Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 14 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Antirez píše:
A ve vyspělých městech je tramvaj běžnou součástí pěší zóny. Pevná jízdní dráha by snad neměla být pro chodce výrazný problém, pokud nejsou úplně tupí.

Nejsme vyspělé město.
A ano, chodci (lidi obecně) jsou doopravdy úplně tupí. Každý, kdo s nimi přišel do kontaktu, dospěje k tomuhle závěru, pokud má aspoň trochu funkční mozek.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
124
23 čer 2014 12:31
Za mě tam ty dvě linky jsou také ideální. A taky se raději svezu, než se prodírat davy.
A ve vyspělých městech je tramvaj běžnou součástí pěší zóny. Pevná jízdní dráha by snad neměla být pro chodce výrazný problém, pokud nejsou úplně tupí.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Taky bych to proložení 4+9 na Svoboďáku nerušil. V minulosti se mi třeba hodilo při jízdě z bazénu na Kraví hoře na Lesnou, líp se přechází na Svoboďáku, než na křižovatce Údolní s Úvozem, navíc to pak mám z Lesnické dál do cíle, než od některé ze šalinových zastávek v té oblasti.
Ty ostatní šotomagorie radši ani nekomentuju, z praktického hlediska jde jen o vícenáklady a minimální výkon.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Ondrah98: Jako člověk, co jezdí tou šalinou do centra, chci říct, že to teda používám a byl bych rád, aby to zůstalo. Ono totiž…když chci do centra, naplánuju si cestu podle toho, a pak raději chvíli počkám na tu 4 nebo 9 a dojedu tím, než se plahočit mezi davama lidí, jejichž jediný životní cíl je evidentně překážet (nejen mi) v cestě. Ono je to prostě rychlejší. A jediné, co pro to člověk musí udělat, je trochu plánovat dopředu a dívat se na iRIS, kde co jede. Což mi zároveň odpovídá na dotaz, proč to nedělá víc lidí.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
602
25 říj 2019 10:12
MartinV píše:
Peno: mně zase přijde, že obsluha centra více linkami (v tomto případě 4+9) má svoje výhody. Znamená to lepší dostupnost centra pomocí MHD, v čemž vidím plus s ohledem na vylidňování centra.


Nemám pocit, že by se těch lidí v centru pohybovalo zrovna málo... A v kombinaci s veškerou dopravou je to občas docela výživné. A zároveň se mi nezdá, že by tam přímo tou šalinou jezdily davy, podle mě leda ti, co už na 4/9 nasedli někde předtím nebo opravdu nemohoucí. Drtivá většina ostatních lidí prostě dojede na Nádraží/Českou a dojde pešky než aby ještě čekali na 4/9, když pěšky je to snad rychlejší než čekat. A člověk, který tam bydlí se tam nastěhoval z jiných důvodů než proto, že mu tam jezdí šalina, ta mu jezdí i do Bystrce nebo Líšně...


Offline
463
24 lis 2017 11:40
Tak zastávky před Tomáškem, kdyby se opravdu chtělo, řešitelný hypoteteicky jsou. Minimálně směr Lesná. Směr do centra s úpravami trianglu alespoň částečně, minimálně v délce 20m. On byl problém ohledně změny vzhledu prostranství. Přerušení dlažby a nahrazení žulovýma konstkama podél kolejí ale kupodivu nevadilo.

Mendlák záleží na tom průrazu, ne? S tím by už byly svázány poslední úpravy kol. řešení. Ale jasný, je to asi dost v nedohlednu. SMutná záležitost u takového uzlu je to tristní stav.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Brno2030 píše:
Eliminovat jejich barierovost. Ne provoz. Nebude to zítra, ale to ještě není důvod zastávku nevyužívat do doby, než bude bezbariérová. Naopak menší využívání = menší nutnost provést změnu

Minimálně zastávky před Tomáškem a na Masaryčce jsou bezbariérově neřešitelný. Bariérové zastávky na Mendláku by se vyřešit daly za předpokladu komplexního přeřeřešení celého prostoru náměstí, což je ale utopie vzhledem současně prováděným dílčím změnám, které Mendlák zase zakonzervují na dalších XX let.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
A jakejpak je rozdíl u těch 601 a 602, jestli přestoupím někde po cestě a jsem na nádraží, nebo dojedu na Zvonec a mám k dispozici d-12 s přístupem na nádraží i Českou ? Totéž 701,702 na Úzké.
Takže, když se 38/39 ukončí na Hlavním, tak se tím nezíská vůbec nic. Jen to, že trolejbus najede při každým kole o 5km víc, projede o 14 křižovatek víc a neobslouží vůbec nic novýho.

Když vezmu, že v 2020 byla cena 1vozokm trbus zhruba 80kč, tak když vezmu 60 spojů za den na každé lince, tak je to 120x5x80= 48 000,- Kč denně. Když vezmu, že rok má 250 pracovních ní a víkendy budou mít vypravenost o 1/3 nižší, tak to vyjde na nějakých 15 milionů ročně na to aby trolejbus jel o 1 zastávku dál.
A to nepočítám náklady na další vozy, kvůli prodloužení linek a náklady výstavby trolejovýho vedení.

Když se aktuálně podívám do vyhledávače, tak d-10 to má z České na nádraží za 6 minut, d-4 za 4 minuty a d-12 za 7 minut. přičemž toho cestou obslouží podstatně víc. A jízdní doba po Kolišti nebude určitě kratší jak 7-8 minut. Takže to nebude ani rychlejší.
A když se podívám sem, tak ta trasa jede přes 2 z 5 nejvytíženějších křižovatek v Brně. To opravdu plynulosti nepomůže.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
PvvS píše:
A ty trbusy budou na nádraží ukončeny ? Protože to ani vozama, ani intervalama nevychází na 33. A posilovat Šlapanice je nesmysl. Stejně jako duplikovat spojení d-4 trolejbusama. Po cestě to nic důležitýho neobslouží, jen by se najely km. Nehledě na to, že u nádraží ani nelze odbočit doleva.
A do toho brajglu u nádraží instalovat 4x křížení s tram tratí a 1x s trbusem. Zrovna v úseku, kde je potřeba jet pod proudem.

Stále ale nikde nevidí to, že by na České, nebo předchozích zastávkách z Monte Bů zůstávaly davy cestujícíh, kteří se nedostanou do vozu. A to ani u d-4, a v druhém směru u d-12.
Proč tedy posilovat spojení Česká-nádraží, když by podle toho výplodu tam jezdila i d-6 ? Jenom proto že někde visí pár metrů drátu ? Co takhle tedy trbus linku okolo Lužánek ? Třebas by někdo chtěl jet od Botanické na nádraží..


38+39 ukončit na Hlavním. Právě naopak. Dvě trasy z Masarykovy čtvrti získají přímý přestup na trvaje c. 1, 2, 6, 8, 12. Pokud by Náměstí Míru mělo takový potenciál, ať tam jezdí d-4 v intervalu 4 minuty. Ale Barvičova a Preslova to odnáší jen tím, že nemají salinu, ale jen trolejbus. Jen proto musí přestupovat na Konečného náměstí. Naopak pokud bude oslabená luňák c. 4 na dostačující interval, vznikne nové spojení i s dalších oblastí Masarykovy čtvrti na Hlavní nádraží.

Nelze odbočit doleva - "stačí" doplnění "mimo MHD"

Pokud propojení tbusu přes Malinovského náměstí tak 31+33 a 32+34+36.

Důvody? Pořád se zmiňuje nutnost propojení Žabovřesk a Hlavaku. Žabovřesky nejsou jen šalina. Je to i trolejbus.

Další důvod: pokud cestují např. meziměstem 601, 602, 701, 702. Přestoupím na trolejbus a dostanu se téměř do centra.

Upřímně 12 jede v úseku Úzká - Hlavní nádraží - Nové Sady - Šilingrovo nám. - Česká jak had. Tramvaj c. 4 pokud jsem na Svobodaku, na Maliňak dojdu dřív než ta šalina...


Offline
65
14 říj 2022 22:57
]
Brno2030 píše:
Trolejbusy posílí D4 že zastávek Úvoz,Obilní trh, Komenského náměstí a pak dal pokračují přes Šilingrovo náměstí a Nové Sady na Hlavní nádraží.

No tak to už si fakt nedokážu představit. Jako souhlasím, že Komenského náměstí je mírně odstrčené a v něčem se může jevit interval linek 38 a 39 dost luxusní, ale to není argument pro to, aby trolejbusy z Komenského náměstí pokračovaly dále na hlavák. Nehledě na vybudování infrastruktury.[/quote]


38 a 39 v parcialech nebo v busech na pár pořadích. Byl tu argument, že na Hlavní nesmí 67, že jen tramvaje. A teď tu už pár let 67 jedzi. Nove se na Hlavní dostala i 47. Pak tu máme E76, přejezdy 33/77... Takže využít parcialy a zbytek busy.

Dráty bych vybudoval na prodejní větve 31+33 a 32+34+36.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Ondra K. píše:
Tyhle problematický bezbariérově neřešitelný zastávky v přestupních uzlech (Mendlák od Pekařské, Mendlák smyčka, Česká v obou směrech před Tomáškem a podobně) by se měly spíš v pravidelným provozu eliminovat a ne na nich ještě zesilovat provoz.


Eliminovat jejich barierovost. Ne provoz. Nebude to zítra, ale to ještě není důvod zastávku nevyužívat do doby, než bude bezbariérová. Naopak menší využívání = menší nutnost provést změnu


Offline
65
14 říj 2022 22:57
MartinV píše:
Peno: mně zase přijde, že obsluha centra více linkami (v tomto případě 4+9) má svoje výhody. Znamená to lepší dostupnost centra pomocí MHD, v čemž vidím plus s ohledem na vylidňování centra.



Bingo


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Peno: mně zase přijde, že obsluha centra více linkami (v tomto případě 4+9) má svoje výhody. Znamená to lepší dostupnost centra pomocí MHD, v čemž vidím plus s ohledem na vylidňování centra.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tyhle problematický bezbariérově neřešitelný zastávky v přestupních uzlech (Mendlák od Pekařské, Mendlák smyčka, Česká v obou směrech před Tomáškem a podobně) by se měly spíš v pravidelným provozu eliminovat a ne na nich ještě zesilovat provoz.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Brno2030 píše:
Trolejbusy posílí D4 že zastávek Úvoz,Obilní trh, Komenského náměstí a pak dal pokračují přes Šilingrovo náměstí a Nové Sady na Hlavní nádraží.

No tak to už si fakt nedokážu představit. Jako souhlasím, že Komenského náměstí je mírně odstrčené a v něčem se může jevit interval linek 38 a 39 dost luxusní, ale to není argument pro to, aby trolejbusy z Komenského náměstí pokračovaly dále na hlavák. Nehledě na vybudování infrastruktury.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
A ty trbusy budou na nádraží ukončeny ? Protože to ani vozama, ani intervalama nevychází na 33. A posilovat Šlapanice je nesmysl. Stejně jako duplikovat spojení d-4 trolejbusama. Po cestě to nic důležitýho neobslouží, jen by se najely km. Nehledě na to, že u nádraží ani nelze odbočit doleva.
A do toho brajglu u nádraží instalovat 4x křížení s tram tratí a 1x s trbusem. Zrovna v úseku, kde je potřeba jet pod proudem.

Stále ale nikde nevidí to, že by na České, nebo předchozích zastávkách z Monte Bů zůstávaly davy cestujícíh, kteří se nedostanou do vozu. A to ani u d-4, a v druhém směru u d-12.
Proč tedy posilovat spojení Česká-nádraží, když by podle toho výplodu tam jezdila i d-6 ? Jenom proto že někde visí pár metrů drátu ? Co takhle tedy trbus linku okolo Lužánek ? Třebas by někdo chtěl jet od Botanické na nádraží..


Offline
65
14 říj 2022 22:57
PvvS píše:
A ty je dovezou na Českou a končí. To není posila.

Výluka je něco poněkud jinýho, ale tam bylo víc omezení. Navíc rozházený směrový odjezdy, to plynulosti moc nepomůže. A i druhej konec na České. Pokud tam budou zastávky v obou směrech, tak jeden směr je v silnici v trojuhelníku. Což zrovna u trojčat na té d-6 bude už dost vadit. A pokud by se přesunula před trojuhelník, tak to vyjde +- přesně mezi výhybky. Ale pak to zablokuje dopravu na Českou.
D-4 pro obsluhu Masaryčky bohatě stačí, ta d-9 tam je jen kvůli tomu, že se to nelíbilo na radnici Lesná. Jinak by jezdila spodem.



Trolejbusy posílí D4 že zastávek Úvoz,Obilní trh, Komenského náměstí a pak dal pokračují přes Šilingrovo náměstí a Nové Sady na Hlavní nádraží.

Devítka na první kolej a Svobodák patří. Oba důvody jsou legitni. Jak Dětská , tak Julianov. V mém návrhu je na zastávku u Grandu jen 7 v nové trase Komárov -Hl.n.- Cejl - Lesná jen v PD 6-19 a 10 St. Skála/ Novolíšeňská - Hl.n. - Malinovského nám. - Vozovna Komín - Bystrc.

Přestupy z d-6. Jak již bylo uvedeno. Je v provozu jen v PD od 6 do 19. Pokud chci na Hlavni nádraží na hlavní nástupiště, použijí z Bohunic linku v. 8 (shodná trasa s linkou č. 6 v úseku Osová až Nové Sady). Pokud cestují že zastávek St. Lískovec , Dunajská, "Nová zastávka mezi Dunajskou a Osovou", mužů přestoupit na d-8 v kterékoliv zastávce v úseku Osová - Nové Sady. Zastávka Nové Sady sama o sobě poskytuje lepší přestup než Hl. Nádraží (2, 12 nebo nové tbusy 38 a 39). Na bariérové zastávce Hl. nádraží v Masarykově ulici vystupuji jen pokud mám zdravé nohy. Pokud chci na 4 nebo 9 přestoupím na Svobodaku.

Česká u kostela je problém. Ale zastávka Mendlovo náměstí směrem na Bystrc taky našla zpusob jak odbavit trojce. Přesun mezi výhybky určitě ne. To by tam vznikl novej Hlavak a kapacitní problémy. Takže způsob a la Mendlovo náměstí.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Nikoliv na radnici Lesná, ale v Juliánově. Tomu se nelíbila zastávka u Grandu. Lesná s tím, co si vzpomínám, problém neměla. Pak tu ale je další důvod a to zajištění přímého spojení hlaváku a Dětské nemocnice, protože tam se z nádraží dostat býval docela kumšt. A tak se při přetrasování d-9 přes pěší zónu spojily tyto dva požadavky.

Osobně bych také nejraději d-9 z pěší zóny vyhnal a d-4 i podle mě musí v deseti minutách a 30 m stačit (což je asi tak to jediné, na čem se s Brno2030 shodnu), ale problém je, že pod hvězdárnou žijí ti největší pohlaváři, kteří tam tu tramvaj po pěti minutách chtějí, byť je to zcela zbytečné bohapusté plýtvání. No a d-9 prostě není kudy jinudy rozumně vést

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
A ty je dovezou na Českou a končí. To není posila.

Výluka je něco poněkud jinýho, ale tam bylo víc omezení. Navíc rozházený směrový odjezdy, to plynulosti moc nepomůže. A i druhej konec na České. Pokud tam budou zastávky v obou směrech, tak jeden směr je v silnici v trojuhelníku. Což zrovna u trojčat na té d-6 bude už dost vadit. A pokud by se přesunula před trojuhelník, tak to vyjde +- přesně mezi výhybky. Ale pak to zablokuje dopravu na Českou.
D-4 pro obsluhu Masaryčky bohatě stačí, ta d-9 tam je jen kvůli tomu, že se to nelíbilo na radnici Lesná. Jinak by jezdila spodem.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
[/quote]
Šmarjá, už tu jednak bylo napsáno, že D-4 na Kraví hoře můžou těžko posilovat linky 38 a 39, když z 39 je to přes 500m na konečnou d-4 a z 38 přes 800m. Ty linky už pokrývají úplně jiný území.
Navíc je tu i menší výškový rozdíl. 100 lidí naráz ne, to asi jen při větších akcích a po večerním programu na hvězdárně, ale ta tramvaj tam má nějaké místo a asi by mne fakt nepotěšilo zjištění a situace "jejda, tramvaj jede za 15 minut, ale trolejbus za 5 minut, ovšem stejně k němu nedojdu, protože mi mezitím stejně ujede".[/quote]

Ale v návrhu byla tramvaj v PD od 6 do 19 v intervalu max 10 minut v kapacitě 2xT3 nebo Porsche. Ostatní rozsah je nezměněny. Takže faktické omezení je jen v PD od 6 do 19. V pracovní dny je interval 10 minut opravdu na Kraví horu v pohodě. Kromě největší školní špičky (možná)... Trolejbusy 38 a 39 posilují d-4 že zastávek Úvoz, Obilní trh a Komenského náměstí. Takže znovu. Opravdu nestačí kapacita 2xT3 v intervalu 10 minut na zastávky Mamesti Míru, Heinrichova a Všetičkova? Od zastávky Úvoz přes Obilní trh a Komenského náměstí je tady d-4 v intervalu 10 a t-38 a t-39 v souhrnném intervalu 7-8.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
PvvS píše:
Jenže ani d-4, ani d-6 nejsou v trojčatech. Tahle kapacita bude na Masaryčce akorát zdržovat a na bariérových zastávkávh tuplem. Navíc se tím rozhodí celý nádraží a o tom, jak moc to bylo nepoužitelný se člověk mohl přesvědčit nedávno při opravě kolejí. A ty davy u Padovca to moc nedávalo. A to byly prázdniny.



Ale d-4 max v 2xT3 nebo Porche. Žádný trojce. Důvody proc d-6 v třicátých já už popsal.

Já naopak pomatuju výluku na Ceske směrem ke Komenského nám. a vše v pohodě. Navíc jak jsem psal, d-6 by v PD od 6 do 19 přivedla přímý směr ze dvou dalších směru. Uvedu příklad. Pokud jedu d-8, vystoupíme na Hlavaku a jdu pěšky směr Svobodák. Jedu z Kr. Pole jedu jedničkou na Maliňák nebo šestkou na Českou a pěšky.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Brno2030 píše:
D-4 na Kraví hoře. Trolejbusy posílí linku c. 4 ze zastávek Úvoz, Obilní trh, Komenského náměstí. Předpokládám, že do každého spoje d-4 na Kraví hore nenastupuje 100 lidí..

Šmarjá, už tu jednak bylo napsáno, že D-4 na Kraví hoře můžou těžko posilovat linky 38 a 39, když z 39 je to přes 500m na konečnou d-4 a z 38 přes 800m. Ty linky už pokrývají úplně jiný území.
Navíc je tu i menší výškový rozdíl. 100 lidí naráz ne, to asi jen při větších akcích a po večerním programu na hvězdárně, ale ta tramvaj tam má nějaké místo a asi by mne fakt nepotěšilo zjištění a situace "jejda, tramvaj jede za 15 minut, ale trolejbus za 5 minut, ovšem stejně k němu nedojdu, protože mi mezitím stejně ujede".

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
602
25 říj 2019 10:12
Tak ono i teď už tam toho jezdí poměrně dost. Osobně si myslím, že taková 4 by tam bohatě stačila. Ta pěší zóna není místo, kde by musela jezdit šalina každé 2 minuty...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
48 spojů za hodinu v obou směrech na Masaryčce v dlouhodobém provozu je neprojednatelná záležitost. Ostatně, v rámci výluky Žabovřeská se uvažovalo s vedením náhradní dopravy polookružně centrem přes Masaryčku a bylo to politiky zamítnuto.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
Jenže ani d-4, ani d-6 nejsou v trojčatech. Tahle kapacita bude na Masaryčce akorát zdržovat a na bariérových zastávkávh tuplem. Navíc se tím rozhodí celý nádraží a o tom, jak moc to bylo nepoužitelný se člověk mohl přesvědčit nedávno při opravě kolejí. A ty davy u Padovca to moc nedávalo. A to byly prázdniny.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 20:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]