Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 20 z 54    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 54  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Je to tak. Brněnské řešená cyklistické dopravy má spoustu průšvihů, a ta Hladíkova je podle mě jeden z těch nejhorších. Nadjezd, či podjezd by tam být ani nemusel, klidně by stačilo "jen" přejezd přiznat a zabezpečit SSZ. Pokud by ta cyklostezka dostávala volno třeba jen jednou za 5 minut, tak si myslím, že by to autaře nijak dramaticky neomezovalo.

Vychovávat všechny účastníky provozu by bylo dost nutně potřeba. Bohužel policie, která by to měla dělat byla degradována (degradovala se) pouze na výběrčí pokut všeho druhu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Cyklisty bych se snažil v místech kde není prostor nebo není nějaká přílišný provoz aut držet prostě na silnici. Vždy tomu tak bylo a stále si stojím za tím, že je lepší jet na silnici, kde se chovám v rámci dopravního provozu pro ostatní naprosto předvídatelně, než kličkovat kdesi bokem. Pokud jsem dostatečně vidět, tak se na silnici cítím víc v bezpečí a mohu jet daleko plynuleji a předvídatelněji než kdekoli jinde.

Více než mezi cyklisty a zbytek dopravy stavět bariéry, je dle mého názoru třeba vychovávat všechny účastníky provozu k tomu, aby se chovali co nejpředvídatelněji, mysleli dopředu, dodržovali pravidla a vzájemně se respektovali. Pak nebude většina cyklostezek ve městě třeba. Zůstanou jen ty klasicky rekreační - viz. podél Svitavy a Svratky a pak takové, kde je pohyb cyklistů nežádnoucí (frekventované dopravní tahy, nepřehledné úseky).


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
mceza píše:
Jenže u nás je prostě jen vymaluje pár čar, nastříká se na to symbol kola a hotovo. Že to odnikud nevede, že to nikam nevede - koho to zajímá? Že se na cyklostezku nedá najet nebo sjet legálně? Koho to zajímá? Že je cyklostezka přerušena každách 50 m a následuje za ní přechod pro chodce, kam cyklista sice nesmí, ale stejně ho přejede, protože každých 50 m nebude slézat předpisově z kola?

Bohužel, současné provedení cyklostezek (zejména v Brně) je naprosto k smíchu. Smát se tomu ale nebudu, protože se v tom utopily už miliony. A takové investice pro 2-3% obyvatel (jak se píše ve článku) je fakt brutál...


To je přesně problém zdejších cyklostezek. Že to vede odnikud nikam, nájezdy a sjezdy jsou tragédie, doslova na přeshubu projektantovi je podjezd tratí v Horních Heršpicích v ulici Sokolova a separace cyklistů na vedlejší chodník. Já osobně, pokud je to rychlejší a do jisté míry i bezpečnější jedu raději po silnici vedle (případ Botanická) a podobně už proto, abych na konci cyklostezky nemusel často protipředpisově najíždět do silnice v takovém místě, kde se mnou iad nepočítá - a ti samozřejmě na takovou situace pomocí DZ upozorněni nejsou, viz např Rosického náměstí.

Jinak spousta projektů a generelů vypracována je, další studie doufám potřeba nebudou. Nicméně si myslím, že obecně separovat cyklisty od ostatní dopravy pomocí oddělených cyklostezek správně zase tolik není. Samozřejmě, pokud trasa cyklistů vede po dopravně velmi zatížené komunikaci, tak tam to opatření potřeba bude (ať vlastní pruh, vlastní SSZ, v rámci možností), ale kompletně cyklostezkami pokrýt celé město asi nebude ono. Stačilo by dílčí opatření na křižovatkách, postupně, koncepčně upravovat křižovatky, nebo v těchto místech separoovat cyklisty mimo. Musíme ovšem s cyklisty počítat i v místech, kde cyklostezky nejsou a nebudou, a tady je potřeba nutnost koexistence všech skupin v klidu a míru, to znamená, iad řidiči, i cyklisti se musí chovat v rámci silničních pravidel. Jinak to prostě fungovat nebude.

Jinak je fakt, že cyklostezky v Brně se dělají strašně laxně, v podstatě cestou nejmenšího odporu. Tam kde je potřeba vytvořit nějaké složitější opatření, větší terénní úpravu, což je třeba případ přejezdu Hladíkova, tak na to nejsou prachy, není vůle, nejde to. Ano, tak je sice přechod pro chodce 200 m od obou konců cyklostezky na obou stranách silnice. A to je ten problém, skoro půl kilometru zacházka (bo jste na chodníku, na kole byste jet neměli) anebo počkat, risknout a přejet 20 metrů šířky komunikace. Takhle tu uvažuje 99% cyklistů, inlajnistů, pěších a já se vůbec nedivím. Tady správce komunikací v Brně dává všanc zdraví a i životy všech přecházejících denně, a přitom co by stačilo...udělat cyklonadjezd nad komunikací anebo podjezd pod mostem přes Svitavu v těsné blízkosti přejezdu. Divím se, že doteď se tu nevyskytl závažnej problém, že tu nikdo nikoho nesestřelil...

A osobně za velkou prasárnu považuju právě to současné stříkání čar a vyznačení preference cyklistů jízdou přímo v odbočovacích pruzích - případ ulice Kamenice. Jak si asi můžu být jistej, že onen úmysl jízdou v odbočovacím pruhu, chtěje jet přímo, bude řidičem čekajícím vpravo správně pochopen a nezkříží mi cestu? Ono se v té rychlosti vysekat o auto není skutečně ##MLUVÍM SPROSTĚ##. A nejde o to, že bych jako cyklista potřeboval mít přednost a místo všude a za kažých okolností, ale o to mít srozumitelné komunikace pro všechny její uživatele. Což je, si myslím, zásadní nedostatek především právě cyklostezek tu.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Problém Brna je, že cyklostezky jsou absolutně nekoncepční a jsou vedeny odnikud nikam.

Nejdříve je třeba zjistit a vypracovat studie o tom, kam a jak cyklisti jezdí, kam by potřebovali jezdit a kam by město/jiné subjekty chtěli, aby jezdili.

Potom se můžou začít hledat vhodná místa pro cyklostezky. Naprojektovat to zcela kompletně v rámci Brna. A pak se mohou začít shánět peníze a začít postupně budovat. Nebude to hned, ale po různých úsecích se může začít.

Jenže u nás je prostě jen vymaluje pár čar, nastříká se na to symbol kola a hotovo. Že to odnikud nevede, že to nikam nevede - koho to zajímá? Že se na cyklostezku nedá najet nebo sjet legálně? Koho to zajímá? Že je cyklostezka přerušena každách 50 m a následuje za ní přechod pro chodce, kam cyklista sice nesmí, ale stejně ho přejede, protože každých 50 m nebude slézat předpisově z kola?

Bohužel, současné provedení cyklostezek (zejména v Brně) je naprosto k smíchu. Smát se tomu ale nebudu, protože se v tom utopily už miliony. A takové investice pro 2-3% obyvatel (jak se píše ve článku) je fakt brutál...


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Tak jsi měl kliku, že byl na silnicích klid. Mimo to, rušno umí být i na Pisárecké, i na Veslařská, Vídeňská se umí často taky zaseknout, Kšírova a Sokolová je celkem na klid, řidiči o cyklistech vědí, tudíž je hned pouští.

Z jedné cesty na kole bych statistiku nedělal.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
Citace:
Když chcete z Brněnské přehrady dojet po Svratecké cyklostezce až k nákupnímu centru Olympia, musíte na 23 kilometrech překonat několik křížení s frekventovanými silnicemi.
Mmm... zajímavé. Já jsem trasu z přehrady do Olympie před pár týdny jel na kole a žádné výrazné křížení s rušnými silnicemi, kde by se muselo čekat nějakou delší dobu nezažil. Čekáte pouze na semaforech při křížení s ulicí Vídeňskou a potom o pár metrů dál s Heršpickou. Další křížení je na Kšírové a potom už jenom na Sokolové. Tady sice žádné semaformy nejsou, ale v klidu se to dá přejít.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Ostudy Brna: Cyklostezku kříží i čtyřproudovka. Kolaři se v Brně trápí


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Další článek k cyklistům v centru: Brno povolilo cyklistům v centru vjezd do jednosměrek autům vstříc.
Pokud bude fungovat oboustranná tolerance, bude to parádní.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 50505.html

škoda jen že z článku není patrné které jednosměrky jsou vlastně pro cyklisty zobousměrněné... jde o všechny v centru nebo jen o některé ulice? (má někdo bližší info? klidně pm)...
třeba zobousměrnění (pro cyklisty) v případě Veselé mezi Besední a Dominikánskám náměstím bych i pochopil...
Ale podle galerie to vypadá, že je pro cyklisty zobousměrněná i Dominikánská, což mi teda hlava nebere jak mohl někdo schválit - místo na vyhnutí tam podle mě není a chodník je uzoučký a má dost vysoké obrubníky, auta tam navíc jedou do kopce (takže chuť zastavovat u aut zmenšená a u cyklistů jedoucích z kopce prodloužená brzdná dráha).

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Teď se modli, aby v jedné ze skupin nebyl zdejší admin/admini a nedostals BANána... Kdyby se zavčas vyhnaly nepovolené skupiny osob, diky kterým se ten pochod zdržel, byl by klid během půl hodiny.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
oddělení levicových blbečků od pravicových blbečků v rámci oslavy svátku práce...
fotek, i dopravních, mám povícero, proberu, zcenzuruju (co do stránky kvality tak i do stránky ochrany soukromí) a uveřejním...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Co to je? Policejní slet? :applause:


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Jediný, kdo projel, byl, světe div se, cyklista... sarcastic
Příloha:
DSCN9005.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Ondra K. píše:
a zejména policajty to moc netankuje.

Když policajti umí kontrolovat pouze rychlost a vybírat pokuty za parkování (a v obou případech ne primárně na nebezpečných, ale především výdělečných místech), tak se není čemu divit... Přitom právě policajti by mohli řidiče, cyklisty a chodce vzdělávat a to v první fázi klidně jen domluvou, pokud třeba přímo nevznikla nebezpečná situace, ale za jiných okolností by mohla.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
A když jdu zkontrolovat jízdní doklady cyklisty, tak v 75% případů chce jet na černo!
Ono většinou stačí říct: "Ukažte mi, prosím, jízdní doklady - svůj i za kolo" - a pakuje se z vozu rychle ven sám.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mceza píše:
Bohužel se ve velkém propaguje cyklistika (což chválím), ale už nikdo nepropaguje (a zejména důsledně nevyžaduje) bezpečnou jízdu dle pravidel silničního provozu.
Že stát podporuje cyklistiku je fajn, ale měl by ruku v ruce cyklisty vychovávat. Když se jedné skupině dovolí anarchie, za jak dlouho se to rozšíří mezi ostatní?

Souhlas, na systémovou výchovu a vyžadování dodržování předpisů se nějak zapomnělo. Domnívám se, že ona anarchie se, napříč jednotlivými skupinami účastníků silničního provozu (chodci, cyklisti, řidiči IGK...), už celkem slušně rozmáhá, a zejména policajty to moc netankuje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Rem píše:
Příště se musíš víc snažit. Nebo mi dát před závodem echo a já dojedu vypomoct.

Pánové, pokud budete potřebovat "pěchotu", rád se přidám. Kamarádku lešenářskou trubku vezmu s sebou :D


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Bohužel se ve velkém propaguje cyklistika (což chválím), ale už nikdo nepropaguje (a zejména důsledně nevyžaduje) bezpečnou jízdu dle pravidel silničního provozu.
Že stát podporuje cyklistiku je fajn, ale měl by ruku v ruce cyklisty vychovávat. Když se jedné skupině dovolí anarchie, za jak dlouho se to rozšíří mezi ostatní?


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Bohužel jsem jezdil mimo HU, jen jednou jsem se tam v rozumné době objevil a byli při níže popsaných úkonech rychlejší.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Příště se musíš víc snažit. Nebo mi dát před závodem echo a já dojedu vypomoct.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
V Hustopečích v sobotu proběhl závod Kolo pro život. Mám dojem, že písmena P a R tam jsou trošku navíc. Účastníci se v době mimozávodní chovali přesně, jak jsem čekal. Jezdili po Hustpečích až 4 vedle sebe, doleva odbočovali z pravého pruhu, nejlépe od krajnice, zákazy odbočení či vjezdu pro ně neexistovaly. Bohužel jsem žádného nepřejel, doteď mě to mrzí.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Když to může již řadu let fungovat na západ a jih od našich hranic, tak proč ne u nás? Uznávám, že tady může být jiná mentalita, ale to už je zase druhá věc. Všechno je to o vzájemné ohleduplnosti. Pokud bychom chtěli zakazovat jízdu na kole všude, kde se občas nějaký cyklista chová ne úplně předpisově, tak bychom ji mohli zakázat prakticky všude. Tohle není řešení.
Jen ať jede cyklista přec Svobodák, určitě je to lepší a bezpečnější (také i pohodlnější) než jet po Husově/Kolišti.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
MartinV: Prasárnou je v tuhle chvíli myšleno vjetí na kole do pěší zony.
Janatak: No tak těch idiotů co vjedou do pěší zony s kolem a chovají se tam, jak kdyby to bylo jejich je víc než jen pár.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Mnohem raději bych byl, kdyby se kolem města vybudovala kvalitní objízdná trasa. Parky vedle Koliště k tomu vyloženě vybízejí.
Namísto toho, aby se řešilo, jak dostat z úplného centra přebytečná auta a saliny, používá se to jako argument pro vpuštěni dalších... Nějak se mi to nepozdává.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Bereš to ze špatné strany - při jízdě v pěší zóně jde o porušení pravidel jako celku (jízda v zákazu), kdežto při jízdě po tramvajovém pásu jde o porušení pouze části pravidel (tramvajový pás je část komunikace sloužící prioritně pro provozu tramvají), které ve vztahu k okolnostem považuji za přijatelné, ba dokonce nutné. Pro jízdu přes zákaz nenacházím žádnou okolnost, která by to omlouvala.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 54  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 14 lis 2024 23:40
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]