Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 17 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
65
14 říj 2022 22:57
Z rubriky "Vlhký sen":

Intervaly v PD jsou uvedeny následovně: 5.00-6.30/6.30-9.00/9.00-14.00/14.00-16.30/16.30-20.00/20.00-22.30

Intervaly v SN jsou uvedeny nasledovne 6.00-8.00/8.00-20.00/20.00-22.30

Šaliny:
1 Ečerova - Řečkovice (původní trasa, omezení kapacity na 2xT3, velkokapacitní vozy na lince číslo 6)

2 Stará Osada - Modřice (původní trasa, interval 6-7???)

3 Stará Osada - Rakovecká (původní trasa)
Interval PD 8-12/10/8-12/10/8-12/10-20, SN 15/10/15

4 Babická - Náměstí Míru (původní trasa, dvojnásobný interval, v Obřanech doplněna linkou 14, v Masarykově čtvrti trolejbusy 38, 39)
Interval PD 10/10/10/10/10/15, SN 15/10/15

5 Štefánikova čtvrt - Ústřední hřbitov (původní trasa, dvojnásobný interval, doplněna linkou 15 v úseku Štefánikova čt. - Celní)
Interval PD 10/10/8-12/10/8-12/10, SN 15/10/15

6 Kr. Pole, nádraží - Česká (u kostela) - Hl. Nádraží (Masarykova ul.) - Vsetínská - St. Lískovec, smyčka (posílení úseku Hl. nádr. - Osová v době přetížení linky č. 8, nasazení kapacitních souprav přesunem z linky č. 1, v provozu pouze v PD od cca 6 do cca 19, v ostatní čas v provozu linka číslo 16)
Interval PD -/5/6-7/5/6-7/8-12/-, SN mimo provoz

7 Čertova rokle - Cejl - Hl. nádraží - Autobusové nádraží - Komárov (původní trasa linky č. 9, rychlé spojení z Autobusového nádraží do dalšího směru než pouze tramvají č. 12)
Interval PD -/10/20/10/20/-, SN mimo provoz

8 Mifkova - Osová - Nemocnice Bohunice (otevření nové trasy, do St. Lískovce nahrazena linkami (6, 15, 16, v úseku Hl. nádraží až Osová posílena linkou č. 6)
Interval PD 10/5/6-7/5/6-7/10/15, SN 15/10/15

9 Čertova rokle - Juliánov (původní trasa)
Interval PD 10/10/8-12/10/8-12/15, SN 15/10/15

10 Rakovecká - Vozovna Komín - Česká - Malinovského nám. - Hl. nádraží - Geislerová - Novolíšeňská/ St. skála (doplnění linky 3 jako během výluky) interval PD 20/10/20/10/20/30


11 mimo provoz

12 původní trasa (interval omezen ve špičkách na 6-7??? - do Komárova doplnění linky 7, v relaci Hl. nádraží - Konečného náměstí linka 10, v relaci Nové Sady - Česká doplnění linkou 6)

14 Maloměřický most - Jugoslávská - Dětská nemocnice - Česká - Mendlovo náměstí - Poříčí - Švermova (doplnění linky 4 v Husovicích)
Interval PD -/10/20/10/20/-, SN mimo provoz

15 Štefánikova čtvrt - Dětská nemocnice - Česká - Mendlovo náměstí - Poříčí - Osová - St. Lískovec, smyčka (doplnění linky 5 a linky 14)
Interval PD -/10/20/10/20/-, SN mimo provoz

16 Kr. Pole, nádraží - Česká - Mendlovo náměstí - Poříčí - Osová - St. Lískovec, smyčka (původní trasa linky č. 6, v provozu pouze v době mimo provoz linky v. 6, 14 a 15)
Interval v PD 10/-/-/-/-/10, SN 15/30/15

Kromě šalin mi neskutečně vadí linky 31, 32, 33, 34, (35,) 36, 38 a 39 a jejich vzájemné nepropojení nebo neprodloužení přes širší centrum.

Propojení 31+32
Propojení 33+34+36
38 a 39 z Komenského náměstí přes Šilingrovo náměstí na Hlavní nádraží (doplnění linky 4)
Linku 35 z Mendlova náměstí přes Václavskou a okolo Vaňkovky k Autobusovému nádraží

Zastávky Hlavní nádraží (v Masarykově ulici) a Zelný trh by dávno měly být upraveny do stylu Naštěstí Svobody.

P. S. MHD jsem jezdil, jezdím s zatím jezdit budu


Offline
2724
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ne, zastávka v ústí Masaryčky je jen nouzová, :-$ nesplní jakékoli požadavky na bezbariérovost a udělá akorát větší bordel v tom, jak lidi pobíhají po peronech u 1. a 2. koleje. Zažil jsem to dvakrát, když něco kutili s výhybkama, kdy jezdila jednička směr Řečkovice normálně a směr Pisárky odklonem z Moraváku na Masaryčku a nebrat, byl tam totální bordel, mnohem horší, než teďka s jezdící sedmičkou a osmičkou vedle sebe na střídačku.
Stačí, že jsou obsluhované navíc zastávky na spojce pod Grandem.
Osobně s orientací v tomhle prostoru nemám většinou problém, i když jsem tu měl kdysi bum se starým káčkem vyjíždějícím z Masaryčky, orientuju se v pohodě, nicméně spojka pod Grandem se i se psem hledá blbě z hlediska přecházení mezi chodníkem a ostrůvkem v obou směrech.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Ojin: Když zmiňuješ to Německo: jak to vypadá s obnovením tram trakce v Hamburgu? Stále nic?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Robert: To je pojistka do budoucna, až začne d-5 jezdit k Rokli. Pak půjde d-9 komplet zrušit, aniž by to nějakým výrazně negativním způsobem ovlivnilo cokoliv jiného :wink:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

427
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Mít linky 7, 10 a 11 jako doplňkové ve 20-minutovém intervalu je celkem zajímavý kompromis mezi zachováním výlukového vedení a obnovením původního. Otázka je, jestli to může vydržet delší dobu, možná to bude takový experiment. Na bystrcké (komínské) a lesenské (černopolské) větvi by tím pádem měly jezdit v prokladu na 10 minut. Na maliňáku by to předpokládám znamenalo, že 11 by asi opět jezdila kolem tuzexu, aby byla společná zastávka se 7.
Aby to kapacitně odpovídalo i na jižní větvi, tak by byl potřeba zkrátit špičkový interval osmičky z 5 na 4 minuty (mám dojem, že to tu dokonce někdo už zmiňoval, odpovídá to tomu 1 vozidlu za 20 minut) - to by byla ve výsledku výhra - na kampusu i v Líšni se to využije a bude to asi účinnější než interval 4 - 6 minut s proložením sedmičkou nebo desítkou na 3 - 3 - 4. Tratit na tom bude akorát okolí Dunajské.

Pozn. stejně je vtipné, že budoucí linkové vedení odvozujeme z reklamního materiálu umístěném v reklamním časopisu a není to součást nějakého koncepčního dokumentu. To až budu říkat kamarádům šotoušům z Německa :) A nebo to nakonec bude úplně jinak.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
7191
27 úno 2010 07:40
To je fajn, že ze 7 a 9 vznikne proklad. Ale proč se kvůli tomu musí měnit konečná 5 a 9?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Robert píše:
Jaký je smysl prohození konečných linek 5 a 9? Protože to je v podstatě jediná změna, jestli dobře vidím.

Hlavním smyslem je, aby d-9 nemusela zbytečně jezdit v pětiminutovém intervalu, když to není potřeba. Takto nám z Rokle na Jugoslávskou vznikne mezi 7 a 9 proklad, který ušetří vozy a řidiče. Ale ano, když si to teď tak prohlížím, tak to zase tak radikální řez není biggrin
Možná by se do toho dalo říznout ještě víc a ulevit trochu víc 1. a 2. koleji u nádraží.
Třeba takto:
5: ŠČ - M. Horákové - Svoboďák - Nové Sady (- Lískovec)
7: Rokle - Cejl - Česká - ÚH
9: současná trasa

Nejezdilo by se do Juliánova ve zbytečných pětiminutových intervalech a úleva pro hlavák enormní. Akorát nevím, jestli trvalá zastávka v ústí Masarykovy je to co chceme a potřebujeme :roll:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Souběh d8 a d10 je kolosální broskvovina. Možná provozně jednodušší, ale pro cestující výrazně horší.

Smysl souběhu osmičky a desítky byl v možnosti do budoucna nasadit na trasu SL - Vojtova - nádraží soupravy, nebo zkrátit interval. S linkou 7 jedoucí přes 1 a 2. kolej na nádraží nic z toho dost dobře nepůjde. Bonusem by byl fakt, že v případě potřeby by bylo možné nasazení i dlouhých souprav.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Just for the lolz (změna číslel linek):
1 → 0
2 → 4
3 → 9
4 → 6
5 → 7
6 → 8
7 → 10
8 → 2
9 → 3
10 → 5
11 → 11
12 → 1
25 → 20
26 → 21
30 → 22
31 → 23
32 → 25
33 → 24
(A se zbytkem trolejbusů se mi již nechce se obtěžovat.)
(Teď trochu jinak.)
44 → 40A
84 → 40B
Zbytek autobusových linek (co ale nevyjíždějí mimo zónu 101) podle důležitosti/vytíženosti od 41 nahoru až do N.
Zbytek autobusových linek (mimo zónu 101) od 100 do M.
Noční linky…asi nechat tak, jak jsou.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7191
27 úno 2010 07:40
Jaký je smysl prohození konečných linek 5 a 9? Protože to je v podstatě jediná změna, jestli dobře vidím.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, já bych se tedy nebál do toho říznout o poznání víc.
1: předvýlukový stav
2: beze změn
3: předvýlukový stav
4: beze změn
5: Štefánikova Čtvrť - M. Horákové - Česká - Náměstí Svobody - Nádraží - Juliánov
6: současná trasa
7: Rokle - Zemědělská - Cejl - Nádraží - Lískovec
8: Líšeň - Kampus
9: Rokle - Zemědělská - M. Horákové - Česká - Ústřední Hřbitov
10: současná výluková trasa (s případným zkrácením části spojů k vozovně Komín)
11: zrušit
12: beze změn

Oproti současnému stavu nikde nic výrazně nepřetížíme (hlavně ne 1. a 2. kolej u nádraží) a nebudeme mít ani nikde výrazné souběhy a zároveň zajistíme všechny důležité směry v minimálně desetiminutových intervalech. Jediný problém vidím o víkendu, kdy buď bude jedna z linek 7 a 9 (asi spíše 7) mimo provoz, nebo budou v provozu po 20 min. Ani jedno není ideální, ale žít se s tím dá. Ale pokud v tomto vedení někdo vidí nějaký další problém, sem s ním.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6928
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jara255: myslím, že Goldfinger měl na mysli vedení 10 do Bohunic/Lískovce.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
goldfinger píše:
Souběh d8 a d10 je kolosální broskvovina. Možná provozně jednodušší, ale pro cestující výrazně horší.

Můžeš vysvětlit? Pokud z Líšně pojedou dvě linky, tak cestující směr Česká, nemusí jet přeplněnou d-8 a na Hlaváku přestupovat do přeplněné d-12. Navíc někteří mohou bez přestupu cestovat směr Veveří - Minská.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Souběh d8 a d10 je kolosální broskvovina. Možná provozně jednodušší, ale pro cestující výrazně horší.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Souběh d-8 a d-10 bych pochopil, kdyby d-10 končila na Novolíšeňské a odlehčila by přeplněnou d-8 no a každých cca 15min ve špičce by d-10 obsloužila Stránskou skálu. Na Líšeň (Bystrc-Ečerova) je zkrátka jedna linka málo!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Hloupý je hlavně současný stav, kdy se linkové vedení musí přizpůsobovat uspořádání Nádražní a nikoliv potřebám cestujících a provozu. A i tak dochází k vzajemnému blokování tramvají.

Délka zastávek pod Grandem je asi neřešitelná, ale zastávky před nádražím a zastávky Nové sady by se na nějakých 90 m prodloužit daly, pokud by se upravila poloha spojek a upravila se geometrie horní trati před Grandem na Benešce a spodní směr viadukt. Kdyby se tohle realizovalo, dost problémů by se zas na pár let vyřešilo a získal by se další čas na přípravu nějakého dlouhodobého řešení v podobě zahloubení a pod.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Odevšad všude je jeden extrém, ten druhý je vedení podobných linek velmi podobným směrem (typicky souběh d8 a d10). Výluka Žabovřeská naznačila (otvrdila?) potřebnost spojení Bastr-Veveří-rola-(Lösch). Můžeme se bavit o intervalu, o zkrácení na Rakoveckou, ale tahle linka prostě smysl má, na rozdíl od předvýlukové d11, která se štatlem motala, jak nudla v bandě. Stejně tak nynější d7, která může podle potřeby končit na jedné straně buď na Švermově, nebo až ve Starém Liskanci a na druhé Zemědělská (Čertova rokle). Hloupé je, že d12 kvůli délce souprav nedostaneme na spojku u grandu, takže prohození s d10 v úseku Čára-rola asi není reálné, i když by to bylo provozně šikovné (d8 a d10 společně na 3. a 4. koleji).


Offline
Uživatelský avatar

6928
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jakub S.: myslím, že Covid docela slušně naboural systém krátkých intervalů. Já zase třeba moc nevidím smysl v tom mít dvě linky téměř ve stejné trase. Tož uvidíme, co DP vykouzlí za povýlukový stav.


Offline
Uživatelský avatar

3090
29 srp 2009 19:30
Pokud budeme organizovat dopravu dle poučky "devšad všude", nevzdalujeme se tím od základních stavebních kamenů našeho IDS, tj. že jde o přestupní systém s relativně krátkými intervali mezi spoji?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

6928
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondra K.: takto je zase pokryto bez přestupu více směrů (se současným vedením 7), což mi přijde příhodnější.

A těžko říct, zda polookružní zakončení tramvajové linky mít i v bezvýlukovém stavu.


Offline
Uživatelský avatar

3713
08 čer 2005 23:12
Taky by mohla jezdit 7 z Lískovce na nádraží a do Juliánova, tj. přes 3. a 4. kolej u nádraží, a 9 by mohla jezdit tak jak teď při výluce z Lesné na nádraží a zpět tj. jen přes 1. kolej. Na 2. koleji by tak nebylo žádné další zatížení navíc a na 1. koleji jen linka 9. Místo 7 na Lesnou/Zemědělskou by jezdily navíc vložené spoje 9 (případně 11).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Mě se ten nápad s protažením sedmičky moc nelíbí. Aby ta linka měla smysl a byla použitelná, bude muset začít jezdit celodenně v intervalu max 10 minut, a v takovém případě už bude hrozit neúměrný přetěžování první a druhé koleje na nádraží. Navíc případný další posílení sedmičky by bylo v podstatě neřešitelný a jaká přepravní kapacita směr SL a Kampus bude reálně potřeba se dá zatím jenom odhadovat.

Osobně bych považoval za lepší řešení vrátit Bystrc do stavu před výlukou Žabovřeská, desítku upravit do trasy Novolíšeňská - hlavní nádraží - Křídlovická - SL s vedením nějaké menší části spojů na Stránskou skálu a sedmičku zrušit. Desítka Nlí <-> SL by mohla efektivně posilovat obě větve osmičky a v případě potřeby by bylo možné sem nasadit i dlouhý vlaky.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Zkrácené spoje v trase Stránská skála - Nové sady vést jako d-20 a bude to přehlednější. :lol:


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
O vikendech by byla navic spis 11 ne?

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
2724
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ehm, v téhle podobě z Nových Sadů na Stránskou je o víkendu ještě zbytečnější, než kdyby posílila Žabiny a Křenku dohromady s možností přestupů na České i na hlavním u Grandu. Klidně pak může jet na Novolíšeňskou, jestli je Geislerova málo. Točit už na Maliňáku by nemělo smysl a mít víc konečných mi taky připadá jako blbost.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 čer 2024 15:23
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]