Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
2730
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Co se týká parkování a průjezdu kolem nádraží: nechal bych jen K+R+TAXI a nějakou cyklověž na zamykání kol, obsluhu pošty, všechno ostatní bych zrušil a další parkoviště bych přidal hned za podchodem, kde dřív byly stánky za čtvrtým nástupištěm, než se vejde na eskalátory k Tescu, případně by se hodil nějaký parkovací dům větších rozměrů, třeba místo plánovaného CD paláce, do kterého byse dalo vjíždět rovnou z Koliště.
Co udělat s průjezdem aut směr Křenka nebo Maliňák, mě momentálně nenapadá, ale současný nápad se zákazy odbočení mi přijde jako moc restriktivní, pokud se už s autem stejně potřebuju dostat třeba k Janáčkovu divadlu pro někoho, nebo jedu třeba na krajský soud a jsem už na Nádražní, pak stejně na Maliňák musím někudy vjet, protože jinak bych musel kroužit po malém okruhu až na Moravské náměstí a tam zase bojovat s přikázaným směrem jízdy.
Chtělo by to nějaké komplexnější řešení včetně dostavby uliční sítě v jižní části centra (záměrně neříkám Jižním Centru).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2730
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Za mě by byla nejlepší varianta, pokud už by se dospělo k rozhodnutí mít zastávky šalin jen na povrchu, všechny přístřešky včetně podchodů sbořit a vystavět od Letma po vjezd na Masarykovu skleněnou střechu přes celou šířku ulice, která by měla jenom sloupy na krajních nástupištích osmičky a jedničky. Veškerou reklamu a zábradlí nebo jiné sloupky bych dal pryč, krajní pruhy pro auta vydláždil stejným stylem jako na Joštové, aby i pošlapem šlo poznat, že jdu v jízdním pruhu a ne po chodníku, totéž i na parkovišti, abych poznal, kdy už jdu mimo chodník.
Současný systém přechodů a podchodu mi přijde nepřehledný a zvlášť při cestě od vlaku se skoro vždycky ztratím.
:mrgreen:
P.s. Když už jsme u České/Joštovy, tak na Joštové funkci zábradlí a omezení přechodů plní řada laviček vedle sebe otočených sedací částí směrem na chodník a k bankomatu ČSOb, prakticky se táhne od rohu té budovy, co je vedle JAMU, ve které je evangelická fara na Opletalové, skoro až po roh Nejvyššího správního soudu. Takže tam sice není zábradlí, ale omezující bariéra ano, plus průchod částečně vymezují stánky a přístřešky šalinových zastávek. Líbí se mi už od rekonstrukce vysazené víceřadé stromořadí, to bych u nádraží uvítal, ale zase by se kvůli takové výsadbě musela řešit skladba jízdních pruhů.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ano, Česká je pěší zóna. A Nádražní by taky měla ideálně být pěší zóna, kam by směla jen VHD.

Ad přístřešek na 4. nástupišti: Souhlas, ten přístřešek by měl být řešen nějak jinak s ohledem na to, aby tam projíždějící busy měly lepší výhled.

Myslím, že úplně stejně to probíhalo, když se dělala pěší zóna z vnitřního centra, z České a z dalších míst. Vždy se našli kritici, kteří říkali, že autem nebude kudy jet. Ono bude kudy jet. A dlouhodobě udržitelným řešením, jak se ukázalo v mnoha západních městech, není IAD v centru uhýbat a přizpůsobovat se jí, ale prostě ji trochu skřipnout ve prospěch MHD, chodců a cyklistů. A po čase i kritici uznají, že to funguje mnohem líp.

Nebo byste chtěli, aby se auta vrátila na Masarykovu, Kobližnou a náměstí Svobody? Určitě ne. A přesně takto se budou tvářit lidi za 50 let na otázku "a to byste jako chtěli ta auta k přednádraží vrátit?"

Takže ano, i za cenu toho, že se o kapku víc ucpe malý městský okruh a bude muset být někde povoleno odbočení doleva bych z přednádraží ta auta dostal pryč.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Edo, nesouhlasím s tebou. Zároveň trochu rozvedu Ondrův příspěvek.

Copak třeba na České, na Mendláku a jinde je kolem všech ostrůvků nějaké nesmyslné debilní zábradlí? Není. A jezdí se? Jezdí.

Na České máš pěší zónu, takže tam provoz IAD a autobusů je naprosto minimální. Na Mendláku nikde (kromě zastávky u pivovaru) nemáš provoz IAD v těsné blízkosti MHD a například u zastávky 1 směr nádraží nebo 5 a 6 směr Pekařská zábradlí je.

Stejně tam reálně jedeš tak do 25, což je rychlost, ze které zastavíš v pohodě.

To sice zastavíš, ale tady jde o to, abys tudy taky s tím autem jakžtakž plynule projel. Už při současné situaci s přechodem u pošty se kolikrát tvoří kolona až na Sady a přes přechod se musíš prostě nějak procpat, protože pokud bys měl čekat, až široko daleko nebude chodec, projel bys tudy tak možná o půl třetí v noci.

A kdyby se odstranilo to hloupé zábradlí, tak nikdo nebude přecházet nebezpečně například za podchodem, zpoza kterého když člověk znenadání vykoukne, může to být opravdu nebezpečné.

Za ten podchod je vidět přibližně podobně jako za přístřešek se zářící reklamou na 4. nástupišti.

Kdyby se naopak většina bariér na nádraží odstranila, tak by to bylo bezpečnější, protože by bylo lidi, kteří budou přecházet, líp a z větší dálky vidět.

Taky ti pod tu šalinu, autobus, auto ale budou skákat úplně všude, zatímco teď skáčou jenom skoro úplně všude.

Problém tam jsou taky zaparkovaná auta. Vůbec nechápu, proč město povoluje v tak megadůležitém prostoru zabírat místo stojícím autům, které klidně můžou stát za Teskem nebo někde jinde. Stačí se podívat, jak problémové je tama projet pro větší autobusy. A když někdo vyběhne zpoza zaparkovaného auta jedoucímu autobusu přímo pod kola, to je opravdu radost.

S tím naprosto souhlasím.

Přednádražní prostor se prostě má přizpůsobit tramvajím a chodcům, nikoliv autům. Ta tam jsou navíc a osobně bych tam průjezd zakázal.

Jak psal Ondra. Kudy potom pojedou? Myslíš, že už tak zacpané Koliště, Dornych, Úzká a přilehlé křižovatky toto zvládnou?

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Srovnávat provoz na Nádražní s pěší zónou na Joštovce je kvalitní výhas pece. Omezit průjezd autům a autobusům klidně, ale za předpokladu komplexního dopravního řešení celé oblasti, tak aby to omezení mělo minimální negativní následky.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
M píše:
Pokud tam nebude vůbec žádné zbradlí nikde, jak by si tu někteří přáli, tak by tama žádné MHD ani auto ani bus ani nikdo nikdy neprojel, protože stádo by lezlo všude a furt, dokážete to pochopit?

To jsou nesmysly.

Copak třeba na České, na Mendláku a jinde je kolem všech ostrůvků nějaké nesmyslné debilní zábradlí? Není. A jezdí se? Jezdí.

Stejně tam reálně jedeš tak do 25, což je rychlost, ze které zastavíš v pohodě. A kdyby se odstranilo to hloupé zábradlí, tak nikdo nebude přecházet nebezpečně například za podchodem, zpoza kterého když člověk znenadání vykoukne, může to být opravdu nebezpečné.

Kdyby se naopak většina bariér na nádraží odstranila, tak by to bylo bezpečnější, protože by bylo lidi, kteří budou přecházet, líp a z větší dálky vidět. Problém tam jsou taky zaparkovaná auta. Vůbec nechápu, proč město povoluje v tak megadůležitém prostoru zabírat místo stojícím autům, které klidně můžou stát za Teskem nebo někde jinde. Stačí se podívat, jak problémové je tama projet pro větší autobusy. A když někdo vyběhne zpoza zaparkovaného auta jedoucímu autobusu přímo pod kola, to je opravdu radost.

Přednádražní prostor se prostě má přizpůsobit tramvajím a chodcům, nikoliv autům. Ta tam jsou navíc a osobně bych tam průjezd zakázal.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Jenže pokud se ti ta rychlost bude limitně blížit nule, a to je v případě přechodu u pošty realita, asi nebudeš úplně spokojenej.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

3342
13 lis 2004 11:58
Za možnost průjezdu v podstatě centrem města je přizpůsobení rychlosti jízdy celkem malá daň. Pokud to někdo neumí, nemá za volantem co dělat..


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Pokud tam nebude vůbec žádné zbradlí nikde, jak by si tu někteří přáli, tak by tama žádné MHD ani auto ani bus ani nikdo nikdy neprojel, protože stádo by lezlo všude a furt, dokážete to pochopit?


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Už se to tu řešilo. Jen magor s kufrem půjde po schodech do podchodu, aby po schodech vyšel ve vestibulu nádraží, koupil si jízdenku, po schodech sešel opět do podchodu a po schodech opět ven na peron. Ano, jsou tam výtahy, ale pokud by je měli takhle používat všichni cestujlcí, tak jsou kapacitně nedostačující. Jediný, kdo na to doplatí, jsou šalináři, protože o to víc se jim budou lidi motat v kolejích.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fantomas: čímž se dostáváme k problému nedostatečného prednadrazniho prostoru, které nemůže nabídnout dostatečnou kapacitu pro všechny druhy dopravy. Nikdy ani nabízet nebude.


Offline
Uživatelský avatar

1339
17 črc 2010 21:41
Krno
Tak teď lidi to zábradlí budou přelízat, aspoň ti více pohybliví. Případně to obcházet zadem kolem podchodu. To je bezpečnější? Kdy už architekti, urbanisté, ale ze všeho nejvíc úředníci pochopí, že snažit se lidem zabránit chodit cestou, kterou je to přirozené (pokud se chce např. člověk od označníku u 4. koleje dostat před nádražní budovu (protože tam třeba na někoho bude čekat), naprosto nejpřirozenější je přejít ten jeden pruh silnice, všechny ostatní možnosti nedávají smysl), je téměř vždy boj s větrnými mlýny. Zkrátka už tam měl být dávno přechod na obou stranách dlouhých nástupišť.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
U pošty je přechod, na druhé straně je podchod.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Eda píše:
Tohle je neskutečný. Místo toho, aby se přednádraží přizpůsobilo chodcům, tak se přizpůsobuje autům.

Aneb jak ##MLUVÍM SPROSTĚ## jedním lusknutím prstu 100 lidí. Efektivně a levně.

Tohle není přizpůsobení autům, ale tomu, aby tam mohli společně existovat auta, autobusy a lidi. Naproti vchodu do nádraží se přecházelo nelegálně, a zřízení legálního přechodu by bylo hodně složitý a dost pravděpodobně skoro nemožný. Za současné situace je instalace zábradlí správné řešení.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1339
17 črc 2010 21:41
Krno
To je teda fakt super. A ten, kdo přijede šalinou od Nových Sadů na nádraží a chce jít třeba pěšky směrem Křenová, má jít kudy? ](*,)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tohle je neskutečný. Místo toho, aby se přednádraží přizpůsobilo chodcům, tak se přizpůsobuje autům.

Aneb jak ##MLUVÍM SPROSTĚ## jedním lusknutím prstu 100 lidí. Efektivně a levně.


Offline
69
11 črc 2011 08:39
Štatl
Konečně to někoho napadlo!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Podél prvního a čtvrtého nástupiště na zast. Hlavní nádraží bylo místo mobilních zábran instalováno nové zábradlí. Zábradlí je instalováno důsledně po celé délce nástupišť od přechodu až po podchod, takže není kudy obejít.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Zákres SJKD je na odsunutou rolu.Někdo si holt nedá pokoj.

Město dlouhodobě podporuje odsun, takže je to celkem logický.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1339
17 črc 2010 21:41
Krno
No pokud je to mezi odsunutou rolou a Moravákem, tak ani ne. Bylo by to rychlé spojení mezi (nejen) novým nádražím a velkým tramvajovým uzlem, který tam z větší části stejně zůstane.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Hlavně teda mít mezi Rolou a Moravákem zastávku Masarykova je docela úlet, ne?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

427
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Mám dojem, že právě jmenované zastávky jsou s otazníkem (Tererova, Černovický hájek a Holásky, ještě + Novoměstská), tj. jejich vybudování nebo nevybudování je potřeba posoudit, že jsem četl i v nějakém oficiálním dokumentu, patrně to bylo něco odtud, ale nemůžu to najít:
https://www.kr-jihomoravsky.cz/Default. ... 8&TypeID=2

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

3213
14 čer 2004 18:56
blekfild
1523: ve Vídni to tak funguje - https://de.wikipedia.org/wiki/Stammstrecke_(Wien) - a je to i logické řešení. Spíš mi přijde, že někdo do té malůvky narval víc zastávek, než je zdrávo - minimálně mezi Kr.Polem a Českou by mělo být tak o 1-2 méně...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

399
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Co říkáte na tu myšlenku aby tím diametrem jezdily vlaky? Já osobně si myslím že na něco takového jsou moc pomalé a těžkopádné. Vemte si třeba Pantera, jenom to nekonečné vysunování a zasunování schůdků. Jistou možnost vidím v nasazení souprav ve stylu 423 DB, to je ale podmíněno výškou nástupišt, tylhe soupravy mají podlahu ve výšce 995mm nad TK. Počet zastávek (stanic) na území Brna mi taky připadá přehnaný, třeba stanice Tererova, Černovický hájek a Holásky bych klidně vypustil.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Zákres SJKD je na odsunutou rolu.Někdo si holt nedá pokoj.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 čer 2024 12:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]