a-40/63/48 do Komárova by opravdu vyžadovalo výrazné (a to zdůrazňuji) posílení 9/12. a-40 jezdí často hodně plná, a po spuštění druhé etapy IDS to bude ještě horší. Pravda je i to, že by to pak muselo pokračovat přes Heršpice, protože se to jinak neotočí. Ostatně mi připadá, že ta ulice, která vede z Komárova do Heršpic (teď mi vypadl název) ani není na takovou kumulaci stojících autobusů dimenzovaná. (Možná by bylo lepší řešení zdvojkolejnit S7, zřídit zastávku v Brněnských Ivanovicích a pouštět po ní motoráky po deseti minutách - ale já vím, tohle je z říše čiré fantazie.)
a-72 celotýdenní provoz je určitě dobrý nápad (byť v dlouhém intervalu), ale když už, tak bych ji nezkracoval. Zkrácením do Černovic by se přišlo o jeden z výrazných "půvabů" a-72, totiž propojení a-40/48/63/67/... s a-72, a to by byla škoda. Mimochodem, spojil bych to se svým nápadem a pokračoval bych z Komárova po D2, D1 a R52 až do Ústředního hřbitova, čímž by se konečně vytvořilo chybějící propejení Komárova a ÚH (psal jsem o tom v jiné diskusi)
a-75 celodenně do Slatiny, závod by byl dobrý nápad - myslím, že by nejezdila prázdná za předpokladu, že by se podařilo vytvořit návaznost na a-78 (osobně bych to jako obyvatel Tuřan velice přivítal). Momentálně to ale není reálné, protože interval na a-78 je 20 minut a na a-75 po většinu dne 15 minut, přičemž a-78 zase není tak využitá, aby stálo za to interval zkrátit. Leda snad řešení ve stylu:
a-78 stávající trasa, interval 30 minut
a-77 (třeba) Stará Osada - Velká Klajdovka - Jírova, interval 30 minut (provázaná s a-78)
a-75 prodloužit každou druhou po trase Slatina, závod - Tuřany - Chrlice - Modřice, Olympia, v úseku Slatina, závod - Olympia provázaná s a-78
ale uznávám, že ze mě asi mluví Tuřaňák
) i když přímé propojení do Olympie by jistě uvítali i lidé ze Židenic a okolí. Trochu by to ale postihlo Slatinu a starou Líšeň, to uznávám.
Jinak myslím, že zhuštění autobusů ze Zvonařky k Carrefouru je opravdu nesmysl, stejně jako vedení a-54 podél tramvaje. Po Mučednické by ale nějaká linka mohla vést - pokud by se překonal odpor místních obyvatel, vhodný by byl mikrobus, který by zvládl i ten úhybný manévr na nám. Míru.