Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 243 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Souběh nočních linek s vybranými denními by byl pro cestující výhodný, ale to by denní nemohly jezdit přes nádraží, kde si budou překážet.

Dokázal bych si představit i rozjezd ve 22.30, ale dřív už asi ne, to by každej důchodce z divadla musel jet noční linkou a z toho by se zbláznili. Jinak myslím, že režim nočních spojení by mohl fungovat i v neděli ráno (cca do 6.30), protože tam je četnost spojů ještě menší než v pracovní dny večer.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Já myslím, že začátek provozu nočních busů dříve není tak špatný nápad. Často se mi zdá, že mezi 21 a 23 se mi po městě cestuje hůř než potom rozjezdem. Něco jede po 15, něco po 20, něco po 30 minutách. Dají se sice vymyslet vychytávky (například když mi ujede z Úzké spoj do Tuřan 21.40 či 22.40, jedu jedenatřicítkou do Slatiny a tam přesednu na d-78 :wink: ) ale to samozřejmě systémově nic neřeší. Možná, že rozjezdy např. 21:40 - 22:00 - 22:20 - 22:40, doplněné o některé "přežívající" tramvaje (např. d-1, d-3, d-8) a pár tangenciálních a okružních (d-26, d-44/84, d-78, možná některé další) by nemuselo být špatné. Ale chtělo by to promyslet a propracovat (například by asi nebylo dobře, aby Holásky byly tak brzo bez obsluhy, takže by to např. asi chtělo v těchto časech vést d-95 po její původní trase - a takových případů by se určitě našlo mnohem víc, namátkou třeba Jundrov).


VS píše:
3) Stanovit (u tramvají)jednotný interval 5 nebo 10.min.příp 6 nebo 12 min.

Jednotný interval ano, ale ne ve špičce. Na některých linkách stačí těch 5 minut, na některých by to chtělo 4 min a aspoň krátkodobě 3,3. Např. d-5 int. 4 min. a d-8 int. 3,3 min. a to i v odpolední špičce - na proložení intervalů mezi 5 a 8 bych v Lískovci nehleděl a jinde to taky nemá smysl.


VS píše:
5) Večer nechat(až na vyjímky)jezdit tramvaje jen do 21.30 h, pak noční busy.

21.30 je brzo, to by ty noční busy musely jezdit po 10 minutách.


VS píše:
8) Oblast Červínkova vyžaduje aspoň 3 min. interval, nejlépe dvě linky jednu k nádraží,druhou na Českou a pak dál někam jinam

A co třeba nasadit T3+VV+T3 na d-12? To by problém řešilo i s 5 min. intervalem, nebo lépe s 4+6 min.


VS píše:
13)Co třeba zase zavést vložené linky? Označit je písmeny A,B,C ap. jako dříve.

A nemusely by se obnovit vratné trojúhelníky?


P.S píše:
Uvažuje se,že se opraví vůz 1553 na T3R.P a bude jezdit s 1567,která je na Go v Pars společně s 1589,která vyzkratovala v Obřanech v červnu l.r.1596 byla zrušena,následovat má 1554,1071,1073,1087,1089 v 1.pol.12/04.
Ještě letos má být odstavena 1005,následovat budou příští rok 1061,1067.T3 1557,1561,1655,1656 by měli jit do šrotu příští rok.1131 na K3R-N.


Snad, že se 1553 nahradí novou skříni T3Var né nebo jen oprava.

Zrušením vozů myslíte jejich fyzickou likvidaci nebo jen odstavení z provozu.Protože vozy 1554,1071,1073,1087,1089 nejezdí již nějakou dobu. 1095 snad konečně do toho muzea. 1655+56 měla jít na reko s novou skříní na T3.Var a 1557+61 na GO.


Uvažuje se,že se opraví vůz 1553 na T3R.P a bude jezdit s 1567,která je na Go v Pars společně s 1589,která vyzkratovala v Obřanech v červnu l.r.1596 byla zrušena,následovat má 1554,1071,1073,1087,1089 v 1.pol.12/04.
Ještě letos má být odstavena 1005,následovat budou příští rok 1061,1067.T3 1557,1561,1655,1656 by měli jit do šrotu příští rok.1131 na K3R-N.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ještě drobný dodatek. Myslím, že je trochu nefér se ohánět vykřičníkem, že se šetří na přesun nádraží, pokud se náhodou bude místo na Zvonařce stavět na Nových sadech, bude se muset šetřit taky. Tím nechci znovu začínat diskuzi jestli nádraží na Nových sadech nebo na Zvonařce, jen být objektivní.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
VS, byť mám pro tebe většinou pochopení, myslím že s otázkou financování MHD se pouštíš trochu na tenký led - "třeba v kr.pole by mělo přispívat VUT" - úplně stejně můžu argumentovat u tebe v Bohunicích - ať si dopravu platí městská část, stejně tím nejvíc jezdí místní....
Opravdu si lze položit otázku, pro koho má dopravu spolufinancovat město a pro koho ne - viz obchodní centra - Globus si připlácí na a-42, Avion SP si připlácí na a-67, přitom ale leží na území Brna, jezdí tam jejich zaměstnanci a zákazníci. Proč si potom nepřiplácí třeba Zetor za a-79 ? Nebo Modřice - průmyslová zóna za d-2? (v minulosti dokonce superzvýhodněna zařazením do 2.pásma! Podle mě opravdu trošku zavání nerovnými podmínkami, když se postaví hypermarket mimo dosah MHD a přivedení si musí zaplatit, zatímco je-li v blízkosti MHD přivedena, tato se posiluje za peníze města a nikomu to jaksi nepřijde divné. Celý tento problém by neexistoval, kdyby MHD (a VHD celkově) fungovala na tržních principech, tedy když by příjmy z jízdného pokrývaly veškeré náklady, dopravce by se choval efektivně a přidával spoje všude kde je poptávka... Ovšem uznávám, že je to sci-fi, berte to jen jako námět k zamyšlení, rozhodně jsem tím nechtěl říci, že se má zdražit jízdné na dvojnásobek!


Já vím, že tyhle návrhy budou v nejbližší době neprůchodný.Jak by taky ne, když město začalo šetřit na přesun nádraží :!: Třeba v případě Kr.Pole,Červínkové by na posílení měla přispívat VUT a Univerzita, když tvoří studenti největší podíl cestujících.V případě Pisárek sem četl, že původně byly ty peníze na zdražení při změně linek započítaný do celkové ceny přestavby křižovatky(cca 120 mil. z 1,6 miliardy), ale prej to nejde uvolnit.Je v tom nějakej úřední šiml.
Jinak včera se vyznamenali :-) Výluka d-1 v Pisárkách skončila dokonce už s předstihem v Úterý odpoledne.

Ta d-10 mě štve nejvíc, díky blbě provázanýmu intervalu s d-8 jezdila nevyužitá a osmičky narvaný.To musel vidět i slepej, že tam by se při správným intervalu využila.Místa k redukci byla i jinde.Proč třeba jezdí všechny spoje d-4 o víkendě až do Obřan a né jen do Maloměřic, když jezdí polorázdný,proč úplně nezlikvidovat t-34(z Vychodilové je to na Přívrat pár kroků a x25 a 36 v Žabinách stačí.),proč d-3(ve špičkách,v sedle Komín) a d-11 neukončit na Rakovecké.Na Ečerovou stačí d-1 je tam kapacitní rezerva, některý spoje a-58 ukončit na St.Osadě(né Životského) atd. Tady se má šetřit a né na tak blbým místě jako je d-10 do Lískovce(směr St.Skála by mohla někdy končit u nádraží nebo na Geislerové).


Ad VS:
To všechno je sice moc pěkný, ale vše je jen o penězích, kterých nemá DP mnoho, proto šetří kilometry, prodlužuje intervaly u jednotlivých linek atd.
Např. jen odklonem všech autobusových linek, které nyní jezdí tunelem a přes N. Lískovec najezdí tyto autobusy o 300 000 km za rok víc, než kdyby jezdily přes Pisárky (proto od 12.12. 2004 se vrátí zpět do Pisárek).

Linka 2 bude končit na Nových Sadech společně s linkou 10, lince x35 se prodlouží interval. A prodlužování intervalu se dotkne i ostatních linek.

Takže v dohledné době to vypadá tak, že DP nebude přidávat vozy (ani jich tolik nemá - myslím tramvaje), ale spíš naopak. :-(


Možná by byla debata o řešení MHD (tramvají) smysluplnější, kdyby se ustavilo pár kritérii.

1) Prioritu by měly oblasti s vysokou koncentrací studentů(Kr.Pole,v budoucnu Kampus) protože tvoří velké procento cestujicích na některých trasách.Pak velká sídliště(Líšeň,Lískovec,Bystrc a oblast Kr.Pole/Řekovice).Dál směry k přestupním uzlům(St.Osada,Mendlovo nám.,Štefanikova čt.)

2) Udělat linky tak, aby se co nejvíc minimalizovaly problémy technického rázu(kapacita smyček,měnírny ap.)

3) Stanovit (u tramvají)jednotný interval 5 nebo 10.min.příp 6 nebo 12 min.

4)Co nejefektivněji využívat všechny vozy a minimalizovat rok stojící a hnijící vozy(1659+60 ap.), taky zrychlit doby GO či VP

5) Večer nechat(až na vyjímky)jezdit tramvaje jen do 21.30 h, pak noční busy.

6) Co nejmíň různých vozů na jednotilvé lince(né jako teď d-4 3 druhy,či d-7 též).

8) Oblast Červínkova vyžaduje aspoň 3 min. interval, nejlépe dvě linky jednu k nádraží,druhou na Českou a pak dál někam jinam

9)Další již zmiňovaná problematická místa též posílit

10)Minimalizovat případy(jako že to úplně nejde), kdy je jedna čáśt linky narvaná a druhá poloprázdná.

11)Někde třeba u a-41/42(či jiných linek z stejného směru) využít železnici.

12) U linek jezdících z oblasti Červínkova minimalizovat medlánecké vozy, kvůli objíždění poloviny Brna při zatahování,stejně tak částečně z lesné,Štefanik.čt.

13)Co třeba zase zavést vložené linky? Označit je písmeny A,B,C ap. jako dříve.

To je zatím vše.Je to spíš takovej obecnej návod k tvorbě linek a jizdních řádů.Snad sem to až tak moc nepřehnal :-? .


No právě, tady byla spousta návrhů, ale ten z nich vyšel nejlepší :-)
Samozřejmě to má nedostatky, ale pokud by se měl zachovat současný stav intervalu a jakžtakž i vedení linek, tak se nic lepšího aspoň(zatím) nevymyslelo.To Kr.Pole a taky Novolíšeňská(Líšeň obecně) je stále problém. A vozy by na to stačily :idea: Aspoň v normálních případech, snad by trochu byl problém jen při veletrhu, ale to by se dalo na d-4(některé spoje z Pisárek místo K2P) dát v kritickou dobu autobusy.Samozřejmě je to dražší řešení než současný.Jedinej ústupek proti návrhu je to vedení d-12 přes Malinovského nám..Samožřejmě že by šla i ta d-7, jenže takle zajišťuje s d-6 společný 5 min. interval do Kr.Pole a v případě jejího vedení přes Roosveltovu by s ní nikdo z Křenové nejezdil a posílení d-1 na Malinov.nám. by stejně bylo jen částečné.

Uvedl bych zde skromný návrh na radikálnější změny :shock: Dnes samozřejmě neprůchodné.

d-1 Bystrc-nádraží-Řečkovice,2xT,KT8,inteval 6 min.
d-2 Obřany-nádraží-Modřice,K2,1xT,6 min.
d-3 (Bystrc,Rakovecká-)Komín-Česká-nádraží-Komárov,6 min.,2xT(K2?)
d-4 Masarykova čt.-Česká-Malinov.nám.-nádraží-Juliánov,6 min.1xT
d-5 Štefanikova čt.-Česká-Mendlovo n.-Ústř.Hřbitov,6 min.,K2
d-6 Kr.Pole,Červínkova-Česká-Mendlovo n.-St.Lískovec,2xT,5 min.
d-7 Kr.Pole,nádraží-Česká-nádraží.-St.osada.K2,6 min.
d-8 St.Lískovec-nádraží-Líšeň,Mifkova,KT8,6 min.
d-9 Lesná-Malinov.n.-nádraží-Lískovec,K2(2xT?,),6 min.
d-10 Nové Sady-Stránská skála,1xT(K2),10-30(v sedle) min.
d-11 Pisárky-nádraží-Novolíšeňská.,K2(1xT,K2),6 min.
d-12 Kr.Pole,Tech.Muzeum-Česká-Roosveltova-nádraží-Zvonařka-Komárov,2xT,6 min.

Počty vozů, zda by to stačilo zatím nevím.Byl by na všech linkách s vyjímkou(d-10) interval 5 min.Je to zatím jen námět k diskuzi na radikálnější změnu linkování.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
VS : v systém 12 linek by taky mohla být 7 Rooseveltovou...
Jinak vzhledem k postupnému vývoji by možná stálo za zamyšlení, jestli je vůbec systém 12 linek opravdu efektivní! Nestačí na to vozy, neřeší to nejnutnější posílení Česká - Kr.Pole, v podstatě to jen zahušťuje dopravu v centru. Ale je otázka jestli se dá bez úplného přelinkování a změny intervalů vymyslet něco lepšího...


Jenže po Husové, jak sem pochopil nesmí ve směru na Českou být dvě linky po 5 min., tedy třeba 7,9,12 po 2,5 min.Takže jediná možnost je jednu linku (d-12) vést jinudy(Roosveltovou).S d-4 přes Masarykovu je to nereálný, a navíc když tam posledně jezdila, tak byla ještě po 10 min. s 2xT.Toto by(bohužel) bylo jediný možný řešení tohoto problému.Energetické důvody? Asi by tolik vozů do kopce na Šilingrák ta měnírna neutáhla.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
Proudy se rozmělní.... To je snad jasný, že když se v nějakém úseku (tady Česká - nádraží) přidá linka v intervalu 5 minut, tak budou jezdit šaliny míň narvaný. To nemá s vedením Rooseveltovou co dělat, totéž by zajistila d-4 přes nám.Svobody a d-12, 13 přes Husovu.


Dříve byl muj postoj k vedení linky d-12 přes Roosveltovu a kolem Grandu negativní,ale během odklonu d-12(2xT) touto trasou sem aspoň mírně změnil názor.Sice stále zůstávají nevýhody v podobě odříznutí Husovy a Nových Sadů od Zvonařky, blbé zastávky u nádraží apod., ale teď když je vedena d-12 přes Malinovského nám. a obsluhu Husové zajišťuje d-1,tak se aspoň ty proudy nádraží-Česká víc rozmělní a d-12(13) nejsou až tak narvaný.Teda z České směr Červínkova stále, tam to nic neřeší,řeší to jen nádraží-Česká.
Docela dobře by to šlo realizovat do systému 12 linek s tím, že by d-12 jezdila přes Malinovského nám. a po Husové d-7(K2) a 9(2xT) po 5 min.ono by to ani jinak nešlo, když je důvodem odklonu energetické přetížení Husovy ulice.V tom případě d-4 nechat (směr nádraží)na Husové.


pd píše:
Jo, teď jsem si vzpomněl, to určitě nemůžou stihnout, protože jim někdo ukradl bagr! Po Pisárkách visí plakáty s odměnou 30 000 Kč za informace vedoucí k nalezení. Vůbec termín celé stavby VMO Hlinky je vážně ohrožen! :wink:


To je jeko vtip :?: :!: Kdo dopadne zloděje bagru má odměnu zajištěnou :-D To jako na divokým západě :lol: Spíš divokej východ :evil:

Nestihnou to určitě!


Jo, teď jsem si vzpomněl, to určitě nemůžou stihnout, protože jim někdo ukradl bagr! Po Pisárkách visí plakáty s odměnou 30 000 Kč za informace vedoucí k nalezení. Vůbec termín celé stavby VMO Hlinky je vážně ohrožen! :wink:


Třeba ten termín je pro napojení přeložky jenom z jedné strany. Od 1.12. se bude jezdit zase normálně, druhá strana se napojí při nějaké další výluce. Třeba...


Myslíte si, že to do 1.12 v těch Pisárkách stihnou? Vždyť nemají tu přeložku ještě dokončenou a za 3 dny už po ní mají jezdit tramvaje.Zatím tam budují nový ostrůvky v místě bývalé silnice v ul.Hlinky, ale například troleje tam ještě vůbec nejsou natažený.Tu přeložku určitě ještě napojovat nebudou.Proto sem spíš věřil tomu termínu v časopise Bez Starostí než těm informacím na zastávkách.No ale teď nevím?


pd píše:
PS píše:
Dnes jezdi na 1 Vektra 1902 odj.Hl.nádraží 15:45

DP píše:
Jak může jezdit na 1 05T,když žádná kromě 112 v DPmB neni?

Pánové trochu přebrali?

Trochu hodně... :wink:


PS píše:
Dnes jezdi na 1 Vektra 1902 odj.Hl.nádraží 15:45

DP píše:
Jak může jezdit na 1 05T,když žádná kromě 112 v DPmB neni?

Pánové trochu přebrali?


Jízdenka platná je, to je problém dopravního podniku, že to netiskne číslo. Případně se dá využít článek 8., odstavec 8 e) Smluvních přepravních podmínek a jít s tím otravovat řidiče. Podle mě se ale tenhle odstavec nemůže vztahovat i na kontrolu správně vytištěného evidenčního čísla.


Před chvilkou jsem jel Anitrou 1812 (výjiměčně na jízdenku - jinak šalinkarta),a jak tak studuju ten lístek tak zjistím,že mi to na něj vytisklo tohle:

DP SAVS 006 101 261104 13:49

Taky mě udivilo,že jsem ji "cvaknul" na Polní,ale zóna byla přád ještě 101.

Je takováhle jízdenka vůbec platná,když je na ní místo ev.č. "SAVS"??? :?:


Jak může jezdit na 1 05T,když žádná kromě 112 v DPmB neni?


Dnes jezdi na 1 Vektra 1902 odj.Hl.nádraží 15:45


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tom S. a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 21:04
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]