Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 247 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
PvvS píše:
no tak prodlouzit interval na 78 by bylo dost nesmysl , pac usek z osady do lisne je vyuzitej az to hezky nejni. Tady by se mozna uzivilo i 10 minut


Samozřejmě, souhlasím, proto taky navrhuju v úseku Stará Osada - Líšeň paralelní linku (např. 77), takže by se interval naopak zkrátil na 15 minut


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
no tak prodlouzit interval na 78 by bylo dost nesmysl , pac usek z osady do lisne je vyuzitej az to hezky nejni. Tady by se mozna uzivilo i 10 minut


Nápad s a42-70 nepovažuju za dobrý, právě kvůli zatahování busů do centra. Už dnes má a67 problémy s dodržováním JŘ zvlášť při jízdě Koliště - Milady Horákové a alternativní trasa prostě není. Obsluhu carrefouru lze řešit pomocí a46/66, pokud frantíci pustí nějaké ojro. Jundrov souhlas, ale nová trať bude něco stát a pokud si pamatuju, byly tam ze strany místních odmítavé názory. Každý závlek okružních linek 44/84 může jejich atraktivnost snížit, naopak tyto linky by konečnou mít neměly, pouze by se střídali řidiči v uzlech, kde je zázemí.


a-40/63/48 do Komárova by opravdu vyžadovalo výrazné (a to zdůrazňuji) posílení 9/12. a-40 jezdí často hodně plná, a po spuštění druhé etapy IDS to bude ještě horší. Pravda je i to, že by to pak muselo pokračovat přes Heršpice, protože se to jinak neotočí. Ostatně mi připadá, že ta ulice, která vede z Komárova do Heršpic (teď mi vypadl název) ani není na takovou kumulaci stojících autobusů dimenzovaná. (Možná by bylo lepší řešení zdvojkolejnit S7, zřídit zastávku v Brněnských Ivanovicích a pouštět po ní motoráky po deseti minutách - ale já vím, tohle je z říše čiré fantazie.)

a-72 celotýdenní provoz je určitě dobrý nápad (byť v dlouhém intervalu), ale když už, tak bych ji nezkracoval. Zkrácením do Černovic by se přišlo o jeden z výrazných "půvabů" a-72, totiž propojení a-40/48/63/67/... s a-72, a to by byla škoda. Mimochodem, spojil bych to se svým nápadem a pokračoval bych z Komárova po D2, D1 a R52 až do Ústředního hřbitova, čímž by se konečně vytvořilo chybějící propejení Komárova a ÚH (psal jsem o tom v jiné diskusi)

a-75 celodenně do Slatiny, závod by byl dobrý nápad - myslím, že by nejezdila prázdná za předpokladu, že by se podařilo vytvořit návaznost na a-78 (osobně bych to jako obyvatel Tuřan velice přivítal). Momentálně to ale není reálné, protože interval na a-78 je 20 minut a na a-75 po většinu dne 15 minut, přičemž a-78 zase není tak využitá, aby stálo za to interval zkrátit. Leda snad řešení ve stylu:
a-78 stávající trasa, interval 30 minut
a-77 (třeba) Stará Osada - Velká Klajdovka - Jírova, interval 30 minut (provázaná s a-78)
a-75 prodloužit každou druhou po trase Slatina, závod - Tuřany - Chrlice - Modřice, Olympia, v úseku Slatina, závod - Olympia provázaná s a-78
ale uznávám, že ze mě asi mluví Tuřaňák :-)) i když přímé propojení do Olympie by jistě uvítali i lidé ze Židenic a okolí. Trochu by to ale postihlo Slatinu a starou Líšeň, to uznávám.

Jinak myslím, že zhuštění autobusů ze Zvonařky k Carrefouru je opravdu nesmysl, stejně jako vedení a-54 podél tramvaje. Po Mučednické by ale nějaká linka mohla vést - pokud by se překonal odpor místních obyvatel, vhodný by byl mikrobus, který by zvládl i ten úhybný manévr na nám. Míru.


a-42 Není tak špatnej nápad, návíc a-67 spodem je narvaná,Carrefour potřebuje obsluhu a propojení severních částí s oblastí Lužánek a Zvonařky(kór když se tam bude budovat Jižní centrum)je taky potřeba.
a-70 Z Globusu jezdí dnešní(a-42) narvaná a pak se to všechno přesune do šalin,který sou dost narvaný.Takže.Buď zkrátit interval na d-1,6,7 nebo prodloužit busy? V současné době je možné jen to druhé.

44/84 pořád,jezdí tam dost lidí(Spáčilova) a spojení jinam než do Slatiny a k nádraží by přivítaly.Chbí spojení této oblasti a Učiliště se Zvonařkou.a-76 je nedostatečná.

Tu změnu a-50 sem myslel z důvodu vzniku nové trol.linky t-23 Hájenka-Kamenný vrch-Nemocnice-Osová,tím by se odstranil souběh a vzniko jinde nové spojení.Proto taky(i kvůli budoucímu Campusu) uvažuju o prodloužení a-69 ke Hřbitovu.Zde by navazovala na d-2,6.

Za a-54 si trvám,když tam může jezdit(smradit a hlučet :shock: )noční linka,proč by nemohla být i denní.Vždyť ty auta tam určitě dělají bordel.Možná by to šlo odkloněním a-67 z Přívratu přes Mozolky a Tábor na Nám.Míru.Do Jundrova sem počítal s t-linkou 29(v dnešní trase x25) nově prodlouženou do smyčky Jundrov.

a-72 ta 44/84 potřebuje posilu aspoň v severní části města cca Semilasso-Merhautova,šlo by to možná ale řešit i jinak.

a-75 ukončena u voz.Slatina je nesmysl,když by se hodila pro obsluhu Přemyslova nám. a okolních oblastí.Stejně tudy v budoucnu pojede do Šlapanic,pokud se tam zruší trajfy.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Jako obvykle budu rejpat :-)

Náměst k diskuzi dobrý, ale pár připomínek :
- ukončení 40,63 v Komárově je problematický, prodlužuje jízdní dobu průjezdem přes Heršpice, navíc by bylo potřeba kvůli tomu posílit d-12, není z čeho
- 42, 70 = návrat zpět, zase přílišné trasování linek do centra, nevidím důvod proč by měl mít Carrefour tak luxusní dopravní obsluhu
- 44, 84 = zajímavý nápad, ale možná by to stačilo jen v pracovní dny
- 50 = totální blbost, zruší vazbu na Nemocnici Bohunice
- 54 = i když bych tu linku využil, úsek Zoo - Tábor kopíruje šalinu, to by neprošlo, to nikdo nezaplatí, navíc se nedá dost dobře autobusem projet přes Náměstí Míru do Lerchovy ul.
- 60 = s tím se počítá, ale čeká se na přechod u Krematoria
- 67 = to by mělo být na Vychodilovu z Jundrova nebo ze Zvonařky ?
- 69 = jaký by to mělo význam a jak bys ji u hřbitova otáčel?
- 72 = zajímavá myšlenka, ale myslím že by jezdila nevyužitá, zvlášť o víkendu
- 75 = to by možná ujalo, ale ta část trasy by byla taky dost nevyužitá

Mám taky pár zajímavých návrhů, jak budu mít víc času, něco pošlu 8-)


Když už se tady mnohokrát zmiňovaly návrhy linkového vedení,byly to vždy jen tramvaje.Co autobusy?
Uvadím sem,pro množství linek jen ty,kterých se změna týká.
Je to jen návrh :idea:

a-40,63 ukončit v Komárově
a-41 Kr.Pole,nádraží-Ivanovice-Lelekovice
a-42 Zvonařka-nám.28 října-Carrefour-Kr.pol,nádr.-Semilasso-Tylova-Řečkovice,nádr.-Mokrá hora-Ořešín
a-44/84 mezi zast.Škroupova a Tržní ještě navíc přes Učiliště a Spáčilovou
a-50 Bystrc,ZOo-Hájenka-Šárka-Myslivna-Křivánky-Lískovec,ED-U hříště-Osová-Ústř.Hřbitov
a-54 Žebětín-Ečerova-Rakovec-Zoo-Svratecká-Horova-Tábor-Náměstí míru-Vaňkovo nám.-Mendlovo nám.
a-60 nové zastávky Kejbaly a Krematorium
a-61 zrušit(náhrada trolejbus)
a-62 zrušit
a-67 zkrátit na Vychodilovou(do Jundrova trolejbus)
a-68 prodloužit z Mendláku na Červený kopec
a-69 od Netroufálek vést přes Kamenici a Kejbaly ke Hřbitovu
a-70 Zvonařka-nám.28října-Carrefour-Mojimír.nám.-Semilasso-Hudcova-Palackého nám.-Kronova-Globus,kloub.busy
a-72 aspoň v části trasy zavést celotýdenní provoz,mimo spičku vést do Starých černovic(místo závleku a-49)
a-75 trvale prodloužit do Slatiny,Závod(obsluha Slatiny)


3215: na té fotce je asi lakování - nátěr podle 14TrM


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Co je s 3215 (viz foto ve fotogalerii) :?:


Takova pekna hra na odreagovani, s dopravni tematikou: http://www.3dgamesdev.com/index.php?mod=games&sid=37


titlis píše:
Trošku jsme se odchýlili od tématu, ale když už jsme to načali, tak si myslím, že jednotný interval (4, 5, 6, 10, 12 min.) je kvůli provázanosti v síti absolutně nutný. Nemusí být přitom celý den stejný, to je logické, ale ta čísla jsem nezvolil náhodou, je jimi beze zbytku dělitelných 60 min., to se potom lépe pamatuje JŘ. A nabídku lze regulovat velikostí vozu - máme tady habakuk nejrůznější kapacity - od sóla přes K2 až po 2xT3(56), případně kačenky, případně K3R a případně vlečňák.


Regulovat velikosti vozů? A v tom je právě problém! Máme málo 2xT(chybí na d-5 a 9),na d-12/13 nestačí ani 2xT,tam lze jdeině zkrátit interval nebo dát 60m soupravy,což je nereálné.Totéž d-8!


Trošku jsme se odchýlili od tématu, ale když už jsme to načali, tak si myslím, že jednotný interval (4, 5, 6, 10, 12 min.) je kvůli provázanosti v síti absolutně nutný. Nemusí být přitom celý den stejný, to je logické, ale ta čísla jsem nezvolil náhodou, je jimi beze zbytku dělitelných 60 min., to se potom lépe pamatuje JŘ. A nabídku lze regulovat velikostí vozu - máme tady habakuk nejrůznější kapacity - od sóla přes K2 až po 2xT3(56), případně kačenky, případně K3R a případně vlečňák.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
VS píše:
Já sem myslel,že byla ta d-5 plnější jenom,když po dobu Invexu jezdila d-7 do Pisárek.No ale o na tam moc efekt nemá,jede jen ze Švermovy a stejně jen před každou druhou d-5.To posílení d-5 pomocí 2xT či v budoucnu K3.N se nedá donekonečna odkládat,jenže takových míst je v Brně moc.To vyžaduje zásadnější regorganizaci systému linek tramvají.Ten 5 minutový interval s jejich oslavovanou provázaností a dalšími výhodami má trhliny v příšerné přeplněnosti některých linek.Nejednodušší řešení? Zkrátit na problémových linkách interval na 3 minuty.Jak chcou mýt jednotný interval na celé síti,když se jednotlivá místa liší poptávkou?


To zní přímo pohádkově, taky bych si dokázal představit interval 3,3 minuty na linkách 1, 5, 8 a interval 5 minut na linkách 9 a 12. Naráží to jen na dílčí problém v podobě nedostatku vozů a nasmlouvaných vozových km.

Jinak myslím, že v dnešní situaci je jen těžko pochopitelné, že v rámci jakési pravidelnosti vozí každá druhá tramvaj na d-2 vzduch na ústřední hřbitov, že jezdí dvojčata na d-13 na Geislerovu, d-10 v intervalu 10 minut celé odpoledne až na Stránskou skálu atd. A ještě si dovolím jednu kacířskou otázku : Jste si jistí, že zrušení odpolední špičky u tramvají byl správný krok, že pravidelný interval po celý den je dostatečnou satisfakcí za přeplněné vozy v určitém časovém úseku? Je na místě zmínit, že v Praze byl před pár lety taky stejný interval po celý den, ale pak se v tichosti vrátili k modelu 8/10 minut.....

--
Pokračování diskuze z tématu K3R-N (pozn. pd)


To pd: dik moc


Abych to nemusel složitě popisovat, tak na tomhle obrázku je čep to špinavé co trčí ze zvednuté skříně směrem dolů. Přes čep se přenáší síly z podvozku na skříň tramvaje a kolem čepu se může v zatáčkách natáčet podvozek. Tahle fotka je konkrétně z T6, podobné je to na většině ostatních současných tramvají kromě Aster a Aniter.

Vzdálenost otočných čepů je u tramvají jinak řečená vzdálenost středů podvozků - třeba u T3, K2 je to 6,4 metrů, u T6 a KT8 je 7,5 metrů. Víc asi napoví tento obrázek - tady je to kóta 6400.


Mohl by mi někdo ve zkratce tady napsat, co to přesně jsou "otočné čepy". Pořád čtu vzdálenost otočných čepů... a nevim, co si o tom mám myslet (asi jsem ve škole měl dávat větší pozor). Díky


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Nahlédněte prosím do tématu "Anketa o nejlepší a nejhorší vozidlo" a pošlete mi svůj názor. Výsledky budou vyhlášeny 1.11.2004.

Díky, Fixi

:oops: :wink:


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
pd píše:
Takhle by 69 musela jezdit přes ten často zavřený přejezd v Heršpicích a jak už tu bylo zmíněno, tak z jízdního řádu by byly použitelné tak nanejvýš čísla do sportky...
Jinak myslím, že nejlepší by tam byl nadjezd nebo podjezd (a ten už musí být v různých plánech taky hodně dlouho) a pak by se tam mohla přeložit třeba i 79.


Pres ten prejezd by sla nanejvys zavest linka v trase Hrbitov - Komarov, aby se neprenasely zpozdeni z tohoto useku nekam dal.
Jizdni rad platil pouze k zavoram a dal by byla poznamka "jezdi podle plotu".


Takhle by 69 musela jezdit přes ten často zavřený přejezd v Heršpicích a jak už tu bylo zmíněno, tak z jízdního řádu by byly použitelné tak nanejvýš čísla do sportky...
Jinak myslím, že nejlepší by tam byl nadjezd nebo podjezd (a ten už musí být v různých plánech taky hodně dlouho) a pak by se tam mohla přeložit třeba i 79.


Spojení Komárova s Bohunicemi: A co třeba a-69 prodloužit na Úzkou přes Černovice po trase a-49 do Heršpic,dále ul.Sokolovou,k Hřbitovu a kolem Krematoria ke Kauflandu,přes Kamenici a dále po trase a-69 do Bosonoh.Zlepšilo by se spojení Kauflandu a později i nového Campusu(studenti by mohli ke hřbitovu,kde by se využily relativně volný linky 2 a 6).


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Bacil píše:
Ad Monte Bů - myslím, že je ta věc byla diskutována i v jiných diskusních na tomto serveru a mám dojem, že více lidí se shodlo na tom, že tu myšlenku by bylo dobré trochu pozměnit - "čtverku" ponechat a ten autobus z Mučednické nechat pokračovat spíš po Lerchově a pak např. na Lipovou. Čili taková spíš doplňková tangenciální linka, dovedl bych si na ní představit i mikrobus (vůbec si myslím, že na některých linkách a v některých časových polohách by se pár mikrobusů v Brně uživilo).


Ono taky v době koncipování územního plánu jezdila na Kraví horu d-4 v inetrvalu 10 minut, často nevyužitá, takže se počítalo s využitím volné kapacity na t-34 a směrování přes Náměstí Míru. Teď, když jsou plně využity VŠ koleje na Sušilově a nám.Míru, dojíždí se na ZŠ Nám.Míru a CMCZŠ Lerchova, víc studentů jezdí na VUT a navíc bylo postaveno koupaliště, je jasné, že trolejbus by byla cesta zpět. Doplňkový autobus by se hodil (Karosa Midway, SOR 7,5 nebo SU 10), ale jak už jsem psal dřiv, narazí na odpor místních (něco o tom vím, protože tam bydlím :cry: ). V Masarykově čtvrti bohužel vítězí přístup "lepší spojení klidně, ale nebude mi to jezdit pod okny, tady byl vždycky takový klid...."


1) Ad "jih": myslím, že jedna věc je propojení Komárov (- Heršpice -) hřbitov, jiná věc je propojení Modřic, což je spojení sice ve stejném směru, ale o pár kilometrů dál na jih. Fakt je, že spojení a-78/510 funguje, včetně toho, že IDS-510 navazuje u Olympie (v obou směrech) na některé spoje a-78. Na druhé straně je otázka, jestli by alespoň některé spoje a-78 nemohly zajíždět až k modřickému nádraží, ev. ke smyčce tramvaje. Ale to mě tolik netíží. Jinak s názorem, že propojení ÚH - Komárov má vazbu na uzel ÚH jako takový a na zapojení heršpického nádraží do IDS zcela souhlasím, i když speciálně v případě heršpického nádraží mě nenapadá nějaká racionální a momentálně realizovatelná varianta.

2) Ad Monte Bů - myslím, že je ta věc byla diskutována i v jiných diskusních na tomto serveru a mám dojem, že více lidí se shodlo na tom, že tu myšlenku by bylo dobré trochu pozměnit - "čtverku" ponechat a ten autobus z Mučednické nechat pokračovat spíš po Lerchově a pak např. na Lipovou. Čili taková spíš doplňková tangenciální linka, dovedl bych si na ní představit i mikrobus (vůbec si myslím, že na některých linkách a v některých časových polohách by se pár mikrobusů v Brně uživilo).


No raději bych tam viděl normální městskou linku, třeba 72, každý 2. vůz, ale pořád je to lepší než nic. Příště se pořádně podívám do mapy, moc tam nejezdím.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Trolejbus v Masarykově čtvrti má být samozřejmě místo šaliny., ale mám pocit že vs oučasné době je to pasé, když se uvažuje o rekonstrukci náměstí Míru s přesunem smyčky.
Co se týká tvého pocitu s dopravou v Modřicích, je mylný, od Olympie přes Modřice ke smyčce tramvaje jede linka 510 s intervalem ve špičce 30 min., což zase není tak málo.


Ten O-Bus přes Náměstí míru (Monte Bú) má být vedle šaliny, nebo by se 4 zrušila? Fakt je ten, že z Masaryčky spojení Mučednickou chybí, ale za tu cenu, že by přestala jezdi d4 mi to připadá příliš. Obsluhu Kampusu bych spíš viděl posílením trajfu, v relaci Bohunice - špitál - Mendlák, protože koleje na Vinařkách. Lanofka by se mi taky líbila, ale bude mít na ni město peníze? Nebo ji zaplatí nějaký soukromý investor?!
A co se týče spojení v jižní části města, je co zlepšovat. Například mám pocit, že od nádraží v Modřicích nejezdí do Modřic vůbec nic, přitom tam vyrostla průmyslová zóna, kde pracuje čím dál víc lidí a určitě jich řada bydlí až na severním kraji (Kr. Pole, Řečkovice, Lesná) a rádi by do práce jezdili vlakem, protože šalinama s přestupem na Úzké na A49 to je děsné.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 10:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]