Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 8    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Další
Autor Zpráva
Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
no s tím CO2 bych to neviděl tak jednoznačně ... samotná výroba každého nového vozidla vyprodukuje mnoho CO2 v případě osobních automobilů to bývá pomalu takové množství, jako vyprodukuje za svoji životnost (300 000km)
navíc nové autobusy sou taky dražší než když se udělá reko těch starých, takže ta úspora taky není tak uplně jednoznačná

_________________________________
Jakub


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Pavel píše:
David Jaša: Já to myslel trochu jinak. Myslíš si, že někdo dělal studii s dojezdností na jednotlivá nádraží? Kterým lidem bude sloužit nádraží v Lískovci? Kampus, Bohunice, Lískovec (starý, nový) určitě. Ale bude to například Mendlovo náměstí nebo lidé pojedou raději na hlavák? Prvně by se snad mělo určit, pro které lidi toto nádraží bude dostupné a kteří ho budou využívat a teprve na základě toho určit, jestli tam má smysl protahovat troleje. Mi to připadá, že se dohodli, že tam udělají troleje a teprve až se to postaví, budou přemýšlet, která linka tam má největší smysl. A když zjistí, že to bude autobusová, tak tam stejně uměle budou muset poslat trolejbus. Druhá otázka je samozřejmě interval, který je optimální. Taková studie sice stojí spoustu peněz, ale pokud se udělá dobře, tak se přeci musí městu velmi brzy vrátit. Dle mé laické úvahy si třeba myslím, že je daleko vhodnější tam dát a-50 a a-69, než t-25 a t-29. Ale samozřejmě nevím, jen mám pocit, že ten kdo to plánoval, o tom ani nepřemýšlel.

Souhlas, tenhle styl myšlení tady vážně chybí. Nutnost zajíždění a-53 na Kolejní po postavení TP je toho živým důkazem.


Offline
176
01 lis 2010 18:43
Brno-Líšeň
Našel jsem celkem zajímavý projekt. Pět evropských dopravních podniků se připojilo ke čtyřletému projektu na snížení emisí CO2 v hromadné dopravě. A není to jenom o CO2, ale i o snížení nákladů. Více infa na http://www.tickettokyoto.eu/ a malý filmík k tomu http://www.tickettokyoto.eu/annual-film-2011 :-). S tímhle projektem by se daly ušetřit nějaký peníze, kdyby se dpmb připojilo :-).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7589
17 pro 2006 22:32
Brno
Mimochodem minulou neděli jsem se vyčerpáním sesypal, protože jsem nestíhal spát dýl jak 4-4-5-3 hodiny na 4 ranní šichty, protože pomáhám ségře na bytě, mám i jiné osobní řešení a občas i vypadnout s polovičkou do společnosti je potřeba. Ani nevím jak jsem dotáhl kočár na poslední střídání. Ale z 8 denní dovolené jsem si ukrojil dva dny na nějaký to vzpamatování se z toho. Ale pořád tu bude někdo, kdo si bude brát do úst to, že se vezu naším vehiklem někam, kde vezmu další vehikl a tím potáhnu jeho z hospody dom. Šoto není jenom o tom, koukat kde je jaká abnormalita v laku, ale taky o tom, že snad trochu chápu řidiče a mám s ním alespoň soucit, když už nic jinýho, kua.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7589
17 pro 2006 22:32
Brno
pepola píše:
Mám nápad pro některé z Vás na letní prázdniny:
Místo zbůhdarmého hraní si na autobusy na kole můžete vyzkoušet jiný simulátor - natáhnout si budíka na 03.00 ráno a pak nejít spát, ale vydržet dělat nějakou činnost třeba až do 14.30, zhruba konec šichty na jedné vnitroměstské lince.
A takto podobně ještě další tři dny. Druhý den, pravda je šichta o něco kratší, pak je třeba trhačka atd.
A další týden zase vydržet až do 01.00 něco dělat fyzicky a psychicky náročnějšího. Další dny třeba jen do 22.30...
Už jsem si fakt nemohl pomoct! Těm, kterých se toto netýká, se samozřejmě z celého srdce omlouvám!

A stejně nám tu jednu z výhod budou závidět, že Pepolo?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
David Jaša: Já to myslel trochu jinak. Myslíš si, že někdo dělal studii s dojezdností na jednotlivá nádraží? Kterým lidem bude sloužit nádraží v Lískovci? Kampus, Bohunice, Lískovec (starý, nový) určitě. Ale bude to například Mendlovo náměstí nebo lidé pojedou raději na hlavák? Prvně by se snad mělo určit, pro které lidi toto nádraží bude dostupné a kteří ho budou využívat a teprve na základě toho určit, jestli tam má smysl protahovat troleje. Mi to připadá, že se dohodli, že tam udělají troleje a teprve až se to postaví, budou přemýšlet, která linka tam má největší smysl. A když zjistí, že to bude autobusová, tak tam stejně uměle budou muset poslat trolejbus. Druhá otázka je samozřejmě interval, který je optimální. Taková studie sice stojí spoustu peněz, ale pokud se udělá dobře, tak se přeci musí městu velmi brzy vrátit. Dle mé laické úvahy si třeba myslím, že je daleko vhodnější tam dát a-50 a a-69, než t-25 a t-29. Ale samozřejmě nevím, jen mám pocit, že ten kdo to plánoval, o tom ani nepřemýšlel.


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Pavel: obecně souhlas, ale tohle:
Pavel píše:
Je například nutné prodloužení trolejbusů z Osové k budoucímu nádraží ve Starém Lískovci. Neudělala by stejnou službu linka a-50, která tudy může projíždět?

je blbost - nebudu přece vystupovat z vlaku, pokud budu muset po pár metrech znovu přestupovat, a ve výsledku se tak k cíli dostanu rychleji a spolehlivěji z Hl. n.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Já si myslím, že by se DPMB i město samotné mělo zamyslet více nad tím, jestli by mu nějaké investiční prostředky neušetřily finance v provozu. Myslím, že by to pak nebyly malé úspory. Doteď se to vůbec nedělo, je pravda že nyní alespoň v náznacích se něco děje. Například budovaná odstavná kolej na Joštove (v době výluk se bude hodně hodit), uvažovaná smyčka trolejbusů a autobusů na Merhautove.
Podívejte se například kolik kilometrů navíc najezdí autobusy, aby se otočily na Úzké (objížďka přes Uhelnou). Pokud zajížďka a-53 na Kolejní stála několik miliónů ročně, tak kolik by se dalo ušetřit zde. Ano je to hodně málo z hlediska celkového rozpočtu, ale proč vyhazovat milióny oknem. Dále mě napadá závlek na Holandskou, přitom by stačilo vybudovat dva zálivy a přechod. Vybudování pořádné smyčky na Osové (pro některé a-69)
Pak je potřeba se také podívat na jiný pohled a to investice, které zbytečně navyšují rozpočet DPMB. Je například nutné prodloužení trolejbusů z Osové k budoucímu nádraží ve Starém Lískovci. Neudělala by stejnou službu linka a-50, která tudy může projíždět? Netroufám si dát jednoznačný závěr, ale mám takový pocit, že se tím nikdo nikdy nezabýval. Hlavně, že nám někdo zaplatí projekt, protože pokud by tam nebyly trolejbusy, tak to zaplatíme sami. Ale kolik je cena projektu oproti každoročně vyhozené paušální částce?


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
OK, pod to se komplet podepisuju!Ale pokud proste neni (politicka???) vule poslat bus do okrajovych casti jednou za dve hodiny nebo si nikdo nechce vsimnout soubehu linek (napr. kdyz uz jedou 9 i 12 temer soucasne do Komarova, tak aspon ty busy od Hnevkovskeho ukoncim v Komarove...), tak to za plytvani proste povazuju. A kdybych hodne rejpal, tak jeden sobotni breznovy vecer 6/89 s nejdelsi jizdou v siti mhd Jinacovice-Dvorska byla obsazena alespon jednim clovekem pouze v useku Svratecka - Delnicky dum.


Offline
Uživatelský avatar

1451
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
Jezour píše:
Premyslel a kdybych byl takovy nadsenec jako Vy, tak bych i bezvyhradne souhlasil, ale taky jsem si nasel vysi dotace od Brna a lekl jsem se. Ptam se - to si dp neumi vydelat vic? to dp neumi nijak usetrit? to dokonce musi dluzit za nove vozy a vedet, se za ne bude dluzit pres jeden rok? Hluboce s Vami nesouhlasim, pokud tvrdite, ze vizitkou dp jsou pouze jeho (uznavam, ze vysoce kvalitni a nenahraditelne) sluzby. Ja tvrdim, ze se musime navic ptat, za jakou cenu a jake dotace jsou poskytovany a jestli nahodou nelze sluzbu ve stejne nebo mirne horsi kvalite dostat za nizsi podpory od mesta. Ale v tom se asi neshodneme, s cimz ani jeden z nas nic neudela. Ale diky za diskuzi.


já nikde netvrdím, že vizitkou MHD jsou jen služby. Hospodaření mě taky trápí. Jen říkám, že se má šetřit tam, kde to má smysl. To znamená rušení spojů tam, kde je lidé nevyužívají - to není případ rozjezdů. Navíc šetření se již teď děje. Už sme si zvykli, ale večerní interval půl hodiny - to je novinka snad rok stará, prý "dočasná".. takže Brno na mhd dává relativně méně než dříve, to je fakt, rozsah dopravy na to ale reaguje..


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Zvláště pak brněnská MHD, která je nastavená především tak, aby pokrývala potřeby těch, co tím nejezdí, a ne těch, co musí…

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Nestacim se smat... Co by mistni fanatici rikali, kdyby DP mel u banky zastaveny veskery majetek a ten splacel ? A to jenom kvuli tomu aby zrekonstruoval trate, vozy a nehrozilo mu predtim totalni uzavreni ?Tady je alespon DP stale v rukach mesta a ne jen jako zaruka banky.
MHD je sluzba a jako takova se ma brat. POkud ma jezdit v takovym rozsahu aby pokryla potreby vetsiny lidi, tak bude mit vysoky naklady. A ty se tezko pokryji z jizdnyho. Vydelavat muzou pridruzeyn sluzby , tedy reklama, dilny pro ext subjekty, zakazkove jizdy.. Ale ne zakladni smysl a to hromadna preprava.


Offline
Uživatelský avatar

106
24 úno 2011 22:27
Prýgl!
Mauricio: jo, ja se bavim a nekdy nestacim zirat...:)

_________________________________
RT6N1 a Škoda 28Tr Solaris fan


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Já teda nevím, ale revizory potkávám docela často, dokonce bych řekl, že se to rok od roku lepší. Není ani vyjímkou, že potkám revizory za jeden den i třikrát.

Pokud nekdo utrati v hospode dve stovky, tak 30 nebo 50 na odvoz najde taky.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Diskuze o noční dopravě mě velmi baví. Jen přemýšlím, jestli to myslí někteří vážně, nebo jestli se tím taky baví... Některé názory jsou skutečně skvostné.


honny: Tak s tímhle souhlasím. Kdyby jezdilo víc revizorů respektive byly důsledné kontroly ubude nudlařů a černých pasažérů.

Ohledně nudlařů je to i o výchově. Mně to ani nenapadne žrát a dělat bordel ve vozidle (leda vlastním).
A rušení nočních spojů. No kolikrát jsem za ně byl rád když jsem musel zůstat v práci mnohem delší dobu než jsem měl a neměl se jak jinak dostat dom, ale chce to využívat revizory a mp (městský póvl) a hlídat to. Občas si tam člověk nepřipadá bezpečně.

Mauricio: Tak s tímhle taky souhlasím. Pokud by měla být vydělečná bude jízdné jinde


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Jezour
Je potřeba si v první řadě uvědomit, že MHD nemůže být sama o sobě nikdy výdělečná... Tudíž, DP si může šetřit jak chce, ale ve výsledku to bude částka, která stejně nic neznamená.


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Zkusil bych v první řadě kontrolu jízdních dokladů. Já vím, že "revizoři pracují pořád", ale když je denně dojíždějící člověk potká jednou měsíčně, nevypadá to tak.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
Ives píše:
není důvod? a co třeba orientace na zákazníka? Přmýšleli ste někdy taky o tom, že těmi rozjezdy jezdí i lidi, kteří by jinak MHD nikdy nevyužili? (část bere taxi, ale ne všichni). Že rozjezdy mají dobrý zvuk? že rozjezdy jsou součástí image vyspělého univerzitního města? že se vlastně s mhd vždy po Brně dostanu odkudkoliv kamkoliv? no není to dobrá vizitka?

nebo jinak, uvažovali jste taky, že část těch vysokoškolských ožralů tady zůstane a bude tu generovat profit?

ještěže šotouši nevedou dpmb...


Premyslel a kdybych byl takovy nadsenec jako Vy, tak bych i bezvyhradne souhlasil, ale taky jsem si nasel vysi dotace od Brna a lekl jsem se. Ptam se - to si dp neumi vydelat vic? to dp neumi nijak usetrit? to dokonce musi dluzit za nove vozy a vedet, se za ne bude dluzit pres jeden rok? Hluboce s Vami nesouhlasim, pokud tvrdite, ze vizitkou dp jsou pouze jeho (uznavam, ze vysoce kvalitni a nenahraditelne) sluzby. Ja tvrdim, ze se musime navic ptat, za jakou cenu a jake dotace jsou poskytovany a jestli nahodou nelze sluzbu ve stejne nebo mirne horsi kvalite dostat za nizsi podpory od mesta. Ale v tom se asi neshodneme, s cimz ani jeden z nas nic neudela. Ale diky za diskuzi.


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
pepola píše:
Denně se přepraví třeba 500 000 lidí, a kdyby VŠICHNI zaměstnanci (2000 lidí) jeli jen jednou, tak jsou to zlomky promilí tohoto počtu!!!
Doporučuji naučit se počítat, nebo nepoužívat slova, která neznáš (promile).


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
ives :applause:

ale obávám se že zdejší diskutující to stejně nepochopí.

Mimochodem (a nebudu říkat kdo tu nadhazoval slovo "závist" ;-)), není hlavním motivem vás zpoplatňovačů noční dopravy trestat studenty VŠ za to, že vedou studentský život a většina z nich bude třeba po škole brát víc peněz než vy?

Ono totiž kdyby motivem bylo šetření, tak by se daly peníze získat mnohem jednoduššími způsoby - platnost seniorpasů v prac.dny od 9 hod (kvůli lepšímu rozložení frekvence), omezit některé mimošpičkové vzduchovoziče (namátkou - souběh 2 a 5 v sedlech ke hřbitovu, víkendová 9 i 12 současně do Komárova, víkendový souběh 2 a 3 na Staré osadě atd. K prospěchu věci by bylo také prodloužení provozu nočních linek v neděli do 6 hod, kdy je obecně stále slabý provoz.

A co se týká tady těch nudlařů, ožralů a pod., máme přepravní řád a máme taky městskou policii, která by aspoň byla k něčemu platná. Tím, že bude vyšší jízdné v noci, se výše uvedené nešvary nevymýtí a jak už tu psali jiní, bezdomovcům to vadit nebude a budou dál spokojeně vytékat do látkových sedaček.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1451
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
není důvod? a co třeba orientace na zákazníka? Přmýšleli ste někdy taky o tom, že těmi rozjezdy jezdí i lidi, kteří by jinak MHD nikdy nevyužili? (část bere taxi, ale ne všichni). Že rozjezdy mají dobrý zvuk? že rozjezdy jsou součástí image vyspělého univerzitního města? že se vlastně s mhd vždy po Brně dostanu odkudkoliv kamkoliv? no není to dobrá vizitka?

nebo jinak, uvažovali jste taky, že část těch vysokoškolských ožralů tady zůstane a bude tu generovat profit?

ještěže šotouši nevedou dpmb...


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Jezour píše:
Jako to, ze tu cestu z hospody plati z 65% mesto, nebot je dotovana. Neni zadny duvod platit z mestske kapsy navrat ze setkani s kamarady.

Nesedí ti počty - tedy pokud nemáš nějaká interní data.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Já měl od zaměstnavatele každý den nárok na kafe. Dělal jsem si 2-3. To je ale přece špatně! Třeba takový řidič MHD si kafe musí koupit za prachy v automatu!

Pánové mluví z vás asi vážně jen ta závist. Při tom mizernym platu, co ten chudák má (beru to úměrně vůči míře zodpovědnosti => téměř u každé jeho chyby hrozí zranění lidí), mu tu režijku přeju. Já mám z práce stravenky, pití, 2x měsíčně si mohu vzít placený půlden volna, sickdays. No a řidič má zase režijku - co je na tom špatného?


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
říkám to znova ... zrušte MHD a nebude se muset nic doplácet z městské kasy sarcastic
pokud je nedostatek peněz, tak by se napřed mělo řešit nakupování předražených poršet a na hlavu postavené dotace od EU (pouze na nové vozy, né na cenově dostupnější rekonstrukce)

Jak sem psal již dříve, pokud je hromadná doprava pro město alespoň trochu potřebná z hlediska odlehčení centru města atp (jakože je), tak by se mělo jít opačným krokem a to spoje tozšířit a slevnit, sice by to bylo pár let ztrátové, ale věřím, že během takových tří let by se lidi hromadnou dopravu jezdit naučili.
To je to samé jako s nepřímými daněmi, zvýšením těchto daní se paradoxně vybre méně peněz, protože lidi začnou míň nakupovat nebo začnou nakupovat v zahraničí, kdyby se nepřímé daně snížily, oživila by se ekonomika a stát by na tom vydělal mnohem více peněz (to bohužel našim zákonodárcům ještě nedošlo nebo nechtějí, aby jim to došlo).

_________________________________
Jakub


Offline
Uživatelský avatar

106
24 úno 2011 22:27
Prýgl!
Citace:
// s Pardubicema bych se nesrovnával, kromě toho že smrdí a občas něco bouchne jim tam překvapivě hodně lidí skáče z paneláků... a to tu nechceme, ne?


nerej do Pardubic... [-X

_________________________________
RT6N1 a Škoda 28Tr Solaris fan


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 187 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 18:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]