ústřední hřbitov je jediná oblast kde se dá brát.


Zkracovat interval na d-13 nemá cenu,těch 10 minut tam bohatě stačí.Komírov je ale jiná! Proto bych posílil d-12 na 4-6 min.+v úseku Červínkova-nádraží půlil linkou 13 na 3-3-4 min..Tato úprava se dá využít i na systém 12 linek.Kde vzit vozy? Část 2xT z d-13 dat na d-12,zbytek použit třeba na d-5,3 nebo d-9.Uvolněné vozy K2 dát na d-13(nechat jí jen na Červínkovu).Otázka je jen,jestli by to stačilo,ty 3,5 min.Pravda vše je lepší než současný stav.Co s d-9? Buď Lískovec nebo Pisárky.

Dávam to námět k diskuzi: Obsluha nově budovaného Univerzitního Campusu v Bohunicích.Kromě školy tam budou i velký koleje,to znamená další tisiíce studentu.jak to dopravně řešit? Já navrhuju novou tramvajovou trať:Za zast.Krematorium by odbočila z Lískovecké tratě,podjela by polozahloubeně ul.Jihlavskou a pokračovala směrem ke Kauflandu,kde by byla první zast.Kejblay,dále podel ul.Kamenice se zastávkami Kamenice,Netroufálky a konečnou Bohunice,Campus.Převedl bych sem linky 7 a 10,od nádraží do Lískovce nově přeloženad-9
( viz.výše),eventuelně sem svedli část IDS busů 401 až 404.

Realita,ale bude asi hodně jiná,že?


Když se zkrátí interval i na 13, tak sice provázanost mezi 12 a 13 bude zachovaná, ale ztratí se třeba provázanost mezi 13 a autobusy u Dělnického domu (až bude zase jezdit 13 do Juliánova).


Docela se bavím, nad těmi návrhy linkového vedení, eventuálního nasazení a počtu tramvajových vozů. :-D
DPMB má jistě na tuto problematiku zaměstnance, kteří sami dobře ví, že jen tak změnit linkové vedení není taková sranda. Co se týče nasazení vozů to taky není jen tak. Musí se počítat kapacita smyček, pauzy řidičů, provázanost linek, technické parametry vozidel,.... :-o
Na druhou stranu je pravda, že obsazenost linek 12 a 13 je v této době velká, což by se dalo dělat jednosušeji, zkrácením intervalů mezi spoji linek 12 a 13 (aby zůstala provázanost), případné zakončení některých kurzů linky 12 na Zvonařce (menší potřeba vozů). Zkrátka a prostě, bez větších změn linkového vedení!!!


Mně bavila MHD od raného dětství, po rodině se traduje moje údajná věta z doby, kdy mi měly být asi tři roky, že "čtrnáctka jezdí sporadicky". Pracovně jsem nikdy s dopravou neměl nic společného. Ale známí a kolegové už si zvykli, a jsou občas i rádi, když potřebují ohledně MHD či IDS poradit (ovšem ne že bych věděl všechno). * Ještě k tomu posílení t-12: myslím, že by se uživilo (pokud by samozřejmě bylo dost vozů) v celé trase. Přinejmenším opticky se mi zdá, že koleje v Komárově jsou teď taky využívané víc než dřív. Ale ono by to chtělo taky nějaké systémové řešení. Vysoké školy zvyšují počty studentů, protože je k tomu ekonomika nutí. Jenže nikdo tu koncepčně neřeší dopady na město, jeho dopravní možnosti, obávám se, že ani prostý tok informací ve směru vysoké školy -> magistrát -> DPmB (+ Kordis, ostatní dopravci) tu neexistuje. Ještě tak u nové výstavby (např. kampus v Bohunicích), ale u rozširování stávající výuky vůbec.


Já sem taky v DPMB nikdy nepracoval,k dopravě mě přivedl muj děda,když sem byl malej.Zpočátku sem se zajímal jen o to jakej vůz jede,ale později sem tomu úplně propadl i díky internetu.Doprava je věc ke které má co mluvit hodně lidí,ale málo jí rozumí tak,aby jeho návrhy byly užitečné pro lidi např.reorganizace linek MHD,IDS a přijatelná cenová politika jizdného.Pravada je,že zatím žádným odborníkem nejsem,ale pořád se zlepšuju.


Offline
Uživatelský avatar

924
15 čer 2004 19:24
Já jsem objevil před 2 roky tuhle stránku a chytlo mě to.... Kamarádi mě mají za blázna 8-)


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Já jsem v DPMB taky nikdy nepracoval, jen se mi od mala prostě líbily šaliny, trolejbusy.... V šesti letech jsem rodičům vzal plán města a všechny ulice začmáral návrhy tras linek :lol: :lol:


Thaavi píše:
Chtěl bych se zeptat, kolik z vás, co se zajímáte o MHD a píšete do tohodle fóra pracuje/pracovalo přímo v DPMB? A takyby mě dost zajímalo, kdy vlastně vás začly trajfy, tramvaje apod. bavit, že je to už něco jako vaše (teda aj moje) hobby? Jsem trochu moc zvědavej dneska, co :lol:

Tak já v DPMB nepracuju (a ani jsem nepracoval). A odkdy? Asi když jsem dostal v deseti na vánoce vláčky a od železnice jsem se potom plynule přesunul k městské dopravě :wink:


Zajímalo mě jak do systému 12 linek vnést posílení Kr.Pole.Červínkovy,nejlíp asi takto.

Na d-12 zavést v době od 6.15-8.45 a od 13.35-18.45h dělený interval Komárov-Tech.Muzeum 4-6 min.(vozy by dělaly přestávky v Komárově),navíc bych zavedl posilo vý spoje v trase Červínkov-Zvonařka(po trase d-12) 8xK2 z Pisárek.Zaroveň by se musely d-3 a d-9 zkrátit pouze na Rakoveckou(na Ečerovu jen d-1 s přestupem u Přístaviště).Další změny by byly:každy druhý spoj na d-5 obsadit 2xT(kurzy po kterých jede d-6),vozy K2(nechat po d-7,která by zůstala až na Švermovu).Na lince 5 by bylo 18 vozů(9x2xT a 9xK2).Uvolněný K2 by se použily na posily d-12.Ty soupravy sem počítal a vyšlo by to 10x d-1,10x d-12,9x d-5,což je 29 souprav z Medlánek.na d-9 by bylo souprav jen 13(po zkrácení na rakoveckou)8x 2xT6(Medlánky) a 5 vozů z Pisárek. souprav by bylo i na d-12. Linku 10 nechat celodenně St.Lískovec-Geislerova(-Stránská Skála).Do Juliánova d-11 z Lesné přes Husovou.

V době veletrhů by se zřídila P1 jako teď nedávno po 10 min.,v době od 8 do 13 h posílená odkloněnou d-2 do Pisárek,po 13 h by(cca do 18h) se na 5 Pisáreckých kurzů d-4(kromě garant.anitry) daly busy a K2P by se převedly na P1(5 kloubáků),což by umožnilo zkrátit na ní interval na 5 min.Při dušičkách by se jednoduše odklonila d-7 ke Hřbitovu.


Chtěl bych se zeptat, kolik z vás, co se zajímáte o MHD a píšete do tohodle fóra pracuje/pracovalo přímo v DPMB? A takyby mě dost zajímalo, kdy vlastně vás začly trajfy, tramvaje apod. bavit, že je to už něco jako vaše (teda aj moje) hobby? Jsem trochu moc zvědavej dneska, co :lol:


1. týden školy to dycky bude jezdit k výškám plnější, za pár dnů to ustane, až študáci přestanou jezdit na zbytečné přednášky atd...A navíc 27.9. se jezdilo podle řádu pro prázdniny a taky se to utáhlo, ikdyž některý školy nezahajovaly.

Líbí se mi jak jste všichni odmítli můj návrh, který tyto problémy řešil.


Nepřetížilo by,kdyby se zavedla d-10 v úseku Geiselerova-St.Lískovec s celotýdenním provozem,s tím že by některý spoje(ve špičkách všechny) pokračovaly na Stránskou Skálu.

Jenom bych chtěl zdůraznit že posílení d-12/13 do Kr.pole je teď ještě víc akutnější.Ty d-12/13 jezdí teď ještě víc plný než na jaře! Teď už se dá po většinu dne jen stát na schodech!


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Odjezdy do Komárova by rozhodně neměly být ze zastávky u viaduktu, ale tohle vskutku není nejšťastnější způsob, jak toho docílit. Přetíží to linku 8 na Křenové (zvláště nyní, když jede 13 na Geislerovu, by tou 9 nejezdil nikdo), navíc zmizí spojení Geislerova - Křenová - Česká.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Taky si myslim, ze by 4 byla lepsi v obou smerech Rooseveltovou. Mnoho cestujicich by privitalo chybejici spojeni Ceska - Malinovskeho namesti - Cejl.
A pro mnoho lidi s Masarykovy ctvrti by bylo spojeni na Ceskou a Malinovskeho namesti prijemnejsi, nez spojeni na nadrazi.

A ten odjezd z jedne zastavky do Komarova se da vyresit zrusenim 13, zavedenim 9 do Julianova a 12 v pulenem (a v problemove dobe i kratsim) intervalu. Kazda druha by jela az k Technickemu muzeu, vecer vsechny. (ale to jsem tady psal uz davno)


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Drobná připomínka - myslím že hodně lidí z Masarykovy čtvrti (včetně mě) by přeložení linky 4 do Rooseveltovy uvítalo. Sice padne spojení na Hlavní nádraží, ale to je z Malinovského nám. zajištěno dostatečně četně. Spojení na Českou je mnohem důležitější a z Komenského nám. je to opravdu nepříjemné.


Z České na Šilingrák toho jezdí 3 pr...le i bez d12 a d4 Rooseveltovou by zase znamenalo, že lidem z Masarykovy čtvrti upřete přímé spojení na nádraží. Jestli máte za to, že zastávka na spojc u Grandu je tak nějak mimo, asi si lámete hlavu, kam přestěhovat trolejbusy do Šlapek a Slatiny, ty jsou totiž nähmlich stejný případ.


Kromě toho že je ta zastávka kdesi :-? Tak navíc ještě seberete přímé spojení d-12 lidem jedoucím z České a Kr.Pole na Šilingrovo nám. a Nové sady,spojení Česká-Malinovského nám. dokáže zajistit obousměrně d-4.Pokud je Husova přetížená,tak už se rači zbavit té d-4 a dát ji na Roosveltovu.Takhle ale naštvete asi spoustu lidí.


D12 by měla jezdit po spojce u Grandu pouze cestou do Komárova, zpátky do Kr. Pole by vedla jako dnes. Důvod kromě toho, aby na stejnou konečnou odjížděly šaliny ze stejné zastávky je vytvoření přímého spojení Kr. Pole - Malinovského nám. (magistrát má pár úřadoven na Kounicově a hlavní budovu na Maliňáku, např.) a odlehčení Husovy v zatíženějším směru (o d4). Připadá mi to prosté a logické. Excentricita zastávky mi nevadí, jezdívám tam občas na Lesnou a docela v poho, je to nejbliž k dálkovým busům na staré nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Na excentričnosti zastávky u viaduktu se na 100% shodneme. Její umístění může obhajovat jen člověk, který není nucen linku 9 pravidelně používat.


Nechápu proč by ta spousta lidí co jede na Českou a do Kr.pole měla nasedat u Grandu,vždyť je důležitější vést dopravu na Českou přes Husovu(ev.Masarykovu),proto aby se nemuselo lozit až kamsi do prde...e.
Za tu dobu co jezdím na Lesnou d-9 sem se naučil tu zastávka opravdu nenávidět :evil:

Proto,aby lidi u nádru nepřebíhaly by měla jezdit do Komárova jen d-12 od 3 a 4.koleje.Ta blbá zastávka na spojce je taky důvod proč sem pro jakékoliv vymístění linky d-9 z této oblasti,a je jedno jestli do Lískovce či přes Českou do Bystrce či někam jinam.Ta zastávka by se měla zrušit a né tam zavádět další linky,navíc ještě tak důležitý jako d-12 je. :twisted:


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 22 pro 2024 10:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]