Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 22 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
359
20 čer 2008 14:08
Co to vzniká za další pazgřivský výmysl na Tomkově náměstí? Přes víkend někdo vymyslel überhovadinu a zas zakázal odbočení doleva z Provazníkovy na Dukelskou s nesmyslnou zajíďkou 2,5 kilometru? A vymezil to jako BUS pruh? To se spoje N94 budou mít ...


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tak podle BKOM je již hotovo, finální stav. To teda potěš koště.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2493
28 lis 2007 23:00
Brno
MartinV píše:
Tak zámková dlažba zmizela. :mrgreen:
Zítra zkusím BKOM, snad ta šedá hmota není finální stav.


Někdo si budoval soukromou cestu a fakturoval to na BKOM. :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tak zámková dlažba zmizela. :mrgreen:
Zítra zkusím BKOM, snad ta šedá hmota není finální stav.


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Jo, předevčírem jsem tu jezdil. Nevím, co se tu zamýšlí, ale mimo tu vysypanou cementovou štěrkodrť jsou tu i dvě palety zámkové dlažby. Takže to na záhony růží a karafiátů asi nevypadá. Mimochodem, že když se to tu opravovalo včetně nových obrubníků, že dotyčného inženýra nenapadlo na nástupní zastávku instalovat kasselský obrubník. To stejný v Bystrci. Ne že bych byl láma a kola trolejáku rval o obrubník, ale bylo by to víc v klidu...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Těžko říct, kam bych to zařadil. Byli jste někdo už na zrekonstruované Barvičově? uprostřed na ostrůvku je hlína jen na malém území okolo středového sloupu, jinak je vysypán šedým čímsi, takže si při chůzi kolem připadám jako na stavbě. Přitom to ale vypadá, že se to měnit nebude; to stejné za výstupní zastávkou u kontejnerů místo trávníku.

Kdyby se to měnilo, budu mile překvapen, takhle to ale vypadá dost hrozně.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Byť opožděně, chtěl bych zareagovat na zastávku Tylova. Proč by směrem z města nemohla být tady? (S tím, že pro auta by pravý pruh začal existovat až za touto zastávkou. Napadá mě ale, že přechod k tramvajím – vlastně prodložení přechodu z Mánesovy – by mohl být nebezpečný. Nevím, neznám to tam.) A naopak zastávku do města by bylo lze posunout o nějakých 100 metrů vzad sem, čímž by se díky blízkosti přechodu zvýšil komfort přecházení na šalinu. Před (resp. ihned za) křižovatkou s Mánesovou by se asi z pravého pruhu musel udělat buspruh, aby nevznikaly kolizní situace, ale když se auta stejně hned za křižovatkou slučují do jednoho pruhu, snad by to nemusel být problém.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Xxx: to asi ne. Myslím, že v mnou zmíněné variantě bude sice vzdálenost od KC delší, ale vzhledem k množství linek v tomto uzlu a jejich trasování je tato varianta jednou z nejschůdnějších. Protože je málo místa mezi KC a cukrárnou.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Pokud by všechny zastávky byly vždy za křižovatkou, budou jen tři. Bohužel na tohle asi není úplně prostor.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
No, taky si to nějak nedokážu představit. Co ale busy, co jezdí od Tylové? Je to Ačkové křížení, kdy všechny směry jsou obsazené alespoň jednou linkou, tzn. není možné mít pouze dvojici zastávek. Budou potřeba 4.
Pokud ale to, co od Sem. jede na Husitskou, bude zastavovat na společné zastávce, tak…jako jo, bylo by to fajn, ale byly by potřeba poměrně rozsáhlé úpravy té části ulice za křížením směrem do města. Místo tam je, ale doopravdy nevím, jak teda chtějí udělat tohle a zároveň rozšiřovat prostor před budovami. Na to by potřebovali manipulovat s prostorem samotným. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
leda by 1 jezdila závlekem přes krpolské nádraží. Podle mě to nejde: jednak se tam další zastávka nevejde na šířku, druhak by ta zastávka musela být strašně daleko od křižovatky a to by vadilo přestupům na bus. (Na zastávku se musí vejít alespoň 2xLF2 a za ní ještě jedna další tramvaj -- kdyby zastávka byla blíž, byla by ta křižovatka dost neprůjezdná: 1 by stála v zastávce, 6 by dostala volno, ale nemohla by najet do křižovatky, protože nemůže dále pokračovat dokud 1 neodjede...)

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
No já hlavně doufám, že linky 1 a 6 směr město budou mít konečně společnou zastávku.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Dostala se ke mě jedna zajímavá informace, a sice že by se na magistrátu měla projednávat varianta zastávek d-1 v místě dnešní zastávky směr město a zastávek d-6 v Kosmově. Vše společné pro autobusy. Což není nejlepší řešení, ale dle mě vcelku ucházející.
Chodník u cukrárny se má rozšířit, taktéž chodník před Semilassem, aby zde bylo více místa pro "setkávání" (myšleno třeba před divadlem).
Nevím, nakolik tu tato varianta zazněla, myslím, že se diskutovalo také o jiných variantách.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Tylova, to je taky „úžasně“ udělaná zastávka. To, jak busy zastavují u Lidlu a šalina o nějakých 150 m dál…super. Aneb, pokud někdo bydlí na Tylové, nejspíš, pokud si chce nakoupit cestou domů, vezme bus, pokud jede rovnou domů, tak jede šalinou. :-D
To, že busy nezastavují u šaliny mi přijde na hlavu. Je tam problém s panelama? Tak místo klasického řešení, které vidíme všude okolo, se zamysleme. Doopravdy okolo zastávky musí být ten dlouhý „plot“? Nemohu mít přechody na úrovni označníku zastávky ve směru z centra? Jistě, že mohu. Tím pádem odpadá dlouhé obcházení z jedné strany. Z drhué je podchod, který, upřímně řečeno, je asi lepší, než se tu silnici snažit přejít. Protože to než se vám povede, zestárnete dosti znatelně. Takže je asi lepší udělat si procházku. Hlavně, že máme Králopolské tunely, Hradeckou a Sportovní. Oni stejně MUSÍ prostě jezdit… Aaah, zbytečné toto.
Tylova by se dala vymyslet tak, aby došlo k sjednocení zastávky. Jen by to chtělo dělat inteligentně, s jistou sadou zásad a cílů.
To samé to Sem.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
61
13 zář 2016 09:04
Robert: vidíš, to je pravda. Nicméně směr do města, kde je přelézání zábradlí pravidelným sportem, je podle mě pořád palčivější.

TMB: ach jo, ať žijí polovičatá řešení...


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Johny Fontane píše:
ve směru z města není společná zastávka ani potřeba, protože všechny linky mají společnou zastávku na Hudcove, kde se přestupuje pohodlně.

Nemale procento salin, co tudy jede, ovsem konci ve vozovne, a tim padem je prestup z nich nemozny.


Offline
796
25 led 2006 09:46
No ono hlavně bylo problematické, že DPMB šetřil a úsek mezi Tylovou a Hudcovou zapaneloval starými panely. A ty se pod autobusy hýbaly a zvedaly. Kdyby se tento úsek zaasfaltoval, problém by nebyl.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
Cracatit: pokud si dobře vzpomínám, tak zrhuba v roce 2005 snaha o sjednocení byla. Došlo k úpravě zastávky Tylova (nástupiště osazeno "zahnutými" obrubníky pro autobusy), ale cca po roce to bylo zrušeno.

Důvodem bylo to, že autobusy jezdily v úseku Tylova-Hudcova po tom vyvýšeném tramvajovém pásu, což bylo pro ně zejména za mokra problematické (hlavně když se míjely).

Tomuto argumentu vcelku rozumím a ve směru z města není společná zastávka ani potřeba, protože všechny linky mají společnou zastávku na Hudcove, kde se přestupuje pohodlně.

Nepříjemný je to ale ve směru do města, kde je přestup strašně nepohodlnej (podchod či přelízání zábradlí) a tam by měla společná zastávka cenu zlata. Přitom by podle mě stačilo vybudovat těsně před zastávkou nájezd na tramvajový pás. Za zastávkou už je pak tramvajový pás v jedné rovině s vozovkou, takže autobus se může bez problémů zařadit. Takže investice minimální a zvýšení komfortu pro cestující ohromné.


Offline
2736
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tylovu jsem upřímně nikdy nepochopil, proč musí bus stavět jinde, než šalina, když má šalina ty naváděcí sloupky. Jinak souhlas, že raději přesednu na Nových sadech třeba z 8 na 12, abych se vyhnul davům na hlavním nádraží. Trochu škoda, že se nedá podobně vyhnout třeba Úzké.
Jinak Semilasso bych taky posunul blíž budově, otázka ovšem je, jaká kolejová šikana by pak vznikla hned za křižovatkou směr Řečkovice. Dělená zastávka je sice orientačně obtížnější pro nevidomé, ale pokud by šlo pouze o dělení ostrůvku na sektory, dá se to ošetřit signálníma čarama s vystouplou dlažbou.
A jak tu někdo zmiňoval tlačenice u trojky na Konečného náměstí, tak tam to zábradlí není kam dát, z hlediska stavebních parametrů prostě nelze. Pokud už by šlo o ultra bezpečné řešení, pak by tu šlo uplatnit způsob řazení a la Šilingrovo nám. směr jízdy Komenského náměstí. Věřím, že by se takové opruz řešení určitě setkalo s chválou všech řidičů. Vzhledem k hustému pohybu chodců by se sem zastávka typu Tylova asi nedala umístit.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Mne zas je milejsi prelezt nekde, kde se mnou nevylezou desitky dalsich. Navic mi to prijde i bezpecnejsi, proc na ostruvek cpat lidi ze dvou salin (cekajici ze sestky a vystupujici z jednicky), kdyz je lze rozdelit.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Robert: Četl, sorry. Blbě jsem to pobral.
OK. U Sem. z 6 na 1 přestup: protože čím víc trasy nestrávím v přecpané 1, ale v jen plné 6, tím líp. Asi takhle. Na Sem. je pak odliv na busy, takže pak to jde dál. Ale takhle vystoupím na Husitské, dál do šaliny se nedostanu, takže jak se lidi budou snažit vystupovat, nemám kam uhnout, takže musím jít s nimi. Jen o zastávku dál (!). A to vše kvůli tomu, abych pak odjel blíže nespecifikovaný počet zastávek naší úžasnou 1.
Prostě pohodlnost. Já nevím…nechci znít jako rozmazlenej fracek, ale sakra…neměla by se zvyšovat? Aby lidi přesedlali z aut do MHD? Nebo mi zase něco uniká?
Jsou prostě místa, kde tu pohodlnost mohu navýšit nebo jí nesnižovat.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
A cetl jsi ty, ze jsem zminoval smer z mesta, o kterem jsi psal i ty?


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Robert: Četl jsi čím a proč jsem to argumentoval? Ano, na Sem. ještě máš možnost si sednout, protože tam jsou efektivně jen lidi z KPN. Je jich sice hromada, ale ještě OK. Když budu přestupovat na Husitské, tak si už doopravdy nesednu. Testováno. :-)
Ale hej…ono vůbec nejde o to, jestli si sednu nebo ne. Jde prostě o sjednocení těch zastávek. To je celé. A sjednocení těch zastávek je dobrá věc.
A i kdyby to doopravdy nebylo možné, protože se to tam nevleze, tak…budiž, je to na nic, ale dá se to. Hlavně ale nedělit tu ve směru z centra.
To, že většina lidí jsou blbí, to ti věřím. Damn, sám mám tvou filozofii. Přestup na Nádraží? Nope. Nikdy. Raději drátem do oka. Nový sady, vždy. Nebo Maliňák. Záleží na směru. Vyhnout se davu, nastoupit tak, abych si třeba i sedl, nebo, v případě některých úseků, abych jel jen jedinou zastávku: stoupnu si ke dveřím (=neprodírám se, jak někteří), a pak z nich taky hned vylezu. O to jde. O spoustu malých optimalizací.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Naposledy upravil Naxashi dne 12 črc 2017 17:11, celkově upraveno 1

Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Ano, Semilasso je totiz jedina spolecna zastavka linek 1 a 6, jinde prestoupit nelze. A prosim neargumentovat v pripade smeru z centra moznosti sednout, rozdil mezi Husitskou a Semilassem je 1 minuta, to se snad da prezit i vestoje, pokud je Semilasso tim mistem, kde se sedacky uvolni.
Ze jsou lidi blbi a prestupuji jen na prvni nebo posledni spolecne zastavce, pripadne jen ve velkem uzlu, jsem si vsiml, byvam jediny, kdo u dvojky na sestku a naopak prestupuje u Milosrdnych, a ne na Celni ci Porici. Stejne tak mezi 1 a 25/26 neprestupuju na Mendlaku, ktery nemam rad, ale na Lipove. A ono to fakt jde, verte tomu.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Díky tomu, že už mám práci, tímhle úsekem jezdím denně. A stejně jako v dávné minulosti, jsem si všímal jedné věci. Zastávka 6 Sem. směr město je biliony parseků daleko od křižovatky. Pro přestup nepohodlné. A ano, pokud jedu od Řečkovic, občas se mi hodí přestupovat na 6. Proč tam? Protože si třeba taky chci sednout. :-)
Ale budiž. Čeho jsem si všímal vždy, je to, že přijede 6 na Sem. od města, a 90% šaliny se vyvalí ven a čekají na šalinu do Řečkovic. Na stejné zastávce a obvykle 1 jede nalepená za 6, protože 1… no, to je linka sama pro sebe. v oblasti Sem. nemá jízdní řad reálný význam, zpoždění od vzácných 0 až 1, přes obvyklé 2 až 4 minuty, ale třeba i 7. Protože proč ne? Nicméně to, že vystoupím z šaliny a čekám na stejné zastávce znamená jednu příjemnou věc: šalina mi z podstaty věci nemůže ujet. Pokud budu vystupovat někde za sedmero horami, tak mi ta šalina ujede. Prostě jo. Na co se dneska člověk může spolehnout, je, že zákon schválnosti bude fungovat. A jasně, 5 minut je v pohodě. Racionálně. Člověk si to řekne teď, s chladnou hlavou, doma u kompu. Ale situace je jiná, když jsem na té zastávce, ideálně teď, v létě, kdy je peklo na zemi, a vidím, jak mi to ujelo. Super. Takže buďto můžu 6 minut jít, nebo čekat náhodný čas a pak dojet. Časově to vyjde na stejno. A i když si třeba vzpomenu, že to je jen pár minut, ##MLUVÍM SPROSTĚ## se nedá vyhnout.
U Sem. je takové malé náměstí. A tady je jedna šílená myšlenka (příliš out-of-the-box). Co takhle to všechno komplet posunout k budově Sem.? Mezi budovami je poměrně dost místa a to je můj reálný limit. Takže co takhle zlikvidovat to honosné schodiště a náměstí, a mít tam pořádnou silnici, zastávku jako na Husitské, aby lidi doopravdy nelítali pod auta (protože si občas říkám…„tak já tady vystoupím, a pak ně někdo strčí pod kola náklaďáku jednoduše proto, že nečumí“). Já nevím…přijde mi to…reálné. Jasně, očekávám, jak mi tady lidi řeknou, že realita není BAHN apod., ale zeptejte se sami sebe. Je to reálné? A tím myslím, jestli je fyzikálně možné to postavit? Je. Prostor tam na to je. Stačí optimalizovat jeho využití. Bude to stát majlant, trvat přibližně dobu, co vesmír existuje apod.? Nejspíš jo. Ale co výsledek? Nebude přece jen lepší myslet v dlouhodobém měřítku a říct si, že by bylo fajn mít tu zastávku šaliny sjednocenou, mít tam silnici na úrovni?
Co se týče zastávek pro trol/bus, řešení prostě nemám. Musí zůstat na té silnici, kde jsou, tam jezdí všechny linky. Štěpit to…probůh, hlavně to ne. Proč? Protože přestup. Jenže lidi zběsile přebíhající silnici od zastávky směr KPN na tu protilehlou, to je taky normální. Já jsem občas jedním z nich. Protože…proč ne? Nechce se mi ztrácet čas, když díky Božímu oku (jak interně říkám iRISu) vím, že mi to pojede poměrně brzo a interval tam je přibližně takový, že ze mě bude děda, než to pojede znova…
Tu křižovatku by rozhodně přestavět měli, už jen kvůli tomu, co je v samotném křížení kolejí. Ale proboha. Zaměřit se na preferenci MHD, snadnosti přestupu a celkové propustnosti.
Děkuji za pozornost. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 čer 2024 07:27
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]