Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 220 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Marecek: Ono je dost těžké hledat tu hranici, když je všude běžné, že senioři platí za MHD polovinu nebo nic. Fakticky je to ale úplně stejná služba.
Naopak když aerolinky chtěly zpoplatnit pasažéry s nadváhou, protože ti jim způsobovali objektivně vyšší náklady, EU to zatrhla, protože je to prý diskriminace.
To, jak je to teď uzákoněno, je jasné a souhlasím s tebou, že když to tak uzákoněno je, tak by to nikdo obcházet neměl.
V ideálním světě by ale podle mě měla mít obec možnost pozitivně obyvatele motivovat, aby si sem nahlásili trvalé bydliště. Byl by to jeden prvek z konkurence mezi městy. Takto se všichni přestěhují do satelitu za městem a to z toho má prd (viz Olomouc, která kvůli poklesu počtu obyvatel pod 100 tisíc přišla o spoustu peněz).


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
MartinV: těch faktorů je tam víc, nejde jen o obyvatele, ale také o majitele nemovitostí a osoby zaměstnané v daném městě bez ohledu na bydliště (1,5 % z DPFO jde přímo obci, kde je práce vykonávána).

Ale jinak - může se nám to líbit nebo nelíbit, ale zákon i soudy už dlouhou dobu aplikují pravidlo "za totéž plnění tatáž cena" (krom přímo ospravedlnitelných důvodů jako je třeba různě drahé pojištění dle rizikovosti). Některá města se už snažila zavádět různé ceny jízdného podle bydliště, vždy to narazilo, protože je to prostě protizákonné. Tak se vymyslela tato obezlička s dotací obcházející zákon. A já si zkrátka myslím, že takto se obec chovat nemá - veřejná správa tu prostě není od toho, aby hledala mezery v zákonech.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Když si město připlatí, není důvod nevrátit všechny spoje linky 6 až do smyčky Starý Lískovec.
Když přitlačí ještě víc, není důvod nevrátit tam ve špičkách i linku 10.
Když zaplatí NCKP, není důvod neprotáhnout tam linky z Lesné a z KPN.
Když zaplatí MČ Brno sever, není důvod neprotáhnout linku 45 k Janáčkovu divadlu.
Proč z letošních vyčíslených "nadvýkonů" přes 60M kývly MČ jen na 4M spolupodílu?
Opravdu je důvod matematický?


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Marecek.00: za koho město dostává daně? Za trvalé obyvatele. Takže to chápu, byť máme spoustu pseudoantidiskriminačních regulí, které tomu zakazují.

Na druhou stranu - klidně bych to dal i nerezidentům za ten peníz, protože jich tolik není, kdo by si koupili roční šalinkartu.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Tohle svi***vo bylo zavedeno samozřejmě proto, že to tak vychází matematicky. Jak jinak. Nějaký vědátor, který už 40 let v kuse den co den hnije v kanclu, je úplně mimo realitu a do práce jezdí autem... To, že to z hlediska kapacity vozů matematicky skutečně vychází, je jediná věc, se kterou souhlasím.. Ale takhle to prostě dělat nejde, tady je třeba použít selský rozum!
To má za následek nerovnoměrné obsazování souprav na lince (nežádoucí a ostudný jev) a celkové rozvrácení kvalitních návazností na linky 25, 37, 50, 69, 401-404 v následujících přestupních uzlech. Doslova a do písmene se dá říct, že celý úsek MN-Švermova je u zkrácených spojů naprosto zbytečný. To jej mohli už rovnou zrušit.
Mimochodem, když se koncem roku 2012 rozhodlo o těchto nepromyšlených a chybných opatřeních, tak jeden nejmenovaný člověk z tehdejšího vedení města do novin řekl něco jako: “Cestující si musí zvykat nebýt rozmazlení, jezdí jim to až příliš často“. To vám nepřijde divné, že takový zm**ek se vám vlastně otevřeně vysmívá? Sakra, tak on snad taky musel složit při nástupu do funkce nějaký slib, ne?! Třeba něco o tom, že svou funkci bude vykonávat vždy tak, jak nejlépe umí.. Že bude jednat vždy v zájmu občanů atd.. To je stejné, jako kdyby vám doktor v nemocnici řekl: “pane, vám je 65 let, takže my vám voperujeme nekvalitní plastový implantát, protože ten kvalitní se pro vás již nevyplatí“... Jim už občané nestojí ani za nějakou společensky přijatelnou výmluvu, oni vás prostě bez zapírání pošlou do p*****... :-)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Pásmový provoz. Jo, to je skvělej vtip. Nechápal jsem, když ukončovali část 8 na Novolíšeňské a část 6 na Švermové. Pak najednou Novolíšeňská padla, ale Švermova ne. WTF??? A zrovna tohle je oblast, kde znám ten provoz poměrně důvěrně. Jet z Moraváku (nebo tam odněkud) na Lískovec a jít v náhodný čas na zastávku znamená, že tam budu čekat 3 minuty, jen aby tam pak přijela 6, co jede jen na Švermovu, ale já potřebuju třeba na Osovou nebo Dunajskou. A tohle se mi dělo dost pravidelně. A předpokládám, že nejsem jediný. Jindy třeba jedu 8, a na Běloruské nastupují houfy lidí. Aha, takže vím, že před námi je 6, co byla retardovaně zkrácena. Sorry, nemám na to jiného slova. Jsou věci, co mě dokážou ##MLUVÍM SPROSTĚ## opravdu hodně, tohle je jedna z nich. A samozřejmě, zkrácené spoje jsou 13T5, dál jezdí 13T0-4 nebo 2×T3vergl. Wow.
Nemyslím si, že v systému MHD na úrovni by tohle mělo být. Ne u tak důležitých linek. 2 na Modřice je asi něco jiného, co jsem viděl (už je to déle), tam je poptávka spíše taková…nárazová. Pokud tam tedy v jistém časovém pásmu jezdí méně vozů…OK. Linka 5 a její zakončení na Mendláku…to je takové všelijaké. Z Mendláku dál na Celní jede 6 poměrně často, ale nevím, jestli je vhodné jí přidávat. Jsou tam rezervy, jasně… Nevím, tohle má svoje pro i proti. Asi bych se ale rozhodl (pokud by to bylo jen na mě), že 5 bude stále jezdit na Ústředňák. Protože komfort. Bez nutnosti přestupovat. Pro pár lidí, jistě… Ale lepší je mít pár lidí k dobru, než pár těch, co si budou stěžovat.
Prázdninový JŘ. Opět, tohle je věc, co ve mě vzbuzuje vášně. Opět negativní. :-D OK, podívejme se na to: v pracovní dny máme intervaly 5, 10, 15 a 20 minut (MHD 100+101, většina linek). Můžeme si všimnout jedné věci: jsou to soudělná čísla. Ne vše se vším, jasně, ale prostě…je tu systém. A pokud to nevychází v jistý okamžik, vyjde to o chvíli později. Ta prasárna jménem prázdninový JŘ to má ale 6, 12 a 20. Ehm…? WTF??? Když už, nemělo by to být 6, 12, (18) a 24? 18 je paskvil, proto je v závorce. Alespoň s tímhle by tu byla ta soudělnost a jistota přestupů. Ne. Ono nejde o to, že to jezdí s o minutu nebo 2 delším intervalem. Jde o to, že odněkud mi jede šalina například každých 0 a 5 (__:_0, __:_5), nebo každých 3 a 8. Takže vím. Nemusím si nic pamatovat. Ale jakmile tam nasadím 6 nebo 12 minut, tak…to prostě nefunguje. Proč? Protože používáme base 10. Bylo by sice efektivnější používat base 12 (množství dělitelů), ale…to prostě není realita. Navíc, lidi jezdí do práce tak jako tak. Že školy jaksi nefungují? OK, to vím. Ale doopravdy si nemyslím, že to je natolik významné, aby to volalo po snížení intervalu (a rozhození zažitého pořádku). Pak tu máme linky, co jedou několikrát po 20 minutách a pak najednou po 30. :-D To už je k smíchu. U 12 minutového intervalu nevadí, že si to nejde zapamatovat, ale u 24 ano? :-D Ach jo. Nenávidím prázdninové JŘ, jsou chaotické, neustále musím hledat, kdy to jede, nejde si to jednoduše zapamatovat, protože nemám v mozku čipovou paměť a nějaký procesor. Nenávidím pásmový provoz, protože pak se nemohu spolehnout na to, že se tam tou linkou dostanu nějak rozumě (tak raději jedu jinou, a nejsem jediný, kdo to takhle udělá, takže ve výsledku to zatíží jinou linku). A zcela OT: nenávidím letní čas, měli bychom tu mít jen standardní, protože to je naše časové pásmo, měli bychom se zbavit toho archaismu.
Sorry za delší post, díky všem, co si to přečetli. Nenávidím, když logika a rozum dostává na ##MLUVÍM SPROSTĚ##. Klidně na mě pojďte s protiargumenty, rád bych, aby v těch hloupostech byl alespoň nějaký důvod.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

536
28 črc 2013 14:13
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 60616.html

Tady zase stejné téma, ale od Brněnského deníku


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Mouka: Díky. Tohle obcházení zákona přímo veřejnou správou vážně miluju :-/


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Tady postrádá logiku víc věcí. Je třeba značně přehodnotit taktiku a něco s tím udělat...
Pásmový provoz nemluvě. Pásmový provoz = zneužívání starých smyček z minulého režimu k ukončování běžných linek. Hlavněže to zní velkolepě... :D

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Nebo okružky.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Mě na tom intervalu vadí hlavně to, že v kombinaci s pásmovým provozem vznikají situace kdy o víkendu vychází lepší interval, než v pracovních dnech prázdninách, což postrádá logiku. Typicky třeba Obřany a linka 4.

Druhá věc je, zda vůbec mají nějaké plošné prázdninové jízdní řády smysl. ZŠ a SŠ mají prázdniny, ale velká většina pracujících stejně většinu prázdnin normálně pracuje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
marecek.00 píše:
Tak prý podle dohody šalinkarta max za 3325 Kč. Co je zajímavější, tak sleva má být jen pro ty co mají bydliště na území Brna. Jsem zvědav jak jim tohle projde, protože to soudy už vícekrát shledaly jako rozpor se zákonem na ochranu spotřebitelů. Takže tipuju, že tato situace nebude trvat dlouho...


V Olomouci to třeba je tak (jízdné zdarma pro seniory s trvalým pobytem na území města Olomouc), že si senior dohromady v jednom kroce zakoupí kupon a zároveň mu je to proplaceno od města. Fyzicky tedy ze strany zákazníka nedochází k žádné finanční transakci. Dostane kupon v nějaké hodnotě, ale celou částku mu platí město.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jezour: jasně, bylo to na úkor jiných. Ale pokud naroste počet držitelů roční jízdenky, je to jen dobře. To o Praze nevím, v tom případě bychom si z ní mohli vzít příklad.

Z E.15: Tramvaje z 80. let do šrotu nepatří, vyjedou do brněnských ulic.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
M píše:
Tento článek o ČT mě nějak nezaujal, ale to co bylo pod tím, to mě zvedlo ze židle:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 60615.html
To současné vedení města tam fakt nemá co dělat, zajímavá je i diskuze pod článkem.


Klasické nadávání na výstavbu cyklostezek. No já nevím, ale jsou pro město důležitejší a smysluplnější ohňostroje, nebo cyklostezky?


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
...Případně zrušení nesmyslného prázdninového intervalu 6 minut...
V drtivé většině provozů se o prázdninách alespoň částečně omezuje provoz kvůli menší poptávce a čerpání dovolených řidiči. V Brně se tak děje, co pamatuju. Zrovna protažení intervalu z 5 na 6 minut mi přijde jako nejméně znatelné omezení (viz Olomouc a jejich sóla místo souprav). Ovšem souhlasím, že na ranní špičky by se některé linky mohly posílit. Spíš mi vadí protažení intervalů z 20 na 24 minut.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
MartinV píše:
V případě Prahy došlo k nárůstu prodejů ročních kuponů o 115 000.


Martine, prosím, uváděj celková čísla výběru jízdného P,O,B, nikoli nárůst na jednom druhu předplatenky.
(odhad je minus 400 milionů, rovnou ale říkám, že se Praha k tomu postavila čelem, nejen, že doplatí rozdíl, ale počínaje zářím objednává i nové výkony s měsíčním nárůstem cca 200 tisíc vozokilometrů)


Offline
1363
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Pokud by to vedlo k tomu, že by do dopravy bylo převeleno více peněz z rozpočtu Brna třeba na úkor méně peněz pro kulturu v Brně, tak bych tu slevu bral. :-) Jinak si myslím, že to zas bude na úkor škrtání, protože je to v Brně zvykem.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Hollana prostě potkal totální výhas pece. sarcastic

A teď vážně. Místo zlevnění předplatního jízdného bych radši vidět zkrácení intervalů v období před ranní špičkou a před začátkem noční dopravy. Případně zrušení nesmyslného prázdninového intervalu 6 minut. Nicméně chápu, že ze zlevnění šalinkaret se dají snáz vytřískat politické body.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Tak prý podle dohody šalinkarta max za 3325 Kč. Co je zajímavější, tak sleva má být jen pro ty co mají bydliště na území Brna. Jsem zvědav jak jim tohle projde, protože to soudy už vícekrát shledaly jako rozpor se zákonem na ochranu spotřebitelů. Takže tipuju, že tato situace nebude trvat dlouho...


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Marecek.00: ano, to samozřejmě vím. Ale dá se to na ní vysvětlit, možná jsem zapomněl přidat slovo jednodušeji (elasticita už tak zřejmá není, i když je tu vhodnější).

Prototyp401: např. implicitní příjmy v podobě delší životnosti silnic (tzn. delší intervaly oprav) atp.?

Pokud někdo začne kupovat roční jízdenku místo měsíčních, pak se dá předpokládat, že častěji použije MHD, a že si předtím nekupoval 12 měsíčních jízdenek za rok.

Obecně si myslím, že jestli by město něco mělo podporovat, tak je to právě MHD, která ulehčuje městské dopravě.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
S tím bych souhlasil. Každé zlevnění je motivace k tomu využívat MHD namísto auta. Ale radši kvalitu za draho než šmejd za levno. Pokud je vize, že budou do budoucna schopni spravit to, co předchozí vedení města zku*****, např. zajistit slušné intervaly v CELÉ trase v rámci Brna, zrušit nesmyslné ukončování některých linek a přitom postupně zlevnit, tak jsem pro. Ale o tom pochybuji. To radši ať zůstane stejné nebo se zdraží a jezdíme kulturně, v dobrých intervalech, komfortně, po solidních tratích a ve vozech v solidním stavu... :-) Zatím to jsou ale kecy, těmhle amatérům jde kecat do novin velice dobře, ale prokázat, jakým způsobem by měli provozovat kvalitní služby za levnější cenu, to se jim zatím nepodařilo...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
No jo ale to většinou na úkor měšíčnch kuponů. To je není čistý přírůstek cestujících ani zdaleka.
A pokud se někde přidají peníza, někde jinde se musí ubrat, jsou to misky vah. A magistrát by se měl zaručit, že pokud tržby klesnou, rozdíl doplatí ze svého. Pokud tržby stoupnou, pak se můžou vrátit do městské kasy...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Lafferka říká něco jiného, ale k tomuhle se dá dostat přes něco, čemu se říká elasticita poptávky. Poptávané množství vždycky reaguje na cenu a to nepřímo úměrně (vyšší cena -> nižší množství a naopak). Ale jde vždy o to, jak výrazná tahle změna je, tj. jak elastická je poptávka. Dá se to spočítat, není to až tak těžký, ale vstupují do toho nepříjemnosti jako je kanibalizace na vlastních prodejích jiných produktů (krátkodobých jízdenek, měsíčních kuponů...), kde už je to poněkud horší.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ve Vídni i v Praze došlo k nárůstu předplatitelů ročních šalinkaret, takže ani v případě Brna by (snad!) nebyl ten propad v tržbách velký. Dokonce by mohlo dojít k tomu, že se tržby za jízdné zvýší. Aneb je lepší, když si 20 lidí koupí šalinkartu na 3k, než jen 10 lidí šalinkartu a 5k. Což se dá vysvětlit Lafferovou křivkou (byť sama ukazuje spíš na efektivní výběr daní) - ale jen v ideálním světě bychom věděli, kde na té křivce jsme.

V případě Prahy došlo k nárůstu prodejů ročních kuponů o 115 000.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Já to zas tak černě nevidím, vidím v tom určitý smysl, ale můžete si o tom podrobněji pokecat přímo s autorem: https://www.facebook.com/MartinAnderBrn ... 4505059692


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18062 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 23:38
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]